[02-06]Lancer CS0 - Rozmowy na temat opon i felg
mjsystem - 08-10-2015, 12:51
huli88 napisał/a: | Czy ktoś testował opony DUNLOP SP WINTER RESPONSE 2 | Poczytaj trszke forum, bo co chwila ktoś o nich pisał... Tak, są OK, kwestia gustu...
Hornet - 18-10-2015, 11:35
Zbliża się czas na wymianę opon. I mam takie pytanie: jakie jest Wasze zdanie na temat zamiany miejscami opon na samochodzie. Osobiści unikam i u mnie opona zaczyna i kończy żywot na w tym samym miejscu, ale ciekawy jestem Waszych opinii. Pytanie też czy zwracacie uwagę na to aby np felga pozostawała w tym samym miejscu. Moje pytania spowodowane są tym, że prawie za każdym razem po zmianie opon letnie->zimowe i zimowe->letnie mam problemy z prowadzeniem się samochodu. Przeważnie jest do ustawienia geometria, ewentualnie wychodzą jakieś gumy do wymiany, zastanawia mnie tylko dlaczego wychodzi to zawsze po wymianie opon.
krzychu - 18-10-2015, 11:59
Ja zawsze montuję odwrotnie. Potem jak już są starte to zakładam z większym bieżnikiem na przodzie (dobieram te najlepsze)...
Ja masz asymetryczne lub symetryczne to tak:
Jak masz kierunkowe to tylko przód <-> tył bo inaczej trzeba je ściągnąć z obręczy i zamontować niektóre odwrotnie aby się kręciły zgodnie z kierunkiem jazdy.
Felgi mają być proste więc nie ma znaczenie miejsce gdzie je zamontujesz. Oczywiście świat nie jest idealny i jeśli opona lub felga ma jakieś drobne niedoskonałości to z tyłu mniej da to o sobie znać.
A rotacja opon ma wiele zalet i nie widzę przeciwwskazań... Więc ja polecam...
Obywatel - 18-10-2015, 12:46
krzychu napisał/a: | Potem jak już są starte to zakładam z większym bieżnikiem na przodzie (dobieram te najlepsze)... |
Dokładnie tak samo postępuję - na przód wędruje wyższy bieżnik. Pozwala to zoptymalizować zużycie bieżnika i - koniec końców - maksymalnie wydłużyć przebieg na komplecie opon.
Gdyby nie zamieniać tyłu z przodem, to przód w krótkim czasie byłby łysy, a tył prędzej by się pokrył mchem niż by się zużył bieżnik.
luqash - 18-10-2015, 13:30
ZImówki macie na stalowych czy aluminiowych felgach? Sam się zastanawiam czy kupić nowe stalówki 15" i nieco wyższe opony czy wsadzić opony 16" na alufelgach, które i tak są już dość styrane.
Dodam tylko, że tu gdzie mieszkam napewno śniegowych zasp nie będzie, gorzej jak wrócę do domu na święta w PL, wtedy może być różnie.
krzychu - 18-10-2015, 13:58
Ogólnie komplet 195-205/50/16 na lato i 195/60/15 na zimę się dobrze sprawdza.
Zimówki mam na alusach od Hondy (trzeba roztoczyć otwór centrujący).
A jak masz mało śniegu to bym myślał o wielosezonowych i je po prostu częściej wymieniał bo zimówka po 4 latach już jest mocno średnia...
luqash - 18-10-2015, 14:47
Też nad tym myślałem, bo letnie opony w przyszłym sezonie także nadają się do wymiany. A jakie wielosezonowe są godne polecenia? Słyszałem, że podobno zazwyczaj są głośne, a ja jednak optowałbym za ciszą, bo robię nieraz bardzo długie trasy.
Obywatel - 18-10-2015, 16:01
Ja w Passacie mam Goodyear Vector 4Seasons. Na pewno nie jest to to co zimówki, ale dają radę bez większych problemów. Ich największą słabością jest przyczepność na wilgotnej nawierzchni przy temperaturach od +1 do +5°C - wtedy są jak narty i trzeba uważać. Przy typowo mokrej nawierzchni już takiej tragedii nie ma. Na suchym bez zarzutu niezależnie od temperatury, ze śniegu też jakoś wychodzą. Głośne też jakoś specjalnie nie są.
remi - 18-10-2015, 19:01
krzychu napisał/a: | Ogólnie komplet 195-205/50/16 na lato i 195/60/15 na zimę się dobrze sprawdza. |
Jako, że lancera mam od tygodnia, to mam także pytanie co do opon. Ja mam 2,0 sport i opony tam są 195x50x16, jednak bardziej standardowe opony to 205x55x16. Czy takie opony wchodzą do tego auta i o nic nie ocierają? Chodzi mi bardziej o lato niż zimę.
Balon - 18-10-2015, 19:25
remi napisał/a: | krzychu napisał/a: | Ogólnie komplet 195-205/50/16 na lato i 195/60/15 na zimę się dobrze sprawdza. |
Jako, że lancera mam od tygodnia, to mam także pytanie co do opon. Ja mam 2,0 sport i opony tam są 195x50x16, jednak bardziej standardowe opony to 205x55x16. Czy takie opony wchodzą do tego auta i o nic nie ocierają? Chodzi mi bardziej o lato niż zimę. |
Zobacz na stronie http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ jakie zamienniki opon Ci wejdą, 205/55/r16 będą za duże, ja mam 195/55/r16 ale w 1.6 i to jest maksymalny rozmiar bezproblemowy, w wesji sport nawet w 1.6 ponoć mogą ocierać, do twojego oryginalnie są 195/50/r16 - takie są podane w instrukcji samochodu - oczywiście felga z ET46.
Hornet - 18-10-2015, 21:21
Balon napisał/a: | ja mam 195/55/r16 ale w 1.6 i to jest maksymalny rozmiar bezproblemowy, w wesji sport nawet w 1.6 ponoć mogą ocierać, |
Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę, ale ztcw to zawieszenie, a przez to koła i opony, nie zależą od pojemności, a od rodzaju: comfort lub sport. Może to ułatwić poszukiwania informacji. Wersje 2.0 to w zdecydowanej większości wersje sport, w 1.6 bywa różnie.
krzychu - 18-10-2015, 21:26
- 1.6 Comfort, Invite i Invite Plusa mają zwykłe zawieszenie i 15 calowe felgi w standardzie
- 1.6 Sport i RA (nie sprzedane w Polsce) obniżone zawieszenie i felgi 16 cali (chyba < 2005 są na 4 dziury, a potem te same felgi co 2.0)
- 2.0 Sport i Intense europejski jest z obniżonym zawieszeniem.
- 2.0 z USA (ale wtedy to nie jest 4G63 tylko jakiś inny i chyba tylko z automatem klasycznym) chyba zwykłe zawieszenie
- 2.4 RA z USA zawieszenie obniżone (fabrycznie chyba wychodził na 205/45/16).
mrcng - 19-10-2015, 16:59
A mam pytanie dość nietypowe. Kupiłem felgi ze Spacestara do mojego Lancerka. Ale...felgi (aluminiowe) są bez dekielków. I teraz pytanie..otwór ma 54 mm i jaki dekielek kupowac? 55 mm? on ma wejsc w dziurke czy ma na zewnątrz troche wystawac? Pytam poważnie jak cos...nigdy nie mialem do czynienia z alufelgami.
Bizi78 - 19-10-2015, 17:34
Najlepiej wstaw fotkę felgi .
mjsystem - 19-10-2015, 20:27
mrcng, dokup według wymiaru Dopasuj i już
|
|
|