To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6

polaff - 29-06-2012, 01:19

Owczar napisał/a:
A nie daj boże jak ktoś da za duże dysze i jest za bogato
u mnie jak narzekałem na moc to po kilku kombinacjach gazownik na tokarce rozwiercił dysze we wtryskach :)
adt81 - 29-06-2012, 22:01

Sprawdziłem dzisiaj EGR - przy mocniejszym pociągnięciu linki się rusza (skok ok 0,5cm lub więcej) więc chyba działa to chyba nie ten trop.
deejay - 29-06-2012, 22:06

adt81 napisał/a:
to chyba nie ten trop.



Poczekaj do Zlotu... :wink:

adt81 - 29-06-2012, 22:10

deejay napisał/a:
adt81 napisał/a:
to chyba nie ten trop.



Poczekaj do Zlotu... :wink:


Ja z reguły niecierpliwy jestem więc jak mnie diabli wezmą to się wybiorę do Ciebie jeszcze w lipcu jeśli znajdziesz dla mnie dzień na diagnostykę i mam nadzieję wykrycie usterki - te kilkaset złotych na paliwo jestem w stanie poświęcić bo mi się serce kraje jak patrzę na te męki :-)

polaff - 29-06-2012, 22:47

deejay, to może ja w drodze do bułgarii podstawię Ci miśka na diagnostykę? za dwa tyg bym odebrał razem z fakturą za robotę :)
Owczar - 29-06-2012, 22:51

adt81, ale może nie domykać...
polaff - 29-06-2012, 23:09

Owczar napisał/a:
adt81, ale może nie domykać...
no właśnie o tym pisałem, więc najlepiej zaslepić kanał EGR i obserwować silnik. A u Ciebie Owczar jak z EGR się sprawy mają?
deejay - 29-06-2012, 23:11

Tez bede się urlopował :wink:
Owczar - 29-06-2012, 23:33

U mnie nie wiem czy mogę mówić o drganiach, bo identyczne drgania widzę na oscylogramach z każdego galanta V6.

Gdy pracuje na jałowym i otworzę mu EGR to zaczyna szaleć. Jak wkładałem silnik to zawór był czysty i domykał.

Zaślepiania EGR mimo wszystko w tym silniku nie polecam. Chyba, że mapa zostanie zmieniona.

Swoją drogą, przy okazji przyśpieszenia zapłonu poprawiła mi się kultura pracy na biegu jałowym. Pracuje równiej, a korekty zapłonu nie mają co robić (oscylacje +-5 stopni).

polaff - 29-06-2012, 23:36

Owczar napisał/a:
Zaślepiania EGR mimo wszystko w tym silniku nie polecam
dlaczego?
Owczar - 29-06-2012, 23:41

Mapa zapłonu i mieszanki jest ustawiona tak, że zakłada daną temp spalania i spodziewa się tych spalin. Podczas obciążenia silnika ułatwia spalanie mieszanki. Chociaż jeśli nie odbije się to na spalaniu, to szkodliwych skutków nie powinno mieć. Można się tylko obawiać wzrostu temp spalin przy obciążaniu i jego wpływu na uszczelkę pod głowicą i samą głowicę z zaworami.
JimBest - 03-07-2012, 23:42

Owczar napisał/a:
Mapa zapłonu i mieszanki jest ustawiona tak, że zakłada daną temp spalania i spodziewa się tych spalin. Podczas obciążenia silnika ułatwia spalanie mieszanki. Chociaż jeśli nie odbije się to na spalaniu, to szkodliwych skutków nie powinno mieć. Można się tylko obawiać wzrostu temp spalin przy obciążaniu i jego wpływu na uszczelkę pod głowicą i samą głowicę z zaworami.

Czyli uważasz że dostarczając większą ilość powietrza zamiast mieszanki powietrza z gorącymi spalinami można spodziewać się problemów z głowicą/uszczelką/spalaniem ?

Owczar - 04-07-2012, 00:43

JimBest napisał/a:
Czyli uważasz że dostarczając większą ilość powietrza zamiast mieszanki powietrza z gorącymi spalinami można spodziewać się problemów z głowicą/uszczelką/spalaniem ?


A skąd weźmiesz tę większą ilość powietrza? Bo chyba przepustnica się nie poszerzy...

adt81 - 04-07-2012, 10:41

Owczar sprawdziłem tak samo na jałowym otworzyłem EGR i silnik zaczął szaleć jak odpuściłem zawór to wrócił do normy więc chyba jest w porządku.
polaff - 04-07-2012, 13:31

adt81, w ten sposób nie sprawdzisz czy całkiem się zamyka, a jedynie czy się otwiera....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group