To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [Pajero] pompa wtryskowa 3.2DI-D

zbyszekm2 - 18-01-2018, 13:14

Kuba Kraków napisał/a:
to pociągnę temat dalej - zastanawiam się czemu zexel ? czy naprawdę nie da się dosztukować innej pompy do p3 ? czy po prostu łatwiej mechanikom jest powiedzieć że trzeba wysłać pompę na regenerację- koszty jak wiemy są gigantyczne. Może trochę po chłopsku myślę- ale pompa jest pompą- ma zasysać i podać dalej uwzględniając odpowiednie ilości, tak więc czy nie istnieje możliwość zrobić zamiennika ?

Da się, ale bedzie słabszy. Pompa manulana.
Innej się elektrycznej nie da, bo trzeba zmienić wtedy flasze, musi pasować wałek, musi pasować ciśnienie, kusi pasować do kompa
Musi pasować rozstaw mocowań, musi pasować ilość czujników na pompie do istniejącej wiązki. i jeszcze parę rzeczy no i tez musi być odporna na opiłki, bo po to ją chcemy zmienić :)

Georg - 18-01-2018, 16:41

Kuba Kraków napisał/a:
zastanawiam się czemu zexel ? czy naprawdę nie da się dosztukować innej pompy do p3

Nie pompa Zexel - zresztą sprawdzona konstrukcja Boscha - jest tu problemem, ale biodiesel. Tego paliwa na dłuższą metę żadna pompa nie wytrzyma.
Biokomponenty - estry metylowe kwasów tłuszczowych (FAME) żrą wszystko z czym się stykają; zbiorniki, pompy, wtryskiwacze. Dotyczy to także układów paliwowych Common Raila. :wink:

TangoKK - 19-01-2018, 09:47

Georg napisał/a:
Kuba Kraków napisał/a:
zastanawiam się czemu zexel ? czy naprawdę nie da się dosztukować innej pompy do p3

Nie pompa Zexel - zresztą sprawdzona konstrukcja Boscha - jest tu problemem, ale biodiesel. Tego paliwa na dłuższą metę żadna pompa nie wytrzyma.
Biokomponenty - estry metylowe kwasów tłuszczowych (FAME) żrą wszystko z czym się stykają; zbiorniki, pompy, wtryskiwacze. Dotyczy to także układów paliwowych Common Raila. :wink:


Jak, nie pompa? Czy wszystkie Patrole, LR-y i LC jeżdżą na innym paliwie? Jakoś nie słyszałem żeby właściciele tych aut narzekali na pompy wtryskowe

zbyszekm2 - 19-01-2018, 10:58

TangoKK napisał/a:
Georg napisał/a:
Kuba Kraków napisał/a:
zastanawiam się czemu zexel ? czy naprawdę nie da się dosztukować innej pompy do p3

Nie pompa Zexel - zresztą sprawdzona konstrukcja Boscha - jest tu problemem, ale biodiesel. Tego paliwa na dłuższą metę żadna pompa nie wytrzyma.
Biokomponenty - estry metylowe kwasów tłuszczowych (FAME) żrą wszystko z czym się stykają; zbiorniki, pompy, wtryskiwacze. Dotyczy to także układów paliwowych Common Raila. :wink:


Jak, nie pompa? Czy wszystkie Patrole, LR-y i LC jeżdżą na innym paliwie? Jakoś nie słyszałem żeby właściciele tych aut narzekali na pompy wtryskowe

Mają mechaniczne pompy, w pajero mechaniczne tez nie klękają.

Kuba Kraków - 22-01-2018, 14:15

zbyszekm2 napisał/a:
TangoKK napisał/a:
Georg napisał/a:
Kuba Kraków napisał/a:
zastanawiam się czemu zexel ? czy naprawdę nie da się dosztukować innej pompy do p3

Nie pompa Zexel - zresztą sprawdzona konstrukcja Boscha - jest tu problemem, ale biodiesel. Tego paliwa na dłuższą metę żadna pompa nie wytrzyma.
Biokomponenty - estry metylowe kwasów tłuszczowych (FAME) żrą wszystko z czym się stykają; zbiorniki, pompy, wtryskiwacze. Dotyczy to także układów paliwowych Common Raila. :wink:


Jak, nie pompa? Czy wszystkie Patrole, LR-y i LC jeżdżą na innym paliwie? Jakoś nie słyszałem żeby właściciele tych aut narzekali na pompy wtryskowe

Mają mechaniczne pompy, w pajero mechaniczne tez nie klękają.


czy pompa mechaniczna i manualna to jest to samo ? bo jeśli tak, to nie widziałem by w patrolu 2,8 td który jednak jest słabszy od p3 brakowało mocy nawet na dużych podjazdach.
Zbyszku czyli dałoby się po prostu zamocować tą mechaniczną i tyle ?

Michał_PIII - 22-01-2018, 16:29

Patrole pod te podjazdy podjeżdżają na włączonym reduktorze więc nie porównuj, Pajero podjedziesz na 4 h. Mechaniczną zamontujesz od Pajero 2.8 ale zapomnij o jakiejkolwiek mocy, nie będzie współdziałała dobrze i samochód nie będzie miał moc. Nie słyszałem o manualnej pompie ale idąc takim rozumowaniem to mechaniczna i manualna to to samo

Po co kombinować pod inne pompy nigdy nie będzie to tak dobrze pracowało jak z oryginałem, jak spędzony czas na kombinowaniu przeliczysz na pieniądze to wyjdzie że taniej wyniesie regeneracja jak padnie

Kuba Kraków - 22-01-2018, 17:35

Michał_PIII napisał/a:
Patrole pod te podjazdy podjeżdżają na włączonym reduktorze więc nie porównuj, Pajero podjedziesz na 4 h. Mechaniczną zamontujesz od Pajero 2.8 ale zapomnij o jakiejkolwiek mocy, nie będzie współdziałała dobrze i samochód nie będzie miał moc. Nie słyszałem o manualnej pompie ale idąc takim rozumowaniem to mechaniczna i manualna to to samo

Po co kombinować pod inne pompy nigdy nie będzie to tak dobrze pracowało jak z oryginałem, jak spędzony czas na kombinowaniu przeliczysz na pieniądze to wyjdzie że taniej wyniesie regeneracja jak padnie


ciężko powiedzieć- z tego co widziałem to ceny są dość atrakcyjne, roboty nie wiem czy będzie znów tak dużo. Ja też nie słyszałem o manualnej pompie, ale tam samo nie słyszałem/nie czytałem by ktoś ten temat rozważał.
P.S. a kto Tobie broni wjechać na 4LLC ? przecież wtedy też masz zapiętą skrzynię redukcyjną

Michał_PIII - 23-01-2018, 01:48

Odnioslem sie do Twojej wypowiedzi ze patrole po mimo slabszej mocy niz Pajero podjezdzaja pod gorke. Roznica na tym ze pod ta gorke patrol podjezdza na zalaczonym reduktorze a ja w Pajero nawet miedzyosiowego mechanizmu roznicowego nie musze wlaczac poniewaz mam tyle NM zeby pod nia podjechac to tylko tyle ku wyjasnieniu
zbyszekm2 - 23-01-2018, 08:27

Kuba Kraków napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
TangoKK napisał/a:
Georg napisał/a:
Kuba Kraków napisał/a:
zastanawiam się czemu zexel ? czy naprawdę nie da się dosztukować innej pompy do p3

Nie pompa Zexel - zresztą sprawdzona konstrukcja Boscha - jest tu problemem, ale biodiesel. Tego paliwa na dłuższą metę żadna pompa nie wytrzyma.
Biokomponenty - estry metylowe kwasów tłuszczowych (FAME) żrą wszystko z czym się stykają; zbiorniki, pompy, wtryskiwacze. Dotyczy to także układów paliwowych Common Raila. :wink:


Jak, nie pompa? Czy wszystkie Patrole, LR-y i LC jeżdżą na innym paliwie? Jakoś nie słyszałem żeby właściciele tych aut narzekali na pompy wtryskowe

Mają mechaniczne pompy, w pajero mechaniczne tez nie klękają.


czy pompa mechaniczna i manualna to jest to samo ? bo jeśli tak, to nie widziałem by w patrolu 2,8 td który jednak jest słabszy od p3 brakowało mocy nawet na dużych podjazdach.
Zbyszku czyli dałoby się po prostu zamocować tą mechaniczną i tyle ?

da rade zamontować od 2,8, ale czy pociągnie ? Lepiej wstawić silnik odrazy 2,8 . Takie widziałem w Maroko.

Kuba Kraków - 23-01-2018, 12:17

stąd właśnie się zastanawiam czy ktoś gdzieś próbował, coś robił w tym zakresie ? bo osób które biduje ze względu na pompę i jej kosztowną regenerację jest mnóstwo, ale oprócz bidowania czy ktoś coś kombinował :) oto jest pytanie ^^
Filateam - 25-01-2018, 00:26

Kiedyś było ogłoszenie o Pajorce 3.2 z manualną pompą na tzw. linkę. Sprzedający mówił, że działa ok i nie ma problemu z użytkowaniem auta. Założyłem wtedy nawet nowy temat, ale raczej nikt nie ruszył do boju... Czyli jednak można... Pozdr!
Georg - 25-01-2018, 20:06

...a nie lepiej kupić nowy, odporny na biokomponenty bak (np. na e-Pajero), zadbać o dobre filtrowanie paliwa - niż wchodzić w przeróbki. :wink:
miqnet - 06-03-2018, 10:58

Witam

Pajerko po wymianie baku, wlewu (zakup e-pajero.pl) i czyszczeniu ukladu. Pompa bez serwisu do tej pory. Rocznik 2005, przebieg 225kkm. Ostatnio zaobserwowalem jeden objaw przy uruchamianiu samochodu:

* na zimnym silniku po nocy czy nawet mrozie -15 zapala od kopa. Raz zakreci na drukim obrocie rozrusznika juz silnik pracuje.

* a na cieplym motorze musze krecic do 3 lub 4 obrotu rozrusznika. Zapala i pozniej juz wszytko pracuje normalnie - rowno

Auto, po uruchomieniu pracuje jak zawsze, przy mrozie ma wieksze ciut obroty, na cieplym trzyma kolo 900-1000. Nie kopci, nie buja. Reszta idealnie, zrywne, moc jak dawniej

Czy ktos moze spotkal sie z takim objawem i moze cos doradzic ?

Dzieki.

zbyszekm2 - 06-03-2018, 13:15

Zapala zależy jak przy zgaszeniu się tłoki ustawią czyli fazy ustawią
Na ciepłym dłużnej bo może rozrusznik siedzi.

miqnet - 06-03-2018, 14:02

Dzieki Zbyszku za szybka odpowiedz.

W tym przypadku jednak jest to bardzo regularne. Zawsze na zimnym od kopa, a po jezdzie jak silnik cieply krece 3/4 obroty. Uwazasz ze jak rozrusznik sie ogrzeje to zwoje cos moga dawac popalic ? Kiedys juz mialem problem z rozrusznikiem /wymieniony na uzywke z anglika/... moze czas znow wymienic. Czy rozroszunik mozna sprawdzic, czy jedynie wymiana ?

Dzieki
Tomek



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group