To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Szpala85 i tym razem Galant

szpala85 - 14-08-2010, 22:15

Wszyc, tyle co zaciski zdejmowałem , czyściłem i malowałem ..... nic nie ruszałem czujników ... :roll:

teraz mi się przypomniało że ostatnio miałem dziwny przypadek .... odpaliłem Gala .. kontrolki ABS i TCL oczywiście od razu się zapaliły ... ale jak w miejscu zacząłem kręcić kierownicą to kontrolka ABS zaczęła mrugać :shock: ... kręciłem w lewo i prawo a ona sobie mrugała :roll: .. i to też było dziwne ..... ale to może dlatego że te układy są połączone ze sobą ..... tzn. TCL i jak mocno skręcam kierownicą .......

:shock: właśnie może czujnik gdzieś tam od skrętu kierownicy się zepsuł :shock:

ale z drugiej strony co ma kręcenie kołami do ABS :-X

beznadziejna sytuacja

Wszyc - 14-08-2010, 22:38

Ty szpala taka ciekawostka ja mam cholerne problemy z elektryką skacze mi ładowanie aku czasem jak leciutko tylko nie doładowuje mi aku to pali mi się ABS i info o wodzie w filtrze paliwa ( tylko diesel to ma ) i tylko te dwie lampki dopiero jak ładowanie spada drastycznie to robi się choinka na desce :P
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie pompa wspomagania kierownicy jest napędzana paskiem z kółka które napędzane jest z paska alternatora jak skręcasz koła przez to obciąża się alternator jeżeli układ ładowania nie domaga przez to mogą lampki świrować przynajmniej tak u mnie jest nie wiem jak w V6 :P

jacek11 - 15-08-2010, 01:33

szpala85, pompa ABS może robić problemy.Sam miałem kiedyś kłopoty,ale po zdjęciu kostki zasilania,problem znikał.ie wie co to było,bo ze trzy razy tak mi zrobił,i potem wszystko się unormowało :)
szpala85 - 15-08-2010, 10:05

Wszyc, u mnie ładowanie aku jest na tym samym poziomie i nie ma znaczenia czy obroty są 900 rpm czy 5000 rpm :wink: ..... i u mnie napędzanie wspomagania kiery też idzie przez pasek ten co napędza alter , wodę , klimę


btw. jak by coś się stało z alternatorem to u mnie by wyskoczyły kontrolki : ładowania , ciśnienia oleju , poziomu oleju , ABS

jacek11, ile to ja już razy robiłem mu restarta :mrgreen: ...... od wczoraj śmigam z wyjętymi bezpiecznikami od ABS-u ( 15 A i ten duży 50 A ) ..... i Dalej wywala TCL-a ....... jak wyjmę kompa od TCL-a to wywala ABS i tak na zmianę ..... i jedyne powiązanie jakie widzę między tymi dwoma układami to : czujniki przy kołach , kabelki przy kołach , czujnik przy kolumnie kierownicy ( jeżeli jest bo nie jestem pewny )

Wszyc - 15-08-2010, 10:14

szpala85 napisał/a:
btw. jak by coś się stało z alternatorem to u mnie by wyskoczyły kontrolki : ładowania , ciśnienia oleju , poziomu oleju , ABS


Mi też ale tak jak napisałem przy drastycznych spadkach ładowania a jak są takie delikatne wahania o pół wolta to mi tylko abs i ta od wody w filtrze paliwa się pali :D

szpala85 napisał/a:
i u mnie napędzanie wspomagania kiery też idzie przez pasek ten co napędza alter , wodę , klimę


Załamałeś mnie :| w V6 też jest pompa wody na pasku od alternatora? myślałem że jak zmienię z diesla na V6 to już pozbędę się tego brzydkiego zawodnego patentu :P

robertdg - 15-08-2010, 10:36

szpala85 napisał/a:
ale z drugiej strony co ma kręcenie kołami do ABS :-X
po zwrotnicy idzie kabelek od ABS-u w takiej grubej otulinie gumowej, moze raz stykac raz nie, w miejscu przejscia na karoserie.
Mam pytanko, czy na pompie wspomagania masz czujnik elektryczny :?:

szpala85 - 15-08-2010, 13:12

robertdg napisał/a:
Mam pytanko, czy na pompie wspomagania masz czujnik elektryczny :?:


nawet dwa czujniki ... jeden kabelek czarny( czujnik na dole pompy ) drugi żółty w czarnej otulinie ( czujnik na górze pompy ) ....

i jak się okazało ten żółty był wypięty ( końcówka skorodowała ) ..... więc zarobiłem na nowo końcówkę i go zalutowałem .....

robertdg, nie wiem jak to robisz ale nakierowałeś mnie na taką rzecz że wogóle bym na to nie wpadł ...... na pompie wspomagania są czujniki :roll: ... które zapewne są też połączone z ABS i TCL ......

odpaliłem gala i kontrolki zgasły ..... nie wiem czy to przez ten kabelek ... bo zrobiłem restarta ... muszę się zaraz przejechać .....

robertdg - 15-08-2010, 13:51

szpala85 napisał/a:
robertdg, nie wiem jak to robisz ale nakierowałeś mnie na taką rzecz że wogóle bym na to nie wpadł ...... na pompie wspomagania są czujniki :roll: ... które zapewne są też połączone z ABS i TCL ......

odpaliłem gala i kontrolki zgasły ..... nie wiem czy to przez ten kabelek ... bo zrobiłem restarta ... muszę się zaraz przejechać .....
No tak przejedź się i zdaj relacje, mam nadzieje, że problem minie, a jak minie, to wtedy zapytaj jak to zrobiłem :-)
szpala85 - 15-08-2010, 19:12

więc tak coś na pewno mineło :| ... znaczy się kontrolka TCL OFF już nie świeci światełkiem stałym ... teraz mruga non stop .... tyle zauważyłem :| ......

niestety to nie był ten problem ... ale fakt że kabelek był odpięty od tego czujnika przy pompie wspomagania :wink:

szukam dalej :-X

Wszyc - 15-08-2010, 20:13

Workshop manual dział ABS i TCL nocka zarwana nad schematami a następnego dnia kontrola tego całego układu jak już poznasz go całego i każdy aspekt jego budowy :P
szpala85 - 16-08-2010, 19:57

przeczytałem cały schemat elektryczny ABS od gala z 96 roku ( wersja amerykańska) ... i dupa ...

byłem dzisiaj na kompie w warsztacie .... nic nie wykazał :| .....

dla pewności wymieniłem dzisiaj kabelki przy przednich czujnikach ...... dalej problem ....

ps. gdzieś na amerykańskiej stronce o galantach wyczytałem żę jak się świeci kontrolka ABS i TCL to może być problem z alternatorem .... czy to prawda ?

podkreślam że gal ma idealne ładowanie ..... regulator też działa idealnie ... nie ma znaczenia czy obroty są 900 czy 5000 rpm ... cały czas jest takie same ..

czy też do alternatora podpięty jest ABS osobnym kabelkiem ???

szpala85 - 17-08-2010, 22:54

próbowałem dzisiaj zrobić wkońcu te podświetlenie wskazówek ... niestety mam chwilowy brak natchnienia i mi nie szło za bardzo ... efektem tego jest spalona jedna czerwona dioda telefoniczna (SMD) ...... po około 2 godzinach rozmyśleń jak to zrobić .... wpadłem na pomysł umieszczenia diód bezpośrednio w wskazówce .... są na tyle małe że zmieszczą się obie ( biała i czerwona ) ...... muszę jednak wykombinować specjalny miniaturowy drucik który nie będzie przeszkadzał w pracy wskazówki i sam się za szybko nie wytrze / przerwie .... gdzieś takie coś widziałem muszę poszukać :mrgreen:

z napraw :
wymieniona została dzisiaj tylna tuleja wahacza po prawej stronie ..... efekt : nie stuka mi juz nic jak jadę po dziurach :) ..... na szczęśćie obyło się bez prasy i ściągania całego tylniego zawieszenia ....

szpala85 - 18-08-2010, 20:56

jestem idiotą :roll: ..... nie wiem jak to mo0żliwe że wcześniej tego nie wyłapałem jak dawałem nowe kabelki do czujników ..... ..... sprawdziłem dzisiaj sam komp od ABS-u ( ściągnąłem schematy z amerykańskiej strony i szukałem ) .... jak się domyślacie nic nie znalazłem ....... dla pewności jeszcze raz sprawdziłem czujniki tylnie ... książkowe wyniki 1009 ohm w obu kołach ..... potem jeszcze raz przód lewa strona 1009 ohm ..... prawa strona 200~900 ohm :evil: ..... nie mam pojęcia jak to pominąłem :| ..... uszkodzony czujnik abs strona pasażer .... niestety czujnik nie chciał wyjść bez walki .... i się nie poddał ... zeszła tylko obudowa ... sam czujnik został w zwrotnicy ... będę musiał jakoś to rozwiercić .....

nic ... idę szukać czujnika na alledrogo :wink:

Wszyc - 19-08-2010, 10:48

a jednak z miśkiem wszystko ok i dobrze wskazywał co trzeba wymienić :D
szpala85 - 19-08-2010, 12:27

Wszyc, a tam :mrgreen: .... ..... teraz sobie przypominam że jak robiłem zacisk to próbowałem ten czujnik odkręcić ( nawet nie wiem po co ) i go wtedy zepsułem :roll:

zdarza się :lol:


a teraz pytanie za 100 punktów ... czy czujnik abs-u od gala EAx bedzie pasował do Gala E5x



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group