To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Felgi, alufelgi itp..

Anonymous - 27-02-2008, 22:09

akbi napisał/a:
a co ja powyzej napisalem???
profil (45%)=wysokosc profilu (10,25) podzielic przez szerokosc (205) razy 100%
... to jest matematyka przerabiana w polowie podstawowki

Ja sam dokladnie nie wiedzialem jak to jest dlatego pytalem bo sugerowalem sie wyskoscia opony od rantu felgi i nie wyobrazalem sobie ze np opona 205/50 moze miec profil ok 10cm. Ty za to masz problem z jednostkami miary co rowniez bylo w podstawowce. peace

Anonymous - 27-02-2008, 23:50

gwb napisał/a:
nie wyobrazalem sobie ze np opona 205/50 moze miec profil ok 10cm

Jutro zmierzę swoją.
Chyba mylicie jedną rzecz - a mianowicie profil a wysokość opony.
Opona 205/50 ma po obliczeniu 101,5mm ale to nie jest wysokość opony. Wysokość opony to połowa z tego czyli 51,25mm nad falgą i to samo pod nią.

Mam nadzieję, że zrozumieliście.
Na wszelki wypadek zamieszczam fotkę (chodzi mi o literkę D):



[ Dodano: 27-02-2008, 23:51 ]
sampler napisał/a:
A to wylicza pierwszy lepszy kalkulator opon z google

Tak wiem. Spoko. Chodzi mi o wzór bo jakoś nie wiem jak to obliczyć samemu.

[ Dodano: 27-02-2008, 23:58 ]
Do tego odpalam dwa inne kalkulatory i po wpisaniu tych samych danych opon w jednym wychodzi +0,30% a w drugim -0,43%

Sprawdzałem te:
http://www.opony.com.pl/m...enniki_opon.asp
http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html

I teraz w co wierzyć.

[ Dodano: 28-02-2008, 00:31 ]
Adley napisał/a:
Opona 205/50 ma po obliczeniu 101,5mm ale to nie jest wysokość opony. Wysokość opony to połowa z tego czyli 51,25mm nad falgą i to samo pod nią.

Aczkolwiek już nie wiem bo z tego kalkulatora http://www.opony.com.pl/m...enniki_opon.asp wynika, że on bierze ten wynik jako jedno.

REASUMUJĄC:
14" = 14 * 25,4mm = 355,6mm (to jest sama felga)
PLUS OPONA
195/65 = 195mm * 65 / 100 (65% z 195mm) = 126,75mm
I TU DYLEMAT (ale liczę tak jak ten kalkulator)
126,75mm * 2 = 253,5 mm (dół i góra)

RAZEM:
355,6 + 253,5 = 609,1mm (to jest wysokość całego koła)

[ Dodano: 28-02-2008, 00:33 ]
Może po prostu ten (http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html) jest do kitu.
Może znajdziecie inny kalkulator :-) to porównamy.

/swoją drogą tyle zachodu i taki drobiazg - niby/
/inni jadą do sklepu/wulkanizacji - proszą o opony i nie wnikają nawet/

[ Dodano: 28-02-2008, 00:34 ]
sampler, już nie potrzebuje wzoru - mam :-)

[ Dodano: 28-02-2008, 00:43 ]
Wiem, że się rozpisałem ale jeszcze dodam.
Po głębszym przemyśleniu zamierzam zostać na 15tkach gdyż na niskim profilu mi się jeżdzi twardo i nie zależy mi na szpanowaniu 17kami za cenę komfortu.

Zamierzam kupić takie:
PRZÓD
TYŁ

Przekłamanie licznika będzie tylko -0,43% więc prawie żadne.
Co do zamienników to mieszczą się w granicy zalecanej (1-2%) niższe tylko 1,3mm i 1,55mm (to nawet nieodczuwalne)

akbi - 28-02-2008, 08:43

cuuube napisał/a:
znalazlem pasujace do gala18tki :twisted:

nono ... a jaki profil opony chcesz wstawić do tych 18-stek ??

akbi - 28-02-2008, 09:13

gwb napisał/a:
Ty za to masz problem z jednostkami miary co rowniez bylo w podstawowce.

w którym miejscu?? ... ja tylko przecinek postawiłem nie w tym miejscu :P

Adley napisał/a:
Opona 205/50 ma po obliczeniu 101,5mm

102,5 mm :wink:

Anonymous - 28-02-2008, 12:41

z przelicznika wychodza pasujace 225/35/18 lub 205/40/18 z przeklamaniem licznika w granicach 1,2%
profil bardzo mnie nie przeraza bo smigalem 5 lat na 215/40/16 w lecie a na 195/50/15 w zimie i juz sie przyzwyczailem do omijania dziur ktorych od jskiegos czasu jest mniej na trasach na ktorych sie poruszam bo pokladli nowy czarny dywanik....

Anonymous - 28-02-2008, 14:38

akbi napisał/a:
w którym miejscu?? ... ja tylko przecinek postawiłem nie w tym miejscu

Tak gdzies mi sie wydawalo nie chce mi sie szukac bo nie o to chodzi tylko o obliczanie profilu przeciez.... :)

RoveR - 29-02-2008, 21:30

Ozyrys, mam prośbę, jak byś mógł przesłać mi zdjęcia tych "17 które masz na sprzedanie, bo aktualnie rozglądam się za takowymi.
lukpaw - 01-03-2008, 15:12

napiszcie mi prosze czy ktos ma doswiadczenia z rozmiarem 205/55/16 w galu: jak sie jezdzi i czy nie ma problemow wynikajacych z obcieraniem nadkoli (chociaz nie sadze zeby te ostatnie zdarzyly sie poniewaz jest tam dosc duzo miejsca)
misjonarz. - 01-03-2008, 17:57

u mnie są z przodu jak wyżej napisałem 215/17 a z tyłu 225/17 i jest jeszcze sporo miejsca. tylko trzeba mocniej trzymać kierownicę na podłużnych nierównościach, bo trochę ciągnie na boki :) ale poza tym OK
Anonymous - 03-03-2008, 23:18

skusilem sie jednak na 17" z gumami 215/45/17
ogladalem tez 18" piecioramienne w rozstawie 4x114.3 ale te mi sie bardziej spodobaly jesli ktos chcialby to dam namiar aaaaa sa jeszcze 17" pojedyncze szprychy

macia - 04-03-2008, 10:37

Widziałem EA na 18-tkach, zdaje się firmowych, bo dekielki oznaczone czerwonymi diamentami i wyglądał rewelacyjnie. Natomiast co do praktyczności takiego rozwiązania na naszych drogach, to się nie wypowiadam :P
Anonymous - 04-03-2008, 11:00

Co znaczy pojenyńcze szprychy?

[ Dodano: 04-03-2008, 11:18 ]
Okazało się, że muszę dokupić pierścienie centrujące.
Te co mam to są nie bardzo - mam bicia :-(
Nie wiem jakie i gdzie.
Wie ktoś może?

Anonymous - 04-03-2008, 15:33

Adley napisał/a:
Zamierzam kupić takie:
PRZÓD
TYŁ


W samochodach mających tendencję do podsterowności (np: Galant, gdzie układ napędowy, a raczej jego masa, na czele z wysuniętym ku przodowi silnikiem jest powodem powstawania sporego momentu polarnego) lepiej jest założyć oponę szerszą (czyli teoretycznie o większej przyczepności) na oś przednią, tak aby w pewnym stopniu przeciwdziałać wyjeżdżaniu przodu na zewnątrz zakrętu. Dzięki temu samochód zachowuje się bardziej neutralnie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Drugim plusem jest zmniejszenie buksowania kół w przypadku szybkiego startu. Da się też zauważyć sprawniejsze działanie spowalniaczy, podczas gwałtownego hamowania.

Pozdrawiam.

Anonymous - 04-03-2008, 16:07

Adley bylo cos w tym rodzaju http://www.netcar.pl/felgi/aluminiowe/aez/10,0/ AEZ XYLO _tyle ze szprychy sa rownej grubosci na calej dlugosci a o pierscionki centrujace mozesz pytac u kazdego wulkanizatora moze cos znajda z uzywek
Anonymous - 05-03-2008, 00:45

GR44Z, taaa. Dzięki. Teraz i tak już po śliwkach. 8)

POZDRAWIAM

cuuube, Tak. Są prawie identyczne.

AEZ Xylo
Нестримна динаміка :mrgreen:





Co do pierścieni to wiesz... tu nie ma zbyt dużo fachowców. U tzw. wulkanizatora to strach się zapytać o wentyle czy nakrętki do alufelg.
Może coś znajdę na ebayu lub na polskim allegro. Muszę pomierzyć tylko średnicę.

[ Dodano: 05-03-2008, 01:00 ]
No prawie jak mój 8)




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group