To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Tarcze i klocki

Lewian - 13-06-2013, 11:40

adnot napisał/a:
No 119 tys na liczniku - więc pora na pierwszą wymianę tarcz i klocków - wymieniłem cały komplecik przód i tył.

Wsadzone tarcze FERODO , klocki TRW.

Teraz tylko pozostaje przejechać ok 1000 km i mały zabieg tj. odkręcić i dokręcić kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą.

Pytanie z jaką ??? - Pozostawiam do myślenia forumowiczom , którym krzywią się tarcze.

Taka mała moja podpowiedź = odpowiedź na wasze problemy skrzywionych tarcz.
A propos - koń trojański autoryzowanych serwisów w tym naszym pięknym kraju :)

Pozdrawiam


Przyłóż się na prawdę bardzo starannie do układania tego zestawu bo o ile klocki Ferodo są dobrej jakości to o tarczach już niestety powiedzieć tego nie można ale jak je delikatnie i starannie ułożysz to powinny trochę czasu potrzymać.

Pozdrawiam

adnot - 13-06-2013, 15:05

"Przyłóż się na prawdę bardzo starannie do układania tego zestawu bo o ile klocki Ferodo są dobrej jakości to o tarczach już niestety powiedzieć tego nie można ale jak je delikatnie i starannie ułożysz to powinny trochę czasu potrzymać."

:) Już założone , jest smakowo ;)

Iwonka - 30-06-2013, 19:42

na zestawie Ferodo + Mikoda nacinana przejechalem juz 3.5kkm, jest nienajgorzej. Kiera w koncu z rak sie nie wyrywa, hamuje przyzwoicie. Wytrzymalosc zestawu jest na pewno wieksza niz plynu hamulcowego (???!!! osobiscie wymienialem niecaly rok temu i duzo zuzylem) - wczoraj testowalem wielokrotne hamowanie 120-60 i przy chyba 6 probie pedal zmiekl i hamulce baaardzo oslably :roll: . Na poczatku przy hamowaniu dosc glosno buczalo, teraz po dotarciu przycichlo. Tylko malowanie tarcz jest dosyc smieszne bo farba jest miekka jak niewiem co i czesc juz zeszla.


Teraz walcze z tylem. Zaczelo sie od piskow i szurania co jakis czas na co pomagalo chwilowe pociagniecie recznego ale robilo sie to coraz czesciej, ostatnio bylo uz prawie caly czas. Do tego raz grzalo sie raz lewe kolo, raz prawe.

Zdjalem wiec tarczobebny - widok sredni. Czesc bebnowa ma dosc spory rant (uzywam recznego :lol: ) ale co gorsze tarcza (hamulec roboczy) od wewnatrz nie pracuje cala powierzchnia - ma takie jakby spuchniecie od korozji na 1/3 szerokosci. Ranty czesciowo spilowalem pilnikiem, zdemontowalem elementy mechanizmu recznego, wyczyscilem, przesmarowalem ATE Plastilube (jeden z samoregulatorow bardzo ciezko chodzil) i zlozylem do kupy. Przy okazji sprawdzilem zaciski - ok, nasmarowalem prowadnice bo tu bylo juz nieco gorzej.

No i efekt jest taki ze teraz grzeja sie oba kola :shock: praktycznie rowno (nieco mocniej niz przod). Nie wiem o co chodzi, regulowalem wg. manuala, nawet bardziej asekurancko bo odkrecilem samoregulator o 5 zabkow a nie 4 wzgledem zlapania bebna. Reczny dziala prawidlowo, zalapuje ok 3 zabka. Czesc odpowiadajaca za hamulec glowny na pewno jest w porzadku, nie pierwszy raz to robilem. WTF??!! Mam nadzieje ze jak troche pojezdze to sie ulozy.

Gdyby ktos mial sie bawic recznym - proponuje nie odkrecac piasty bo da sie wszystko zrobic bez tego. Za to koniecznie nalezy zwolnic samoregulatory szczek.

pozdr
Alex

maciej_edi - 22-07-2013, 13:40

Alex potwierdzam że mikoda ma przyzwoite tarcze. Miałem takie w Cari nacinane+nawiercane 3lata czyli jakieś 70-80 kkm i niewielkie ślady zjechania
W Lanerku też trzeba wymienić (niestety) wiec biorę się za zamawianie oczywiscie FUUULL opcja i zastanawiam się nad czerwonym kolorem.

No i jeszcze nie wiem co z klockami ale to wyjdzie w trakcie

Pzdr.

Misiek :) - 22-07-2013, 23:13

Ja mam ebc brakes klocki green komplet a tarcze przód podstawowe, nienacinane. Tylne jakieś inne.
Zestaw bardzo fajnie hamuje, a do tego jak miałem hamowanko gwałtowne ze 140 do 0 km/h to się spisały bardzo dobrze, do tego potem w trasie pomimo nie jednego przyhamowania mocniejszego działały bez zarzutu

K9G - 23-08-2013, 11:37

No i stało się. Chyba będzie potrzebna wymiana tarcz, bo raz już je przetaczałem i znowu zaczęło strasznie bić na kierownicy podczas hamowania. Jakie zestawy polecacie? Wiem, że problem tarcz powraca jak bumerang, gdy się kupi za twarde klocki czy jakieś słabsze tarczę, więc proszę o same dobre rady, abym więcej nie miał tego problemu.
smk - 23-08-2013, 12:43

Ja mam komplet TRW.
Tarcze zwykłe nienacinane, wentylowane.
Klocki TRW miękkie (chyba GDB3287)
Przejechałem ok 30tyś i nie mam żadnych zastrzeżeń. Często hamuję z dużych prędkości i nawet po w jechaniu w wodę nie wichrują się.

Pamiętać tylko trzeba aby przez ok 200km ich nie pałować aby się dotarły i wygrzały.

K9G - 23-08-2013, 14:26

Dzieki smk za odp. Jeszcze napiszcie proszę czego nie polecacie i czego się wystrzegać.
krzychu - 23-08-2013, 14:31

do 2.0 nie widziałem tarcz TRW (5 śrubek zamiast 4). Ale są ATE. Klocki miękkie to mogą być TRW.
smk - 23-08-2013, 15:28

Faktycznie :) nie ma są tylko na tył. Ale dziady!
Nie zwróciłem uwagi. Me scusi :)

Lencu - 23-08-2013, 15:50

ja założyłem w maju mikody gt przod i tył plus klocki trw. przejechałem 13tysięcy i jest ok wszystko tylko rude opony mam non stop. pylą mocno te klocki plus te nacięcia robia dodatkowo spustoszenie... nie jestem przekonany czy dobrze zrobiłem z tymi GT ale fakt że hamuje znacznie lepiej w stosunku do fabrycznych. mam często mocne hamowania z predkości autostradowych bo sporo po nich latam i nic nie bije nic nie krzywi się. jedyny mankament to te rude kola :)
krzychu - 23-08-2013, 18:01

Lencu - a są te mikody na 5 śrubek czy podobna historia co z TRW?
smk - 23-08-2013, 18:25

:)
1. Zwykłe gładkie.
2. Nawiercane lub nacinane
3. Nawiercane i nacinane

Do tego można wybrać w kolorze.

http://www.mikoda.pl/skle...an%20%28CS_A%29

krzychu - 23-08-2013, 18:36

Oooo w końcu. Kiedyś chyba nawet do nich pisałem, że mają błąd w katalogu. Może sam sobie założę te wieś tuning :shock: A co tam będą wyglądać jak drogie DBA albo EBC. Tylko bym brał nacinane bo te nawierty potrafią potem pękać. Kosztują na komplecie (4 tarcze) 100zł taniej niż ATE... Do tego klocki TRW... :?:

A tak ogólnie to udała mi się sztuka zwichrowania tylnych tarczy :finga: Wibracje czuć faktycznie na pedale hamulca i lekko na samochodzie.

smk - 23-08-2013, 21:04

Śmiech śmiechem ale powiem Ci, że w poprzednim aucie miałem mikody i wytrzymały najdłużej (tylko gładkie). Kasy nie miałem i założyłem z myślą, że wyrzucę najwyżej z klockami. Wytrzymały nawet dłużej niż ATE i Bosch !!! Zdziwiony byłem na maxa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group