To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Opony zimowe, jazda w okresie zimowym itp

akbi - 14-10-2010, 22:10

Hubeeert napisał/a:
Misiek :) napisał/a:
Doradzicie jakieś rozwiązanie?
Nokian .... WR G2.

rowniez polecam
osobiscie od dzisiaj mam juz je "na Galancie" ... w deszczu przy temp 7-8 st dzisiaj slizgaly sie zdecydowanie mniej niz Dunlopy letnie (fakt, ze dunlopy maja 4 sezony za soba, a nokiany tylko 1 :) )

Krzyzak - 15-10-2010, 07:30

akbi to u nas wczoraj padało? ;)
poza tym - ja nie wiem, jak jeździsz, skoro ślizgasz się na dunlopach - ja mam chińszczyznę i poślizg jest tylko przy ruszaniu na mokrej nawierzchni (+ za dużo gazu)... na innych oponach to nie występuje...

akbi - 15-10-2010, 10:25

Krzyzak napisał/a:
akbi to u nas wczoraj padało? ;)

no w Gdańsku (w części północnej) ok godz 16-17 padało :)
Krzyzak napisał/a:
poza tym - ja nie wiem, jak jeździsz, skoro ślizgasz się na dunlopach - ja mam chińszczyznę i poślizg jest tylko przy ruszaniu na mokrej nawierzchni (+ za dużo gazu)... na innych oponach to nie występuje...

Darku ... jak się chce, to poślizgać się można na każdej oponie :D :P

Anonymous - 15-10-2010, 11:09

Krzyzak napisał/a:
akbi to u nas wczoraj padało? ;)
poza tym - ja nie wiem, jak jeździsz, skoro ślizgasz się na dunlopach - ja mam chińszczyznę i poślizg jest tylko przy ruszaniu na mokrej nawierzchni (+ za dużo gazu)... na innych oponach to nie występuje...


to fakt na takim deszczyku to ja sie slizgam na znakach poziomych na asfalcie:)

mkm - 15-10-2010, 13:08

romero napisał/a:
Kaucz napisał/a:
Ja jutro zmieniam. Może mi ktoś poradzić jak składować opony w domowych warunkach, żeby szkody im nie narobic ;d ?


Jedna na drugiej - poziomo.
Pozdrawiam.


Same opony tylko pionowo!

Całe koła opony + felgi - poziomo na niższym ciśnieniu.

Anonymous - 17-10-2010, 17:20

Radowan napisał/a:
Do tego na obniżonym ciśnieniu, w ciemnym


mkm napisał/a:
Całe koła opony + felgi - poziomo na niższym ciśnieniu.


A co jeśli moje leżały poziomo z podwyższonym ciśnieniem? Tylko jedną zimę.

PS. wydawało mi się, że należy podwyższyć ciśnienie...

mkm - 17-10-2010, 18:21

bartek2800 napisał/a:

PS. wydawało mi się, że należy podwyższyć ciśnienie...

To Ci się źle wydawało :mrgreen:
Ma być niższe.

Jak sobie sezon poleżały "niewłaściwie" to zapewne nic się im nie stało.
Im guma nowsza tym ryzyko odkształcen mniejsze. Im starsza tym bardziej trzeba uważać.
Jak leżą prawidłowo - nie ma kłopotu z wyważeniem, drżeniem kierownicy, wibracjami i innymi denerwującymi przypadłościami...

jaca71 - 17-10-2010, 18:32

mkm napisał/a:
Same opony tylko pionowo!

Też się z tym spotkałem i to twierdzenie było wypowiadane przez mundrego człowieka więc nie wątpię w słuszność. Ale jak stoją pionowo to w jednym miejscu się nie ugną? Rozumiem na stojaku jak w magazynie lub u wulkanizatora, ale co mam zrobić w piwnicy lub w garażu? 8 opon to kupa miejsca :( A co się będzie działo gdy będą leżeć poziomo? Węższe będą?

mkm - 17-10-2010, 18:46

http://www.motofakty.pl/a...nie_opon_3.html
krzychu - 17-10-2010, 19:31

Jak są na felgach nie widzę powodu żeby ich nie dać poziomo. Ja tak trzymałem swoje.
jaca71 - 17-10-2010, 20:08

mkm,
Cytat:
Można również składować opony jedna na drugiej, tak jak z felgami, układając maksymalnie po 10 sztuk.

I ja tak robię, dwie kupki po 4 oponki w piwniczce :P
Dzięki za linkę ;)
Edit:
Cytat:
Przed demontażem opon z samochodu należy oznaczyć ich pozycję na samochodzie, aby później założyć je w tym samym miejscu.

Ale z tym nie mogę się zgodzić, ba mam nawet w instrukcji i w książce eksploatacji zalecaną rotację kół lub zamianę przód-tył w wypadku symetrycznych :P

[ Dodano: 17-10-2010, 20:11 ]
krzychu napisał/a:
Jak są na felgach nie widzę powodu żeby ich nie dać poziomo.
Z tego co czytałem to mkm tak właśnie pisze :P
JCH - 17-10-2010, 20:58

jaca71 napisał/a:
ale co mam zrobić w piwnicy lub w garażu? 8 opon to kupa miejsca
4 kawałki pręt zbrojeniowego fi 12, 4 dziury w ścianie garażu i opony/koła wiszą sobie na ścianie 8)
krzychu - 17-10-2010, 21:10

jaca71 napisał/a:

Cytat:
Przed demontażem opon z samochodu należy oznaczyć ich pozycję na samochodzie, aby później założyć je w tym samym miejscu.

Ale z tym nie mogę się zgodzić, ba mam nawet w instrukcji i w książce eksploatacji zalecaną rotację kół lub zamianę przód-tył w wypadku symetrycznych :P


Znaczy w przypadku kierunkowych przód na tył. A w przypadku symetrycznych czy asymetrycznych to najlepiej chyba z przodu do tyłu na po przekątnej a z tyłu na przód po tej samej stronie.

[ Dodano: 17-10-2010, 21:11 ]
JCH napisał/a:
jaca71 napisał/a:
ale co mam zrobić w piwnicy lub w garażu? 8 opon to kupa miejsca
4 kawałki pręt zbrojeniowego fi 12, 4 dziury w ścianie garażu i opony/koła wiszą sobie na ścianie 8)


Trochę to niebezpieczne... Wypadało by jeszcze jakiś hak na końcu. Kiedyś myślałem takie długie kotwy rozporowe, ale w końcu je ułożyłem.

rafq - 20-10-2010, 01:56

Rozmiar ma znaczenie, czyli test opon zimowych wg ADAC 2010/2011. ;)

To samo, o czym mowa było tutaj:

jaca71 napisał/a:
j-rules napisał/a:
Maniacy, co sądzicie o oponach Bridgestone Blizzak LM-20 ?

Ja o mało nie kupiłem do hondy tyle że wersja 30. W necie tyleż samo zachwytów co wieszania psów. Dlatego na koniec zdecydowałem się na:
Kleber Krisalp HP2
Wygląda że babola nie strzeliłem:
http://www.adac.de/infote...rcePageId=31821
A tutaj ciut większe :)
http://www.adac.de/infote...rcePageId=31821


tylko po naszemu z ładnym podsumowaniem ;)

- w jaki sposób się go przeprowadza polecam część "Trakcja"
- wynik 185/65/15 +zdjęcia
- wynik 225/45/17 + zdjęcia

W/w przeze mnie artykuły służą jedynie jako ciekawostka, jestem neutralny w stosunku do wyników tego testu. :P Jeśli ktoś chce znaleźć porównanie mniejszy opon to polecam testy starszych modeli z poprzednich lat.

krzychu - 21-10-2010, 21:46

U mnie dzisiaj padał pierwszy śnieg... Na chwilę się zrobiło biało...

Ciekawe kiedy miłośnicy letnich opon zablokują mi drogę do pracy.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group