To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki olej wlałeś do swojego Lancera?

Jalal_79 - 26-10-2013, 17:45

[/quote]

To jak widać facet jest bardzo skuteczny i sam chciałbym mieć takiego handlarza :D
Który to? wlyszkow?


[/quote]
Nie, nie on, wlyszkow to szaman od Amsoil, ale tutaj chodzi o ogarniacza z naszego forum.....
Pzdr

fargo - 26-10-2013, 19:03

Like napisał/a:
To do czego doszedłem to, że zakupują dodatki u lublizola... http://www.lubrizol.com/
Co ciekawe można u nich kupić gotowy pakiet dodatków ściśle określający parametry oleju oraz odrazu z certyfikacją. Czyli przykładowo kupuję w rafinerii lotosa bazę w ilości 10000l, kupuję u lublizola gotowy pakiet dodatków na olej 5W30 łącznie z całą specyfikacją i certyfikatami oraz rekomendacjami, mieszam to wszystko w proporcjach przez nich określonych( oczywiście trochę papierologi przy takiej działalności) i robię olej równie dobry jak milers. Bo oni nie są producentem ani bazy ani dodatków tylko mieszalnią - tak ze wszystkich informacji wynika.
Może warto pomyśleć o takim biznesie? :D


A ty myślałeś że to niby jak się produkuje oleje silnikowe na całym świecie :rolleyes:
Jak powstaje olej silnikowy

Like - 28-10-2013, 21:50

Dzisiaj dostałem odpowiedź od pewnej firmy angielskiej na moje zapytanie samej syntetycznej bazy olejowej o nazwie poli alfa olefin PAO. W przypadku zamówienia 80 tys funtów dają cenę hurtową netto 5 funtów brytyjskich za litr
czyli daje nam to około 25 zł za litr teraz do tego + dodatki + opakowanie+ transport+ marża blendowni+ marża pośredników+ marża dealerów = cena oleju

I powiadaćie, że kupujecie syntetyka w cenie detalicznej po 43zł brutto za litr? :mrgreen:
To że polak polaka ogoli to rozumiem, ale jeszcze obcokrajowiec goli jak chce? :roll:
Może wogóle postawię na lotosa, przynajmniej "swoje"

tomaszekk7 - 29-10-2013, 13:14

Ja ostatnio zmieniłem na Valvoline Syn Power 5W30. Poprzednio jeździłem na Midland Axentum 5W30.
po.miras - 27-12-2013, 23:57
Temat postu: olej
Znalazłem fakturę za poprzedni przegląd. Pozycja olej to:
- GULF G 5W40 (1210)kod produktu.

Poszperałem w necie i znalazłem to:
http://www.gulf.pl/includ...20G%205W-40.pdf

Co sądzicie o tym ?

mazin - 07-01-2014, 15:02
Temat postu: Re: olej
I jeszcze moje trzy grosze w sprawie oleju - wlałem do samochodu żony (kupionego w sierpniu) millersa. Wcześniej samochód jeździł na castrolu (syntetyku magnateku, ale dokładnie nie wiem którym) i według słów poprzedniej właścicielki, trochę go ubywało między wymianami. Przy zakupie rzeczywiście poziom był tuż nad kreską minimum. Dolałem jeszcze przed jazdą do domu jakieś 0,5 l co podniosło poziom do mniej więcej połowy. Po paru tysiącach, tj mniej więcej 2-óch poziom znów się obniżył, do ok. 1/4 zakresu. Wymieniłem na millersa i od tego czasu ani drgnął (zalane tuż pod maksimum, przejechane kolejne 2 tys. Silnik pracuje ciszej, choć tak wyrażnej różnicy, jaką słyszałem w lancerze nie ma. A w lancerze róznicę słyszałem przechodząc z castrola na liqui-molly. Teraz oba auta zalane millersem. I tu i tu jest ciszej niż na castrolu (mówię o dźwiękach wydawanych przez silnik na biegu jałowym, słyszalne stuki i podzwaniania na zewnątrz samochodu, kiedy odpalam silnik, wyjeżdżam z garażu i wysiadam, żeby zamknąć garaż -istotnie zmniejszyła się odległość z której słyszę silnik. Istotnej rożnicy pomiędzy liqui-molly i millersem nie zauważyłem, natomiast zwróciły moją uwagę dźwięki wydawane na castrolu w wypadku obu samochodów, tj. wyraźna różnica po wymianie na nowy olej. Nie chodzi też o sam fakt wymiany na nowszy, bo przy zmianie z l-m na millersa w lancerze nie by słychać tej różnicy. Innymi słowy - o ile mżna opierać się na tej jednej przesłance - nie millers taki świetny, ale castrol raczej słaby. A millers porównywalny z liqui-molly.
po.miras - 14-01-2014, 22:02

Dzisiaj dowiedziałem się co aktualnie zalewają w ASO.
Lotos 5 w40 - tyle wiem, prawdopodobnie lepszy od millersa, którego już nie używają.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie ?

Uwex - 15-01-2014, 08:39

po.miras napisał/a:
prawdopodobnie lepszy od millersa


na jakiej podstawie tak sądzisz ? Nie jestem "wyznawcą" Millersa (używam Shella), ale takie wpisy tylko wprowadzają niepotrzebne zamieszanie .

krzychu - 15-01-2014, 08:56

mazin - ja miałem zalane według nalepki olej Mitsubishi jak auto przyjechało z Niemiec. Silnik był tak cichy, że bez radia nie było go słychać....

Potem wlałem shell-a i był głośny.... Następnie wlałem Valovline i jest dużo ciszej (wyraźnie), ale nie tak żeby nie było słychać silnika.

Robert_N - 15-01-2014, 14:13

Ja drugi raz zalałem Castrola 5W40 i silnika nie słychać. Znajomi pytają się jak jedziemy razem po co gaszę silnik na światłach :D
po.miras - 15-01-2014, 18:05

Uwex napisał/a:
po.miras napisał/a:
prawdopodobnie lepszy od millersa


na jakiej podstawie tak sądzisz ? Nie jestem "wyznawcą" Millersa (używam Shella), ale takie wpisy tylko wprowadzają niepotrzebne zamieszanie .


To jest informacja, stwierdzenie choć nie dosłowne pracownika ASO.

mkm - 15-01-2014, 19:57

Jestem teraz na etapie wyboru oleju (takiego najhipersuperdobrego) i po długich czytankach mogę napisać jedno...
Czasem trzeba rzucić monetą i nie zagłębiać się w temat :twisted:

albo kostką jak wybór większy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

plecho1 - 16-01-2014, 06:47

A co do tego co poleca i zalewa ASO, to zależy z kim podpiszą korzystniejszą umowę więc raz jest to firma X a za kilka lat firma Y.
mazin - 16-01-2014, 08:06

plecho1 napisał/a:
A co do tego co poleca i zalewa ASO, to zależy z kim podpiszą korzystniejszą umowę więc raz jest to firma X a za kilka lat firma Y.


Dokładnie tak. "Moja" toyota przez kilka lat lałą castrola, potem totala. Możliwe też, że cała sieć podpisuje umowę i we wszystkich ASO danej firmy leją tylko jedną markę.
Podejrzewam nawet , że w niewysilonych "normalnych" silnikach nie ma większego znaczenia firma, o ile tylko lej spełnia normy producenta. Wierzę też, że są oleje lepsze i gorsze, tj.spośród tych spełniających dany poziom okreslonych parametrów, dałoby się zrobić cały szereg olejów np.korzystniej wpływających na prace silnika, żużycie paliwa, zuzycie elementów - większość z nas jednak i tak nie zauważy róznicy do czasu sprzedaży samochodu ;-)

pablo diablo - 16-01-2014, 09:37

Jeżeli ktoś kupuje samochód który ma sie stać tylko środkiem transportu i co 3 - 4 lata wymienia bo tak mu nakazuje logika to na pewno wagi do oleju nie przywiązuje bo i po co.
Jeżeli ktoś taki jak ja kupuje samochód nowy z wizją na lata, na pewno wybór oleju jak najlepszego do danego silnika będzie procentowało. Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem, który serwisował golfa II .Golfem tym jeździł wiele lat w firmie mój TATo i był zalewany od początku dobrym olejem. Tym samym golfem jeździł wiele lat brat. Golfik robił dużo km i skala licznika mierzącego km się skończyła bo zabrakło miejsca. tak dobry był ten silnik a raczej olej którym był zalewany. i pewno zawsze na czas zmieniany/ pamiętam do dziś stwierdzenie mechanika: "co to znaczy zalewać silnik dobrym olejem". Era tych materiałów i tych silników się skończyła niestety.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group