To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - od 0 do 100km/h

Robson86 - 26-05-2009, 21:03

bomar007 napisał/a:
bo do dość dużej prędkości cały czas się trzymałem za nim.

powinienes ja przerobic, bo Cari GDI ma ~10s do 100km/h a Mazda ~11s do 100km/h
wiec nie wiem dlaczego trzymales sie za nia a nie przed nia :?
Pozdroo

sla - 26-05-2009, 22:31

Robson86 napisał/a:

powinienes ja przerobic, bo Cari GDI ma ~10s do 100km/h a Mazda ~11s do 100km/h

Tak, tylko są to parametry dla nowych samochodów, a jak jest obecnie to raczej nikt nie zgadnie.

Robson86 - 26-05-2009, 22:50

sla napisał/a:
Tak, tylko są to parametry dla nowych samochodów, a jak jest obecnie to raczej nikt nie zgadnie.

zgadza sie, zalezy od poziomu zadbania, od serwisowania, przebiegu itd :)
Pozdroo

rasiak1980 - 27-05-2009, 03:00

wszystko zalezy od przebiegu jesli myslisz ze twoje auto jest jak wino i z biegiem lat i oczek na liczniku zyska na smaku jestes w bledzie! jest optymalny przebieg przy ktorym auto po dotarciu ma optymalna moc pozniej juz tylko idzie w dół a to że na hamowni wychodzą takie cuda na kiju ze stockowy focus po 220 tys km ma 6 koni wiecej od swiezego to tylko przekłamanie, moze inna temperatura powietrza? inne cisnienie atm.? jest tak wiele czynników które wpływają na przekłamanie że zapewniam ciebie dwa razy dokładnie takiego samego wyniku na tej samej hamowni nie uzyskasz. jeżeli chodzi o przyspieszenie trzeba wiedzieć w którym momencie przeciągnąć silnik do jakiej wartości obrotów druga sprawa nie odpuszczać całkowicie gazu odpuścić do takiej wartości do jakiej spadną obroty po zmianie biegu troszeczkę wyżej, wtedy jest najlepsze przyspieszenie, i gwarantuje że jeżeli silnik jest w dobrym stanie spokojnie wyciągniecie lepsze czasy niż te które zakłada producent, ale to tylko jeżeli macie kilkaset / kilka tysięcy złotych w kieszeni i czas na to żeby pół samochodu wybebeszać z powodu spalonego sprzęgła bądź tego że wam się silnik wys...a, to już wasza decyzja, na takie zabawy trzeba mieć miejsce bezpieczne (a z tego co wiem w Polsce nie ma zbyt wielu torów wyścigowych) czas, no i pieniądze bo takie ściganie się jest kosztowne, a takich szczawików którzy w bmw 520 mi gazują na światłach to z uśmiechem na twarzy odstawiam na 10 długości auta! po prostu puszczam ich przodem tak jest bezpieczniej. szkoda mi pieniędzy na kosztowne naprawy, i wyjeżdżonych zniżek.
Robson86 - 27-05-2009, 09:57

rasiak1980 napisał/a:
wszystko zalezy od przebiegu jesli myslisz ze twoje auto jest jak wino i z biegiem lat i oczek na liczniku zyska na smaku jestes w bledzie!

to nie jest regula kolego, jesli masz utrzymane auto to i przy 200 000km trzyma idealnie parametry fabryczne. I to jest sprawdzone. Jesli masz zajechane auto to przy 50 000km moze juz nie trzymac parametrow. nastepna sprawa jest taka ze silnik zasilany benzyna nawet przy znacznych przebiegach grubo ponad 200 000km moze trzymac sie w przedziale osiagow (czasow przyspieszen/predkosci) dla silnikow fabrycznych. Natomiast jesli jest zasilanie gazem to silnik szybciej traci swoje parametry.
rasiak1980 napisał/a:
stockowy focus po 220 tys km ma 6 koni wiecej

mow co chcesz ale brata ex focus 2,0 131 KM przy przebiegu wlasnie 230 000 km mial 130KM na hamowni i nadomiar swego jak byly pare lat temu zawody z Focus klub polski to zajal 2miejsce :P a kierowca z niego nie rajdowy :D
rasiak1980 napisał/a:
jeżeli chodzi o przyspieszenie trzeba wiedzieć w którym momencie przeciągnąć silnik do jakiej wartości obrotów druga sprawa nie odpuszczać całkowicie gazu odpuścić do takiej wartości do jakiej spadną obroty po zmianie biegu troszeczkę wyżej, wtedy jest najlepsze przyspieszenie, i gwarantuje że jeżeli silnik jest w dobrym stanie spokojnie wyciągniecie lepsze czasy niż te które zakłada producent,

w Cari GDI wg Ciebie jakie sa idealne "momenty" zmiany biegow :?: Zeby to sprawdzic potrzeba przeanalizowac takze przelozenia poszczegolnych biegow.
pozdroo

Morfi - 27-05-2009, 11:35

Powinenes byc lepszy od tej mazdy. Moja pomimo swoich ponad 200 tys, jezeli chodzi o przyspieszenie trzyma swoje parametry czyli 10s do setki :P
A kolega raczej widac nie ciagną do 6 tys obr :P
Ale wg tych danych to .. - fajne powinienem mieć przyspieszenie bez dodatkowego wyposażenia bo czyli jakbym mial 40 kg mniej :D
http://www.autocentrum.pl...-gdi-125km.html

9,4 do sety :P

Robson86 - 27-05-2009, 11:40

Morfi napisał/a:
Moja pomimo swoich ponad 200 tys, jezeli chodzi o przyspieszenie trzyma swoje parametry czyli 10s do setki

200 000tys km to dla wspolczesnych samochodow normalny przebieg, o to chodzi ze ogolnie panuje taki stereotyp ze 100 000km to juz remont musi byc (zaczerpniety z lat gdy panowaly na ulicach polonezy i male fiaty-zgodze sie wtedy), ale w dobie poziomu dzisiejszej techniki, wspolczesne silniki przyjmuja przebiegi ponad 200 000km bezproblemowo...no chyba ze ktos bez oleju jezdzil :P
Pozdroo

Morfi - 27-05-2009, 12:00

Robson86 napisał/a:
no chyba ze ktos bez oleju jezdzil
Cicho bo się cos wyda :P
Mi w Cari pomimo wczesniejszej jazdy szybszym samochodem, mocy nie brakuje, ale nie wyobrazam sobie teraz przesiadki w silnik poniżej 70 KM.
Silniki przez rózne rzeczy moga nie trzymac swoich paramatrów, ale głownie to jest spowodowane złym uzytkowaniem danego pojazdu :)

Robson86 - 27-05-2009, 12:03

Morfi napisał/a:
Mi w Cari pomimo wczesniejszej jazdy szybszym samochodem, mocy nie brakuje, ale nie wyobrazam sobie teraz przesiadki w silnik poniżej 70 KM

dalej nie rozumiem ludzi ktorzy kupuja silniki 1,2 1,3 (spalanie rozni sie nieznacznie a radosc z jazdy i bezpieczenstwo duzo wyzsze)
Pozdroo

Ginger1021 - 27-05-2009, 12:39

Robson86 napisał/a:
dalej nie rozumiem ludzi ktorzy kupuja silniki 1,2 1,3 (spalanie rozni sie nieznacznie a radosc z jazdy i bezpieczenstwo duzo wyzsze)
Pozdroo

Dokładnie ja się przekonałem na własnej skórze . Polo 1.0 z 1997r i 45 konikami chlał tyle co moja cari ok 8 litrów. Większe silniki mają lżej.

SHARK1979 - 27-05-2009, 13:43

Posiadałem kiedyś Corse B 1.2 , myślałem że będzie oszczędnie, ale mała moc i spalanie mnie rozbroiły na maxxa, zamieniłem Nissana 100NX 90KM na to badziewie i :shock:
bomar007 - 27-05-2009, 16:11

Widzę że moja wypowiedź trochę ożywiła dyskusje. Ja mam carisme po liftingu i ona ma wg danych 122km i do 100km/h 10,4s (a przed liftem 9,4s), a tą mazdą co kumpel jechał to on twierdził że ma 143km tylko że w dieslu była taka moc od 2006 a nie w 2003 i wtedy zamiast 9,5s jest 10,6s (hatchback). Więc czasy porównywalne. Fakt że dużo zależy od kondycji silnika i jak była wcześniej dbana. Ja w każdym razie jestem bardzo zadowolony, bo jak chce się szybko wyprzedzać, np: Tira wystarczy wrzucić 3, a wtedy dostaje kopa, nawet z 4osobami na pokładzie. Pzdr
Robson86 - 27-05-2009, 17:24

bomar007 napisał/a:
po liftingu i ona ma wg danych 122km i do 100km/h 10,4s

po liftingu 125Km czy 122KM :D
pierwsza do sety ma w 9,9s druga 10,4 :D
Pozdroo

rasiak1980 - 28-05-2009, 16:07

jeżeli chcesz wiedzieć jak optymalnie zmieniać biegi zaproś jakiegoś kumpla który bawi się w jazdę w rajdach przejedziesz się z nim 5 minut i uwierz mi ze będziesz zdziwiony jak wiele zależy od doświadczenia i umiejętności kierowcy wtedy dopiero zobaczysz jak samochód z rodzinnego przeobraża się w sportowe :D , taki kolega jest też cennym źródłem informacji tym bardziej że ci ludzie lubią chwalić się swoją wiedzą.
Morfi - 29-05-2009, 00:59

rasiak1980, odczucia przyspieszenia na fotelu pasażera, są dużo wieksze aniżeli kierowcy 8)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group