To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Tuleje poliuretanowe - Poliuretany gotowe.

Owczar - 14-03-2014, 15:11

Nie kojarzę żeby były. A nawet jeśli, to po co? :)
artufcb - 14-03-2014, 15:43

czyli mówisz, że nic by one nie dały?
Owczar - 14-03-2014, 15:50

To są elementy, które amortyzują dobicie amortyzatora. Takie dobicia zdarzają się bardzo rzadko.
artufcb - 13-04-2014, 05:53

Które dokładnie połączenia smaruje się tym silikonem?


I krótka piłka :
Założylibyście je ponownie czy jednak seria?

Owczar - 13-04-2014, 08:31

Metalowy trzpień wchodzący w tuleje.

Gdyby były dostępne ori tuleje to można by myśleć czy warto, a tak nie ma sensownej alternatywy. Poli spisują się ogólnie dobrze

jafo2 - 13-04-2014, 12:15

Panowie mam pytanko,
Wymieniłem z tyłu kilka tulei na poliuretanowe, ale w miedzy czasie oddawałem autko na wymianę amorków z tyłu.
Po pół roku mam skrzypienie.
Pytanie czy górne mocowanie amorka może skrzypieć?
Poligumki były dobrze posmarowane, a w sumie ciężko się wsłuchać skąd dochodzi skrzypienie.
Nie skrzypi na dołkach czy dziurach, skrzypi tylko wtedy gdy cała buda się przechyla.

artufcb - 13-04-2014, 16:07

Najbardziej boje się tego skrzypienią. Istnieje ryzyko ze mogą nie pasować tak jak sworznie? Że nieoryginalne wahacze mogą mieć jakąś inną srednice wewnątrz?

[ Dodano: 13-04-2014, 17:08 ]
a co z tulejami, które są w tylnych amortyzatorach na dole?
i widzę, że tuleje przedniego stabilizatora są albo fi 20mm, albo 22mm, a ja mierzyłem przed chwilą i mam 18mm, natomiast z tyłu 20mm. Dlaczego tak? 20mm na przód będzie ok, czy pytać o mniejsze?

[ Dodano: 13-04-2014, 17:10 ]
a co z cukierkami? Bo widzę, że albo można je kupić (90zł za sztukę) albo wysłać wahacz do regeneracji i wyjdzie 75zł za sztukę. Dlaczego tak? Jest problem z samodzielnym włożeniem tej tulei w ten wahacz?
to na około tulei (na obrazku) to metal czy jakieś tworzywo, bo przed chwilą byłem pod autem i wydaje się, że jest to delikatnie miękkie.

Owczar - 13-04-2014, 19:59

jafo2 napisał/a:
Poligumki były dobrze posmarowane, a w sumie ciężko się wsłuchać skąd dochodzi skrzypienie.
Nie skrzypi na dołkach czy dziurach, skrzypi tylko wtedy gdy cała buda się przechyla.


Moje też były nasmarowane, a skrzypiały jak ta lala po pół roku. Po kolejnym pół roku przestały, ale od czasu do czasu się odzywają. Z kanału trochę pryskałem smarem w sprayu.

artufcb napisał/a:
Najbardziej boje się tego skrzypienią. Istnieje ryzyko ze mogą nie pasować tak jak sworznie? Że nieoryginalne wahacze mogą mieć jakąś inną srednice wewnątrz?


Skrzypienie może się pojawić. Do nieoryginalnych wahaczy mogą nie pasować.

komarsnk - 13-04-2014, 21:28

Ja w obu galantach smarowałem wszystko co popadnie: i tulejkę w środku i poli na styku z wahaczem. Nie słyszę żadnego skrzypienia :)
artufcb - 16-04-2014, 10:27

czy jest dostępny jakiś aktualny rabat? :)
TN6429wT nie działa już.

Kunek - 22-05-2014, 19:19

Panowie mam problem po wymianie tylnych tulei na poliuretany. Po skończeniu wymiany i opuszczeniu auta tył usiadł 2 cm. Auto już mam o 3 cm obniżone wcześniej wiec teraz nadkola są na równi z oponą. Macie jakieś pomysły co poszło nie tak. Pozdrawiam
robertdg - 23-05-2014, 07:20

Pewnie zmęczone sprezyny, poliuretan nie jest elementem jednolitym z tulejką montazową w przeciwieństwie do tulei metalowo-gumowej
swinks_UK - 23-05-2014, 07:40

Kunek napisał/a:
Panowie mam problem po wymianie tylnych tulei na poliuretany. Po skończeniu wymiany i opuszczeniu auta tył usiadł 2 cm. Auto już mam o 3 cm obniżone wcześniej wiec teraz nadkola są na równi z oponą. Macie jakieś pomysły co poszło nie tak. Pozdrawiam

Tylne górne wahacze pewnie źle zamontowane. Trzeba pilnować by mocowania do budy były pod specyficznym kątem z ramieniem "U".

Kunek - 23-05-2014, 08:11

swinks_UK napisał/a:
Kunek napisał/a:
Panowie mam problem po wymianie tylnych tulei na poliuretany. Po skończeniu wymiany i opuszczeniu auta tył usiadł 2 cm. Auto już mam o 3 cm obniżone wcześniej wiec teraz nadkola są na równi z oponą. Macie jakieś pomysły co poszło nie tak. Pozdrawiam

Tylne górne wahacze pewnie źle zamontowane. Trzeba pilnować by mocowania do budy były pod specyficznym kątem z ramieniem "U".


To wiem, ale nie rozumię co to ustawienie ma do wahacza z poliuretanami skoro sa one luzne w jego tulei w przeciwienstwie do wahacza z tuleja gumowo metalową, ktora siedzi sztywno.

swinks_UK - 23-05-2014, 11:37

Odpowiedni kąt zapewnia właściwy zakres ruchu pionowego górnego wahacza i tylnej zwrotnicy. Przy prawidłowym zamocowaniu "uszu" (mocowań) do wahacza nie powinno być luzu, w każdym razie mocowania powinny być na sztywno, tak, że ręką nie można zmienić kąta ustawienia, dopiero poluzowanie śrub mocujących w tulejach powinno dać efekt. Jeśli mocowania swobodnie ci dyndają na wahaczu to masz dupiaste tuleje.
Mitsubishi service manual jest bardzo specyficzny jeśli chodzi u ustawienie kąta mocowań.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group