To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Klocki / tarcze hamulcowe

Fragu - 05-04-2017, 16:37

Hugo, wg mnie jednak za małe...i za cienkie;)
_Porter_ - 05-04-2017, 16:44

Po czym poznać że hamulce stoją (szczególnie tylne) bo jak patrzę na swoje tarcze z tyłu (są od nowości) to mam wrażenie że niewiele razy były w użyciu :shock:
Hugo - 05-04-2017, 18:38

Fragu napisał/a:
Hugo, wg mnie jednak za małe...i za cienkie;)
Większe i cięższe auta mają mniejsze na średnicy tarcze i w ogóle się nie gną, bo są grubsze, min. 26 mm.
rezon - 05-04-2017, 21:45

_Porter_ napisał/a:
Po czym poznać że hamulce stoją (szczególnie tylne) bo jak patrzę na swoje tarcze z tyłu (są od nowości) to mam wrażenie że niewiele razy były w użyciu :shock:
najłatwiej po rdzy. Jak dobrze pracują to tarcza jest równo starta i ładnie błyszczy na powierzchni pracującej. Sprawdź od środka - u mnie z zewnątrz było OK, ale wewnętrzna strona miała tylko wąski pasek widocznej stali. Reszta to rudy kolor
pardziak - 06-04-2017, 00:06

Fragu napisał/a:
pardziak, zwykłe Brembo i zwykłe Ferodo wg mnie wypadają gorzej niż Textar obecnie.

Trzeba przeczyścić prowadniczki zacisków, przesmarować je specjalną pastą, sprawdzićstan wszystkich gumek, sprawdzić tłoczek, przeczyścić powierzchnie styku, przesmarować pastą do tłoczków hamulcowych, sprawdzić blaszki trzymające klocki - przeczyścić je.

Nic trudnego, ale trzeba dać sobie czas i sumiennie to zrobić.
W Outku najlepiej 2 razy w roku, minimum to raz - zaciski przód i tył.



to jeszcze kilka rzeczy jakiś środków użyć do smarowania... czy dociągać śruby kluczem dynaamometrycznym tak jak nakazuje instrukcja...i czy wciskając tłok trzeba nim kręcić tak jak wskazuje instrukcja czy najlepiej mocno wcisnąć i po temacie

Fragu - 06-04-2017, 07:08

- ate plastilube - do prowadnic
- ate bremszylinder-paste - do tłoczków

Tłoczek wciskasz normalnie. Śruby najlepiej dociągnąć kluczem dynamometrycznym, ale jeśli zrobisz to bez, a z wystarczającą siłą będzie okej :wink:

pardziak - 06-04-2017, 09:39

Fragu dziękuje ... a jeszcze pytanie a tarcze i klocki TRW dobre czy za dużo kombinuję brać textara :)
Fragu - 06-04-2017, 13:36

pardziak, bierz Textara :wink: Z tańszych opcji ma ostatnio bardzo dobre opinie.
_Porter_ - 06-04-2017, 15:30

Od końca oryginalnych jestem na klockach TRW - dają radę, poza jedną wadą - od jakiegoś czasu piszczą jak zarzynane świnie
slonik1983 - 23-05-2017, 10:51

Zamierzam zmienić tarcze i klocki. 20tyś km temu założony został komplet ATE i się nie sprawdził - bicie przy hamowaniu. już raz tarcze były toczone ale pomogło tylko na parę kilometrów. zastanawiam się nad zestawem Brembo (tarcza+klocek). Co myślicie na ten temat?
rezon - 23-05-2017, 20:29

najpierw napraw tylne hamulce - prawdopodobnie zacinają się i dlatego przód leci w przyspieszonym tempie.
radek79 - 24-05-2017, 10:46

ja mam u siebie zestaw TRW i po 30tyś/km puki co spisuje się dobrze nie widać jakiegoś dużego z użycia
rezon - 24-05-2017, 14:34

U mnie od wymiany tylnych klocków - przednie leciały wszystkie w podobnym tempie (20kkm). Pomogła na to zmiana serwisu z ASO na "garaż". Dopiero tam zobaczono dziewiczą rdzę od wewnętrznej strony tylnych tarcz po ich wymianie oczywiście w ASO. Wymieniając komplet serwis nie zadał sobie trudu czyszczeniem, a kolejne 3 przeglądy w ASO jakoś nikt nie zauważył potrzeby serwisu hamulców tylnych, za to wszyscy widzieli konieczność wymiany klocków i tarcz z przodu. "garażowcy" już na jeździe próbnej przed przeglądem stwierdzili chyba coś jest nie tak z tylnymi hamulcami, oględziny tylko potwierdziły pierwsze wrażenie, a wymiana i czyszczenie tyłu rozwiązało problem z przodem. IMHO rzeczywiste sprawdzenie, a najlepiej czyszczenie prowadnic tylnych klocków w Outkach II i III jest obowiązkowe przy każdym przeglądzie. Ale rzeczywiste, a nie tylko odhaczenie pozycji na liście jak robiły to dwa różne ASO Mitsu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group