To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Czterołapa pantera

Kleju - 24-09-2011, 11:37

rosomak1983 napisał/a:
to konieczna koniecznosc ??? jesli tak to dlaczego ?


Sprej Ci lepiej uszczelni kolektor owinięty bandażem i cała powłoka będzie wtedy olejo i wodo odporna.

rosomak1983 napisał/a:
Kleju napisał/a:
I nie zapomnij też o kocyku na turbo

nie tego mi raczej nie potrzeba, kolektor chcialem owinac bo rura z turbo do intercoolera przebiega dosc blisko kol wydechowego.


To Ci bardziej potrzebne niż ten bandaż na kolektor :) Samo owinięcie kolektora będzie kiepskim rozwiązaniem jeśli turbo będzie odkryte. Jeśli już owijać to cały zestaw.

rosomak1983 - 24-09-2011, 15:22

No oka sprej sie zakupi, miałem taki zamiar.
Natomiast widziałem sporo zdjeci a autami które miały owiniety kolektor ale zaden nie miałowienietego turba. Spaliny beda szybciej opuszczac kolektor to chyba najwazniejsze.

rosomak1983 - 24-09-2011, 20:02

Kleju, a na twoje oko ile bandarza na sam kolektor taki jak na zdjeciu;


Uploaded with ImageShack.us

Kleju - 24-09-2011, 22:14

Swoją drogą niezły hardkor pod maską :mrgreen: Kolektor nagrzany do 800st oddalony kilka cm od węża od chłodnicy i turbo niemal przytulone do chłodnicy, chyba ma problemy z temperaturą :wink:

rosomak1983 wiesz co na oko można dostać?? ;) A tak na serio mały ten baran i nie wiem jaka jest odległość od kanałów (czy da się każdy osobno owinąć). Jeśli masz kolektro wyciągnięty, to prosto można zmierzyć ile Ci potrzebne. Jeśli nie, kup 10m a reszte wykorzystasz na downpipe'a i dalej ;)

rosomak1983 - 24-09-2011, 22:27

Tak zaprojetowli japoncy konstruktorzy na spółe z amerykańskimi pewnie :wink: W kazdym niemal aucie turbo jest podobnie. W eclipse jest pod maska troche miejsca wiec przykładowo w EVO na pewno nie jest lepiej a wydaje mi sie ze jeszcze bardziej swisniete. :wink:
Jezdzac Talonem z temperatuara nie było zadnych problemów, a nawet traske zaliczyłem ok 200km :wink:
Kleju napisał/a:
A tak na serio mały ten baran i nie wiem jaka jest odległość od kanałów (czy da się każdy osobno owinąć)

no własnie czy sie osobno da owinac... :roll: Spytałem Ciebie bo nigdy nie obwijałem
a na twój sam kolektor ile wyszło ???
W sumie masz racje zmierze jakos jedna rurke i pomnoze plus rezerwa na obwiniecie dwóch razem na koniec. :wink:

Kleju - 24-09-2011, 22:44

rosomak1983 napisał/a:
W kazdym niemal aucie turbo jest podobnie. W eclipse jest pod maska troche miejsca wiec przykładowo w EVO na pewno nie jest lepiej a wydaje mi sie ze jeszcze bardziej swisniete.


No nie ;) Seryjnie jest to dobrze rozwiązane np w EVO:


Jest metalowa obudowa odgradzająca. Ale też seryjnie nie ma baranka ;)

Cytat:
a na twój sam kolektor ile wyszło ???


Tylko że ja mam 4w1. Ale z tego co pamiętam, wyszło średnio około 3m na jedną rurę (później już było trzeba owijać 2 razem bo już nie było miejsca).



Owijasz na mokro, najelpiej w rękawiacach. Pamiętam jak pojechałem na stacje zatankować, a bandaż się jeszcze wygrzewał, to jak podjechałem pod dystrybutor to koleś z gaśnicą do mnie wyskoczył :lol:

rosomak1983 - 25-09-2011, 00:49

Kleju napisał/a:
Jest metalowa obudowa odgradzająca. Ale też seryjnie nie ma baranka ;)

w seryjnym eclipse jest takie samo rozwiazanie,


Uploaded with ImageShack.us
ale na pewno w EVO chłodnica jest blizej kolektora wydechowego na co tak zwróciłes uwage, zauwaz ze w eclipse miescie sie jezcze drugi wentylator a zmiesc go w EVO :D . A ta blacha która niby tak swietnie izoluje ciepło to wiesz jak sie nagrzewa nie radze dotykac :wink: A na tamty zdjeciu jest chyba nieseryjne chłodnica ,pewnie jakas wydajniesza wiec tym bardziej watpie w problemy z chlodzeniem :wink:


Dzieks za rady pomogł dla Ciebie, To ze mokro to rozumiem zeby lepiej sie ułożyło pewnie , ale ze w rekawicach ??? Ciekawi mnie po co ???

Kleju - 25-09-2011, 01:41

rosomak1983 napisał/a:
A ta blacha która niby tak swietnie izoluje ciepło to wiesz jak sie nagrzewa nie radze dotykac


Nikt nie napisał że izoluje świetnie ;) Jest bo jest, jak w każdym mitsu z tamtego czasu :) Tylko zwróć jeszcze uwagę na to, że w evo masz wylot ciepłego powietrza na masce, a w klipsie tego brak ;)

rosomak1983 napisał/a:
ale ze w rekawicach ??? Ciekawi mnie po co ???


heh to dla własnego bezpieczeństwa :) Gdyż bandaże mają domieszki włókna (czy waty, nie wiem) szklanego, a to cholerstwo kłuje w dłonie...

rosomak1983 - 25-09-2011, 07:50

Kleju napisał/a:
Nikt nie napisał że izoluje świetnie

napiałes jakby to była mega ochrona przed ciepłem z kolektora.
Kleju napisał/a:
No nie Seryjnie jest to dobrze rozwiązane np w EVO:
Jest metalowa obudowa odgradzająca...
]
niewiem ja to zrozumiałem jako głowny argument tego swietnego rozwiazania.
Kleju napisał/a:
Tylko zwróć jeszcze uwagę na to, że w evo masz wylot ciepłego powietrza na masce, a w klipsie tego brak

natomiast w cliperze masz dwa wentylatory plus nie przysłonieta chłodnice przez intercooler. Oba auta w serii nie maja problemów z przegrzewaniem, ale tak jak pisałem to w EVO chłodnica jest blizej kolektora.
Kleju napisał/a:
turbo niemal przytulone do chłodnicy, chyba ma problemy z temperaturą

W eclipse wcale chłodnica do kolektora przytulona nie jest :wink: tym bardziej porównujac z EVO. I to nawet jak jest kolektor baran.

rosomak1983 - 26-09-2011, 13:24

A wogole to tamta fota z baranem to 2g chyba jest hehe :P
rafq - 27-09-2011, 11:00

Kleju napisał/a:
Twojego silnika proponował bym jakiś grafitowy (coś w teń deseń ;) http://rpmotorsport.pl/au...09f251a58e920cd )


Tutaj widać owiniętą turbawkę, wygląda trochę jakby ktoś na nią nałożył taśmę dekarską... I teraz pytanie: świnki owija się i przytwierdza ten kocyk czy można to jakoś przykleić do nich ? :)

I druga kwestia: czy taki bandaż można ponownie wykorzystać np. przy demontażu świnki i np. zmianie na większą ?

EDIT: chyba już wiem: :arrow: Klik

rosomak1983 - 29-09-2011, 02:41

Jak pisałem z wiazka troche robory bylo, poniewaz nie podobąło mi sie stan niektórych wtyczek jak rózwniez lutów które ktos porobił.
Dodałem nowe wtyczki z innej wiazki, oraz poprawilem wszystkie luty jakie były bo co tu duzo mówic niestetyczne bulwy były...
Tak wiem zrobiłem to jak najstaranniej, skretka cienki lut, koszulka, na koniec tasma izolacyjna. Jak widac wymieniłem tez czujnik temp. płynu na nowy.


Uploaded with ImageShack.us

Jednoczesnie odkryłem fajna metode na rdze, mianowicie robie szlif, a raczej borowanie takim oto narzedziem Dremlopodobnym.


Uploaded with ImageShack.us
Jako ze rdza jest bardzo podobna do próchnicy nalezy borowac az do wywalenia zarazy i najelepiej przy jak najmniejszym uszkodzeniu ,,zdrowej tkanki'' Potrzeba precyzyjnego narzedzia w postaci małym tarcz badz kamieni szlifierskich. Metoda dosc pracochłonna i raczej dla lekko nienormalnych osobników o duzym uporze i wariackiej energii

.... ale na małe kropki idealna!!! Potem zakładamuy podkład reaktywny tj trutke na próchnice :wink: W miejscach niewidocznych objedzie sie bez plomby tylko dalej akryl i konserwacja.
PS moge wstepnie polecic ,,Dremla'' firmy Budget

Zawieszkonko to amortyzatory HKS sport z regulacja twardosci oraz jakies sprezyny chyba tez jakies sport bo ogólnie bardzo twardy zestaw.... Zbyt wygodnie nie bedzie :P ale przy okazjonalnym uzytku mysle ze bedzie OK.
Odmalowałem je nieco.


Uploaded with ImageShack.us

Cos tam powkładałem półoski, pozakładałem transfer (nie myslałem ze to takie proste), nie do końca podokrecane bo pare srub nowych kupie.


Uploaded with ImageShack.us

gulgulq - 29-09-2011, 07:51

jak juz tak malujesz to pasuje i tarcze ładnie pociągnąć ;)
rosomak1983 - 29-09-2011, 11:48

gulgulq, jestes pewny ze to jest dobry pomysł :roll:

Tarcze lezały chwile i taki nalot to zupełnie normalna rzecz, zetrze sie moment przy usytkowaniu. :wink:

viader - 29-09-2011, 11:54

Moje tarcze miały ostatnio większy nalot po tygodniu stania na trawie bez jazdy. Ale mógłbyś pomalować tą część tarczy, która przylega do piasty, zawsze to przez jakiś czas będzie estetyczniej wyglądało, niż jak w większości aut, rude od rdzy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group