To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyciszanie wnętrza, czyli walka z szumem

Hugo - 28-09-2018, 22:01

Miałem okazję/zaszczyt konserwować Lexusa LS400 z 1995 r. Jak wiadomo, auto na tamte czasy było podobno najcichszym autem na świecie... Rzeczywiście jak się do niego wsiadło i zamknęło drzwi to miało się wrażenie, jakby się człowiek odciął od całego świata :mrgreen: Nie słychać kompletnie nic, podczas odpalania silnika słychać rozrusznik i nagle cisza zupełna, bo silnik odpala :shock: Ruszamy i kompletna cisza, wiedziałem, że jadę, bo się krajobraz za szybą przesuwał :D

Ale do rzeczy, nie omieszkałem porównać szyb w drzwiach, uszczelek drzwi i szyb oraz samych lusterek zewnętrznych z tymi od Galanta.

No i pierwsza sprawa, szyby drzwi w Galancie mają grubość 3,5 mm, a w Lexie 5 mm (i to pewnie najważniejsza kwestia szumów). Druga sprawa, Lex ma potrójne uszczelki drzwi (w tym uszczelka karoseryjna jest poflokowana-ta szara) i podwójne uszczelki szyb, czyli w obu przypadkach o jedną więcej niż Galant:

Uszczelki drzwi:




Uszczelki szyb:




Dodatkowo uszczelka szyby odstaje na zewnątrz:


A same szyby głębiej wchodzą w uszczelkę niż w Galancie:


Generalnie uszczelki szyb w obu autach w narożnikach ramek wyglądają bardzo podobnie, a wielu twierdzi, że to właśnie stąd pochodzi szum wiatru:




Lusterka również bardzo podobnie wyglądają:




ale... ich podstawy są zamocowane niżej (w połowie listwy ozdobnej na dole szyby), a w Galancie są powyżej tej listwy i coś mi się wydaje, że tamtędy może wpadać powietrze na szybę i hałasować. Muszę przykleić jakąś uszczelkę pod podstawą lusterka i sprawdzić:




Poza tym lusterka w Lexie również mają jakieś dziwne szczeliny w miejscu łączenia podstawy z lusterkiem (słabo widać na foto):


Jeszcze kwestia samego "trójkąta" podstawy lusterka, który w Lexie jest osadzony w drzwiach tak, że jest na równo z drzwiami, a w Galu wystaje na zewnątrz, ale to raczej nie ma znaczenia:


Macie jakieś pomysły co by tu poprawić/zmienić?

Aha, konserwując podłogę przez pomyłkę wyjąłem z profila zamkniętego zaślepkę, która zakrywała otwór w podłodze i okazało się, że Lex ma na podłodze grubą na ładnych kilka cm piankę. Podejrzewam, że 80% hałasu, jak nie więcej w Galu pochodzi od niewygłuszonej podłogi, co ciekawe po wygłuszeniu podłogi matami butylowymi i pianką kauczukową niewiele się zmienia :roll:

milo - 29-09-2018, 07:56

Hugo napisał/a:
pierwsza sprawa, szyby drzwi w Galancie mają grubość 3,5 mm, a w Lexie 5 mm

Grubość ma znaczenie na hałas w mercedesie są podwojne szyby i jest bardzo cicho wystarczy podczas jazdy przyblizyc ucho do szyby
Nadkola przednie w wielu markach maja wygłuszenie bezposrednio przymocowane od wewnetrznej strony tez tak mam i jest juz efekt :mrgreen:

Hugo - 29-09-2018, 08:18

Jakaś rada na grubsze szyby? Widziałem te podwójne szyby w starej S-Klasie.
Mam nadkola przednie od wewnątrz oklejone matami butylowymi i pianką kauczukową, jest ciszej to fakt.

Krzyzak - 29-09-2018, 19:44

Właśnie miałem pisać, że w tamtym czasie najcichszym autem jakim jechałem był Mercedes CL. Flagowy, najdroższy, nie słychać nawet tego rozrusznika - tyko po obrotomierzu widać, że silnik pracuje...
milo - 29-09-2018, 20:25

Hugo napisał/a:
Jakaś rada na grubsze szyby?

Szyby akustyczne laminowane http://www.swiat-szkla.pl...amochodach.html
Hugo napisał/a:
Mam nadkola przednie od wewnątrz oklejone matami butylowymi i pianką kauczukową, jest ciszej to fakt.

Miedzy błotnikiem a karoserią w wnece jest szczelina tez cos daje w wielu markach jest ,kazde wygłuszenie w jakimś procencie wpływa na komfort podróżowania
Hugo masz wygłuszenie maski ?

Hugo - 30-09-2018, 18:52

Mam podwójne wygłuszenie pod maską. Jedną mata z VR-4, która ma dodatkowa warstwę z folii aluminiowej i na niej ori matę. W tych szczelinach w błotnikach też mam wygłuszenia włożone, od Volvo S/V40, pianka gruba na dobre 4 cm i pasują jakby były od Galanta.

Co do tych szyb laminowanych to ciekawe czy można by ori szyby z Galanta polaminować?

vrangsinn - 30-09-2018, 19:37

Hugo napisał/a:
Mam podwójne wygłuszenie pod maską. Jedną mata z VR-4, która ma dodatkowa warstwę z folii aluminiowej i na niej ori matę. W tych szczelinach w błotnikach też mam wygłuszenia włożone, od Volvo S/V40, pianka gruba na dobre 4 cm i pasują jakby były od Galanta.

Co do tych szyb laminowanych to ciekawe czy można by ori szyby z Galanta polaminować?


taką??

volvo

Hugo - 30-09-2018, 19:44

vrangsinn napisał/a:
taką??

volvo
Nie, od S/V40 I generacji, taką: https://allegro.pl/wyciszenie-wygluszenie-blotnika-volvo-s40-v40-i6952633355.html
milo - 30-09-2018, 19:56

Można takie wygluszenie samemu wyciąć i dokładnie dopasować z pianki odpowiedniej grubości tak mam zrobione


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group