To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Cena

krzychu - 25-01-2013, 12:51

rezon napisał/a:
równie dobrze może być 2.2HDI, które padały zimą.


Może, ale:
- w UK nie ma zimy
- w rankingu jakoś koncern PSA nie występuje, znaczy mniej awaryjne silnik robią

rezon napisał/a:
Awaryjność na poziomie 0,42% to raptem 1 na 200 sprzedanych. 10 w okresie szczytowej sprzedaży rocznej Outka czy 1 obecnie to przecież mało.


To 0,42% to jest jakiś wskaźnik przeliczony przez jakieś wagi. O ile onet jest wiarygodny podał awaryjność ogólną silników montowanych w Mitsubishi (pewnie z opracowania Warranty Direct, którego nie znalazłem) na poziomie 1,70 % czyli 1 na 59 samochodów. Patrząc, że większość samochodów w http://www.reliabilityindex.com/ mitsubishi ma wskaźnik 0% lub L200 i Pajero 0,2-0,3% to awaryjność silników Outlandera jest dużo wyższa niż średnia dla marki czyli silnik w Outlanderze psuje się dużo częściej niż w 1 na 59 samochodów.

rezon napisał/a:
Liczby masz z UK, gdzie struktura sprzedaży Outka mogła być całkowicie odmienna jeśli chodzi o silniki. Zresztą benzynowych też trochę sprzedano.


Oczywiście, że może być inna tylko, że silniki które występują w Outlanderze (poza 2.0 TDI) występują także w innych samochodach. 2.0 TDI występuje głównie w Outlanderze (Grandisa nie ma w Warranty Direct, a Lancer był tylko chwilę sprzedawany z 2.0 TDI i to bardzo rzadko).

Gdzieś popełniłem błąd?

Zresztą popatrz na forum. Te 2.0 TDI to awaryjne są i na pewno częściej niż w 1 na 59 egzemplarzu... Bo mam wrażenie, że co drugi miał jakąś awarię....

patrycjuszek - 25-01-2013, 12:55

W UK najbardziej popularnym MITSU jest L200.
Może bardziej chodzi tu o 2,5 DID 136 PS który dostawał temperatury.


P.S.
Zapchany filtr paliwa to nie awaria silnika.

krzychu - 25-01-2013, 12:57

patrycjuszek napisał/a:

Może bardziej chodzi tu o 2,5 DID 136 PS który dostawał temperatury.


Wskaźnika awaryjności silnika w L200 w stosunku do Outlandera (w którym były montowane także inne silniki niż 2.0 TDI, a w L200 pewnie tylko 2,5 DID) jest o 33% niższa niż Outlandera....

mitsu00 - 25-01-2013, 13:18

Ciekaw jestem ogromnie jak tam te nowe cudowne filtry paliwa Mitsubishi w dieslach PSA jak i MIVEC sprawuja sie na obecnych mrozach vs syfne polskie paliwo?
rezon - 25-01-2013, 13:36

krzychu napisał/a:
Gdzieś popełniłem błąd?

Zresztą popatrz na forum. Te 2.0 TDI to awaryjne są i na pewno częściej niż w 1 na 59 egzemplarzu... Bo mam wrażenie, że co drugi miał jakąś awarię....
tak - popełniasz błąd z góry zakładając bez żadnych danych, że to 2.0TDI ponosi winę. Nie znasz ani struktury sprzedaży w UK, ani tym bardziej struktury awaryjności silników. Bo więcej na forum awarii 2.0TDI - biorąc pod uwagę, że w szczytowym okresie stanowiły pewnie ok. 90% sprzedaży w PL to większa liczba zgłaszanych awarii nie dziwi. Twoje wrażenia, a liczby to są dwie zupełnie różne sprawy. Analiza dotyczy tylko i wyłącznie awaryjności silników. Co więcej chyba w okresie gwarancji, a nie w ogóle. wg posiadanych informacji tak samo możliwe jest, że statystykę robi TDI, jak i HDI, jak i benzynowe. Mowa jest o procentach, a nie liczbach bezwzględnych. Nie wiemy nic ponadto, co napisane - a reszta to gdybanie i tworzenie urban legend typu "Radio Erewań, czy to prawda, że w ZSRR wyrosła pszenica tak wysoka jak słupy telefoniczne? Prawda, tylko nie tak wysoka, a tak gęsta..." :)
w UK też bywa zima, tylko rzadko ostra. w ub.r. nawet lotniska im zablokowało, bo nie mieli biedacy czym odśnieżać i odmrażać, takie przewidujące globalne ocieplenie są.
mitsu00 napisał/a:
Ciekaw jestem ogromnie jak tam te nowe cudowne filtry paliwa Mitsubishi w dieslach PSA jak i MIVEC sprawuja sie na obecnych mrozach vs syfne polskie paliwo?
na razie za ciepło. Musi zejść poniżej -15, wtedy zobaczymy
BTW tak samo podobno silniki TSI w skodach biorą olej, a TDI nie. W Outku do TDI dolewałem po jeździe autostradowej, a do TSI jeżdżąc szybciej niż Outkiem nie dolewam oleju.

krzychu - 25-01-2013, 13:44

rezon napisał/a:
tak - popełniasz błąd z góry zakładając bez żadnych danych, że to 2.0TDI ponosi winę. Nie znasz ani struktury sprzedaży w UK, ani tym bardziej struktury awaryjności silników.


A kliknąłeś w ten link:
:arrow: http://forum.mitsumaniaki...1152298#1152298

z tego postu:
http://forum.mitsumaniaki...1152300#1152300

rezon napisał/a:
Co więcej chyba w okresie gwarancji


No jednak chyba po gwarancji -> LINK wyżej

rezon napisał/a:
reszta to gdybanie i tworzenie urban legend typu "Radio Erewań, czy to prawda, że w ZSRR wyrosła pszenica tak wysoka jak słupy telefoniczne? Prawda, tylko nie tak wysoka, a tak gęsta..." :)


Haahaha a to dobre niestety nawet jeśli tworze taką legendę (a nie sądzę) to i tak do MISTRZA URBAN LEGEND mi bardzo daleko.

rezon - 25-01-2013, 14:45

No klikałem i gdzie jest w nich odniesienie do konkretnych silników, a nie Outka jako takiego?
krzychu - 25-01-2013, 16:10

rezon napisał/a:
No klikałem i gdzie jest w nich odniesienie do konkretnych silników, a nie Outka jako takiego?


Tam podałem awaryjność nie Outlandera tylko awaryjność silników Outlandera (i nie tylko). A Outlander był oferowany z silnikami benzynowymi (które występują także w innych modelach mitsubishi, a w innych modelach mitsubishi wykluczając te z 2,5DID mają 4 krotni niższą awaryjność silników lub są nawet bezawaryjne - fakty). Silniki diesla w Outlanderze były dwa: 2.0 TDI gdzie koncern VW jest bardziej awaryjny (fakt), a silnik 2,2 z PSA jest mniej awaryjny co pokazuje forum jak i brak koncernu PSA w rankingu (fakt). Jeśli masz jakąś lepszą logikę lub lepsze dane to je ujawnij. Można też zrobić ankietę wśród użytkowników 2.0 TDI: Czy miałeś awarię silnika? TAK/NIE... Myślę, że na pewno będzie to więcej niż 1,7% drastycznie więcej. A Ty miałeś awarię czy nie miałeś, że tak bronisz tego TDI?

rezon - 25-01-2013, 18:53

Ja nie miałem awarii z TDI przez 155kkm i nic nie wskazywało na jej wystąpienie. No chyba, że awaria to padnięta jedna świeca żarowa. Jeszcze raz napiszę - przy stosunku 9:1 2.0 do 2.2 używanie forum jako miarodajnego źródła o usterkach jest conajmniej dziwne. Jaki odsetek sprzedaży w PSA stanowi silnik 2.2HDI? mały, więc odniesienie do konkretnego silnika na podstawie usterkowości modelu w przypadku występowania różnych silników jest cokolwiek mało zasadne.
Trik - 30-01-2013, 01:42

Cytat:
Ja nie miałem awarii z TDI przez 155kkm

Nie powinieneś brać wszystkiego Twoją miarą i doświadczeniem.
IMO Samo zamarzanie filtra paliwa czy to w TDI czy HDI, może być brane pod uwagę jako usterka układu zasilania paliwem, w skrócie silnika. Ile tego typu przygód zimowych było tylko na samym forum. Liczy się ciałokształt.
Mam MIVEC-a i też nie mam z nim problemów. I co mam wszystkim twierdzącym inaczej coś udowadniać. Więcej obiektywizmu.

rezon - 30-01-2013, 08:24

Obiektywizm to jest wydawanie opinii na podstawie faktów. A fakty są takie, że Outek znalazł się na liście, miał silniki od trzech producentów i nic po za tym. Nawet nie wiemy, co autorzy mieli na myśli pod tytułem awaria silnika - czy turbina to jeszcze silnik czy też układ dolotu powietrza. A układ zasilania to już silnik czy jeszcze nie. A np. wymiana świecy żarowej u mnie to awaria czy też wymiana eksploatacyjna? Jakby się czepić to silniki TDI nigdy się nie psuły, bo padały jedynie głowice :biggrin:
krzychu - 30-01-2013, 08:55

rezon - idąc tym tokiem rozumowania to samochody obecnie się w ogóle nie psują o ile wymienia się je wtedy kiedy producent zaplanował czyli w dniu skończenia gwarancji. A reszta niedogodności to tylko eksploatacja lub niewłaściwe użytkowanie.

Eksploatacja to jest wtedy kiedy producent zakłada wymianę jakiegoś elementu na konkretnym przeglądzie (filtry, olej). A nie słyszałem, aby ktoś prewencyjnie wymieniał świece żarowe tak jak świece w benzynie np. po 90 tys. więc miałeś awarię.

rezon - 30-01-2013, 12:07

No to niech będzie, że miałem awarię. Ale czy to oznacza automatycznie, że TDI są winne wysokiej pozycji Outka w rankingu skoro nie ma żadnej informacji, który silnik powoduje zawyżenie statystyki? IMHO nie. Możemy napisać co najwyżej, że jest to prawdopodobne, (bo Audi, bo VW,...) ale stanowczo nie na pewno. Nawet struktura sprzedaży na zachodzie była chyba odmienna niż u nas, więc nie wiemy który to silnik spowodował - może jednak HDI bo tam ich sprzedawano znacznie więcej?
Na pewno 2.0TDI nie jest ideałem - awarie głowic w Audi, napędu pompy oleju przyprawiły niejednego o ból głowy, tak samo jak awarie napinacza łańcucha w TSI, ale jeszcze raz podkreślam, że nie mamy informacji który silnik powodował awaryjność Outka, co mieści się w pojęciu silnik (Flitr paliwa w HDI?) - więc rzucanie to wina tego lub innego silnika to tak naprawdę gdybanie. Zwłaszcza, że Outek podobnie jak i SUperb2 miał nieco zmodernizowane silniki, a Skody w rankingu nie ma.

mitsu00 - 30-01-2013, 18:31

Toyota rules..... :mrgreen: Ani 1 awarii przez 10 lat uzytkowania. Tylko akumulator padl po 5 latach:-) Mam cicha nadzieje ze Avena teraz nie popsuje tej statystyki
rezon - 31-01-2013, 15:36

Miłej i bezproblemowej jazdy. Ponarzekaj u nich na brak 4x4 ;) to jak wprowadzą chętnie wezmę pod uwagę. Bez tego odpadła na wstępnym etapie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group