To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Wagon - Trumna w budyniu

robertdg - 08-07-2018, 11:30

Nie pamiętam szerokości i grubości tasmy, ale wiem że kupowałem tutaj https://allegro.pl/uzytkownik/Grupa_PPM_SA?order=m

Szerkosc i grubosc tasmy sobie bez problemu ogarniesz bo suwmiarka zapewne poslugiwac sie umiesz, wiec zmierzysz glebokosc korytka gdzie sie umieszcza tasme , doliczysz odrobine i masz wymiar grubosci, ja wtedy kupowalem pod inne auto wiec w kontekscie wymiarów jedynie tyle moge pomoc

Hugo napisał/a:
Nacz napisał/a:
Od sedana czymś się różnią?
Tak, od sedana ładnie komponują się ze zderzakiem, tzn. łączą się z nim tworząc jakby przedłużenie dolnej dokładki zderzaka na błotniki.

P.S. Wczoraj po raz 3 w tym roku umyłem Gala :mrgreen:


Szczegól taki, że dokładki od sedana nie pasuja do kombiaka, bo sedan ma szerszy zderzak i inna dlugosc dolna blotnika, w rezultacie wygladaloby to fatalnie

Nacz - 07-08-2018, 22:07
Temat postu: Koniec remontu, przegląd techniczny
robertdg, brałem z tego samego miejsca i wziąłem mniej więcej taką jak podawali w manualu czyli szeroka na 6mm i gruba na 1,1mm. Teraz to chyba jednak wziąłbym grubszą i szerszą, zawsze to większa powierzchnia styku.

Po zamontowaniu pakietu Avance zostały mi jeszcze jakieś pierdoły:


^ Od początku nie działało podświetlenie podgrzewania foteli. Jak zwykle przy robieniu czegoś pierwszy raz było trochę zabawy z rozebraniem przełącznika, ale udało się niczego nie połamać i nie zgubić. Wymieniłem obydwie żarówki i zrobiło mi się jakoś tak świątecznie, pewnie to połączenie czerwonego i zielonego.


^ Ramiona wycieraczek to ostatnie elementy po piaskowaniu i malowaniu proszkowym, które zostały do przykręcenia. Wjechały też nowe pióra.


^ Jakoś nigdzie nie szło dostać wypukłych kapsli na przednie piasty do Japan Racingów, więc przy pomocy innych pasujących, kleju dwuskładnikowego, pilników, flexa i sprayu dorobiłem je sobie sam.


^ Schowek wykleiłem samoprzylepną folią welurową: + 10 do luksusu 8) Obklejanie wypukłych elementów to jakiś kosmicznie mały pikuś przy wyklejaniu wklęsłych, zeszło mi na to grube parę godzin a i tak efekt nie jest taki jak bym sobie życzył.


^ Auto pojechało na geometrię, a właściwie to zbieżność z przodu i z tyłu i zaraz po niej na przegląd, który przeszło bez żadnych uwag.


^ I w końcu zaparkowane pod domem!!! W tym miejscu kończy się mniej więcej rok wycięty z życiorysu, spokojnie kilkaset godzin spędzonych w garażu (łącznie, ze świętami, sylwestrem i grubo ponad połową urlopu wypoczynkowego). Fota może nie oddaje, ale zajawa, że Galant z lakierem jak w nowym aucie i w super stanie technicznym (czyli na chwilę obecną nie ma totalnie nic do zrobienia a całe zawieszenie jest praktycznie nowe) nie do opisania! Mega duże podziękowania dla Hugo, Raddexa, Marcino, Krzyżaka za pomoc przez telefon, sms itp oraz za wsparcie dobrym słowem i radami dla mkm, robertdg i dla wszystkich, którzy udzielali się w temacie. Panowie bez Was nie dałbym rady, albo trwałoby to dłużej i kosztowało więcej :) Dzięki!!!

WreX - 07-08-2018, 22:31

Nie wiem czy to złudzenie ale masz lakier w jakimś kosmicznym stanie. Genialnie wygląda - nawet jako kombi.
robertdg - 07-08-2018, 22:46

Nacz napisał/a:
brałem z tego samego miejsca i wziąłem mniej więcej taką jak podawali w manualu czyli szeroka na 6mm i gruba na 1,1mm.
Z wymiarami nie ma co przesadzac, szersza jak nie ma oparcia to nic nie daje a za gruba zas moze dac zbyt spora dylatacje, najlepiej samemu wziac suwmiarke i pomierzyc korytko uszczelki ;-)

Teraz sprzedajesz i nastepny projekt :P

Bzyk_R1 - 08-08-2018, 06:44

Robi robotę teraz bryka. Zdaje się miałeś zdjęcie w tych krzakach jak kupiłeś go? Byłoby dobrze wkleić je obok ostatniego tak dla porównania. ;-)

Gratulacje za projekt, nic tak nie cieszy jak jazda i świadomość że ma się takiego cukiera pod domem. Mam nadzieję że dasz go obejrzeć z bliska.

Krzyzak - 08-08-2018, 08:36

Przepraszam, ze przywaliłem młotem w podłużnicę - uwierz mi, starałem się ;)
Marcino - 08-08-2018, 10:47

Krzyzak napisał/a:
Przepraszam, ze przywaliłem młotem w podłużnicę - uwierz mi, starałem się ;)

I co wypadła dziura...?

Nacz - 09-08-2018, 21:32

WreX, wiesz to tylko fota, chciałbym wierzyć, że na żywo też jest taki efekt, ale wydaje mi się, że mogę być mało obiektywny ;) I w ogóle o co chodzi z tymi wrzutami na kombi?? Mam wrażenie, że na forum wszyscy jeżdżą sedanami :roll:

robertdg, każdy dzień zaczynam od kawy i wizyty na j-spec.com ;)

Bzyk_R1, dzięki, dokładnie tak jak mówisz, zawsze po zaparkowaniu oglądam się za siebie! Tru lov :oops: a zestawienie zdjęć w krzakach wrzucę, ale jeszcze nie teraz. Mam nadzieję, że widzimy się w Firleju, ciągle wisisz mi browar za zapewnianie spokoju w domu ;)

Krzyzak, przepraszam, że klima zlała Ci się na podjazd :) Jeszcze raz dzięki za pomoc przy altku! poszukiwania kondensatora w trakcie.

Aha i to nie jest koniec projektu, tylko remontu. Projekt dopiero się zaczyna.

Bzyk_R1 - 09-08-2018, 21:47

Nacz, piwko masz u mnie na pewno! Nie tylko za spokój ;-) do zobaczenia na Firleju ;-)
Krzyzak - 10-08-2018, 09:53

Nacz napisał/a:
klima zlała Ci się na podjazd
miło było gościć... bardziej bałem się, że sam się zlejesz bo chyba ani razu z kibelka nie skorzystałeś... :lol:
WreX - 11-08-2018, 10:39

Nacz, raczej chciałem podkreślić jaką robotę robi - przynajmniej na zdjęciu, bo zwyczajnie nie podobają mi się kombi i tyle to kwestia gustu i trudno z tym polemizować, a Twój pomimo, że kombi robi na mnie duże wrażenie i tyle, żadne wyrzuty, że kombi :)
axim - 13-08-2018, 09:55

edit
Nacz - 15-08-2018, 08:04

Bzyk_R1, ustawieni!

Krzyzak, 2.5 l pod maską zobowiązuje.

WreX, spoko, po prostu często słyszę, "fajny, fajny, szkoda, że kombi". Tym bardziej się cieszę, że nawet gościom od sedanów się podoba :D peace!

axim, dzięki! Do pełnego wypasu jeszcze trochę brakuje, ale pracujemy nad tym, stay tuned ;)

Nacz - 20-08-2018, 01:51
Temat postu: Sprężyny obniżające H&R
Bzyk_R1, ustawieni!

Krzyzak, 2.5 l pod maską zobowiązuje.

WreX, spoko, po prostu często słyszę, "fajny, fajny, szkoda, że kombi". Tym bardziej się cieszę, że nawet gościom od sedanów się podoba :D peace!

axim, dzięki! Do pełnego wypasu jeszcze trochę brakuje, ale pracujemy nad tym, stay tuned ;)

Wracając do tematu, jestem trochę zawiedziony, że nikt się nie przyczepił, że koza. Oprócz tego, że koza to jeszcze jeździ jak kanapa. Eibach do kombi niedostępny a podobno oprócz obniżenia i tak nie utwardza zawieszenia, więc wybór padł na H&R -45/-30






^ Sory, że taki brudny, ale przynajmniej nikt nie zarzuci, że tylko stoi w garażu pod kocykiem. Ten seryjny przód w Galancie to jakaś porażka :doubt:


^ Auto znowu wylądowało na podnośniku, na którym wisiało parę ładnych miesięcy. Rozkręcanie zawiasu i demontaż kolumn amortyzatorów to była czysta przyjemność, wszystkie śrubki puszczały od razu aż miło. Smar miedziowy na każdym gwincie zawsze spoko :D


^ Porównanie tylnej seryjnej sprężyny i H&R, jakiejś kolosalnej różnicy to tu nie było.


^ Z przodu była już znacznie większa, ale czas gonił i foty brak.


^ Fota świeżo po montażu. Siadło całkiem spoko, chociaż z przodu mogłoby pójść jeszcze z 10 mm w dół. Generalnie po jakichś dwóch, trzech tygodniach jeżdżenia sprężyny trochę się skompresowały i auto poszło jeszcze minimalnie w doł.


^ Tu jeden z powodów dlaczego #wagonlife, no i testy obciążeniowe zaliczone bez obcierania: 5 osób w środku + zapakowany bagażnik.

Wstydu już nie ma to zaczęło się wożonko po spotach:








Galant w końcu zaczął wyglądać tak jak chciałem (no jest jeszcze kilka rzeczy do wymiany). Teraz pora zająć się zawiasem bo same sprężyny oprócz wyglądu szału w prowadzeniu nie zrobiły a tylko spotęgowały minusy zawieszenia.

Marcino - 20-08-2018, 10:53

Nacz napisał/a:
Teraz pora zająć się zawiasem bo same sprężyny oprócz wyglądu szału w prowadzeniu nie zrobiły a tylko spotęgowały minusy zawieszenia.

Jest dobrze.... poli też masz... to co będzie dalej???



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group