Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Wagon - Trumna w budyniu
robertdg - 08-07-2018, 11:30
Nie pamiętam szerokości i grubości tasmy, ale wiem że kupowałem tutaj https://allegro.pl/uzytkownik/Grupa_PPM_SA?order=m
Szerkosc i grubosc tasmy sobie bez problemu ogarniesz bo suwmiarka zapewne poslugiwac sie umiesz, wiec zmierzysz glebokosc korytka gdzie sie umieszcza tasme , doliczysz odrobine i masz wymiar grubosci, ja wtedy kupowalem pod inne auto wiec w kontekscie wymiarów jedynie tyle moge pomoc
Hugo napisał/a: | Nacz napisał/a: | Od sedana czymś się różnią? | Tak, od sedana ładnie komponują się ze zderzakiem, tzn. łączą się z nim tworząc jakby przedłużenie dolnej dokładki zderzaka na błotniki.
P.S. Wczoraj po raz 3 w tym roku umyłem Gala |
Szczegól taki, że dokładki od sedana nie pasuja do kombiaka, bo sedan ma szerszy zderzak i inna dlugosc dolna blotnika, w rezultacie wygladaloby to fatalnie
Nacz - 07-08-2018, 22:07 Temat postu: Koniec remontu, przegląd techniczny robertdg, brałem z tego samego miejsca i wziąłem mniej więcej taką jak podawali w manualu czyli szeroka na 6mm i gruba na 1,1mm. Teraz to chyba jednak wziąłbym grubszą i szerszą, zawsze to większa powierzchnia styku.
Po zamontowaniu pakietu Avance zostały mi jeszcze jakieś pierdoły:
^ Od początku nie działało podświetlenie podgrzewania foteli. Jak zwykle przy robieniu czegoś pierwszy raz było trochę zabawy z rozebraniem przełącznika, ale udało się niczego nie połamać i nie zgubić. Wymieniłem obydwie żarówki i zrobiło mi się jakoś tak świątecznie, pewnie to połączenie czerwonego i zielonego.
^ Ramiona wycieraczek to ostatnie elementy po piaskowaniu i malowaniu proszkowym, które zostały do przykręcenia. Wjechały też nowe pióra.
^ Jakoś nigdzie nie szło dostać wypukłych kapsli na przednie piasty do Japan Racingów, więc przy pomocy innych pasujących, kleju dwuskładnikowego, pilników, flexa i sprayu dorobiłem je sobie sam.
^ Schowek wykleiłem samoprzylepną folią welurową: + 10 do luksusu Obklejanie wypukłych elementów to jakiś kosmicznie mały pikuś przy wyklejaniu wklęsłych, zeszło mi na to grube parę godzin a i tak efekt nie jest taki jak bym sobie życzył.
^ Auto pojechało na geometrię, a właściwie to zbieżność z przodu i z tyłu i zaraz po niej na przegląd, który przeszło bez żadnych uwag.
^ I w końcu zaparkowane pod domem!!! W tym miejscu kończy się mniej więcej rok wycięty z życiorysu, spokojnie kilkaset godzin spędzonych w garażu (łącznie, ze świętami, sylwestrem i grubo ponad połową urlopu wypoczynkowego). Fota może nie oddaje, ale zajawa, że Galant z lakierem jak w nowym aucie i w super stanie technicznym (czyli na chwilę obecną nie ma totalnie nic do zrobienia a całe zawieszenie jest praktycznie nowe) nie do opisania! Mega duże podziękowania dla Hugo, Raddexa, Marcino, Krzyżaka za pomoc przez telefon, sms itp oraz za wsparcie dobrym słowem i radami dla mkm, robertdg i dla wszystkich, którzy udzielali się w temacie. Panowie bez Was nie dałbym rady, albo trwałoby to dłużej i kosztowało więcej Dzięki!!!
WreX - 07-08-2018, 22:31
Nie wiem czy to złudzenie ale masz lakier w jakimś kosmicznym stanie. Genialnie wygląda - nawet jako kombi.
robertdg - 07-08-2018, 22:46
Nacz napisał/a: | brałem z tego samego miejsca i wziąłem mniej więcej taką jak podawali w manualu czyli szeroka na 6mm i gruba na 1,1mm. | Z wymiarami nie ma co przesadzac, szersza jak nie ma oparcia to nic nie daje a za gruba zas moze dac zbyt spora dylatacje, najlepiej samemu wziac suwmiarke i pomierzyc korytko uszczelki
Teraz sprzedajesz i nastepny projekt
Bzyk_R1 - 08-08-2018, 06:44
Robi robotę teraz bryka. Zdaje się miałeś zdjęcie w tych krzakach jak kupiłeś go? Byłoby dobrze wkleić je obok ostatniego tak dla porównania.
Gratulacje za projekt, nic tak nie cieszy jak jazda i świadomość że ma się takiego cukiera pod domem. Mam nadzieję że dasz go obejrzeć z bliska.
Krzyzak - 08-08-2018, 08:36
Przepraszam, ze przywaliłem młotem w podłużnicę - uwierz mi, starałem się
Marcino - 08-08-2018, 10:47
Krzyzak napisał/a: | Przepraszam, ze przywaliłem młotem w podłużnicę - uwierz mi, starałem się |
I co wypadła dziura...?
Nacz - 09-08-2018, 21:32
WreX, wiesz to tylko fota, chciałbym wierzyć, że na żywo też jest taki efekt, ale wydaje mi się, że mogę być mało obiektywny I w ogóle o co chodzi z tymi wrzutami na kombi?? Mam wrażenie, że na forum wszyscy jeżdżą sedanami
robertdg, każdy dzień zaczynam od kawy i wizyty na j-spec.com
Bzyk_R1, dzięki, dokładnie tak jak mówisz, zawsze po zaparkowaniu oglądam się za siebie! Tru lov a zestawienie zdjęć w krzakach wrzucę, ale jeszcze nie teraz. Mam nadzieję, że widzimy się w Firleju, ciągle wisisz mi browar za zapewnianie spokoju w domu
Krzyzak, przepraszam, że klima zlała Ci się na podjazd Jeszcze raz dzięki za pomoc przy altku! poszukiwania kondensatora w trakcie.
Aha i to nie jest koniec projektu, tylko remontu. Projekt dopiero się zaczyna.
Bzyk_R1 - 09-08-2018, 21:47
Nacz, piwko masz u mnie na pewno! Nie tylko za spokój do zobaczenia na Firleju
Krzyzak - 10-08-2018, 09:53
Nacz napisał/a: | klima zlała Ci się na podjazd | miło było gościć... bardziej bałem się, że sam się zlejesz bo chyba ani razu z kibelka nie skorzystałeś...
WreX - 11-08-2018, 10:39
Nacz, raczej chciałem podkreślić jaką robotę robi - przynajmniej na zdjęciu, bo zwyczajnie nie podobają mi się kombi i tyle to kwestia gustu i trudno z tym polemizować, a Twój pomimo, że kombi robi na mnie duże wrażenie i tyle, żadne wyrzuty, że kombi
axim - 13-08-2018, 09:55
edit
Nacz - 15-08-2018, 08:04
Bzyk_R1, ustawieni!
Krzyzak, 2.5 l pod maską zobowiązuje.
WreX, spoko, po prostu często słyszę, "fajny, fajny, szkoda, że kombi". Tym bardziej się cieszę, że nawet gościom od sedanów się podoba peace!
axim, dzięki! Do pełnego wypasu jeszcze trochę brakuje, ale pracujemy nad tym, stay tuned
Nacz - 20-08-2018, 01:51 Temat postu: Sprężyny obniżające H&R Bzyk_R1, ustawieni!
Krzyzak, 2.5 l pod maską zobowiązuje.
WreX, spoko, po prostu często słyszę, "fajny, fajny, szkoda, że kombi". Tym bardziej się cieszę, że nawet gościom od sedanów się podoba peace!
axim, dzięki! Do pełnego wypasu jeszcze trochę brakuje, ale pracujemy nad tym, stay tuned
Wracając do tematu, jestem trochę zawiedziony, że nikt się nie przyczepił, że koza. Oprócz tego, że koza to jeszcze jeździ jak kanapa. Eibach do kombi niedostępny a podobno oprócz obniżenia i tak nie utwardza zawieszenia, więc wybór padł na H&R -45/-30
^ Sory, że taki brudny, ale przynajmniej nikt nie zarzuci, że tylko stoi w garażu pod kocykiem. Ten seryjny przód w Galancie to jakaś porażka
^ Auto znowu wylądowało na podnośniku, na którym wisiało parę ładnych miesięcy. Rozkręcanie zawiasu i demontaż kolumn amortyzatorów to była czysta przyjemność, wszystkie śrubki puszczały od razu aż miło. Smar miedziowy na każdym gwincie zawsze spoko
^ Porównanie tylnej seryjnej sprężyny i H&R, jakiejś kolosalnej różnicy to tu nie było.
^ Z przodu była już znacznie większa, ale czas gonił i foty brak.
^ Fota świeżo po montażu. Siadło całkiem spoko, chociaż z przodu mogłoby pójść jeszcze z 10 mm w dół. Generalnie po jakichś dwóch, trzech tygodniach jeżdżenia sprężyny trochę się skompresowały i auto poszło jeszcze minimalnie w doł.
^ Tu jeden z powodów dlaczego #wagonlife, no i testy obciążeniowe zaliczone bez obcierania: 5 osób w środku + zapakowany bagażnik.
Wstydu już nie ma to zaczęło się wożonko po spotach:
Galant w końcu zaczął wyglądać tak jak chciałem (no jest jeszcze kilka rzeczy do wymiany). Teraz pora zająć się zawiasem bo same sprężyny oprócz wyglądu szału w prowadzeniu nie zrobiły a tylko spotęgowały minusy zawieszenia.
Marcino - 20-08-2018, 10:53
Nacz napisał/a: | Teraz pora zająć się zawiasem bo same sprężyny oprócz wyglądu szału w prowadzeniu nie zrobiły a tylko spotęgowały minusy zawieszenia. |
Jest dobrze.... poli też masz... to co będzie dalej???
|
|
|