To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Tomek - 22-01-2014, 12:11

Marcino napisał/a:

W dowód ci wbiiją jak masz butle homologowaną i dostaniesz "fakturę" z zakładu montażu..:)


fakturę i homologację na całą instalację

[ Dodano: 22-01-2014, 12:11 ]
papiery na butlę są potrzebne dopiero na przeglądzie

plecho1 - 22-01-2014, 14:30

Czy z tą butlą to jesteś na 100% pewien? Ja słyszałen, że od stycznia 2013 coś się zmieniło i nr. seryjny butli jest powiązany z vinem auta w bazie danych Stacji Kontroli Pojazdów jeśli butlę nie wymieni się na nową, to wyjdzie to przy badaniu technicznym. To co napisałem nie jest w 100% pewne bo nie drążyłem tematu.
goofy_LLE - 22-01-2014, 15:33

Ja wymieniałem w czerwcu 2013 roku w samochodzie ojca. Diagnosta w OKP wziął papiery na gaz i mówi, że sie skończyła homologacja na butle. Ja mu podałem papiery od używanej butli, którą założyłem dzień wcześniej. Wziął je wpisał w komputer numer nowej butli i tyle.
plecho1 - 22-01-2014, 17:38

Jeśli tak jest do bardzo dobrze bo mam roczną używaną butlę i myślałem, że się zmarnuje.
Witek vel Mysza - 22-01-2014, 18:43

Bo teoretycznie masz zakaz montażu używanych elementów instalacji gazowych, w tym zbiornika LPG. Natomiast w praktyce nie ma ewidencji. I używaną można traktować jako np. 2-3 letni leżak magazynowy.
matrixadam - 25-01-2014, 21:56

Hej! Mam delikatny problem z gazem, mianowicie po zimnej nocy (tak jak teraz ok. -17 stopni) podczas przełączania się auta na gaz obroty spadają, wyłącza się wszystko (m.in. wspomaganie kierownicy, hamowania) i samochód gaśnie. Poradziłem sobie z tym problemem wyłączając gaz zaraz po odpaleniu i jak widzę, że temperatura jest ok, to wtedy sam włączam gaz. Jest to rozwiązanie chwilowe i chciałbym to naprawić. Mam do zrobienia jeszcze mapowanie, jednakże nie znalazłem w Gdańsku żadnego gazownika który chętny by był do zrobienia tego porządnie. Czy możecie kogoś polecić, ewentualnie ktoś z Gdańska lub okolic pomógłby zrobić mapy? Oczywiście ładnie się odwdzięczę :)
Marcino - 25-01-2014, 22:50

NIe mam za dużo wolnego czasu ale jak masz syetem Staga to w czwartek mogę ci to ogarnąć. Będę w okolicach Matarni ....popołudniu daj znać.
arturj123 - 04-02-2014, 21:28

Jakim przewodem najlepiej wykonać połączenie sonda lambda-sterownik?
Jakiś konkretny przykład przewodu ekranowanego?

nabucha - 06-02-2014, 06:30

Witam
Z moim problemem zostałem odesłany właśnie tutaj. :)
Być może to co napiszę będzie trochę naiwne ale zupełnie nie znam się na samochodach dlatego proszę o wyrozumiałość.

Auto z instalacją LPG. Od jakiegoś czasu zauważyłem dość dziwne zachowanie a mianowicie, już po przełączeniu na LPG i normalnej jeździe jest OK dopiero przy gwałtownym dodaniu gazu (np. przy wyprzedzaniu) przełącza się samoczynnie nazad na benzynę.
Pomaga dopiero zatrzymanie i ponowne uruchomieniu samochodu aż do kolejnego gwałtownego przyśpieszenia.

A druga sprawa to mam wrażenie, że wzrosło mi zużycie gazu. Dotychczas po zatankowaniu do pełna (palą się 4 diody) i w trasie przy stałej prędkości pierwsza dioda gasła po przejechaniu 28km a teraz gaśnie już po 17km.

Jeśli chodzi o typ instalacji to niewiele wiem. Kupiłem auto już z instalacją i w papierach była BRC Genius mb i Europa 2 tylko, że po włosku no i gwarancja z Czakram

Mitsubishi Galant kombi '98 2.0 benzyna 136KM automat
VIN: JMBLREA2WVZ000838

Łysy88 - 06-02-2014, 07:57

nabucha napisał/a:
Auto z instalacją LPG. Od jakiegoś czasu zauważyłem dość dziwne zachowanie a mianowicie, już po przełączeniu na LPG i normalnej jeździe jest OK dopiero przy gwałtownym dodaniu gazu (np. przy wyprzedzaniu) przełącza się samoczynnie nazad na benzynę.
Pomaga dopiero zatrzymanie i ponowne uruchomieniu samochodu aż do kolejnego gwałtownego przyśpieszenia.


Któryś parametr pracy staje się skrajny. Obstawiam ciśnienie, przy pełnym bucie reduktor mówi dobranoc. Sprawdzisz to tylko podłączając pod komputer. Najlepsza diagnoza to w czasie jazdy.

Marcino - 06-02-2014, 10:22

Niestety Brc jest mało popularne na forum, pewnie będziesz musiał podjechać do kogoś kto ma program i interfejs do BRC.
Ale może być że ciśnienie pada. Kiedy wymieniane filtrki?

nabucha - 06-02-2014, 12:16

a to tam też są jakieś filtry, które należy wymieniać?
plecho1 - 06-02-2014, 12:22

Są a w zasadzie powinny być 2, jeden fazy ciekłej przed reduktorem, najprawdopodobniej jest to jeden element wraz z elektrozaworem. Drugi, fazy lotnej, powinien być gdzieś na wężu gazowym po między reduktorem a listwą wtryskową.
nabucha - 06-02-2014, 12:25

Aha, człowiek uczy się całe życie.
Czy tym może zająć się dowolny warsztat?
Czy też musi być autoryzowany do takiej instalacji?

Marcino - 06-02-2014, 12:58

Jak masz instalacje na gwarancji to jedz do autoryzowanego przedstawiciela BRC, a jak nie to niech ci to przejrzy zakład który jest polecany i ogarnia BRC. W szczecinie napewno jest ktoś godny polecenia, poszukaj na forum, popytaj ludzi z regionu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group