To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Łysy88 - 06-02-2014, 13:00

Musi być warsztat który tak jak napisał Marcino ma program i interface do BRC. To zdecydowanie mniej popularna instalacja niż np Stag czy Lpg-tech ale dasz rade. Poszukaj w google.
Krzysek - 06-02-2014, 15:33

nabucha napisał/a:
Witam
Z moim problemem zostałem odesłany właśnie tutaj. :)
Być może to co napiszę będzie trochę naiwne ale zupełnie nie znam się na samochodach dlatego proszę o wyrozumiałość.

Auto z instalacją LPG. Od jakiegoś czasu zauważyłem dość dziwne zachowanie a mianowicie, już po przełączeniu na LPG i normalnej jeździe jest OK dopiero przy gwałtownym dodaniu gazu (np. przy wyprzedzaniu) przełącza się samoczynnie nazad na benzynę.
Pomaga dopiero zatrzymanie i ponowne uruchomieniu samochodu aż do kolejnego gwałtownego przyśpieszenia.

A druga sprawa to mam wrażenie, że wzrosło mi zużycie gazu. Dotychczas po zatankowaniu do pełna (palą się 4 diody) i w trasie przy stałej prędkości pierwsza dioda gasła po przejechaniu 28km a teraz gaśnie już po 17km.

Jeśli chodzi o typ instalacji to niewiele wiem. Kupiłem auto już z instalacją i w papierach była BRC Genius mb i Europa 2 tylko, że po włosku no i gwarancja z Czakram

Mitsubishi Galant kombi '98 2.0 benzyna 136KM automat
VIN: JMBLREA2WVZ000838


Cześć.

Ja w swoim galancie mam instalacje gazową BRC. Miałem też taki sam problem jak Ty. Musisz wymienić filtry gazu. Jeden znajduje się w elektrozaworze ( przed reduktorem, taki mały 30mm na 15mm) , a drugi jest przed listwą wtryskową ( taki jasny cylinder ;) ). W hurtowni BRC za oba zapłaciłem coś około 40zł. Ten pierwszy wymieniam co 20 tysięcy kilometrów, drugi co 10tysięcy kilometrów. W serwisie brc biorą za wymiane od 120-150zł.
Najlepiej miec je na wzór bo jest parę rodzai tych filtrów.

Nie daj się naciagnąć na jakieś dodatkowe ustawienia gazu ;) .

Pozdrawiam.

Łysy88 - 07-02-2014, 00:16

Aż z tego wszystkiego sam zmieniłem dziś filtr fazy lotnej, w sumie to już dawno go nie zmieniałem. Po demontażu okazał się czyściutki.. No ale jak już rozebrałem to założyłem nowy.

[ Dodano: 07-02-2014, 00:19 ]
nabucha napisał/a:
A druga sprawa to mam wrażenie, że wzrosło mi zużycie gazu. Dotychczas po zatankowaniu do pełna (palą się 4 diody) i w trasie przy stałej prędkości pierwsza dioda gasła po przejechaniu 28km a teraz gaśnie już po 17km.


Jeżeli jest taka sama zasada działania jak w innych instalacjach to tym się wcale nie przejmuj, te wskaźniki żyją swoim życiem, patrz na licznik przebiegu, to jedyny w miarę miarodajny sposób na sprawdzenie stanu paliwa, ewentualnie dobrze skalibrowane UKP daje całkiem niezłe odczyty stanu paliwa.

Owczar - 07-02-2014, 10:13

Był czysty bo w większości, filtry po prostu nie filtruja... Jaki jest u Ciebie filtr?
Łysy88 - 07-02-2014, 20:49

Jakiś zwykły poliestrowy filtr dostępny w sklepie motoryzacyjnym. Jest coś lepszego?

Dziś po przejechaniu kolejnych 800 km w trasie znów Galant nieco rozczarował mnie ze spalaniem LPG. Przy jeździe w granicach 120 km/h, bardzo równej bo w 90% autostrada spalanie wyszło 13,3 l/100 km. Wracając postanowiłem jechać z dopuszczalną prędkością dla autostrady czyli 140 km/h i spalanie wyszło nieco mniejsze bo coś koło 12,5 L. Swego czasu potrafiłem osiągnąć 9,5 L/100 km w trasie a teraz nie ma takiej opcji. Teraz mam mnożnik 1,3 i spada do 1, fakt że ciśnienie na reduktorze 1,5 bara ale już z 10 tys przejeździłem w tej konfiguracji. Sprawdziłem dziś mnożnik na autostradzie i idealnie się pokrywa, sprawdziliśmy wg czasów wtrysku i też jest ok (różnice w granicach 0,1 ms więc chyba nie ma tragedii). Na parkingu podpiąłem EVOSCANa i korekta długoterminowa wyszło ok 1,2%. Czy on po prostu tak ma? Bo jestem skłonny kupić jutro Hany zielone, tylko czy to może mieć jakiś wpływ na to? AC W01 sprawiają wrażenie że dają rade, choć dość mocno wyżyłowane (wspomniane ciśnienie 1,5 bara i dysze 3mm). Dodam że lambda pracuje prawidłowo, przy pełnym bucie jest na bogato i nie ma komunikatu o zapętlonych wtryskach.

Witek vel Mysza - 08-02-2014, 08:23

Łysy88 napisał/a:
Jest coś lepszego?
Tak, filtr z odstojnikiem. http://shopgas.pl/Img.ashx?Id=70
Łysy88 - 08-02-2014, 11:54

Fajnie byłoby go gdzieś umocować, jak będę ściągał kolektora to pomyślę o tym...
arturj123 - 08-02-2014, 17:07

Na forum LPG polecają także filtr z włókna szklanego:
http://lpg-forum.pl/ranki...nej-t26486.html
U siebie mam taki wkład:
http://www.certools.pl/cf...e-z-siatka.html

plecho1 - 08-02-2014, 21:25

Tylko podobno w przypadku filtra z wkładem z włókna szklanego warto wozić ze sobą zapasowy filtr, bo jak taki wkład się zapcha np. z powodu jakiegoś zasyfionego gazu, to zupełnie przestaje przepuszczać i nie da się jechać na LPG.
arturj123 - 08-02-2014, 22:30

Challenge accepted :twisted:
lukinarty - 08-02-2014, 22:43

Ja po zamontowaniu gazu (stag 4) całkowicie zapomniałem o filtrach gazu i nie wymieniałem ich przez 80 tys. km aż auto zaczęło się przełączać się z benzyny na gaz po gwałtownym dodaniu gazu. wymiana filtrów i ponowna diagnostyka gazu pomogłą natychmiast. Filtry gazu czy powietrza pomimo wiernego trzymania sie stereotypowi, że wymiana nic nie daje MUSZĄ BYĆ WYMIENIANE NA CZAS !!!
Bury - 09-02-2014, 14:21

Łysy88 napisał/a:
Bo jestem skłonny kupić jutro Hany zielone,



A nie lepiej niebieskie??

Łysy88 - 09-02-2014, 14:44

Bury napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Bo jestem skłonny kupić jutro Hany zielone,



A nie lepiej niebieskie??


Podobno ze względu na bardzo krótkie czasy na wolnych obrotach zielone są odpowiednie.

arturj123 - 09-02-2014, 17:02

Osobiście mam w 2.0 zielone Hanki, stwierdzam, że przydałyby się jeszcze szybsze wtryskiwacze. Dlatego uważam, że niebieskie w cale nie będą złe.
W ogóle ta klasyfikacja kolory do mocy silnika ni jak ma się do rzeczywistości.

plecho1 - 10-02-2014, 06:46

arturj123 napisał/a:
W ogóle ta klasyfikacja kolory do mocy silnika ni jak ma się do rzeczywistości.
Bo tu jest ważny też czas wtrysku benzynowego.
Ja tam polecam polskie Barracudy, jakość Han a mają w odróżnieniu od Han dysze kalibracyjne które się rozwierca w zależności od potrzeby.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group