To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Witek vel Mysza - 22-05-2014, 08:01

Ja się pytam, ludzie! Co wy z tymi szczynami 5w30? Leję 10w40 czysto rozsądkowo, a sprawdziłem teraz dwa katalogi. Katalog Liqui Moly oraz Katalog Mobil.

http://www.liqui-moly.pl/...g-wymiany-oleju

http://www.mobil.pl/Polan..._which-oil.aspx

Do 2.0 16v SOHC ŻADEN nie poleca oleju 5w30! Jedynie 5w40 lub 10w40. To świństwo 5w30 jest za rzadkie! To jest olej lekkobieżny do nowych silników, eko sreko, prawdopodobnie zalecany by przyspieszyć proces autodestrukcji.

Jeżdżę na Mobilu 10w40, sprzęt nie ma lekko, popychaczy nie słychać, na liczniku 300 tys. Będę meldował jak coś się zmieni.

arturj123 - 22-05-2014, 10:17

Co to za puste stwierdzenie, że " To świństwo 5w30 jest za rzadkie!". Co tzn. za rzadkie? Tak rzadki, że uszczelki zaczynają przepuszczać? Masz jakiś miernik gęstości, dzięki któremu potrafisz określić, że 5W30 po rozgrzaniu jest sporo rzadszy od 10W40 w tych samych warunkach? A może to złe dla silnika, że przy -25 stopniach jest rzadki i szybciej dociera do elementów, które wymagają smarowania?

Cytat:
To jest olej lekkobieżny do nowych silników, eko sreko, prawdopodobnie zalecany by przyspieszyć proces autodestrukcji.

Jakieś konkretne przykłady, badania, cokolwiek - czy po prostu tak sobie wymyśliłeś?

Cytat:
Do 2.0 16v SOHC ŻADEN nie poleca oleju 5w30!

Kolejna ciekawa teoria, że trzeba bezwzględnie ufać producentowi oleju. Może posłużę, się nieco przesadnym przykładem. Powiedzmy jestem fanem FSO mam silnik 1.6 95' i chcę wymienić olej w swoim silniku. Wybrałem markę olejów Lotos, bo jestem fanem polskich produktów, wchodzę na stronę producenta:

Ufam producentowi i kupuję zalecany olej - jaki to widać na zdjęciu.

Cytat:
Jeżdżę na Mobilu 10w40, sprzęt nie ma lekko, popychaczy nie słychać, na liczniku 300 tys. Będę meldował jak coś się zmieni.

I niech służy jak najdłużej 8)

Cytat:
Na Mobilu esp poki co popychaczy nie slychac.


Jakość oleju jaki mamy obecnie oczywiście wpływa na to czy słychać popychacze czy nie, ale przypuśćmy, że kupiliśmy auto od Niemca, oczywiście nie wiemy jaki lał olej, wymieniamy na najdroższy jaki jest u Nas dostępny powiedźmy producent XX 0W40 za 300zł 4L, zalewamy i ...słychać popychacze. Czy to oznacza, że olej jest kiepski? A może to jednak wina poprzednika bo lał nieodpowiedni olej lub zaniedbywał wymianę.
Popychacze wg producenta mają prawo nadawać się do wymiany po ok. 200.000 km, oczywiście nieodpowiedni/kiepski olej może to przyspieszyć.

Cytat:

na liczniku 300 tys. Będę meldował jak coś się zmieni.

A jesteś pewien przebiegu jak i tego, że ktoś już nie wymieniał tych popychaczy :lol:

PS.To moja opinia, nie jakaś prowokacja do kłótni :wink:

Fragu - 22-05-2014, 13:03

Ja właśnie za kilka dni po raz trzeci będę wymieniał olej na Mobil 1 ESP 5w30. Silnik pracuje cichutko, oleju dolewć nie muszę między wymianami (co 10 tys)...także jestem zadowolony :D
Marcino - 22-05-2014, 15:56

Mam ESP, narazie mało przejechane, nie ma różnicy do do innnych 5w40 np MObila, Valvoline, Addinol,
Zobaczymy co pokaże po 10kkm

fj_mike - 22-05-2014, 19:08

Srebrny zrobił już 10tys na ESPie. Wymiana za 2tys km. Cykacze oczywiście ciche.
Zolar - 22-05-2014, 19:45

A ja się poważnie zapytam czy ktoś miał okazję jeździć na tych lepszych Lotosach (Quazar i Synthetic Plus)? Podobno ten drugi jest całkiem niezły i na porządnych bazach robiony.
bakus_44 - 23-05-2014, 00:07

Witek vel Mysza napisał/a:
Do 2.0 16v SOHC ŻADEN nie poleca oleju 5w30! Jedynie 5w40 lub 10w40


W moim przypadku mowa o 2,5v6

robertdg - 23-05-2014, 07:16

bakus_44 napisał/a:
Witek vel Mysza napisał/a:
Do 2.0 16v SOHC ŻADEN nie poleca oleju 5w30! Jedynie 5w40 lub 10w40


W moim przypadku mowa o 2,5v6


Sa producenci co polecają zarówno do 2.0 jak i 2,5V6:

4G63 SOHC http://www.olyslager-lubr...9IXevKk5A%3d%3d

6A13 SOHC http://www.olyslager-lubr...nbVrIIBZQ%3d%3d

W większości sa to mało znani na naszym rynku producenci

Witek vel Mysza - 23-05-2014, 23:20

arturj123 napisał/a:
Wybrałem markę olejów Lotos, bo jestem fanem polskich produktów, wchodzę na stronę producenta:
Lotos ma tyle wspólnego z olejem, co FSO z samochodem, więc raczej dobrze dobrałeś ;)

[ Dodano: 23-05-2014, 23:35 ]
arturj123 napisał/a:
Cytat:
To jest olej lekkobieżny do nowych silników, eko sreko, prawdopodobnie zalecany by przyspieszyć proces autodestrukcji.

Jakieś konkretne przykłady, badania, cokolwiek - czy po prostu tak sobie wymyśliłeś?


Wymyśliłem. A lepkością dynamiczną w 100 st. C nie ma się co przejmować, to pewnie normalne że Xw30 ma ok. 50% mniejszą niż odpowiednik Xw40 i nie ma wpływu na nic.

Zolar napisał/a:
A ja się poważnie zapytam czy ktoś miał okazję jeździć na tych lepszych Lotosach
WOW, a to są lepsze :D
Zolar - 24-05-2014, 14:53

Witek vel Mysza napisał/a:
arturj123 napisał/a:
Wybrałem markę olejów Lotos, bo jestem fanem polskich produktów, wchodzę na stronę producenta:
Lotos ma tyle wspólnego z olejem, co FSO z samochodem, więc raczej dobrze dobrałeś ;)

[ Dodano: 23-05-2014, 23:35 ]
arturj123 napisał/a:
Cytat:
To jest olej lekkobieżny do nowych silników, eko sreko, prawdopodobnie zalecany by przyspieszyć proces autodestrukcji.

Jakieś konkretne przykłady, badania, cokolwiek - czy po prostu tak sobie wymyśliłeś?


Wymyśliłem. A lepkością dynamiczną w 100 st. C nie ma się co przejmować, to pewnie normalne że Xw30 ma ok. 50% mniejszą niż odpowiednik Xw40 i nie ma wpływu na nic.

Zolar napisał/a:
A ja się poważnie zapytam czy ktoś miał okazję jeździć na tych lepszych Lotosach
WOW, a to są lepsze :D


Bardzo rzetelna opinia. A teraz prosimy o głos kogoś kto ma jakieś doświadczenie i rozeznanie w temacie.

89mask - 24-05-2014, 16:38

Witam, przymierzam się do wymiany uszczelek pod pokrywami zaworów, bo mocno przepuszczają olej. Chcę przy tej okazji zmienić olej. Do tej pory jeżdżę na valvoline 10w40 i z reguły po 7 tys. km odzywają się popychacze. Czy będą jakieś korzyści z zalania polecanego Mobil ESP 5w30? Czy może zalać Valvoline 5w40? Czy ewentualnie zostać przy valvoline 10w40 i denerwować się, że po 7 tys znowu zacznie coś grać w silniku? dodam, że kiedyś zalałem castrol magnatec 10w40 i silnik wydawał takie odgłosy, jakby wcale oleju w nim nie było.
bialyjayz - 24-05-2014, 18:46

89mask napisał/a:
Witam, przymierzam się do wymiany uszczelek pod pokrywami zaworów, bo mocno przepuszczają olej. Chcę przy tej okazji zmienić olej. Do tej pory jeżdżę na valvoline 10w40 i z reguły po 7 tys. km odzywają się popychacze. Czy będą jakieś korzyści z zalania polecanego Mobil ESP 5w30? Czy może zalać Valvoline 5w40? Czy ewentualnie zostać przy valvoline 10w40 i denerwować się, że po 7 tys znowu zacznie coś grać w silniku? dodam, że kiedyś zalałem castrol magnatec 10w40 i silnik wydawał takie odgłosy, jakby wcale oleju w nim nie było.

skoro już wycieki spod uszczelek to może czas by zalewać silnik półsynetykiem?

madź - 24-05-2014, 19:52

bialyjayz napisał/a:
skoro już wycieki spod uszczelek to może czas by zalewać silnik półsynetykiem?

a jaki to ma związek!?

89mask - 24-05-2014, 20:26

Cytat:
a jaki to ma związek!?


Osobiście wydaje mi się, że żaden.

Przyznam szczerze, że problem z "przeciekającymi" uszczelkami pod pokrywami zaworów mam od kiedy jakichś 2,5 roku. Nigdy oleju nie ubywało zbyt dużo, nigdy nie zostawiałem po sobie plam na asfalcie etc., brak czasu (lenistwo :P ) lub zwyczajny brak potrzeby wymiany na nowe, tym bardziej, że nigdy nie zauważyłem związku pomiędzy typem/rodzajem oleju a mniej, czy więcej przeciekającymi uszczelkami.

Może, ktoś bardziej obeznany niż ja zechciałby podzielić się jakąś opinią, która pomogła by mi zdecydować, jaki olej wybrać? Czy na tym Mobile 1 ESP 5w30 można cieszyć się dźwiękiem silnika bez dodatkowych atrakcji typu grające popychacze chociaż przez 10 tys. km?

cichy_86 - 24-05-2014, 22:08

Jaki olej do GDI 2.4 przy przebiegu 140 tyś ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group