To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Krzyzak - 11-12-2020, 06:36

U mnie niektóre mają już prawie 10 lat - tyle samo co wahacze SH, na które były zakładane. Mowa o bananach bo w prostych zerwała się tuleja środkowa - żałuję, że jej samej nie zmieniłem, bo sworznie tam były też zdrowe mimo lat i przebiegu.
Marcino - 11-12-2020, 09:36

Krzyzak napisał/a:
U mnie niektóre mają już prawie 10 lat - tyle samo co wahacze SH, na które były zakładane.

10 lat wytzrymują wahacze banany SH??? Ile to km? Wiem ze ty jezdzisz bardzo delikatnie i ostrożnie, omijasz drogi dziurawe i z trelinki.... ale

Krzyzak - 11-12-2020, 12:27

Marcino napisał/a:
Ile to km?
Wciąż u mnie jeżdżą i uwierz mi, że akurat kombi nie miał nigdy tak lekko jak piszesz :)
Przez ten czas przejechane 110 tys km. W sedanie jak sprzedawałem też siedziały banany SH i tam niecałe 90tkm zrobiłem ja. Proste w tym czasie zmieniłem na CTR też z powodu zerwanych tulei.
Kombi jako proste ma teraz NTY i też dają radę, ale od nowości słychać czasem stuki na dziurach.

SeXy.KosA - 17-12-2020, 07:04

Witam, na ścieżce diagnostycznej wyszło że mam do wymiany wahacz górny prawy albo sworzeń, kupiłem wahacz yamato wymieniłem wczoraj i przy najeżdżaniu na jakieś dołki ową prawą stroną słychać chrobotanie, Hugo napisał o ustawieniu kątów o co chodzi z tym. Odkręciłem nakrętkę przy sworzniu, następnie dwie na kielichach, delikatnie wybiłem i wyszedł stary. Następnie włożyłem nowy odrazu z folii skręciłem górę podniosłem zwrotnice do góry na lewarku by wszedł sworzeń i skręciłem. Wyjechałem na próbę i słychać te chrobotanie przy dołkach na drodze. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
Krzyzak - 17-12-2020, 08:09

jak tuleje były skręcone w pozycji pracy, to już nie ustawiasz katów
a co do dźwięku - może kielichy są już tak pordzewiałe, że przy tej operacji coś się urwało i wahacz się rusza w mocowaniu

SeXy.KosA - 17-12-2020, 09:06

Rozumiem, czy na szarpakach mogło by to wyjść jakbym pojechał?
Faza - 17-12-2020, 11:43

Hugo miał na myśli takie ustawienie kątów w wahaczu
https://www.carmanualsonl...p-manual/77#762

SeXy.KosA - 17-12-2020, 12:46

Aha, nawet wczoraj jak skręciłem najpierw do kielicha i ręką nacisnąłem na dół to tak jakby właśnie chrumknęły te gumy. Więc może jeśli jest za duży kąt ostry to może dawać taki efekt jak pracuje ten wahacz podczas jazdy?
Może wyjąć ten nowy i dopasować do starego... Póki jeszcze jest

Krzyzak - 17-12-2020, 14:01

Ej - ale te tuleje to skręciłeś? bo wahacze są dostarczane różnie - niektóre mają fabrycznie ustawione kąty, niektóre są całkiem na płasko. Zamiast kątów można mierzyć też odległości.
marecki - 17-12-2020, 18:50

Najlepiej to i tak skręcić te wahacze w pozycji roboczej,auto ma swoje lata,sprężyny mogły być zmieniane,rdza swoje zrobiła,zresztą tak powinno być ze sztuką.
SeXy.KosA - 25-12-2020, 10:16

Tuleje były ustawione w pozycji jak powinno oryginalnie, skrzeczenie ustało widać musiało się ułożyć przy tulejach, a chrobotanie prawdopodobnie wynika z budowy wahacza gdzie górna strona przy sworzniu uderza o karoserie podczas wpadania w nierówność drogi, najwidoczniej założone są sprężyny obniżające. :roll:
jacek11 - 25-12-2020, 10:26

SeXy.KosA napisał/a:
Tuleje były ustawione w pozycji jak powinno oryginalnie, skrzeczenie ustało widać musiało się ułożyć przy tulejach, a chrobotanie prawdopodobnie wynika z budowy wahacza gdzie górna strona przy sworzniu uderza o karoserie podczas wpadania w nierówność drogi, najwidoczniej założone są sprężyny obniżające. :roll:


Szukaj innej przyczyny.

Hugo - 25-12-2020, 10:33

SeXy.KosA, nie ma takiej możliwości, żeby górny wahacz w okolicy sworznia uderzał od dołu w wewnętrzny fartuch, co najwyżej może haczyć o nadkole plastikowe jeśli jest połamane, powyginane lub nie oryginalne.
Valar - 15-09-2021, 09:54

Cześć, ile można jeździć ze stukającym z przodu dolnym wahaczem prostym? :) Wiem, że pytanie od czapy, ale mechanik wziął urlop i czekam. Od tygodnia słyszę delikatne stuknięcia. Koło na boki ma luz, bezpieczne to to?
Marcino - 15-09-2021, 11:56

Cytat:
Koło na boki ma luz, bezpieczne to to?

Jak koło na boki - w pionie czy poziomie. jak w poziomie to drażek - koncówka. Jak w pionie to albo łozysko albo sworzeń wahacza, tan jednak raczej tylko na podnesionym aucie wychodzi.
Bezpieczne nie jest bo jak masz tani zamiennik to jak puka prosty to grozi ze sworzeń wyskoczy.
Jak puka banan, to raczej nie wyskoczy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group