To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

Marcino - 31-07-2017, 23:43

Owczar napisał/a:
Za 300zl za sztukę to można kupić coś sensownego ale na 16cali...
E tam.. po 185 kupilem 16 do 307.... Dayton touring 2.
18" to chyba tylko Nankang lub imperial w niskiej cenie

Owczar - 01-08-2017, 00:01

Wiem, że jest sporo wynalazków w niskich cenach. Ale póki co jestem skłonny kupić tylko opony z Europy i Japonii do auta, którym jeżdżę szybko. Do galanta kupiłem hankook, ale nim jeżdżę trasy max 70km. Zresztą i one kosztowały koło 300zl sztuka...
Hugo - 01-08-2017, 07:24

Na 18 calowe felgi opony 225/40 R18. Hankook to świetne opony.
Morningstar - 01-08-2017, 08:50

Barrozo napisał/a:
Cześć. Jakie opony letnie, o jakim rozmiarze polecacie do felg 18 calowych? Chodzi o opony nowe, najlepiej do 300zł za sztukę.

Kolego poza średnicą felgi, ma ona jeszcze swoją szerokość wyrażoną w calach. Odczytać ją można od wewnętrznej strony felgi i dopiero dzięki niej dopasujesz rozmiar felgi do opony. Potem zerknij tutaj: http://wulkanista.pl/dobor-felg-do-opon/

Owczar napisał/a:
Za 300zl za sztukę to można kupić coś sensownego ale na 16cali...

Dokładnie jak chcesz coś z klasy średniej lub premium dodatkowo z dobrą etykietą to te 300 zł to możne być mało. Starczy na pewno na jakieś opony chińskie lub ekonomiczne. Jak na szybko sprawdziłem ceny najtańszych 18 zaczynają się od 200 zł nawet :)

5eba - 01-08-2017, 14:14

Kormoran
Barrozo - 02-08-2017, 13:21

Po komentarzu kolegi Hugo, zainteresowałem się firmą Hankook. Wybrałem Hankook Ventus Prime3 K125 225/40 R18, 350zł za sztukę - nie jest źle.
Ogólnie to kupiłem Galanta na 18 calowych felgach z nowymi oponami zimowymi. Przód Achilles Winter 101 225/40 R18, tył Bridgestone Blizzak LM-25 225/40 R18. Da radę na 18-stkach jeździć w zimę czy opony sprzedać?

Owczar - 02-08-2017, 13:53

Poza zwiększonym ryzykiem uszkodzenia koła nie ma różnicy.
vrangsinn - 03-08-2017, 13:29

Ja polecam Yokohamy v105....fakt cena za komplet wyjdzie okolo 450 za opone...ale rewelacja!!!! polecam...mam v105 na 17 i sie baaardzo zaskoczylem na plus :) ale zimowe yokohamy odradzam... :P
bialyjayz - 09-08-2017, 10:04

moje spostrzeżenie na temat opon w V6, opona o szerokości 205 to zdecydowanie za mało jak na ten moment, co chwila zrywa przyczepność przy nawet nie zbyt agresywnym ruszaniu, poprzednio na 215 nie miałem tego problemu
Owczar - 09-08-2017, 10:26

Bardzo duże znaczenie ma też sama opona. Jeździłem wcześniej na Dunlop fastresponse i z at nawet po starcie z hamulcem nie zrywalo trakcji. Teraz hankook wielosezon i jest tak samo.

W manualu to już inna bajka. Jaka by nie była trakcje zerwiesz jak odpowiednio operujesz gazem i sprzęgłem.

W lexie mam 225 napęd na tył i o wiele większej mocy nie ma mowy o zerwaniu trakcji podczas startu na suchym i prostych kołach. A przyspieszenie w stosunku do galanta jest o wiele lepsze.

bialyjayz - 09-08-2017, 11:50

Owczar napisał/a:
W manualu to już inna bajka. Jaka by nie była trakcje zerwiesz jak odpowiednio operujesz gazem i sprzęgłem.


tylko, że ja nawet jak chcę ruszyć normalnie i gdzieś lekko noga się za szybko umsknie ze sprzęgła to piszczę oponami jak małolacik pod supermarketem :P aż żona często mówi" i po co się popisujesz"
opona to letni Nokian Line
Owczar napisał/a:
W lexie mam 225 i mimo napędu na przód

jak to na przód? :shock:

Owczar - 09-08-2017, 11:57

Sorki, napędu na tył :)

Ja galantem ruszam dość często z gazem w podłodze. AT działa trochę jak ASR. Ale powtarzalnośc startów jest naprawdę dobra. Dzięki temu można ze świateł zostawić mocniejsze auta.

Jakiś czas temu golf GTI spalił gumę i został w tyle. ;)

Krzyzak - 09-08-2017, 12:49

Owczar napisał/a:
W lexie mam 225 i mimo napędu na przód
:shock: - serio? świat się kończy...
Owczar napisał/a:
nie ma mowy o zerwaniu trakcji
pewnie masz kilka trzyliterowych skrótów, które tego pilnują
Owczar - 09-08-2017, 12:57

Darku, miałem na myśli tył, a napisałem przód. Właśnie poprawiłem post.

Nie ma mowy o zerwaniu trakcji przy wyłączonych systemach. Systemy pomagają tylko na mokrym, na śniegu, a normalnie nie ma z tym problemu. Nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek włączył się ABS przy ostrym hamowaniu na suchym.

Dlatego nie jestem przekonany, że te 10-20mm robi aż taką różnicę. Fakt, faktem, że środek cięzkości idzie do tyłu, ale mimo wszystko nie potrafie zrozumieć jak ludzie do bmw E36 pakują takie kapcie z tyłu...

Przy masie galanta 205 są kompromisem na wszystkie warunki. W deszczu jest o wiele lepiej, a na suchym niewiele gorzej.

Kaucz - 09-08-2017, 22:36

bialyjayz napisał/a:
moje spostrzeżenie na temat opon w V6, opona o szerokości 205 to zdecydowanie za mało jak na ten moment, co chwila zrywa przyczepność przy nawet nie zbyt agresywnym ruszaniu, poprzednio na 215 nie miałem tego problemu

dziwne, bo ja na zimówkach miałem 195 i jeździło mi się bardzo dobrze. Yokohama V905



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group