[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
bialyjayz - 10-08-2017, 07:39
Kaucz napisał/a: | dziwne, bo ja na zimówkach miałem 195 i jeździło mi się bardzo dobrze. Yokohama V905 |
zimówki też mam 195 i wiadomo, że jak mocniej dodasz gazu to zrywa przyczepność na suchym bo inna mieszanka gumy, z przyzwyczajenia na ostatnich letnich miałem 215 i wtedy ten problem nie występował, a przecież Nokian to nie byle jaka opona.
Kaucz - 10-08-2017, 20:45
Ale jak mocniej dodasz gazu to i na 225 zerwiesz przyczepność
BTW. Zaczynają się nowości zimowe. Falken wprowadza na rynek model HS01, a Yokohama oponę V905 dodaje do rodziny BluEarth
vrangsinn - 12-08-2017, 00:54
bialyjayz napisał/a: | Owczar napisał/a: | W manualu to już inna bajka. Jaka by nie była trakcje zerwiesz jak odpowiednio operujesz gazem i sprzęgłem. |
tylko, że ja nawet jak chcę ruszyć normalnie i gdzieś lekko noga się za szybko umsknie ze sprzęgła to piszczę oponami jak małolacik pod supermarketem aż żona często mówi" i po co się popisujesz"
opona to letni Nokian Line
Owczar napisał/a: | W lexie mam 225 i mimo napędu na przód |
jak to na przód? |
potwierdzam opinie...mialem nokiany 205 i zadne popisywanie, po prostu tracily trakcje przy ruszaniu...215 to juz trzeba "celowo" to zrobic przy 225 "sie postarac"...mialem kazda z tych opcji a mam manual i czasami "depne" i owszem opony maja znaczenie ale bym az tak nie przesadzal...
PS
Owczar A ten golf GTI wiedzial ze "Startujesz" z nim na swiatlach ?? bo nie jednym golfem gti jechalem i akurat gal z przykroscia to stwierdzam moze sobie tego wieswagena brzydka pupke tylko pooglądać....
bialyjayz - 12-08-2017, 08:50
vrangsinn napisał/a: | Owczar A ten golf GTI wiedzial ze "Startujesz" z nim na swiatlach ?? |
ta ile to golfów ja nie widziałem z emblematem GTI a tam 1.9 TDi pod maską czasem nawet i 115kucy
Owczar - 12-08-2017, 09:00
Wiedział, za skrzyżowaniem oba pasy się łączą w jeden. Gość definitywnie spalil gumę. Za skrzyżowaniem ja już sobie zwolnilem bo miasto, a on poszedł na ciągłej - była moc. Gdyby dobrze ruszył to oczywiście ogladalbym jego tył i to z daleka.
Rzadko kiedy na tych światłach ktoś rusza spokojnie. Praktycznie zawsze słyszę jak ktoś obok przeciąga auto na biegach
bialyjayz - 13-08-2017, 07:34
Owczar napisał/a: | Rzadko kiedy na tych światłach ktoś rusza spokojnie |
może to linia Startu " Santa Pod"
mah00ni - 22-08-2017, 13:04
Czy zestaw na zimę 205/50 przy obniżonym zawieszeniu (-30mm Eibach) i felgach 17" nie będzie o nic obcierał?
telewizoor - 22-08-2017, 15:01
U mnie wszystko ok
bialyjayz - 23-08-2017, 09:19
mah00ni napisał/a: | Czy zestaw na zimę 205/50 przy obniżonym zawieszeniu (-30mm Eibach) i felgach 17" nie będzie o nic obcierał? |
nie
Hugo - 17-09-2017, 10:21
Czy dobrze sprawdziłem w kalkulatorach rozmiarów opon, że opona w rozmiarze 125/90 R16 na dojazdówce będzie niemal identycznej średnicy co opona 225/40 R18? Różnica w prędkości to tylko 0,9%, a w średnicy jednego i drugiego koła to tylko 5,8 mm, gdzie w porównaniu fabrycznych kół 17 calowych z oponami 215/45 R17 do ori zapasówki 15 calowej z oponą 195/60 R15 różnica w prędkości to aż 1,7%, a w średnicy to aż 10,3 mm...
Pytam, muszę powoli dopasować sobie jakąś zapasówkę na rozstaw 5x114,3
bialyjayz - 28-11-2017, 16:19
zimówki od wczoraj komfort nie do porównania wkońcu grubsza opona na mniejszej feldze, niestety trakcja na niekorzyść........
co może być powodem nadmiernego ścierania się tylnich opon? U mnie tył to totalny slick, nadałby się tylko na tory wyścigowe, od wewnętrznej strony już prawie druty na wierzchu........
zbieżność? Geometria? krzywe felgi ?
bo na zimówkach 3 sezony przejeżdżone i żadnych oznak zużycia opon od żadnej strony nie widać
Krzyzak - 29-11-2017, 10:46
od wewnątrz to najczęściej winne obniżone zawieszenie bez regulacji podkładkami pod górny wahacz
bialyjayz - 29-11-2017, 19:13
Krzyzak napisał/a: | od wewnątrz to najczęściej winne obniżone zawieszenie bez regulacji podkładkami pod górny wahacz |
no właśnie głównie od wewnątrz, i takie zawieszenia właśnie mam EiBACH sprężyny
tylko dlaczego na zimówkach ani śladu a na letnich taka kicha?
Hugo - 29-11-2017, 20:40
Cytat: | tylko dlaczego na zimówkach ani śladu a na letnich taka kicha? | Bo letnie są dużo szersze.
Krzyzak - 29-11-2017, 21:30
bialyjayz napisał/a: | takie zawieszenia właśnie mam | masz odpowiedź
daj z 2 podkładki 2mm każda na każdą ze śrub (jest 4 na wahacz) i się kąt zmieni - tylko trzeba ustawić tuleje met-gum bo łatwiej się zerwą jak przestawisz
ostrożnie z dokręcaniem tych śrub - łatwo przedobrzyć
|
|
|