To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

Fragu - 06-03-2014, 21:31

Kiera lata :wink:
deejay - 06-03-2014, 23:01

KamilZ napisał/a:
A czy normalne jest ze po tej wymianie, gdy hamuje to pedał hamulca mi delikatnie drga? czy to może juz problem tylnych tarcz?


Piasta do której przylega tarcza została wyczyszczona idealnie ? Bo jeśli nie to nowe tarcze do śmietnika sie na dają .

polaff - 07-03-2014, 06:00

KamilZ napisał/a:
Czyli?
czyli masz zestaw z zaciskiem dwutłokowym. One się przegrzewają, tarcza jest przegrzana i bije. Wymienisz tarcze i też się będzie grzała...
KamilZ - 08-03-2014, 19:48

deejay napisał/a:
KamilZ napisał/a:
A czy normalne jest ze po tej wymianie, gdy hamuje to pedał hamulca mi delikatnie drga? czy to może juz problem tylnych tarcz?


Piasta do której przylega tarcza została wyczyszczona idealnie ? Bo jeśli nie to nowe tarcze do śmietnika sie na dają .

Tak wyczyściłem dokładnie. Dzis bylem na stacji diagnostycznej i sie okazało ze tylne tarcze sa bardzo krzywe wiec to pewnie będzie przyczyna. wymienię w środę i zobaczymy co dalej.

Wiec, wszystko wymienione i nasmarowane. drgań brak, hamowanie ok. Ręczny tylko slaby ale muszę go jeszcze tym rozpierakiem ustawić.
Także dziekuje wszystkim za pomoc :-)

polaff - 18-03-2014, 20:34

orientuje sie ktoś co to za cudo:
http://allegro.pl/tarcze-...4055226168.html
tarcze do autka na 4 szpilki?

WreX - 18-03-2014, 20:42

polaff napisał/a:
orientuje sie ktoś co to za cudo:
http://allegro.pl/tarcze-...4055226168.html
tarcze do autka na 4 szpilki?


Wątpię, że na 4, raczej na 5, a zdjęcie jest poglądowe, jak i outlander tak i "najnowsza" generacja galanta miała 5 śrub o ile sie nie myle

robertdg - 18-03-2014, 20:49

Wystarczy kliknąc w opisie oferty http://www.brakes.pl/aukc...883?language=pl
polaff - 18-03-2014, 20:55

robertdg, masz rację, nie zerknąłem w tabelkę ...
norbiolo - 24-03-2014, 04:55

Tu są tarcze do Gala --> http://allegro.pl/tarcze-...4029828450.html

no tylko ta cena za szt. KOSMOS :evil:

profilbeznazwy1 - 27-03-2014, 00:18

orientujecie się czy klocki firmy textar dają radę do galanta ?
norbiolo - 27-03-2014, 01:41

Moim zdaniem bardzo przyzwoite klocki jednak jak pewnie wiesz klocki to nie wszystko powinieneś ja kompletować do tarcz.
tomo_n - 27-03-2014, 08:47

Witam wszystkich. Rzadko udzielam się na forum, ale postanowiłem podzielić się pewnym sposobem na wichrujące się tarcze w EA. Od początku: kupiłem swoje V6 z 1996 roku z tarczami 256mm, przy każdej próbie hamowania z wyższych prędkości wyrywało kierownicę z rąk a pedał pulsował niemal tak mocno jak przy pracującym absie. Wywaliłem tarcze i klocki, kupiłem tarcze nacinane/nawiercane mikody + klocki textar, zaciski poddane zostały regeneracji i smarowaniu. Pomogło na ok 1tys km, tarcze zaczęły się wichrować. Kupiłem zaciski od sport edition + zestawy naprawcze, piwor je zregenerował. Tarcze 276mm trw + klocki trw. Na początku rewelacja. Po 2tys km znowu to samo. Pojechałem na toczenie tarcz na aucie. Pomogło, znowu na ok 1tys km. A teraz do rzeczy: Postanowiłem że w związku ze zmianą kół na letnie zrobić pewien eksperyment. Zdjąłem koło, odkręciłem zacisk z jarzmem, wybiłem szpilki z piasty. Na wiertarkę założyłem krążek ścierny o gradacji 100 i wypolerowałem powierzchnię piasty na lustro. Tak samo zrobiłem z powierzchnią wewnętrzną tarczy w miejscu styku z piastą. Również na lustro wypolerowałem zewnętrzną stronę tarczy - w miejscu styku z obręczą koła, to samo z powierzchnią styku obręczy. I teraz patent: na wszystkie powierzchnie które się ze sobą stykają położyłem warstwę pasty termoprzewodzącej, taką którą smaruje się rdzeń procesora żeby poprawić przewodnictwo cieplne do radiatora. Po tym zabiegu zrobiłem już ok 500km, co najciekawsze zwichrowane tarcze wyprostowały się i nic nie bije. Koszt naprawy nie przekracza 10zł. Pasty potrzeba ok 5g, wystarczy jeden krążek ścierny. Chciałbym żeby ktoś zrobił coś podobnego u siebie w celu potwierdzenia działania tego sposobu. Pozdrawiam!
fj_mike - 27-03-2014, 09:02

tomo_n, czy chociaż raz sprawdziłeś zegarem tarcze po montażu?
tomo_n - 27-03-2014, 10:26

fj_mike napisał/a:
tomo_n, czy chociaż raz sprawdziłeś zegarem tarcze po montażu?

Niestety nie, kiedyś poprosiłem o to w serwisie aby przy okazji jakiś prac zmierzyli, ale niestety zapomnieli a auto już dawno zjechało z podnośnika.

malina_drizzt - 27-03-2014, 13:21

Oczyszczenie i wyrównanie powierzchni styku piasty, tarczy i felgi to nie jest jakaś nowość.
Tak samo jak posmarowanie cienką warstwą smaru miedziowego, który też od biedy może pełnić funkcje termoprzewodzące. :)
U ciebie pomogło co nie zmienia faktu, że gale maja skopane hamulce. :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group