[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
Owczar - 28-12-2011, 00:20
Z tego co pamiętam to od grzałki są 2 czarne przewody. Rezystancja w obie strony taka sama.
[ Dodano: 28-12-2011, 00:21 ]
Sprawdź też przewód sondy czy się nie przetarł. KamilR10 miał problem przez myszy z tymi przewodami.
JayChyl - 28-12-2011, 00:27
OK jutro miernik w dłoń i sprawdzam. Dzięki za rady. Tak czy siak zamówienie przygotować musiałem, bo podejrzewam, że to jednak grzałka. Oddam sondę i tak gdzieś gdzie mi te przewody porządnie sczepią złączkami albo polutują.
fj_mike - 28-12-2011, 08:57
Owczar napisał/a: | Z tego co pamiętam to od grzałki są 2 czarne przewody. |
Też kojarzę, że były czarne. Dwa przewody w jednakowym kolorze z sondy to grzałka.
JayChyl - 28-12-2011, 15:33
Dobra sprawdziłem tę sondę. Jest przerwa pomiędzy tymi przewodami czarnymi. To znaczy, że grzałka padła calkowicie. Przewody wyglądają na całe, nie przetarte. Zasilanie jest.
Sonda działa, tylko nie jest dogrzewana i będzie się CE świeciło. Dlatego czekam teraz na tę uniwersalną Denso. Podobno te sondy będą miały jakieś zaciski, że będzie można ścisnąć stary ucięty przewód od sondy w tę nową sondę, bez lutowania. Czy to prawda?
radek79 - 28-12-2011, 15:39
będą miały metalowe rurki i koszulki termokurczliwe , ja dodatkowo jeszcze je polutowałem
JayChyl - 28-12-2011, 15:40
a To spoko luz. To już tylko czekać na sondę. Btw jaki tam klucz pasuje? rozmiar klucza, zeby ją odkręcić. Nie mam ich zbyt wiele a tak będę wiedział który mam pożyczyć
radek79 - 28-12-2011, 15:58
JayChyl napisał/a: | Btw jaki tam klucz pasuje? rozmiar klucza, zeby ją odkręcić. |
22
JayChyl - 03-01-2012, 16:19
Ok i po sprawie. Te rurki termokurczliwe to wystarczy scisnąć a potem podgrzać suszarą.
Rezystancja wyszła teraz ok 6,6 ohma. Więc w normie.
Po resecie aku chyba skrzynia się oduczyła stylu jazdy bo trochę inaczej działa. Dodatkowo wolne obroty są zbyt niskie. To jednak muszę już poszukać w innym topicu jak je ustawić.
m6riano - 03-01-2012, 19:29
JayChyl napisał/a: | Te rurki termokurczliwe to wystarczy scisnąć a potem podgrzać suszarą.
|
Zapalniczką też możesz...będzie szybciej..
Saqu - 03-01-2012, 19:39
m6riano napisał/a: | Zapalniczką też możesz...będzie szybciej.. |
i do tego mniej zachodu z majtaniem się suszarki itp
piotrkor1 - 24-02-2012, 18:32
Witam Kolegów byłem na diagnozie auta i padły mi grzałki w 2 górnych sondach. Mam problem z odkręceniem sondy tej górnej od strony chłodnicy na dodatek zjechał się gwint i nasadka przeskakuje.Czy jest jakiś patent:podgrzanie palnikiem,zdjęcie blaszanej osłony kolektora i tp.Odkręcanie szło bardzo topornie, małymi skokami.Przypuszczam,że pasta którą się używa do smarowanie gwintu tamuje moje ruchy.
Wszelkie sugestie mile widziane.
mario mario - 24-02-2012, 20:36
Odpal silnik niech się kolektor wydechowy dobrze nagrzeje, wyłącz i odkręć. Ja odkręcałem zwykłym kluczem, bez problemów.
robertdg - 24-02-2012, 20:47
piotrkor1, pociągło gwint, jeżeli kolektor jest żeliwny to musisz sie przygotować na tulejowanie, niestety musisz odkręcać na żywca
piotrkor1 - 24-02-2012, 20:56
mario mario napisał/a: | Odpal silnik niech się kolektor wydechowy dobrze nagrzeje, wyłącz i odkręć. Ja odkręcałem zwykłym kluczem, bez problemów. |
Też tak robiłem.Zapiekło się chyba na amen,lekki ruch w lewo potem ani drgnie.Próbowałem też góra,dół i tylko małe zakresy ruchów.Juto spróbuję jeszcze raz może puści,napsikałem sporo odrdzewiacza.Poza tym porywa kolektora przeszkadza żeby podejść jakimiś żabkami.
[ Dodano: 24-02-2012, 21:07 ]
mario mario napisał/a: | Ja odkręcałem zwykłym kluczem, bez problemów. |
Zwykły klucz, czyli jaki?
robertdg - 24-02-2012, 21:09
Sonde i tak masz do wyrzucenia, więc obcinasz kable przy samej nasadzie i nakładasz długą sześciokątną nasadkę i odkręcasz
|
|
|