To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

Owczar - 28-12-2011, 00:20

Z tego co pamiętam to od grzałki są 2 czarne przewody. Rezystancja w obie strony taka sama.

[ Dodano: 28-12-2011, 00:21 ]
Sprawdź też przewód sondy czy się nie przetarł. KamilR10 miał problem przez myszy z tymi przewodami.

JayChyl - 28-12-2011, 00:27

OK jutro miernik w dłoń i sprawdzam. Dzięki za rady. Tak czy siak zamówienie przygotować musiałem, bo podejrzewam, że to jednak grzałka. Oddam sondę i tak gdzieś gdzie mi te przewody porządnie sczepią złączkami albo polutują.
fj_mike - 28-12-2011, 08:57

Owczar napisał/a:
Z tego co pamiętam to od grzałki są 2 czarne przewody.

Też kojarzę, że były czarne. Dwa przewody w jednakowym kolorze z sondy to grzałka.

JayChyl - 28-12-2011, 15:33

Dobra sprawdziłem tę sondę. Jest przerwa pomiędzy tymi przewodami czarnymi. To znaczy, że grzałka padła calkowicie. Przewody wyglądają na całe, nie przetarte. Zasilanie jest.

Sonda działa, tylko nie jest dogrzewana i będzie się CE świeciło. Dlatego czekam teraz na tę uniwersalną Denso. Podobno te sondy będą miały jakieś zaciski, że będzie można ścisnąć stary ucięty przewód od sondy w tę nową sondę, bez lutowania. Czy to prawda?

radek79 - 28-12-2011, 15:39

będą miały metalowe rurki i koszulki termokurczliwe , ja dodatkowo jeszcze je polutowałem
JayChyl - 28-12-2011, 15:40

a To spoko luz. To już tylko czekać na sondę. Btw jaki tam klucz pasuje? rozmiar klucza, zeby ją odkręcić. Nie mam ich zbyt wiele a tak będę wiedział który mam pożyczyć :P
radek79 - 28-12-2011, 15:58

JayChyl napisał/a:
Btw jaki tam klucz pasuje? rozmiar klucza, zeby ją odkręcić.

22

JayChyl - 03-01-2012, 16:19

Ok i po sprawie. Te rurki termokurczliwe to wystarczy scisnąć a potem podgrzać suszarą.

Rezystancja wyszła teraz ok 6,6 ohma. Więc w normie.

Po resecie aku chyba skrzynia się oduczyła stylu jazdy bo trochę inaczej działa. Dodatkowo wolne obroty są zbyt niskie. To jednak muszę już poszukać w innym topicu jak je ustawić.

m6riano - 03-01-2012, 19:29

JayChyl napisał/a:
Te rurki termokurczliwe to wystarczy scisnąć a potem podgrzać suszarą.

Zapalniczką też możesz...będzie szybciej..

Saqu - 03-01-2012, 19:39

m6riano napisał/a:
Zapalniczką też możesz...będzie szybciej..

i do tego mniej zachodu z majtaniem się suszarki itp ;)

piotrkor1 - 24-02-2012, 18:32

Witam Kolegów byłem na diagnozie auta i padły mi grzałki w 2 górnych sondach. Mam problem z odkręceniem sondy tej górnej od strony chłodnicy na dodatek zjechał się gwint i nasadka przeskakuje.Czy jest jakiś patent:podgrzanie palnikiem,zdjęcie blaszanej osłony kolektora i tp.Odkręcanie szło bardzo topornie, małymi skokami.Przypuszczam,że pasta którą się używa do smarowanie gwintu tamuje moje ruchy.
Wszelkie sugestie mile widziane.

mario mario - 24-02-2012, 20:36

Odpal silnik niech się kolektor wydechowy dobrze nagrzeje, wyłącz i odkręć. Ja odkręcałem zwykłym kluczem, bez problemów.
robertdg - 24-02-2012, 20:47

piotrkor1, pociągło gwint, jeżeli kolektor jest żeliwny to musisz sie przygotować na tulejowanie, niestety musisz odkręcać na żywca
piotrkor1 - 24-02-2012, 20:56

mario mario napisał/a:
Odpal silnik niech się kolektor wydechowy dobrze nagrzeje, wyłącz i odkręć. Ja odkręcałem zwykłym kluczem, bez problemów.

Też tak robiłem.Zapiekło się chyba na amen,lekki ruch w lewo potem ani drgnie.Próbowałem też góra,dół i tylko małe zakresy ruchów.Juto spróbuję jeszcze raz może puści,napsikałem sporo odrdzewiacza.Poza tym porywa kolektora przeszkadza żeby podejść jakimiś żabkami.

[ Dodano: 24-02-2012, 21:07 ]
mario mario napisał/a:
Ja odkręcałem zwykłym kluczem, bez problemów.

Zwykły klucz, czyli jaki?

robertdg - 24-02-2012, 21:09

Sonde i tak masz do wyrzucenia, więc obcinasz kable przy samej nasadzie i nakładasz długą sześciokątną nasadkę i odkręcasz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group