L200 Techniczne od 2006r - Oponki dla eLżbietki
Anonymous - 27-11-2008, 15:37
Ja polecam Michelin Latitude Alpin 4X4 - na białej drodze po prostu bajka
Pozdrawiam
miczon - 28-11-2008, 12:11
Ja założyłem na zimę Interstate Arctic Claw Xsi w rozmiarze 245/70 R17 i jestem z nich zadowolony. Na orginalnych felgach, w stosunku do seryjnych opon Brigestone, autko poszło w górę o 15mm. Dzięki temu przekłamanie licznika w stosunku do wskazań GPSa spadło do 2km przy prędkości 50km/h i odpowiednio do 4, przy 100km/h. Na wiosnę zamierzam założyć jakieś AT'ki w rozmiarze 265/70 R17 (myślę o Cooperze Discoverer), co podniesie eLkę o kolejne 11-12mm. W sumie prześwit wzrośnie o ponad cal, bez konieczności dodatkowych przeróbek.
namotore - 28-11-2008, 12:18
no wlasnie, 265 wchodza na oryginalna felge 17'bez problemu, ale czy da sie zalozyc cos szerszego? (pomijajac sens) p.s.jakiej to jest produkcji? co jest napisane na oponie? wiem ze koncern jest z obamalandu
[ Dodano: 28-12-2008, 16:27 ]
mial ktos moze do czynienia z :
sirocco MT
Da sie na tym jezdzic? ceny lekkie, ciekawe jaki indeks predkosci
Anonymous - 07-01-2009, 18:08
Kibloo, nie wiem czy się znamy osobiście,ale dzieki za pozdrówka,co myslisz na temat zimówek do l200,wybieram sie rodzinnie na narty do austrii,nie wiem czy kupowac zimówki,czy obleci na wielosezonówkach?
HugoOrmo - 07-01-2009, 19:56
wielosezonowki to sobie odpusc ja po zeszlorocznym dzwonie w okolicach Zakopanego wiecej tego bledu nie popelnie
pzdr
namotore - 07-01-2009, 20:03
w nowym AS4x4 wielosezonowka wyszla niezle
Anonymous - 07-01-2009, 20:04
prezes21 napisał/a: | co myslisz na temat zimówek do l200,wybieram sie rodzinnie na narty do austrii,nie wiem czy kupowac zimówki,czy obleci na wielosezonówkach? |
A w Czechach i w Austrii nie ma obowiązku jazdy na zimówkach
Czyli: wyboru dokonałeś
namotore - 07-01-2009, 20:08
trzeba miec na oponie oznaczenia M+S przy kontroli w Austrii, CZ. Opony caloroczne posiadaja zazwyczaj takowe.
Anonymous - 07-01-2009, 20:12
Zrobilem Austrie na sniegu w tym roku...na AT - kach BFG...Mimo ze bylem sceptyczny co do ich mozliwosci bylo super...
Oczywiscie, hamowanie na lodzie czy ubitym sniegu jest trudniejsze niz rozpedzanie...ale uwazam, ze nie gorsze niz osobowka na zimowkach...Oczywiscie to moje subiektywne odczucia...ale fak faktem na opanach jest napis M+S i "ikona "z górą i śnieżynką. Mysle, ze ciezko to subiektywnie ocenic, moze ktos robil jakies testy?
Anonymous - 09-01-2009, 18:13
Cytat: | Zrobiłem Austrie na śniegu w tym roku...na AT - kach BFG...Mimo ze bylem sceptyczny co do ich możliwosci było super... |
Mam pytanie, czy wcześniej miałeś w L200 fabryczne opony i jeździłeś na nich cały sezon?
Ja jeździłem na Bridgestone H/T 830 i mi spokojnie na szosę przez cały rok wystarczają. Słabe były w terenie i teraz mam zamiar kupić: Yokohama 245/65/17 GEOLANDAR A/T-S G012 [117] H. Jeżeli na szosie będą podobnie robiły cały rok jak poprzednie to super. W trenie na pewno będzie lepiej. Proszę o informacje czy się nie mylę.
Pozdrawiam
Cezar
Anonymous - 10-01-2009, 12:16
SCezar napisał/a: | Cytat: | Zrobiłem Austrie na śniegu w tym roku...na AT - kach BFG...Mimo ze bylem sceptyczny co do ich możliwosci było super... |
Mam pytanie, czy wcześniej miałeś w L200 fabryczne opony i jeździłeś na nich cały sezon?
Ja jeździłem na Bridgestone H/T 830 i mi spokojnie na szosę przez cały rok wystarczają. Słabe były w terenie i teraz mam zamiar kupić: Yokohama 245/65/17 GEOLANDAR A/T-S G012 [117] H. Jeżeli na szosie będą podobnie robiły cały rok jak poprzednie to super. W trenie na pewno będzie lepiej. Proszę o informacje czy się nie mylę.
Pozdrawiam
Cezar |
Cześć SCezar
Tak jeździłem cały poprzedni sezon na orginalnych bridgach, w zimie ich przyczepność w zupełności mi wystarczała, nie jeździłem L200 na zimówkach więc nie mam porównania, ale wykazując minimum zdrowego rozsądku przy hamowaniu, nie miałem żadnych problemów.
Teraz o AT-kach.
Moje są duże (265/75/16), więc napewno zachowanie się tych o których ty piszesz, będzie na szosie lepsze.
U mnie są 3 problemy:
1.Z powodu swojego rozmiaru wpadają w coś pomiędzy rezonansem a niewyważeniem, wyczytałem że to konsekwencja dużego rozmiaru.
2.Są ciężkie co odbija się na prędkości max. i przyspieszeniu, ale da się z tym żyć.
3. Dużo gorzej hamują na asfalcie zarówno mokrym jak i suchym - i myślę, że to może Ciebie również dotyczyć, mimo mniejszych gabarytów opony.
W terenie napewno będzie lepiej, dają radę w umiarkowanym błocie oraz mają duuuużo większa odporność na uszkodzenie.
Reasumując , ja początkowo chciałem jeździć na swoich BFG AT okazjonalnie, na zmiane z Bridgami, skończyło się na tym, że cały rok śmigam na BFG, a Bridge leżą w garażu.
Pozdrawiam.
Anonymous - 10-01-2009, 12:50
Dziękuję za informacje. Zamówiłem dziś opony: Yokohama 245/70/17 LT GEOLANDAR A/T-S G012 [119] R. Nie ma obecnie dużego wyboru a ja nie mogę czekać. Chciałem 265 tak jak Twoje a będą 245 o profilu wyższym 70 aby lekko unieść auto. Za tydzień jadę w Alpy i napisze jak było. Najbardziej zależy mi aby lepiej robiły w terenie bo poprzednie na mokrej glinie i trawie to działały jak te z filmu zamieszczonego wczeniej w tym temacie. Jak nie widziałeś to polecam cofnąć się kilka stron i zobaczyć Range sobie jedzie.
Szukałem jeszcze opon Bridgestone Dueler A/T REVO i myślę że były by najlepsze ale żadnych w Polsce nie znalazłem.
Pozdrawiam
Cezar
Anonymous - 10-01-2009, 13:27
Na mokrej trawie nie spodziewaj się rewelacji, ja na swoich AT dostałam raz uślizgu bocznego...Mokra trawa jest naprawdę śliska. AT to moim zdaniem opona dobra na szutry z wystającymi kamieniami - gdzie jest możliwość uszkodzenia opony. Byłem na swoich na Islandii podczas ostatnich wakacji i tam sprawdzały się znakomicie. Glina to raczej MT, ale tu nie będę się wymądrzał , bo nie jeździłem na takich oponkach. Mogę tylko powiedzieć, że mój BFG jest duuużo wytrzymalszy (szczególnie boki opony) od uniwersalnych oponek np. Dunlop Grandtrek - koleżanka miała takie na Islandii i widać było duże różnice w odkształcaniu się opony przy wjeździe na kamień. Myślę też że AT to dobry początek i później można pójść dalej w kierunku MT lub wrócić do uniwersalnych...
Pozdrawiam i życzę udanego urlopu.
Ps. W Zillertalu warunki narciarskie rewelacyjne, ale w miejscowościach śnieg od jakichś 800 mnpm w górę.
Anonymous - 10-01-2009, 15:45
No to i ja wtrącę się do tematu
Bartman napisał/a: | Tak jeździłem cały poprzedni sezon na orginalnych bridgach, w zimie ich przyczepność w zupełności mi wystarczała, nie jeździłem L200 na zimówkach więc nie mam porównania, ale wykazując minimum zdrowego rozsądku przy hamowaniu, nie miałem żadnych problemów. |
Ja mam porównanie bo jeżdżę na zimówkach
Na standardach jeździło się całkiem, całkiem, ale na zimówkach jeździ się o niebo lepiej
Ja mam 2 komplety opon
Na lato ATR Pirelli, na zimę ice& snow Pirelli
Bartman napisał/a: | 1.Z powodu swojego rozmiaru wpadają w coś pomiędzy rezonansem a niewyważeniem, wyczytałem że to konsekwencja dużego rozmiaru. |
Ja też miałem problem z wyważeniem, ale jak napisałeś to standard w takich oponach.
Mam natomiast problem z twardością tych opon. Czuć każdą dziurę i zastanawiam się czy to przypadłość tylko moich ATków czy wszystkich ?
namotore - 10-01-2009, 15:49
Bartman napisał/a: |
Moje są duże (265/75/16),
1.Z powodu swojego rozmiaru wpadają w coś pomiędzy rezonansem a niewyważeniem, wyczytałem że to konsekwencja dużego rozmiaru.
2.Są ciężkie co odbija się na prędkości max. i przyspieszeniu
|
sprawdzales ile oszukuje Ci predkosciomierz? jakie cisnienie nabiles?
---
ad1: niezaleznie od rozmiaru opone da sie wywazyc choc jest trudniej, wyjatkiem sa te wadliwe na ktore i ja sie natknalem - zle skladowanie w hurtowni itp.
ad2: jeszcze opor toczenia i aerodynamiczny sporo robi
---
pozdrawiam
|
|
|