[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Łożysko koła przedniego
Zolar - 29-12-2011, 13:33
Najprościej podnieść auto i zakręcić kołem trzymając jednocześnie sprężynę. Jeśli sprężyna drży to znaczy, że łożysko do wymiany. Analogiczną czynność należy wykonać z drugim kołem.
Poza tym obserwuj przy skręcie w którą stronę zaczyna hałasować. Jak skręcasz np. w lewo i nacisk kładzie się na prawe koło i wtedy zaczyna hałasować to znaczy, że łożysko w tym kole jest do wymiany.
fj_mike - 29-12-2011, 15:17
kamil73-73, prawe
Hugo - 30-12-2011, 02:18
fj_mike napisał/a: | kamil73-73, prawe | A u mnie przy identycznych objawach było lewe do wymiany
Zolar - 30-12-2011, 05:07
Dlatego właśnie najlepiej sprawdzić na dwa sposoby. Łożysko nie zawsze daje jednakowe oznaki uszkodzenia. Czasem szumi, czasem grzechocze, dudni, stuka, puka... Najlepszy patent na sprawdzenie to ten z trzymaniem za sprężynę na podnośniku
brzozowski886 - 30-12-2011, 09:56
U mnie nic nie huczało ani stukało ani pukało. Ale był wyczuwany luz na kierownicy.
Wystarczyło że podniosłem auto i złapałem koło na godzinie 12 i 6 i to mi wystarczyło do diagnozy że łożysko jest do wymiany.
fj_mike - 30-12-2011, 10:02
Hugo napisał/a: | A u mnie przy identycznych objawach było lewe do wymiany |
Jak bym miał taki wyjątkowy egzemplarz jak twój, też bym na niego narzekał
wojbud - 11-05-2016, 12:13
Wymieniając łożysko muszę odkręcać wahacze czy da się na tyle odsunąć półośkę (o ile się nie zapiekło) żeby dojść do tych 4 śrub od łożyska?
Hugo - 11-05-2016, 14:30
wojbud, możliwości jest kilka, ale bez wybicia conajmniej 2 sworzni się nie da. Mi najlepiej robi się to wybijając sworzeń wahacza prostego, końcówkę drążka kierowniczego i sworzeń wahacza górnego, odpinając kabel ABS-u od mocowania do nadwozia za amortyzatorem i odpinając przewód hamulcowy od zwrotnicy. Wtedy wyjmuję przegub z piasty, zakładam sworznie i przykręcam nakrętki sworzni górnego i prostego wahacza, obracam zwrotnicę na sworzniach tak, że mam piękne dojście do śrub piasty, podstawiam kołek/cegłę pod sworzeń wahacza prostego i wymieniam piastę.
muka997 - 11-05-2016, 20:13
ja w wymieniając łożysko razem z piastą a robiłem to już 2 razy nie odkręcam żadnego wahacza ani końcówki drążka, demontuje zacisk, można go podwiesić nawet na sprężynie żeby się nie bawić w odpowietrzanie hamulców, odkręcam śrubę pół osi, skręcam koła max w jedna stronę i pojawia się dostęp do 2 śrub, następnie skręcam max koła w drugą stronę i pojawia się dostęp do 2 śrub i wybijam, czyszczenie gniazda łożyska w zwrotnicy i montaż
dużo zależy jakimi narzędziami dysponujesz
aa i dodam jeszcze że wyszystko robione było z poziomu podłogi, bez kanału
wojbud - 12-05-2016, 20:14
Faktycznie dało się wymienić bez odkręcania wahaczy tylko trzeba było uważać na zębatkę ABSu. Zapieczone lekko w gnieździe ale bez tragedi. Ktoś wcześniej prze smarował frezy smarem miedzianym, więc dlatego poszło bez problemu. Wymieniałem sam, ale u mechanika i co do półosi to kazał dokręcić ile się da i za kilka dni spróbować jeszcze dokręcić. Dobrze radził czy raczej nie?
muka997 - 12-05-2016, 21:41
można sprawdzić czy się co nieco nie odkręciło ale kluczem dynamometrycznym, wartość dokręcenia półosi była 200Nm czy coś koło tego, gdzieś na forum była podana dokładna wartość
Krzyzak - 13-05-2016, 07:43
wojbud napisał/a: | Dobrze radził czy raczej nie? | nie widzę sensu; ja dokręcam na 200Nm a potem jeszcze dociągam tak, żeby się otwór zawleczki zgadzał i nigdy nie trzeba było dokręcać
Tomasz87 - 14-05-2016, 02:57
mi najlepiej robiło się to wyjmując zwrotnicę, potem imadełko i wszystko można wygodnie zrobić.... przy okazji zdiagnozować można stan sworzni na górnym, prostym i bananie...
|
|
|