To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Kopułka i palec rozdzielacza w EA

cns80 - 04-09-2014, 14:01

KsiadzRobak napisał/a:
paliwo vpower niczym nie różni się od najtańszego paliwa z marketu - pod względem zasadniczego stosowania go w silniku
dodatki, które w nim są poprawiają tylko psychikę kupującego... niestety
Bajki kolego opowiadasz. Na dzień dobry pochodzi z innej rafinerii i z innego surowca. Nie jest to paliwo z orlenu, które kupuja wszystkie stacje w Polsce. Jest mieszane z dodatkiem duńskich (kiedyś holenderskich) paliw. Po drugie ma inną klasę jakości. W Orlenie też nie wszystkie paliwa są takie same, bo możesz kupić klasy od A do D (bądź E - już nie pamiętam). Nawet pomiary liczby oktanowej i cetanowej, oraz składu węglowodorów to pokazują.
MaciejLiebherr - 04-09-2014, 20:35

Chcę odkręcić cały aparat zapłonowy i tu pytanie. Czy jeżeli odkręcę aparat to przy ponownym montażu trzeba jakoś go ustawiać?
adt81 - 04-09-2014, 20:38

MaciejLiebherr napisał/a:
Chcę odkręcić cały aparat zapłonowy i tu pytanie. Czy jeżeli odkręcę aparat to przy ponownym montażu trzeba jakoś go ustawiać?


Aparat pasuje tylko w jednym położeniu więc nic się nie poprzestawia - możesz śmiało ściągać a przy okazji zerknij sobie jak wygląda jego uszczelniacz (oring) bo lubi czasem tam pocieknąć olej.

MaciejLiebherr - 04-09-2014, 20:47

To dlaczego z jednej strony w aparacie mamy otwór normalny okrągły a z drugiej fasolkę (otwór jajowaty) ?
adt81 - 04-09-2014, 21:13

Jakiś czas temu wyciągałem aparat właśnie w celu wymiany w/w uszczelniacza, złożyłem tak jak było i nic się nie poprzestawiało. Wydaje mi się, że jak wyciągniesz aparat i nie będziesz kręcił silnikiem to nic się nie powinno przestawić - ale mogę się mylić. Te wypusty w miejscu w którym wchodzi w głowicę ustalą jego poprzednią pozycję i tak należy go przykręcić. Jeśli się mylę to proszę niech mnie ktoś poprawi.
polaff - 04-09-2014, 21:14

adt81, na 100% nic sie nie przestawi.
JA aparat wyciągałem z 5 razy i auto jeździło bez zmian, nawet drgania na biegu jałowym nie ustąpiły :)

KsiadzRobak - 04-09-2014, 22:08

cns80 napisał/a:
Bajki kolego opowiadasz. Na dzień dobry pochodzi z innej rafinerii i z innego surowca.
wyraźnie napisałem, że chodzi mi o to, co się z nim dzieje w silniku a nie skąd pochodzi i z czego się składa
jeden woli spalić w kominku 100 zł a drugi kartkę papieru za 0,5grosza - efekt spalenia ten sam, ilość ciepła podobna itd. - ten sens miałem na myśli
nie chcę się kłócić - temat znam głębiej, ale zwyczajnie nie mogę pisać wprost :)

MaciejLiebherr napisał/a:
dlaczego z jednej strony w aparacie mamy otwór normalny okrągły a z drugiej fasolkę
tego nie wie nikt :) - może body aparatu jest uniwersalne i podchodzi do jakiegoś innego modelu, ale prawdą jest, że ten aparat pasuje w 1 położeniu (śmigiełko z tyłu w 2, ale tylko 1 jest prawidłowe)
MaciejLiebherr - 04-09-2014, 22:10

Wykręciłem cały aparat. Jutro dojdzie nowa cewka ale jak sprawdzić moduł? Szkoda żeby jednak okazało się że wina leży po stronie modułu bo reszta jest nowa. Jak to sprawdzić?
cns80 - 05-09-2014, 07:47

KsiadzRobak napisał/a:
wyraźnie napisałem, że chodzi mi o to, co się z nim dzieje w silniku a nie skąd pochodzi i z czego się składa
jeden woli spalić w kominku 100 zł a drugi kartkę papieru za 0,5grosza - efekt spalenia ten sam, ilość ciepła podobna itd. - ten sens miałem na myśli
nie chcę się kłócić - temat znam głębiej, ale zwyczajnie nie mogę pisać wprost :)
To że się spala to logiczne. Ale to spalanie nie jest identyczne. Jak chcesz to przyjedź i zobacz silnik w moim moto gdzie poprzedni właściciel lał tylko V-power Racing i identyczny silnik moto mojego szwagra gdzie lane było wszystko. Jest różnica widoczna gołym okiem ;)

Ale koniec OT. Jakby co to PW.

MaciejLiebherr - 05-09-2014, 08:46

Dobra ale jak sprawdzić moduł?
KsiadzRobak - 05-09-2014, 09:24

W tzw. module zapłonowym do V6 masz tranzystor mocy wyzwalający iskrę z cewki oraz czujnik położenia wałka rozrządu. Błąd czujnika wykrywa ECU - komputer wtrysku. Tranzystor można sprawdzić tylko pobieżnie w dosyć statycznych warunkach, ale jeszcze nie widziałem go zepsutego.

Jak sprawdzić PT w V6 masz opisane w manualu do Galanta EA - pdf nr 13, strona 13A-182. Oscyloskop niezbędny ale i badanie lepsze, bo dynamiczne.

MaciejLiebherr - 05-09-2014, 09:53

To co innego oprocz cewki, przewod, świec kopułki, palca powoduje moje objawy?
KsiadzRobak - 05-09-2014, 12:47

MaciejLiebherr napisał/a:
Czy byłby to powód że silnik przerywa,a jak gwałtownie w depnę gaz do podłogi to z dławi się. Gdy dodaję gaz powoli wchodzi ładnie ale troszkę przebiera.
Bardzo podobne objawy są, gdy masz przestawiony czujnik położenia przepustnicy.
Instrukcja serwisowa precyzuje jak go poprawnie ustawić.

Marcino - 05-09-2014, 13:04

MaciejLiebherr napisał/a:
Na przewodach znalazłem datę 1997. To chyba rok produkcji przewodów? Auto było kupione prosto Z Niemiec nawet akumulator jest jeszcze oryginalny.

Wymieniaj przewody, to 17 lat:) A w oryginalne aku nie wierzę.

MaciejLiebherr - 05-09-2014, 14:15

Przewody wymieniłem, kopułke i palec. Dzisiaj dostałem nowe świece i cewke jak to nie to pozostał tylko moduł.
Akumulator oryginalny w sensie że Mitsubishi.


Czujnik przepustnicy nie byl ruszany. Poprostu auto jeździło normalnie i zrobiłem 800km nad może itd wróciłem u postanowiłem umyć silnik. Gdy umyłem silnik na drugi dzień odpalił i gdy się rozgrzał zaczął szarpać itd.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group