To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną

deejay - 19-04-2014, 20:15

jarek80 napisał/a:
Witam wszystkich. Dziś odebrałem auto po wymianie uszczelniacza wałka sprzęgłowego bo ciekł olej z skrzyni. Dojechałem do domu,patrzę pod samochód a tu leci jeszcze mocniej niż przed wymianą :twisted: Uszczelniacz był z aso hiundaya 43/60/9. tu pytanie co mechanik zrobił żle przy montażu?


Trzeba spr jaki olej to cieknie , bo może silnikowy :wink: . Jeśli po kolorze i zapachu stwierdzisz ze to olej ze skrzyni biegów , to nic innego jak niepoprawny montaż jest tutaj przyczyną problemu i wycieków ( uszkodzenie wargi uszczelniacza ) To nic innego jak Reklamacja usługi .

jarek80 - 19-04-2014, 20:43

Raczej leci ze skrzyni bo ubywa a na dolewkę już nie mam. Widać jak leci z łączenia skrzyni z silnikiem z pod takiej blaszki (osłony) za którą widać chyba koło zamachowe. Czy w tej skrzyni przy małym poziomie oleju, skrzynia przejdzie w tryb awaryjny czy normalnie się rozleci? Do mechanika mam 40 km i mam obawy że olej się skończy zanim dojadę
deejay - 19-04-2014, 20:51

jarek80 napisał/a:
Raczej leci ze skrzyni bo ubywa a na dolewkę już nie mam. Widać jak leci z łączenia skrzyni z silnikiem z pod takiej blaszki (osłony) za którą widać chyba koło zamachowe. Czy w tej skrzyni przy małym poziomie oleju, skrzynia przejdzie w tryb awaryjny czy normalnie się rozleci? Do mechanika mam 40 km i mam obawy że olej się skończy zanim dojadę


Rozumiem ze to automat :P Co do szczegółów problemu to obstawiam ze mechanik nie ostrożnie zakładał konwerter na skrzynie i uszkodził uszczelniacz innej opcji nie ma jeśli to olej ze skrzyni . Tylko dolewka oleju cie ratuje aby do niego dojechać i reklamować usługę . Bo jesli skrzynia sie przegrzeje z braku oleju to nadaje sie tylko na śmietnik .

jarek80 - 19-04-2014, 21:03

Tak automat. I kolejne święta uziemiony już raz padł konwerter na gwiazdkę :twisted: To pomyślę nad jakimś holowaniem. dzięki
robertdg - 19-04-2014, 21:16

jafo2 napisał/a:
Sprawdziłem dokładnie, i na zimno mam w skrzyni oleju do kreski max,
czyli teoretycznie za dużo.
Skrzynie zmienia biegi raz ładnie a raz troszkę szarpie ale tylko przy zmianie z 2 na 3.
Czy powinienem spuścić troszkę oleju?
A tak z innej strony co jest główną przyczyną wari tej skrzyni?
czy jest to zmielony wieloklin konwertera ?
Referencyjny pomiar tylko na rozgrzanym oleju
jezeli chodzi o awarje to najczęsciej wspomina sie o konwerterze lub o czujnikach elektrycznych

komarsnk - 22-04-2014, 12:36

jafo2, a sprawdzałeś stan oleju na pracującym silniku?
jafo2 - 27-04-2014, 22:32

Sprawdzałem i też mam na kresce max, może delikatnie ponad.
Nie wiem czy powinna być widoczna jakaś duża różnica na zimnym i na gorącym.
Obserwuje cały czas prace skrzyni i raz zmienia idealnie a czasami troszkę szarpie.

komarsnk - 27-04-2014, 22:53

Eeee to ja mam propozycję: czy znalazłaby się jakaś dobra dusza, która jest pewna stanu oleju w skrzyni (sprawdzając go wg procedur z manuala - po jeździe i na pracującym silniku) i mogła podać stan na bagnecie na zgaszonym silniku?
Bo np mnie byłoby o wiele łatwiej ponieważ nie potrafię zmierzyć na 100% stanu oleju jak silnik pracuje :oops: raz jest cały bagnet mokry (mocno ponad max) a raz wyjmuję ledwo zamoczony... Masakra... :roll:
Byłbym wdzięczny ;)

jafo2 - 29-04-2014, 18:55

Właśnie też tak sprawdzałem i sprawdzałem i wiedziałem tylko że jest full.
A tak z rozpędu też źle wcześniej napisałem.

A tak dokładnie:
- zgaszony silnik to mam - hmm jak to napisać, mam do górnego zgrubienia na bagnecie,
czyli to zgrubienie które znajduje się jakieś 2 cm nad znacznikiem hot max.
- odpalony silnik skrzynia na N, 1 cm ponad znacznik hot max

z oznakowań rozumiem ze mam za dużo, ale nie wiem czy nadmiar oleju możne powodować szarpanie

komarsnk - 29-04-2014, 23:40

jafo2 napisał/a:
nie wiem czy nadmiar oleju możne powodować szarpanie

Jak najbardziej.
Czyli wnioskuję, że muszę na zgaszonym silniku mieć ciut nad MAX, żeby na pracującym było lekko poniżej MAX ;)

Fragu - 30-04-2014, 14:32

Dokładnie, dobrze by było wiedzieć jaki powinien być poziom na zgaszonym, zimnym aucie :roll:
Owczar - 30-04-2014, 14:41

Ale z tego co kojarzę to ten poziom może się zmieniać w zalezności od stopnia wypełnienia podzespołów skrzyni.
Fragu - 30-04-2014, 14:53

Owczar, ale to w spoczynku ten poziom może być różny? Np po całej nocy w garażu?
Owczar - 30-04-2014, 14:57

Tak, dlatego jedynym wiarygodnym pomiarem jest pomiar na dopalonym silniku w pozycji N. Podkreślam N, a nie P. Wtedy w ruch wprawiany jest konwerter.
komarsnk - 30-04-2014, 23:37

Owczar, mimo wszystko jestem ciekawy :) Byłbym bardzo wdzięczny jakbyś kiedyś zerknął na miarkę przed odpaleniem :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group