To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wypięcie sworznia wahacza

swinks_UK - 16-07-2009, 12:35

Wahacze banany się nie wypinają. Mogą się zużyć (na Polskich drogach... :D ), ale nie podlegały akcji serwisowej bo były solidnym elementem zawieszenia.
Wahacze dolne proste - to najsłabsze ogniwo zawieszenia.

artur999 - 28-11-2009, 16:45
Temat postu: Stuki w prawym przednim kole
Witam. Czytałem na forum dużo o stukaniu w przednim kole ale sam nie potrafię dokładnie zdiagnozować przyczyny, więc może opisze co u mojego miśka się dzieje. Stukanie pojawia się przy ruszaniu i jeździe po nierównościach. Dzisiaj zdjąłem koło i okazało się ze jest luz w kole jak ruszam w poziomie w pionie nie. Piasta wymieniana kompletna więc to nie łożysko. Myślę że jest to końcówka drążka kierowniczego bo lekko się kręci, ale nie wiem czy to może być powodem stukania. Może ktoś coś takiego przerabiał i mi pomoże.
robertdg - 28-11-2009, 16:56

artur999, mozliwosci moze byc kilka, luz na tulei banana, na sworzniu banana, na koncowce drazka kierowniczego, na drazku kierowniczym, na gornym sworzniu wachacza, na tulejach gornego wachacza, na sworzniu wachacza dolengo prostego, na tulei wachacza dolengo prostego, osobiscie mialem kiedys podobnie i byl to luz na drazku kierowniczym, wymienilem komplet drazkow i koncowek z obu stron, zrobilem kompletna geometrie i po problemie.
artur999 - 28-11-2009, 17:09

robertdg, Dzięki za szybką odpowiedź. Wymienię końcówkę i drążek bo jak przyłożyłem reke do drżka to wydaje mi sie że tam właśnie było wyczuwalne bicie. A nie wiedziałem że na drążku też może być luz. Jeszcze raz dziękuję i poinformuje o przyczynie.
robertdg - 28-11-2009, 17:16

artur999, zapoznaj sie z tym tematem odnosnie koncowki i drazka >>KLICK<<

P.S. ja w swoim Galu wymienialem obie strony

artur999 - 29-11-2009, 16:06
Temat postu: Końcówka drążka
Dzięki jutro znowu biorę się za rozkręcanie mam nadzieje że to właśnie to a końcówkę i drążek juz zamawiam jak nie wymienię to pewnie przyda się na przyszłość

[ Dodano: 30-11-2009, 22:02 ]
Witam ponownie sprawdziłem pod gumą i oczywiście jest luz na drążku kierowniczym czekam na części a za wymiane mój mechanior weźmie grosze i jak tu nie być szczęśliwym.

[ Dodano: 06-12-2009, 20:53 ]
Niestety po wymianie drążka i końcówki dalej coś stuka pewnie wahacze może ktoś doradzi od czego zacząć i może jak sprawdzić który wahacz jest wybity. Stuka jak jadę po nierównym.

adamusSSS - 07-01-2010, 21:44

wczoraj zauważyłem że prawy prosty wachacz się poluzował a więc dokęciłem nakrętkę i miałem go za parę dni wymienić a tu dzisiaj stało się wypiął mi sie ten wachacz na szczeście przy małej prędkości ,laweta,kupno wahacza 555 i wymienione.Nie lekceważcie tego wachacza!!!!!!!!!wcześniej nie odczuwałem żadnych luzów nic nie pukało...
robertdg - 07-01-2010, 21:54

artur999 napisał/a:
Niestety po wymianie drążka i końcówki dalej coś stuka pewnie wahacze może ktoś doradzi od czego zacząć i może jak sprawdzić który wahacz jest wybity. Stuka jak jadę po nierównym.
zajrzyj tutaj http://forum.mitsumaniaki...%EAczacy+zacisk
Marcino - 08-01-2010, 00:39

A jak stan przekładni kierowniczej....?
zuku3210 - 16-01-2010, 19:20

Odświerze troche.. dopadł mnie właśnie problem stukania w przednim kole :| Słyszalny metaliczny dzwięk stukania w prawym przednim kole na nierównościach, najbardziej jak się wjeżdza na mały krawężniczek taki z 5cm to odgłos jest jakby ktoś walił młotkiem w blache :| kiedyś miałem to samo z tyłu i wymiana łącznika stabilizatora uciszyła cały tył. Teraz zbadałem łączniki przód i niby są ok, wymieniłem od razu gumy stabilizatora i nic to nie dało, generalnie stabilizatory mają się dobrze, a to ich elementy co chwile mi siadają od tych felg :? Co do wahaczy diagnosta twierdził że niema luzu, mówiłem mu o podnoszeniu koła, kręceniu kierownica itp. ale stwierdził że na szarpaku i szarpaniu ręką by wyszło. Co do drążków mu nie mówiłem bo zapomniałem ale chyba o tym pomyślał sam :?: Dodam że byłem właśnie na oględzinach Gala u kumpla _mowsiński_ po wypiętym wahaczy i strach teraz jeżdzić :| Jakieś pomysły? Czy zacząć od wymiany po kolei zaczynając od drążków bo chyba najtaniej wyjdzie?? A jak patrzyłem na wahacze to mam nakrętke na 22 i już tu pisałem chyba że nawet naklejka Mitsubishi wisi więc chyba była ta wada prostego usunięta. A dodam że klocki z przodu się już kończą i będą na początku tygodnia robione, możliwe żeby tak stukały??
robertdg - 16-01-2010, 19:50

zuku3210, sprawdz jeszcze drazek albo koncowke drazka kierowniczego, zacisk tez moze sie tluc, ale tluklby sie przy drobnych nierownosciach caly czas i by ustepowalo tluczenie przy nacisnieciu pedala hamulca
yaro1976 - 16-01-2010, 20:57

robertdg napisał/a:
zuku3210, sprawdz jeszcze drazek albo koncowke drazka kierowniczego, zacisk tez moze sie tluc, ale tluklby sie przy drobnych nierownosciach caly czas i by ustepowalo tluczenie przy nacisnieciu pedala hamulca


dokładnie, zacznij od wyeliminowania najprostszej przyczyny, czyli zacisków, sprawdź czy stuka ci również z lekko wciśniętym hamulcem, jeżeli bedzie nawalać, wtedy grubsza sprawa... :cry:

Owczar - 16-01-2010, 22:18

Czy ktos wie czy w Warszawie jest warsztat regenerujacy wahacze?
Ew. Ile kosztuje regeneracja prostego u Pana Michalaka?

Przy okazji ostrzegam przed zamiennikami. Kupilem 1,5 roku temu bo byl pilnie potrzebny. Co serwis nerwowo sprawdzalem jego stan. Ostatnio kierownica zaczela ciezej dzialac i okazalo sie ze guma na sworzniu sie rozpadla. Na szczescie luz minimalny, ale musze szybko dzialac.

zuku3210 - 16-01-2010, 23:16

robertdg napisał/a:
sprawdz jeszcze drazek albo koncowke drazka kierowniczego, zacisk tez moze sie tluc
sprawdzę je przy wymianie klocków w najbliższych dniach napewno
yaro1976 napisał/a:
sprawdź czy stuka ci również z lekko wciśniętym hamulcem
tak też zrobie na tym małym krawężniczku co mam przed firmą i codziennie rano jak najeżdzam na niego to jakby ktoś młotkiem w przednią grodz walnał i już mam poranek do bani jak mi coś w aucie nie gra :| a co do zacisku to może się tłuc przez zużyte klocki czy sam z siebie??
robertdg - 16-01-2010, 23:22

zuku3210, zacisk moze sie tlucz przez zuzyte prowadnice, brak gumki na prowadnicy gornej, poprzez wyeksploatowane blaszki moga sie tluc klocki ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group