[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Piszczy pasek od Alternatora.
Heinzse - 06-12-2016, 19:56
Bizi78 napisał/a: | Powinien być 4PK945. |
Dzięki bardzo !
miro_x - 13-12-2016, 14:24
A ja mam nowe paski Gatesa .. (tak wyszło)
Piszczą od dnia założenia. Masakra jakaś.
Hugo - 13-12-2016, 17:24
miro_x, to normalne w przypadku pasków tego producenta.
larelijux - 13-12-2016, 20:50
Hugo napisał/a: | miro_x, to normalne w przypadku pasków tego producenta. |
W takim razie jakie zakładać? Sam obecnie stoję przed zakupem dużej ilości pasków (obydwa klinowe i rozrząd), w poprzednim aucie miałem Gatesa i nie narzekałem.
I jaki powinien być w końcu rozmiar paska od alternatora, 4PK945? Gates oferuje 948, conti 950, a jak już jest jakiś 945 to Galant nie jest wymieniony jako model, do którego owy pasek pasuje.
Hugo - 13-12-2016, 21:06
Paski osprzętu tylko BANDO lub DAYCO. Rozrządu może być Contitech, ale lepiej poszukać paska firmy SUN (ok. 200 zł kosztuje, więc droższy od Conti o 30-40 zł).
Tak, do alternatora ma być 4PK945, ale 948 i 950 również będą OK.
larelijux - 13-12-2016, 21:14
Hugo, dzięki
Bizi78 - 13-12-2016, 21:17
Oznaczenie po PK to długość paska w mm.
Oryginalny miał długość 945mm.
Jak pasek będzie 3 lub 5mm dłuższy od ori to i tak się go pewnie naciągnie .
larelijux - 15-12-2016, 10:04
http://allegro.pl/rozrzad...41.html#thumb/6
Co sądzicie o takim zestawie? Paski Sun dzisiaj dorwać bardzo ciężko, w necie prawie zero... Widziałem tylko w jednym sklepie za 260 pln. A 750 za taki zestaw to chyba niezła cena. Pasek Conti, rolki SKF, pompa Aisin i napinacz bodajże INA wyszły mi na 710 złotych w sklepie w którym się zazwyczaj zaopatruję, a tutaj części są oryginalne z Japonii i wszystkie polecanych przez was marek w innym wątku. Nie chcę oszczędzać na swoim Mitsu, jeśli te 40 złotych wyjdą mu na lepsze to spokojnie mogę je wydać.
Bizi78 - 15-12-2016, 10:41
Temat o rozrządzie masz tutaj :
http://forum.mitsumaniaki...t=35704&start=0
Jak dla mnie zestaw jak najbardziej ok.
Tylko przed wymianą na wszelki wypadek zaopatrzyłbym się w uszczelniacze wałków i wału.
larelijux - 15-12-2016, 11:29
Bizi78, tak, o tym też doczytałem i mam zamiar kupić uszczelki Corteco. Dziękuję za pomoc
E: Żeby nie zaśmiecać już wątków niepotrzebnymi postami dodam, że w sklepie w którym pół roku temu pasek rozrządu SUN za 165 pln zamawiał kolega Mroowa (http://www.japanauto.pl/) obecnie koszt paska rozrządu Sun na rolkach Koyo/GMB to 550 złotych, mają też chyba jako jedyni na stanie paski klinowe Bando (27 za pasek alternatora, 43 dla paska wspomagania+klimy). Także trochę drogo się zrobiło :/
Krzyzak - 15-12-2016, 13:15
larelijux napisał/a: | Także trochę drogo się zrobiło :/ | jakoś rok temu kupowałem od Japaneze - pasek SUN i 2 rolki Koyo, wychodziło ok. 330zł za komplet
obecnych cen nie znam, ale może warto go zapytać
Ewcia80 - 10-03-2017, 20:46
Hejka.Ponieważ wzielam sie profilaktycznie do wymiany wezy i oringow pomyslalam też o paskach.I teraz mam pytanie:co ile powinno sie wymieniać pasek od alternatora i wspomagania?Nic nie piszczy itp.ale juz przejechalam na nich 40.000km.ten dluzszy mam contitecha a drugi to dongil superstar(korea).Jak sie sprawdza pasek?wizualnie jesli nie widać spekań to jeszce zostawić czy tak jak z paskiem rorządu wymienia sie co ileś km?Ile zajmuje wymiana paska alternatora?
Bizi78 - 10-03-2017, 22:05
Teoretycznie mitsu poleca sprawdzać i w razie czego wymienić.
Nie ma jakiegoś interwału, po którym należy wymienić.
Na pewno warto wymieniać podczas wymiany rozrządu i tak się je demontuje.
Oczywiście można wymieniać częściej.
suchyds - 11-03-2017, 08:17
Ewcia80 moja rada jak nie piszczy to się nie wymienia.
Też byłem taki ambitny i teraz muszę kupić kolejny pasek i dodatkowo nowe rolki napinaczy
mp1602 - 26-04-2017, 19:46
Witam. Kiedyś zaglądałem często na forum, lecz wymarzyła mi się zmiana auta i po nieudanym romansie z Oplem Omegą 2.5v6 i BMW E39 530d wróciłem do jedynego słusznego auta... Galanta zakupiłem takowego z silnikiem 2.5 v6 i mam problem z paskiem od alternatora. Paski są nowe i tu schody. Mam wielki problem dojść do rolki napinającej. Jest jakiś sposób na to? i które śruby poluzować by móc podciągnąć pasek bo lata jak pas transmisyjny od krajzegi..
|
|
|