To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator

dmi - 17-12-2014, 15:41

Powiedzcie pany jaką muszę zakupić rolkę prowadzącą pasek wielorowkowy napędzający alternator ? Pytam ponieważ jest już wyrobiona i z tego powodu nie mogłem mocno napiąć paska i piszczy...
Hugo - 17-12-2014, 21:57

dmi napisał/a:
Powiedzcie pany jaką muszę zakupić rolkę prowadzącą pasek wielorowkowy napędzający alternator ?
http://allegro.pl/rolka-p...4819401579.html
dmi napisał/a:
Pytam ponieważ jest już wyrobiona i z tego powodu nie mogłem mocno napiąć paska i piszczy...
Jak rolka jest wyrobiona, a raczej jej łożysko, to będzie szumieć, wyć itp., ale pasek pójdzie napiąć. Jeśli pasek piszczy to jest on do wymiany, nie rolka.
dmi - 18-12-2014, 00:00

Hugo napisał/a:
dmi napisał/a:
Powiedzcie pany jaką muszę zakupić rolkę prowadzącą pasek wielorowkowy napędzający alternator ?
http://allegro.pl/rolka-p...4819401579.html
dmi napisał/a:
Pytam ponieważ jest już wyrobiona i z tego powodu nie mogłem mocno napiąć paska i piszczy...
Jak rolka jest wyrobiona, a raczej jej łożysko, to będzie szumieć, wyć itp., ale pasek pójdzie napiąć. Jeśli pasek piszczy to jest on do wymiany, nie rolka.


Pasek był wymieniany, co prawda na contitech...tak wiem słyszałem, iż potrafi piszczeć.....więc pewnie także rolka napinająca do wymiany > jeśli tak to jaką Hugo polecasz ?

Hugo - 18-12-2014, 07:32

dmi napisał/a:
Pasek był wymieniany, co prawda na contitech...tak wiem słyszałem, iż potrafi piszczeć
Niestety potwierdzam. Też mam Contitechy i czasami lubi popoiskiwać na wolnych obrotach po rozgrzaniu.
dmi napisał/a:
jeśli tak to jaką Hugo polecasz ?
Oryginał za śmieszne pieniądze: http://allegro.pl/mitsubi...4871899617.html
dmi - 18-12-2014, 14:10

u mnie piszczy tylko jak odpalę po np jednodniowym postoju, tak z 10-15s i cisza- jak przygazuję to od razu cichnie
plecho1 - 18-12-2014, 14:59

A może piszczy z powodu zużytego koła pasowego alternatora.
dmi - 18-12-2014, 15:02

plecho1 napisał/a:
A może piszczy z powodu zużytego koła pasowego alternatora.


może też być to, najpierw wymienię rolkę napinającą i prowadzącą- ta jest zużyta na 100% Jak już wymieniać to obie....

plecho1 - 18-12-2014, 15:30

Ma ono dość małą powierzchnię styku z paskiem w porównaniu do koła pasowego wału korbowego więc na pewno szybciej się zużywa.
medal12 - 19-12-2014, 08:05

No i problem z brakiem ladowania naprawiony. Moze komus sie to przyda w przyszlosci. wyjelem alterator w 2.5v6 6a13 troche zabawy ale da rady wyciagnac go gora. Wymienilem regulator napiecia szczotki i mostek prostowniczy. Zadna filozofia dla kogos lubiacego majsterkowanie i majacego podstawy elektroniki ( 6punktow do przelutowania). Koszt czesci 132zl.
KsiadzRobak - 19-12-2014, 08:50

łożysko (przynajmniej tylne) zmieniłeś? - bo mając tak rozebrany altek to grzech tego nie zrobić
medal12 - 19-12-2014, 20:31

KsiadzRobak napisał/a:
łożysko (przynajmniej tylne) zmieniłeś? - bo mając tak rozebrany altek to grzech tego nie zrobić



Oczywiscie ze oba wymienione nie wiem jaki koszt lozysk bo kumpel mi dal. Do ich sciagniencia najlepiej uzyc sciagacza ktory latwo mozna zrobic samemu.

rafgalant - 22-12-2014, 06:08
Temat postu: mam duzy problem pomocy
Problemy dotyczą mitsubishi galant 2.0 benzyna +gaz 99r
1 problem na niskich obrotach pali mi się kontrolka oleju oraz gdy ruszam z 1 samym sprzeglem olej i filtr byl wymieniany
2problem podczas jazdy gdy wrzucę luz swiatla przygasaja dam gazu jest dobrze
3problem auto nie odpala po przekręceniu stacyjki pala się kontrolki a slychac takie pstrykniecie to chyba prąd,byl czyszczony rozrusznik auto ponad roku czasu stalo z rozrusznika tyle syfu się wysypalo ze glowa mala w rozruszniku wszystko jest w kiepskim stanie no ale po wyczyszczeniu nasmarowaniu bylo 2 dni dobrze później juz nie odpala bylem u elektryka podlaczyl na krótko kabel od akmilatora pod rozrusznik a zapalił,wczoraj nie moglem odpalić znajomy wziął klucz oczkowy dotknął kabli przy rozruszniku tzn zrobil spięcie i zapalił a gdy auto jest zapalone i jak przekrece jeszcze raz kluczykiem to wlacza mi się kontrolka abs a powinien być chyba słychać zgrzyt rozeusznika co robic jedni mówią żebym wymienił rozrusznik bo być może to wina elektromagnesu a inni ze tym musi zajac się elektryk

[ Dodano: 22-12-2014, 06:12 ]
Akmulator i lądowanie jest ok to bylo sprawdzane

plecho1 - 22-12-2014, 06:34

Jeśli rozrusznik zakręci po podaniu napięcia z akumulatora na ten cienki przewód podłączony do rozrusznika, to wszystko jest z nim OK a jeśli podczas takiej próby będą takie same objawy jak podczas odpalania ze stacyjki, to faktycznie wina elektrowłącznika czyli jak go nazwałeś "elektromagnesu".
Profilaktyczne możesz także przeczyścić główną masę idącą z akumulatora do karoserii i dalej przy silniku, dokładnie jej połączenia z karoserią i z silnikiem.

starwind - 09-01-2015, 15:16

Mam problem z ładowaniem znaczy na wolnych obrotach go po prostu nie ma :(
postanowiłem wymienić alternator na używkę bo nie bardzo mam czas rozbierać auto więc za jedną robotą po prostu chciałem wywalić stary a włożyć następny ( ewentualnie ten kupiony od razu oddać do regeneracji )
i tu pytanie
czy da się określić bez wywalania jaki mam alternator (typ, model) bez wywalania żebym mógł kupić za wczasu ??

Hugo - 09-01-2015, 22:16

starwind napisał/a:
Mam problem z ładowaniem znaczy na wolnych obrotach go po prostu nie ma
Niczym się nie przejmuj, ten typ tak ma. Jak już koniecznie chcesz go wymienić to na 99,9% masz alternator MD317862 90A. Na Twoim miejscu wstawiłbym altka od 2,4 GDI, pasuje P&P i ma 100A.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group