To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

Krzyzak - 09-07-2010, 23:51

robertdg napisał/a:
zrob jeszcze jeden test wcisnij guzik podgrzewania przedniej szyby (lub jej odparowania), powinien byc bardzo mocny strumien powietrza skierowany na szybe

próbowałem - żadnej reakcji...
już mnie to wkurzać zaczyna bo arktyka prosto w twarz daje...

Owczar - 10-07-2010, 10:58

Darku, czeka Cie grzebanie przy silniku sterujacym klapa od kierunku strumienia.
Krzyzak - 10-07-2010, 19:40

no więc tak - dziś obadałem sprawę, może komuś się przyda
są 3 przekładnie
- odpowiedzialna za zamykanie układu oraz obieg wewnętrzny/zewnętrzny i mieszanie powietrza z zewnątrz z wewnętrznym
- odpowiedzialna za temperaturę i mieszanie powietrza zimnego z ciepłym
- i ostatnia odpowiedzialna właśnie za kierunek nawiewu

pierwsza jest za schowkiem
druga po prawej stronie konsoli
trzecia po lewej

wszystkie działają na tej samej zasadzie - silniczek elektryczny, przekładnia ślimakowa i koła zębate

u mnie wszystko było OK - tzn. nie wiem co było nie halo, może jakaś wtyczka nie dociśnięta - po sprawdzeniu (przyłożeniu napięcia z akumulatora) silniczki działają OK
wszystkie trzy dziś wykręciłem, rozebrałem, nasmarowałem i jest już OK

dodam, że są jeszcze 3 wyprowadzenia na potencjometr, który wskazuje położenie przekładni - na jego podstawie ustalana jest aktualna pozycja mechanizmu

Constans - 11-07-2010, 00:10

Napisałem elaborat, wyświetlił się błąd i wszystko zniknęło. Dlatego tym razem w skrócie: Przestała działać klima. W serwisie nabili azotem, znaleźli nieszczelność, wymienili O-ring. Nabili tym, co trzeba, kazali włączyć klimę, i zdziwko! Facet mówi, że kompresor nie startuje. Do tej pory nie było takich cudów! Nie miałem czasu na dumanie, więc kazał chałupniczo sprawdzić bezpiecznik i przekaźnik. Po 5 minutach od opuszczenia serwisu, zaczęło chłodzić, więc temat poszedł w zapomnienie. Po jakimś czasie, klima zaczęła startować z opóśnieniem 5-10 minut. Dzisiaj zdechła całkiem (w czesie najgorszej patelni w tym roku) Grrrrr!!! Wyniki badań: Bezpiecznik OK, przekaźnik OK, ciągłość przewodu zasilającego elektromagnes OK, napięcie OK. Podając napięcie z AKU nie słychać opisywanego w manualu "click". Czy mógł je zagłuszyć przeskok iskry na klemie podczas podawania napięcia? Rezystancja cewki 34 Ohmy. Czy może to być kwestia podregulowania przerwy na sprzęgle? Da się to zrobić od góry, czy trzeba spod auta? POZDRAWIAM!!
Owczar - 11-07-2010, 12:15

Constans, zobacz na tą wypowiedź:

tomek84 napisał/a:
przyczyna problemu była można powiedzieć banalna - była zbyt duża odległość na sprzęgle i jak się jej chciało to się załączyła, generalnie było za mało siły aby docisnąć tarcze
teraz dokręcone i śmiga

Constans - 11-07-2010, 16:02

A to wystarczy dokręcić tą centralną nakrętkę? Czy trzeba kombinować z podkładkami?
Owczar - 11-07-2010, 18:32

Constans, napisz do Tomka, ja nie robiłem nic przy sprzęgle...
Tomek - 11-07-2010, 21:10

Constans napisał/a:
A to wystarczy dokręcić tą centralną nakrętkę? Czy trzeba kombinować z podkładkami?


Owczar napisał/a:
Constans, napisz do Tomka, ja nie robiłem nic przy sprzęgle...


wystarczy regulować tą centralną śrubą
przynajmniej u mnie pomogło

bania_85 - 14-07-2010, 21:26

Ja mam 2 problemy związane z klimą.
Po pierwsze po wyłączeniu klimy z dmuchawy wydobywa sie dziwny zapach (jak klima była popsuta takiego zapachu nie było). Klima na początku lipca była w naprawie i przegladzie.

Dodatkowo jak jeżdże z włączoną klimą to spalanie wychodzi mi na poziomie 15l/100km
Wcześniej jeżdżąc dokładnie tak samo wychodziło ok 10l/100km

Czy to normalne przy jeździe z klimatyzacją??

m6riano - 14-07-2010, 21:39

Po pierwsze po wyłączeniu klimy z dmuchawy wydobywa sie dziwny zapach (jak klima była popsuta takiego zapachu nie było).\

zawsze jest taki"dziwny" zapach
odgrzybiałeś nawiewy?

Klima na początku lipca była w naprawie i przegladzie.

ale czy byla nabijana itd?

Dodatkowo jak jeżdże z włączoną klimą to spalanie wychodzi mi na poziomie 15l/100km
Wcześniej jeżdżąc dokładnie tak samo wychodziło ok 10l/100km

Czy to normalne przy jeździe z klimatyzacją??[/quote]
raczej nienormalne..chociaz przy tych upalach...w korkach...;-/

bania_85 - 14-07-2010, 21:52

No właśnie zapach jest od czasu do czasu. Jak nie włącze klimy danego dnia to zapachu nie ma. Jak trochę jej poużywam, a później wyłącze, to zaczyna śmierdzieć. Przy włączonej klimatyzacji problemu nie ma.

Klimatyzacja była nabita, ponieważ miała robioną chłodnicę.
Odgrzybianie miało być w ramach przeglądu.

W korkach z reguły nie stoje, a nawet przed naprawą klimy stałem więcej niż teraz, a spalanie było w granicach 10l

m6riano - 14-07-2010, 22:12

nie wiem..ja ostatnio zrobilem trase mieszana tzn. ok 150 km w trasie i 250 po miescie z czego 1/3 w korkach w dzien i ogolnie pol na pol na klimie i bez to mi spalil 11 litrow lpg
luckyluck - 14-07-2010, 23:07

Bania_85, a filtr kabinowy sprawdzałeś?
bania_85 - 15-07-2010, 12:58

Filtr kabinowy podobno jest jakiś węglowy i był wyczyszczony.
Tak przynajmniej mi powiedzieli

luckyluck - 15-07-2010, 14:05

Może ten filtr Ci źle wyczyścili albo masz grzybki w przewodach wentylacyjnych.
U mnie też zajeżdżało, jakby mokrą szmatą. Wymieniłem filtr, bo stary wyglądał jakby ktoś do szamba go włożył i odgrzybiłem klimę jakimś sprayem co ustawia się za fotelem. Zapach zniknął.

Jeśli chodzi o mój wcześniejszy problem z grzechoczącą kratką, to faktycznie była to kratka. Podczas wymiany oświetlenia przycisku awaryjnych coś musiałem przypadkowo "naprawić", bo kratka już nie grzechocze. :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group