To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Tarcze i klocki

Misiek :) - 23-08-2013, 21:15

tarcze przednie podstawowe ebc zaczęły lekko bić przy hamowaniu... nie zrobiłem 10 k km nawet...
Było to może 3 tys km może 4

krzychu - 24-08-2013, 08:44

smk - teraz mało jeżdżę więc nie uśmiecha mi się wydać 2 koła na EBC czy DBA, a tutaj jest połowę taniej :P
smk - 24-08-2013, 20:56

Ale ja wcale nie neguje. Sam bym pewnie kupił nacinane lub nawiercane jakbym miał tarcze do zmiany.
mkm - 24-08-2013, 21:53

Mikoda tylko do jazdy "emeryckiej".
Już na Forum po chwili zachwytu i polecaniu okazało sie, że jednak pękają, krzywią się i ogólnie nie są takie super :wink:

Pamiętajcie także, że na bicie przy hamowaniu mają wpływ pierścienie centrujące (jeżeli są stalowe) lub ich brak.
Niedokładne oczyszczenie z rdzy piasty.
Niewłaściwe śruby w feldze.
Stare lub nierównomiernie zużyte opony.
Złe wyważenie kół/koła.
Zużyty/nieoczyszczony zacisk.
Niewłaściwie dobrany klocek (przy tańszych zamiennikach).

Lencu - 26-08-2013, 09:30

mkm napisał/a:
Mikoda tylko do jazdy "emeryckiej".
Już na Forum po chwili zachwytu i polecaniu okazało sie, że jednak pękają, krzywią się i ogólnie nie są takie super :wink:

Pamiętajcie także, że na bicie przy hamowaniu mają wpływ pierścienie centrujące (jeżeli są stalowe) lub ich brak.
Niedokładne oczyszczenie z rdzy piasty.
Niewłaściwe śruby w feldze.
Stare lub nierównomiernie zużyte opony.
Złe wyważenie kół/koła.
Zużyty/nieoczyszczony zacisk.
Niewłaściwie dobrany klocek (przy tańszych zamiennikach).


przy zakupie pytałem się co z tym pękaniem wyczytanym na forum to mi powiedzieli że faktycznie była taka partia (czyt. okres) że zdarzało się to. Ja mogę powiedzieć o tym co mam i nic się nie dzieje a nie jeżdżę bynajmniej jak emeryt. Oczywiście nie jestem takim kierowcą co depczą gaz i za chwilę hamulec w podłogę z dużą częstotliwością i później do wody. jedyne co to właśnie to mocne pylenie TRW klocków aha no i bardziej hałasują przy hamowaniu.

krzychu - 26-08-2013, 09:43

Lencu napisał/a:
no i bardziej hałasują przy hamowaniu.


Przy jakich prędkościach? Przy hamowaniu z 50km/h je słychać?

Lencu - 26-08-2013, 09:46

słychać je jak się hamuje np przy ekranie tym dźwiękochłonnym albo przy murku jak dźwięk się odbija. Tak w normalnym użytkowaniu nic nie przeszkadza.
Iwonka - 26-08-2013, 13:46

krzychu napisał/a:
Lencu napisał/a:
no i bardziej hałasują przy hamowaniu.

Przy jakich prędkościach? Przy hamowaniu z 50km/h je słychać?

nie.

slychac dopiero przy hamowaniu z okolic 90-100kmh i wiecej, przy czym przy krotkim (1s) przyhamowaniu dzwieku nie ma, przy dluzszym sie pojawia

tarcze po dotarciu sa cichsze

Lewian - 29-08-2013, 12:09

krzychu napisał/a:
Tylko bym brał nacinane bo te nawierty potrafią potem pękać.


Nie wiem jak się sprawa ma z Mikodą ale wiercenia nie powinny pękać, chyba, że źle dobrany klocek. Nacinane znowu hałasują a skuteczności wcale zbytnio nie poprawiają.

Cytat:
Wytrzymały nawet dłużej niż ATE i Bosch


Bosch to mniej więcej ta sama półka co Mikoda, ATE troszkę wyżej (przynajmniej pod względem jakości ;) )

Misiek :) napisał/a:
tarcze przednie podstawowe ebc zaczęły lekko bić przy hamowaniu... nie zrobiłem 10 k km nawet...
Było to może 3 tys km może 4


Pewnie błąd w montażu lub problem z zawieszeniem, mierzył mechanik tarcze po założeniu ? EBC to nie chińszczyzna nie chce mi się wierzyć, że po dobrym montażu i utwardzeniu coś się z nimi stało ;)

mkm napisał/a:
Pamiętajcie także, że na bicie przy hamowaniu mają wpływ pierścienie centrujące (jeżeli są stalowe) lub ich brak.
Niedokładne oczyszczenie z rdzy piasty.
Niewłaściwe śruby w feldze.
Stare lub nierównomiernie zużyte opony.
Złe wyważenie kół/koła.
Zużyty/nieoczyszczony zacisk.
Niewłaściwie dobrany klocek (przy tańszych zamiennikach).


Złote słowa :lol:
Dobre tarcze i klocki to 30% sukcesu, dalej to przede wszystkim poprawny montaż no i sprawność reszty elementów, które wpływają na poprawność działania tego wszystkiego.


Pozdrawiam

Iwonka - 30-08-2013, 10:02

Lewian napisał/a:
Misiek :) napisał/a:
tarcze przednie podstawowe ebc zaczęły lekko bić przy hamowaniu... nie zrobiłem 10 k km nawet...
Było to może 3 tys km może 4

Pewnie błąd w montażu lub problem z zawieszeniem, mierzył mechanik tarcze po założeniu ? EBC to nie chińszczyzna nie chce mi się wierzyć, że po dobrym montażu i utwardzeniu coś się z nimi stało ;)

niestety ja mialem podobnie tyle ze nie w Lancerze a Prelude. Tarcze EBC + klocki EBC black. Z 1000km przejechalem, dotarlem etc, z autem bylo wsio ok. No i kiedys majac bardzo dużo na budziku na autostradzie musialem ostro hamowac bo jakis delikwent zmienil mi pas przed nosem. No i tarcze sie pogiely ...


pozdr
Alex

Lewian - 30-08-2013, 10:08

Iwonka napisał/a:
niestety ja mialem podobnie tyle ze nie w Lancerze a Prelude. Tarcze EBC + klocki EBC black. Z 1000km przejechalem, dotarlem etc, z autem bylo wsio ok. No i kiedys majac bardzo dużo na budziku na autostradzie musialem ostro hamowac bo jakis delikwent zmienil mi pas przed nosem. No i tarcze sie pogiely ...


Dziwna sprawa w takim razie z tym EBC. Zimmermann'y montujemy w dużo większych i mocniejszych autach i problemy tego typu nie występują. Ostatnio M5 i M3 prosto od nas poleciały na tor do Poznania, oczywiście po wstępnym porządnym dotarciu kompletu i po ostrym dwu godzinnym upalaniu zero problemów. EBC to też niezła marka, dziwne bardzo mi się wydaje to o czym piszecie.


Pozdrawiam

Iwonka - 30-08-2013, 14:51

M3 i M5 maja zapewne dobrze dobrane heble w serii a w japonczykach czesto heble sa niedowymiarowane
mjsystem - 30-08-2013, 15:02

Iwonka napisał/a:
M3 i M5 maja zapewne dobrze dobrane heble w serii a w japonczykach czesto heble sa niedowymiarowane

Sypią się w nowych, sypią się w starszych modelach. Dobrze, że cena nie jest z kosmosu. ja na pierwszych(nowych) pojeździłem 20k, potem Blueprinty i tylko niecałe 40k i znów pokrzywione. :?

Iwonka - 30-08-2013, 15:24

mjsystem napisał/a:
Iwonka napisał/a:
M3 i M5 maja zapewne dobrze dobrane heble w serii a w japonczykach czesto heble sa niedowymiarowane

Sypią się w nowych, sypią się w starszych modelach. Dobrze, że cena nie jest z kosmosu. ja na pierwszych(nowych) pojeździłem 20k, potem Blueprinty i tylko niecałe 40k i znów pokrzywione. :?

moim zdaniem w wielu wypadkach - nie mowie ze we wszystkich - to jest przynajmniej czesciowo efekt usterek w innych miejsach ukladu hamulcowego. W hondzie zrobilem niedlugo po kupnie pelna regeneracje zaciskow z prowadnicami, wymiana tloczkow, wszystkich uszczelnien, wlasciwe smary, piasty doczyszczone na gladko i takie tam picowanie. I nic sie tym razem nie gnie a hamulec brzytwa, zupelnie jak nie w hondzie :) Ponad rok juz tak jezdze.

pozdr
Alex

mjsystem - 30-08-2013, 15:36

Iwonka napisał/a:

moim zdaniem w wielu wypadkach - nie mowie ze we wszystkich - to jest przynajmniej czesciowo efekt usterek w innych miejsach ukladu hamulcowego.

Wszystko możliwe. ASO jest gotowe na takie sytuacje, ale fakt, do dziś nie znaleźli przyczyny :|



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group