[02-06]Lancer CS0 - Tarcze i klocki
Misiek :) - 23-08-2013, 21:15
tarcze przednie podstawowe ebc zaczęły lekko bić przy hamowaniu... nie zrobiłem 10 k km nawet...
Było to może 3 tys km może 4
krzychu - 24-08-2013, 08:44
smk - teraz mało jeżdżę więc nie uśmiecha mi się wydać 2 koła na EBC czy DBA, a tutaj jest połowę taniej
smk - 24-08-2013, 20:56
Ale ja wcale nie neguje. Sam bym pewnie kupił nacinane lub nawiercane jakbym miał tarcze do zmiany.
mkm - 24-08-2013, 21:53
Mikoda tylko do jazdy "emeryckiej".
Już na Forum po chwili zachwytu i polecaniu okazało sie, że jednak pękają, krzywią się i ogólnie nie są takie super
Pamiętajcie także, że na bicie przy hamowaniu mają wpływ pierścienie centrujące (jeżeli są stalowe) lub ich brak.
Niedokładne oczyszczenie z rdzy piasty.
Niewłaściwe śruby w feldze.
Stare lub nierównomiernie zużyte opony.
Złe wyważenie kół/koła.
Zużyty/nieoczyszczony zacisk.
Niewłaściwie dobrany klocek (przy tańszych zamiennikach).
Lencu - 26-08-2013, 09:30
mkm napisał/a: | Mikoda tylko do jazdy "emeryckiej".
Już na Forum po chwili zachwytu i polecaniu okazało sie, że jednak pękają, krzywią się i ogólnie nie są takie super
Pamiętajcie także, że na bicie przy hamowaniu mają wpływ pierścienie centrujące (jeżeli są stalowe) lub ich brak.
Niedokładne oczyszczenie z rdzy piasty.
Niewłaściwe śruby w feldze.
Stare lub nierównomiernie zużyte opony.
Złe wyważenie kół/koła.
Zużyty/nieoczyszczony zacisk.
Niewłaściwie dobrany klocek (przy tańszych zamiennikach). |
przy zakupie pytałem się co z tym pękaniem wyczytanym na forum to mi powiedzieli że faktycznie była taka partia (czyt. okres) że zdarzało się to. Ja mogę powiedzieć o tym co mam i nic się nie dzieje a nie jeżdżę bynajmniej jak emeryt. Oczywiście nie jestem takim kierowcą co depczą gaz i za chwilę hamulec w podłogę z dużą częstotliwością i później do wody. jedyne co to właśnie to mocne pylenie TRW klocków aha no i bardziej hałasują przy hamowaniu.
krzychu - 26-08-2013, 09:43
Lencu napisał/a: | no i bardziej hałasują przy hamowaniu. |
Przy jakich prędkościach? Przy hamowaniu z 50km/h je słychać?
Lencu - 26-08-2013, 09:46
słychać je jak się hamuje np przy ekranie tym dźwiękochłonnym albo przy murku jak dźwięk się odbija. Tak w normalnym użytkowaniu nic nie przeszkadza.
Iwonka - 26-08-2013, 13:46
krzychu napisał/a: | Lencu napisał/a: | no i bardziej hałasują przy hamowaniu. |
Przy jakich prędkościach? Przy hamowaniu z 50km/h je słychać? |
nie.
slychac dopiero przy hamowaniu z okolic 90-100kmh i wiecej, przy czym przy krotkim (1s) przyhamowaniu dzwieku nie ma, przy dluzszym sie pojawia
tarcze po dotarciu sa cichsze
Lewian - 29-08-2013, 12:09
krzychu napisał/a: | Tylko bym brał nacinane bo te nawierty potrafią potem pękać. |
Nie wiem jak się sprawa ma z Mikodą ale wiercenia nie powinny pękać, chyba, że źle dobrany klocek. Nacinane znowu hałasują a skuteczności wcale zbytnio nie poprawiają.
Cytat: | Wytrzymały nawet dłużej niż ATE i Bosch |
Bosch to mniej więcej ta sama półka co Mikoda, ATE troszkę wyżej (przynajmniej pod względem jakości )
Misiek napisał/a: | tarcze przednie podstawowe ebc zaczęły lekko bić przy hamowaniu... nie zrobiłem 10 k km nawet...
Było to może 3 tys km może 4 |
Pewnie błąd w montażu lub problem z zawieszeniem, mierzył mechanik tarcze po założeniu ? EBC to nie chińszczyzna nie chce mi się wierzyć, że po dobrym montażu i utwardzeniu coś się z nimi stało
mkm napisał/a: | Pamiętajcie także, że na bicie przy hamowaniu mają wpływ pierścienie centrujące (jeżeli są stalowe) lub ich brak.
Niedokładne oczyszczenie z rdzy piasty.
Niewłaściwe śruby w feldze.
Stare lub nierównomiernie zużyte opony.
Złe wyważenie kół/koła.
Zużyty/nieoczyszczony zacisk.
Niewłaściwie dobrany klocek (przy tańszych zamiennikach). |
Złote słowa
Dobre tarcze i klocki to 30% sukcesu, dalej to przede wszystkim poprawny montaż no i sprawność reszty elementów, które wpływają na poprawność działania tego wszystkiego.
Pozdrawiam
Iwonka - 30-08-2013, 10:02
Lewian napisał/a: | Misiek napisał/a: | tarcze przednie podstawowe ebc zaczęły lekko bić przy hamowaniu... nie zrobiłem 10 k km nawet...
Było to może 3 tys km może 4 |
Pewnie błąd w montażu lub problem z zawieszeniem, mierzył mechanik tarcze po założeniu ? EBC to nie chińszczyzna nie chce mi się wierzyć, że po dobrym montażu i utwardzeniu coś się z nimi stało |
niestety ja mialem podobnie tyle ze nie w Lancerze a Prelude. Tarcze EBC + klocki EBC black. Z 1000km przejechalem, dotarlem etc, z autem bylo wsio ok. No i kiedys majac bardzo dużo na budziku na autostradzie musialem ostro hamowac bo jakis delikwent zmienil mi pas przed nosem. No i tarcze sie pogiely ...
pozdr
Alex
Lewian - 30-08-2013, 10:08
Iwonka napisał/a: | niestety ja mialem podobnie tyle ze nie w Lancerze a Prelude. Tarcze EBC + klocki EBC black. Z 1000km przejechalem, dotarlem etc, z autem bylo wsio ok. No i kiedys majac bardzo dużo na budziku na autostradzie musialem ostro hamowac bo jakis delikwent zmienil mi pas przed nosem. No i tarcze sie pogiely ... |
Dziwna sprawa w takim razie z tym EBC. Zimmermann'y montujemy w dużo większych i mocniejszych autach i problemy tego typu nie występują. Ostatnio M5 i M3 prosto od nas poleciały na tor do Poznania, oczywiście po wstępnym porządnym dotarciu kompletu i po ostrym dwu godzinnym upalaniu zero problemów. EBC to też niezła marka, dziwne bardzo mi się wydaje to o czym piszecie.
Pozdrawiam
Iwonka - 30-08-2013, 14:51
M3 i M5 maja zapewne dobrze dobrane heble w serii a w japonczykach czesto heble sa niedowymiarowane
mjsystem - 30-08-2013, 15:02
Iwonka napisał/a: | M3 i M5 maja zapewne dobrze dobrane heble w serii a w japonczykach czesto heble sa niedowymiarowane |
Sypią się w nowych, sypią się w starszych modelach. Dobrze, że cena nie jest z kosmosu. ja na pierwszych(nowych) pojeździłem 20k, potem Blueprinty i tylko niecałe 40k i znów pokrzywione.
Iwonka - 30-08-2013, 15:24
mjsystem napisał/a: | Iwonka napisał/a: | M3 i M5 maja zapewne dobrze dobrane heble w serii a w japonczykach czesto heble sa niedowymiarowane |
Sypią się w nowych, sypią się w starszych modelach. Dobrze, że cena nie jest z kosmosu. ja na pierwszych(nowych) pojeździłem 20k, potem Blueprinty i tylko niecałe 40k i znów pokrzywione. |
moim zdaniem w wielu wypadkach - nie mowie ze we wszystkich - to jest przynajmniej czesciowo efekt usterek w innych miejsach ukladu hamulcowego. W hondzie zrobilem niedlugo po kupnie pelna regeneracje zaciskow z prowadnicami, wymiana tloczkow, wszystkich uszczelnien, wlasciwe smary, piasty doczyszczone na gladko i takie tam picowanie. I nic sie tym razem nie gnie a hamulec brzytwa, zupelnie jak nie w hondzie Ponad rok juz tak jezdze.
pozdr
Alex
mjsystem - 30-08-2013, 15:36
Iwonka napisał/a: |
moim zdaniem w wielu wypadkach - nie mowie ze we wszystkich - to jest przynajmniej czesciowo efekt usterek w innych miejsach ukladu hamulcowego. |
Wszystko możliwe. ASO jest gotowe na takie sytuacje, ale fakt, do dziś nie znaleźli przyczyny
|
|
|