To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC

areksz121 - 22-04-2012, 01:20

m6riano napisał/a:
Jaki przebieg obecnie?

388 tysięcy coś tam :wink:

Domykanie szyb z pilota przy zamykaniu samochodu prawie skończone, a dlatego prawie, bo zostało mi jeszcze 2 krańcówki do zamontowania w obu prawych drzwiach... Tak jakby dodatkowe zabezpieczenie, bo zdarzy się nie raz, że wszystkie szyby będą zamknięte, a przy zamykaniu samochodu napędy będą chciały pchać szybę w górę - szkoda linek i silników :wink:
Przy tej samej okazji trzymając bez przerwy przełącznik w pozycji "zamknij" szybka się zamknie i krańcówka rozłączy na końcu obwód :wink: Dwa podwójne przekaźniki i jeden pojedynczy do aktywowania panela. A wszystko sterowane masą z centralki zdalnego sterowania :wink: Na fotkach stjuningowany zepsuty panel (centralka nie otwierała zamka....przepalona ścieżka od sterowania jednego przekaźnika-zrobione, foto nr 6) oraz przełączniki pasażerów po przeróbkach + krańcówki i montaż:



Konstrukcja drzwi nieco ogranicza optymalne zamontowanie krańcówki, może z czasem coś opatentuję, ale najważniejsze, że spełnia swoją rolę :wink: Dodatkowo troszkę zabawy było, żeby gumowe styki ułożyć na płytce w obudowie panela, no ale dało radę.

Dotarł w końcu też wskaźnik od AC WPG-2; Na widoku od strony rezystorów opisane co i jak :wink: Zakres czujnika w zbiorniku PB zawiera się 0 omów (ew. kilka omów) na pełnym, i ok 120 na pustym (żółta krecha). WPG-2 działa odwrotnie, gdyż przy pełnym zbiorniku jest maksymalny opór (90) a przy pustym dąży do "0" Po wymianie rezystorków jak na foto odwróciłem działanie WPG i zmieniłem zakres z 0-90 do 5-120 omów. Wstępnie wskaźnik ustawiłem na wielozaworze i teraz tylko obserwować jak będzie opadać wskazówka...oby nigdy za szybko :mrgreen: Spostrzeżenia zamieszczę :wink:
Uwaga: Przy rozpoławianiu wskaźnika uważać na małą kulkę, znajdującą się w dołeczku między magnesami w czarnym kółku i styki trące (nie pozaginać ) :wink: Rezystorki SMD jak widać "malutkie". Również żeby cyna nie kapnęła na pola stykowe, po których przesuwają się styki.


Po przełączeniu na LPG wskaźnik PB pokazuje wtedy stan gazu :wink: Dodatkowy przekaźnik sterowany z elektrozaworu i rozcięty przewód sygnałowy od wskaźnika PB, dzięki czemu wybieramy jakie paliwo ma pokazywać na wskazówce :wink: Mimo wszystko i tak będzie dokładniejsze wskazanie niż na 4 diodach na przełączniku - na którym w tej chwili wszystkie świecą na full (brak sygnału) bo kabelek na butli odłączony a pociągnięty drugi dwu przewodowy od WPG-2.

Ale się machnąłem.... :roll: :oops: :mrgreen: :mrgreen:
W przyszłym tygodniu ciąg dalszy :wink:

m6riano - 22-04-2012, 19:48

areksz121 napisał/a:
m6riano napisał/a:
Jaki przebieg obecnie?

388 tysięcy coś tam :wink:

Szybciej cie "łykne" niż myślałem..;-)

jacek11 - 22-04-2012, 21:26

m6riano napisał/a:

areksz121 napisał/a:
m6riano napisał/a:
Jaki przebieg obecnie?

388 tysięcy coś tam :wink:

Szybciej cie "łykne" niż myślałem..;-)

to są jakieś wyścigi :roll: :wink: :mrgreen:

m6riano - 22-04-2012, 23:09

A jak...
kto pierwszy doleci do "półbańki" :twisted:

jacek11 - 23-04-2012, 17:24

m6riano napisał/a:

A jak...
kto pierwszy doleci do "półbańki" :twisted:

a te cofane też liczymy :wink: :?: :mrgreen:

m6riano - 23-04-2012, 21:22

jacek11 napisał/a:
m6riano napisał/a:

A jak...
kto pierwszy doleci do "półbańki" :twisted:

a te cofane też liczymy :wink: :?: :mrgreen:

chyba dokręcane...;-)

areksz121 - 24-04-2012, 07:16

m6riano napisał/a:
jacek11 napisał/a:

a te cofane też liczymy :wink: :?: :mrgreen:

chyba dokręcane...;-)


W soboty stawiam Gala na lewarku, wrzucam 5-tkę, ustawiam tempomat na 170/h. Cały zbiornik gazu jak się "wyjedzie", to daję mu spokój ze słowami: "M6riano dalej zostaje z tyłu"


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mkm - 27-04-2012, 03:39

:mrgreen: a m6riano, myślisz jak dokręca?
Niby jeździ, wozi, a faktycznie auto w górę, cegła na gaz, a sam wio na Forum :mrgreen:

m6riano - 27-04-2012, 11:42

ta...i jeszcze tylko ze 20 kopów dziennie w prosty wahacz żeby sie wypiął po 80 tys. co by bardziej realistycznie to wyglądało..;-)
areksz121 - 28-04-2012, 09:01

m6riano napisał/a:
ta...i jeszcze tylko ze 20 kopów dziennie w prosty wahacz żeby sie wypiął po 80 tys. co by bardziej realistycznie to wyglądało..;-)


Taa, kilogramowym młotkiem go od góry i jest dobrze :P

Kurde, żeby coś czasu było to za maglem trzeba się rozglądnąć...a tak poza tym... to przy ruszaniu sporadycznie ujawnia się ostatnio pojedyncze stuknięcie. Nie jestem w stanie spowodować tego odgłosu "na zawołanie", bo nie zawsze ono występuje. Być może dziś uda się wjechać na podnośnik i sprawdzić cały przód pod kątem luzów, choć te skupiają się na cieknącej delikatnie maglownicy...dodam że przednie wahacze (dolne) nie wiem ile km dokładnie mają i czy były kiedykolwiek wymieniane, a ja sam już przejechałem ponad 64tys :rolleyes:

Z bieżących wymian (388500km):
Filtr powietrza,
Olej+ filtr
Świece Denso K20TT

Olej:
http://www.kroon-oil.com/...torsynth-10w40/
Na zimnym po odpaleniu jeden lub dwa popychacze stukną w sumie kilka razy i już potem cały czas cisza :wink: Za jakieś 6-8tys km chciałbym jednak zerwać miskę, wyczyścić, a potem ryzyk fizyk jakiś syntetyk 5W...zobaczymy 8)

Odnośnie świec; wymieniłem w jeden dzień (czwartek) na szybkości 3 szt. na przedniej głowicy i Gal już lepiej pracował na zimnym (LPG również), a w piątek po wymianie na tylnej głowicy pogorszyło się :? Wolne obroty trzyma, nie przygasa, ale jeśli przychodzi do ruszania, lub przyspieszania od wolnych obrotów na 1czy 2 to troochę szarpnie...Obstawiam, że muszę zerwać jeszcze raz dolot i sprawdzić tylne przewody i docisnąć albo coś, skoro przód działa lepiej niż przedtem. W dodatku urwałem końcówkę elektrozaworu od EGRu przy unoszeniu kolektora, znalazłem w piwnicy od E55A to podmieniłem i git :rolleyes:

Postaram się dołączyć jakieś fotki później :wink:

polaff - 28-04-2012, 12:31

areksz121 napisał/a:
tylne przewody i docisnąć albo coś
ja zawsze delikatnie gumowym młotkiem dobijam przewody jak nie mam pewności, że siedzą prawidłowo.
areksz121 - 29-04-2012, 01:13

Zerwałem kolektor całkiem, poprawiłem przewody, dodatkowo troszkę ściskając końcówki kombinerkami...poprawa jest, ale tak od 1000rpm żeby na 2 biegu troszkę gazu dodać, to jeszcze szarpnie czasem, a od 1500rpm w górę tego nie ma...chyba, że te przewody JC nadają się do wymiany co każdą wymianę oleju...poprzednie GTS były prawie 100zł tańsze a o niebo lepsze :? Z drugiej strony widać jaka różnica jest między DENSO TT (po lewej) i NGK platyny (po prawej) Niemożliwe, żeby to świece były przyczyną, skoro po wymianie 3szt na przedniej głowie była znaczna poprawa...zgłupiałem :roll: A najgorsze jest to, że dwa gwinty od śrub mocujących kolektor do rozdzielacza (tam gdzie linka od gazu jest podparta) wyszły ze śrubami i przykręcone są teraz na słowo honoru :evil: Jakby ktoś miał do odstąpienia sam rozdzielacz (dolna część dolotu) to jestem chętny...na razie nie ciągnie lewego powietrza to jest spoko. Albo w PL w sierpniu zaspawam i nagwintuję od nowa u taty:wink:
Kilka fotek z wymian:



Wskaźnik PB służący do wskazywania poziomu LPG ustawiony na wielozaworze i chyba tyle w tym temacie :wink: (pusty/pełny):


Brak słońca dokucza się w NL cały kwiecień i zimno :doubt: Ale:


A na koniec, że tak powiem "ku pokrzepieniu serc", że to niby E5xA ma kielichy tragiczne, zdjęcie zrobione tam gdzie ostatnio Patrykowi (szpala85) puściło (lekko odkurzone :wink: ):

Wszyc - 29-04-2012, 07:20

areksz121 napisał/a:
A na koniec, że tak powiem "ku pokrzepieniu serc", że to niby E5xA ma kielichy tragiczne, zdjęcie zrobione tam gdzie ostatnio Patrykowi (szpala85) puściło (lekko odkurzone ):


Jo tam ja biorę śrubokręt cienki na ogólnopolski i zobaczę te Twoje cudo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted: ale sobie podłubie :P

btw. śliczny jest :)

szpala85 - 29-04-2012, 08:07

:mrgreen: dobrze że nie widać rudej 8)

a z tym szarpaniem to kiedyś tak miałem w Colcie Gti 1,6 ... znaczy się jeden z wężyków podciśnienia od listwy wtryskowej się odpiął

chyba że dzieje to ci się na PB I lpg to już nie wiem

areksz121 - 29-04-2012, 14:30

Spróbuję jeszcze podłączyć kabelek do brązowej kostki do ustawiania zapłonu, a te podciśnienia to ciekawe...być może któryś wężyk przepuszcza i tak robi. Na PB trzeba ogarnąć, a jak już to zrobię, to i LPG będzie też ok. Manewry, np wyjeżdżanie z podporządkowanej, na zduszonym i 2 bieg... w takiej sytuacji jest to szarpanie najbardziej irytujące :roll:

Aha, przy okazji, że całkiem kolektor leżał obok, to odkryłem Amerykę :mrgreen: :mrgreen: Że jest ze zmienną geometrią? Na jakiej zasadzie otwierają się i zamykają te przepustnice w kolektorze (zmiana przepływu powietrza, dłuższa/krótsza droga) :?:

Polerkę lekką strzelę, to może samo się poprawi :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group