[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Zmiana felg z 16-stek na 18-stki i większe...
Yorii - 05-05-2015, 14:55
Witam
Podkleje sie z temaciorem.( lancer x 1.6 invite 117km rok prod 2012)
Kupiłem felgi dotz hanzo 7,5 szer, 17 5x114,3 et 48 ot 71,6 do tego pierścien centrujący 71,6->67,1
Do tego opony 225/50/17 dunlopy sp sport blueresponse XL 98
I coś czuje w kościach ze będę potrzebował dystansu 8 mm żeby to zmieścić pod pończochy.
Jakie macie ET na felgach 18 ? .
Arczi89 - 05-05-2015, 19:05
225/45/18 ET 45 8" wchodzi na styk.
Fabrycznie masz 215/45/18 ET 46 7,5"
Yorii - 06-05-2015, 11:15
Dzięki
Yorii, wykropkowany wulgaryzm nadal pozostaje wulgaryzmem. Proszę,pisz poprawnie.
edit by mod
sieklak - 29-06-2015, 14:55 Temat postu: cześć Jako że stałem się świeżo upieczonym właścicielem nowego miśka (tzn jeszcze nie odebrałem) ale alu 18 już szukam to miałbym pytanie i prośbę do znawców tematu czy felgi: RONDELL 8x18 5x114.3 ET45
lub
CARMANI 8 5x114.3 45
będą pasować bez problemu? mam wersję Intense my2015
oraz czy opony do tego takie:
Achilles ATR SPORT 215/45R18 93W
Trazano SA07 215/45R18 89W
Będę wdzieczny za odpowiedź i jakieś rady.
Pozdrawiam
mjsystem - 29-06-2015, 15:04
sieklak napisał/a: | czy felgi: RONDELL 8x18 5x114.3 ET45
lub
CARMANI 8 5x114.3 45 | Cały temat jest o tym. Troszkę trudu nie zaszkodzi, aby poczytać kilka stron.
Co do opon, to nigdy nie będzie consensusu. Co, kto lubi
sieklak - 29-06-2015, 23:15
mjsystem napisał/a: | sieklak napisał/a: | czy felgi: RONDELL 8x18 5x114.3 ET45
lub
CARMANI 8 5x114.3 45 | Cały temat jest o tym. Troszkę trudu nie zaszkodzi, aby poczytać kilka stron.
Co do opon, to nigdy nie będzie consensusu. Co, kto lubi |
Może się źle wyraziłem... chodziło mi czy ktoś coś słyszał lub miał styczność z tymi felgami lub oponami i moze powiedzieć jak się sprawdzają.
.swat. - 25-10-2017, 18:36
Prosiłbym o podsumowanie tematu co do felg 18"
Fabryczne felgi to 18", 7JJ, 5X114,3 i ET 46
Poza oryginalnymi trudno dostać coś 7JJ, zazwyczaj jest to 7,5JJ lub 8JJ
Całkiem fajne są felgi Eneki Wakasa:
http://felgi-niemieckie.p...s.polished.html
Producent: ENKEI
Model: WAKASA
Średnica: 18
Szerokośc felgi: 8.00
Rozstaw śrub: 5x114.3
ET: 45
średnica otworu centralnego: 72.60
Kolor: Titanium Highgloss Polished
Symbol: 73161
Typ konstrukcji: Einteilig
Jednakże są to felgi o szerokości 8JJ.
Jakie opony pasowałyby do nich, bo z tego co wyczytałem na forum to zazwyczaj polecane 215/45/18 nie będą odpowiednie.
Czy w ogóle szerokość 8JJ to tylko potencjalne problemy?
wiewioor - 26-10-2017, 18:40
.swat. napisał/a: | Poza oryginalnymi trudno dostać coś 7JJ, zazwyczaj jest to 7,5JJ lub 8JJ |
Bardzo fajne mega lekkie felgi OZ ALLEGGERITA HLT
Wychodziły 18x7J 5x114,3 ET 45 czyli masz OEM wymiary. Nie są tanie ale wytrzymałe oraz lekkie.
Co do szerokości 8 cali nie powinno być problemem. Nie powinno nic obcierać. ET wskazane przy twoich enkei będzie powodowało większe licowanie z nadkolem (ale nie sądzę że trzeba by je rolować).
Co do innych kółek duży jest wybór 7,5 cala np. Roty GR-A
http://www.rotawheels.pl/...&product_id=101
Nawet kultowe Volki Ce28 i inne wychodziły w 18 calach przy 7,5J - także wybór duży.
Do 8 cali polecam rozmiar opony 225 natomiast przy 7 i 7,5 - 215 będzie ok.
Uwex - 27-10-2017, 11:43
Zobacz też felgi Drag Wheels n.p. DR47 . Pasują bez problemu w rozmiarze 18x7 ET40 5x100/114,3
.swat. - 27-10-2017, 17:21
Chłopaki dzięki za szybkie wsparcie !! Poprzerzucam te oferty.
OZ są dość drogie, MSW już z ceną lepiej wyglądają.
Drag'i jakoś nie za bardzo, może w naturze wyglądają lepiej.
Niedawno zmieniłem amorki na Bilstein B4, sprężyny Eibach Pro-Kit sobie darowałem, bo w serwisie mi odradzili. Zdecydowanie polecili 18" kółka. Jeżdżę na nowych amorach od kilku tygodni, poprawa zdecydowana, bo firmowe były już lekko wywalone. Auto znowu trzyma się podłogi. Tylko nie wiem nadal jednego. Czy te Bilsteiny ze swoją twardością są zbliżone do oryginałów montowanych w fabryce czy są twardsze? Dzięki temu czy 18" lepiej się spasują?
tyku - 27-10-2017, 17:42
.swat., Pytania zadajemy w konkretnych tematach : http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30
.swat. - 28-10-2017, 17:43
Informacja o amorkach związana była z faktem montażu 18" felg.
Niektórzy koledzy zarzucali że brak jest sensu wstawiania 18-stek do wersji z 16 calowymi kołami.
Pytanie dotyczyło twardości zawieszenia w połączeniu z większymi felgami.
BodzioBDG - 10-11-2017, 03:25
Może i moje pytanie nie będzie dokładnie w konkret tematu...
Ale przewertowałem forum plus neta i nadal nie znam odpowiedzi...
Obecnie poruszam się na felgach z oponami letnimi : / 18" x 7JJ / 5x114,3 / ET46 / plus otwór centrujący chyba 67,1 (nie znalazłem innego dla Lancerów)
Chciałbym zamienić 18 na 16...
wiem może i dziwne ale komfort jazdy po "twardej" zimowej nawierzchni na pewno większy plus i łatwiej oponki na nówki sztuki zmienić później (w tym rozmiarze to taniocha w porównaniu do 18")
A więc moje pytanie brzmi: dla rozmiaru 16" (lub względnie 17") i rozstawu śrub 5x114,3, jakiego ET i otworu centrującego szukać ?????
(co by koło mi nie haczyło i dało się skręcać, plus bez zabawy w jakieś nasadki/nakładki/pierścienie i nie wiadomo co jeszcze)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czy felgi: Felgi aluminiowe 16" 5x114,3 ET46 (otwór centrujący 67,1mm) , będą pasować?
Widziałem na kalkulatorze felg jak by to wyglądało, ale nie wiem jak jest w rzeczywistości... czy ten 1mm na ET robi aż taką różnicę?
Co w przypadku gdy otwór będzie miał np 70...?
A no i właśnie.... zapomniałem podpytać jak taka zmiana z 18 na 16 będzie miała wpływa na wskazania prędkościomierza?
Parametry opon Szerokość Profil Średnica
Opona 18": 225/45/18
Opona 16": 215/70/16
Koło /Wymiary opony /Średnica koła/ /Różnica średnicy koła /Różnica prędkości
Opona 18": /225/45 R18/ /660 mm /-00 mm /50.00 km/h-100.00 km/h-140.00 km/h
Opona 16": /215/70 R16/ /707 mm /+47 mm /53.62 km/h-107.23 km/h-150.12 km/h
Te różnice w prędkości auta da się zniwelować w inny sposób niż przez zmianę opon?
brylekVFR - 10-11-2017, 10:54
ET musi być takie same dla obu rozmiarów felg, to jest odsadzenie felgi względem piasty. W obu rozmiarach jeżeli kupisz opony zalecane przez producenta, średnica toczenia powinna być taka sama, i ET też jeżeli nie chcesz kombinować.
Otwór centrujacy jest to średnica piasty na którą nachodzi felga powodując jej idealne ułożenie na piascie. Większy wjedzie ale ciężkiej będzie przekręcić koło, dla większego otworu centrujacego felgi musich zastosować odpowiedni pierscien. Mniejszy wiadomo że nie wejdzie. Jazdy na większym otworze bez pierścienia nie polecam.
Rozstaw śrub wiadomo że też jest niezmienny.
Nie chcesz kombinować przy felgach, a na oponach już kombinujesz, co jest tego powodem? Nie lepiej rozmiary podane przez producenta?
Uwex - 10-11-2017, 11:28
brylekVFR napisał/a: | ET musi być takie same dla obu rozmiarów felg, |
bo ... ? Bez problemu da się założyć felgi z ET mniejszym niż fabryczne, np. 42 czy też większym. Oczywiście trzeba też brać pod uwagę szerokość opony. Trochę luzu w obie strony jest, tak aby opona nie wystawała poza obrys karoserii czy nie obcierała o zawieszenie.
I druga sprawa nie bardzo rozumie to :
brylekVFR napisał/a: | Otwór centrujacy..Większy wjedzie ale ciężkiej będzie przekręcić koło, |
Co masz na myśli ?
|
|
|