Nasze Miśki - Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM
Marcino - 22-09-2016, 23:13
Nadal chce go robić.... choć niektórzy patrzą jak na wariata, inni jak na maniaka.
Robert ma racje.... nie dokonczyłem konserwacji z tyłu 2 albo 3 lata temu i taki stan teraz.
Turasa nie kupiłem, może szwagier mi go obejrzy w poniedziałek, nie chce kolejnego złomka.
mkm - 22-09-2016, 23:22
Marcino, przelicz kasę i pamiętaj, że czas to też pieniądz
Opcja przekładki (zwłaszcza jak masz chęci i umiejętności do samodzielnych prac) jest chyba najekonomiczniejsza i najbardziej trwała.
Ja bym poszukał na rodzimym podwórku - GDI lub Diesel zarejestrowany to już tylko "kilka złotych" , a jest szansa coś godnego upolować - masz z głowy opłaty, rejestracje itp. pierdoły
Marcino - 22-09-2016, 23:35
Niestety trochę się przygotowałem do reniamacji.... kpl. drzwi, jakieś inne czesci, reparaturki, chemia, narzedzia to i tak zostaną.
Nie głupia opcja podarować serce V6 ale w coś godnego uwagi.
Marcino - 27-09-2016, 00:02
mkm napisał/a: | Opcja przekładki (zwłaszcza jak masz chęci i umiejętności do samodzielnych prac) jest chyba najekonomiczniejsza i najbardziej trwała. |
Opcja przyszłości przełożenia do.... czegoś małego typu Colt i będzie to prezent dla mojego pierworodnego.
Prace ruszyły do przodu, troszkę pdłubałem w weekend:
1. Podłużnice pospawane - blacha 2mm + 2mm dodatkowo:)
2. Wzmocnienie poprzeczne nowe wstawione - pomiędzy mocowaniem wózka
3. Łatki na mocowaniu wózka tylnego zrobione
4. Progi pospawane wewnętrzne elementy wzomcnienia w progach również- została łątka poszycia do zrobienia
5. Podłoga nad filtrem paliwa pospawana
6. Wnęka bagażnika na koło załatana
7. Blacha wokoło podłużnic z tyłu przed zderzakiem - jak wchodzi hak wstawione obie strony nowe
8.Nadkole prawe przygotowane pod reparaturę - wymaga oczyszczenia i zapodkładowania przed wstawieniem reparaturek
9. Zakole ?? prawy tył zrobione, łatka w progu za kołem, wstawiona blacha od środka na wyjściach wody z dachu - NIE MAM CZYM WYWIERCIĆ fi40 na gumę!!!! obecnie mam fi 30mm
Do zrobienia
1. Nadkole lewe wyprowadzić pod reperaturkę
2. Zakole lewe do załatania od środka.
3. Wstawienie reparaturek - obie strony - jak to najdokładniej dociąc na styk, jakieś metody?
4. CZysczenie podwozia - i tu dytemat, czy szczotkować, czy może jadnak piaskarka syfonowa...
5. Zabazpieczanie antykorozyjne podwozia - reaktywny+ 2x akryl + Nouxoudol- 900
7. Nouxudol 700 w profile
6. Szpachlowanie + lakierowanie nadkola tył
7. Montaż drzwi + zmana tapicerki drzwi
8. Pranie środka i czysczenie foteli skórzanych
No i zapomniał bym o montażu tylnego zawieszenia
1. nowe wahacze poprzeczne z mimośrodami,
2. nowe tyleje gumowe,
3/. piaskowanie reszty wahaczy, malowanie,
4. nowe tracze + klocki,
5. Regeneracja zacisków tył,
6. Nowe spreżyny tył + talerzyki (moje totalnie skorodowane a gwint na śrubach czyściutki) + odboje
7. Nie wiem co z amorkami, trzymają ale są całe zardzewiałe...
8. ...
Krzyzak - 27-09-2016, 08:53
kup frez stożkowy - idealnie się nadaje do wkrętarki, możesz zrobić ładny otwór dowolnej średnicy (warto sobie wcześniej kółko odrysować flamastrem)
Hugo - 27-09-2016, 08:56
Wymiatasz Marcino napisał/a: | 4. nowe tracze + klocki,
5. Regeneracja zacisków tył, | Chrzanić to. Jak już masz to do wymiany i regeneracji to kupuj komplet tylnych hamulców od Space Wagona po 1998 r. (takie same jak w Galantach VR-4/Legnum), czyli wentylowane tarczobębny 284/20 mm i zaciski z tłoczkiem 38 mm. To hamuje i wygląda po ludzku.
Używany zacisk od SW ok. 50 zł/szt., nowy tarczobęben ok. 100 zł/szt. i klocki ok. 100 zł, czyli podobnie jak w przypadku standardowych hamulców z Galanta.
Tylko musisz nawiercić tarczobębny na rozstaw 4x114,3. Reszta wszystko P&P, mechanizm ręcznego zostaje ten z Gala, rozstaw otworów w tarczy kotwicznej do mocowania jarzm zacisków identyko.
Marcino - 27-09-2016, 09:11
Krzyzak napisał/a: | kup frez stożkowy - idealnie się nadaje do wkrętarki, możesz zrobić ładny otwór dowolnej średnicy (warto sobie wcześniej kółko odrysować flamastrem) |
Mam ale tylko do 32mm, musze coś wiekszego:)
Marcino - 27-09-2016, 09:14
Hugo napisał/a: | Jak już masz to do wymiany i regeneracji to kupuj komplet tylnych hamulców od Space Wagona po 1998 r |
Mam już nowe tarcze od Radexa , nie bede nic innego kombinował. Do zimy chciałbym postawić go na kołach.
Teraz myśle zeby zrobić piaskarkę syfonową i ułatwić sobie pracę.
Marcino - 27-09-2016, 09:54
Wnęka koła zapasowego
Podłużnica
Mocowanie wózka
Hugo - 27-09-2016, 10:02
Marcino napisał/a: | nie bede nic innego kombinował. Do zimy chciałbym postawić go na kołach | Do zimy jeszcze trochę czasu. Te co masz zdążysz sprzedać, kupić te od SW i nawiercić tarczobębny. Auto i tak nie jeździ, więc taka okazja może się już nie trafić. Warto!
Krzyzak - 27-09-2016, 11:13
Cytat: | Mam ale tylko do 32mm | przecież frezem możesz jechać w bok i poszerzać otwór dopóki blachy wystarczy - sam tak zrobiłem otwór 60mm pod komin w butli LPG... frez miał ok. 25mm
Marcino - 27-09-2016, 12:49
Krzyzak napisał/a: | Cytat: | Mam ale tylko do 32mm | przecież frezem możesz jechać w bok i poszerzać otwór dopóki blachy wystarczy - sam tak zrobiłem otwór 60mm pod komin w butli LPG... frez miał ok. 25mm |
Spróbuje dziśiaj,
To był widok który mnie zatrzymał na chwilę... zgnita belka poprzeczna
Wycinanie nadkola - podwójna blacha na zakłądkę
Podłużnica zamknieta
druga strona
próg w środku
zakonczenie progu
reszta z prac narazie bez foto...
Bizi78 - 27-09-2016, 13:11
Jedyny plus jest taki, że robisz to sam a nie zlecasz, bo było to chyba nieopłacalne .
Marcino - 27-09-2016, 14:47
Dokładnie, traktuje to jako naukę a że od zawsze lubiłem takie rzeczy to mnie to cieszy takie zajęcie:)
Bizi78 - 27-09-2016, 15:22
Że tak zacytuję klasykę polskiej komedii .
Cytat: | W ogóle, bracie, jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno ________, ale to _______, ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić. |
|
|
|