To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

sampler - 24-08-2014, 20:54

ktos wyzej pisał o Motulu 300V 10W40 pewnie w wersji chrono dla samochodów. To 100 % syntetyk Estrowy o lepkosci kinematycznej 13,9 w 100 st.C zatem jest delikatnie rzadszy od syntetyka 5W40.
Dodatkowo jako ze jest to olej do aut sportowych ma b dobry HTHS 4.5 mPa.s. HTHS to parametr krytyczny lepkości dla 150 st.C mający znaczenie przy b mocnej jeżdzie.

motul chrono 10w40

A tak na marginesie oznaczenia 10w40 czy 5w40 nie maja nic wspólnego z lepkością/rzadkością oleju. Takie informacje należy sprawdzić w karcie charakterystyki lub karcie bezpieczeństwa msds są podawane dla 40 st.C, 100 st.C i 150 st.C oraz temperatura płyniecią.

Motul X-cees 5w40 nie jest olejem syntetycznym to olej mineralny obrabiany wodorem (HC)

McCoy - 26-08-2014, 14:13

Jakiś czas temu na stronie motula w aplikacji dobierz olej, motul 8100 x-cess 5W40 byl zalecany.Teraz z kolei juz nie jest,i zmienili na motul x-clean 5W30. Tyle juz narobili odmian tego motula,ze nie wiadomo co wybrać. Na stronie,także twierdzą,że to w 100% olej syntetyczny.A tak ze dwa może trzy lata wstecz na tej samej stronie zalecali tylko motul 6100+ 10W40. Cyrk po prostu...

https://www.motul.com/de/...100-x-cess-5w40
...Niestety gros producentów popularnych marek stosuje bazy z grupy III w swoich produktach nazywnych "olejami syntetycznymi". Dzieje się tak, ponieważ w wielu krajach nie ma regulacji prawnych regulujących pojęcie "olej syntetyczny". Jest to więc pojęcie czysto marketingowe. Wyjątkiem są Niemcy (i Japonia). Wygląda na to,ze x-cess to w 100% olej syntetyczny a nie HC.

sampler - 26-08-2014, 14:46

jak pisałem powyżej wystarczy spojrzec do msds (material safety data sheet) a tam napisane:

nne składniki:
Patrz: nota H i L
INDEX
CAS
WE
Nazwa
Symb.
R:
%
649-467-00-8
64742-54-7
265-157-1
DESTYLATY CIEZKIE
50 <= x % < 100
PARAFINOWE, OBRABIANE
WODOREM (ROPA NAFTOWA)

649-474-00-6
64742-65-0
265-169-7
DESTYLATY CIEZKIE
0 <= x % < 1
PARAFINOWE Z
ODPARAFINOWANIA
ROZPUSZCZALNIKOWEGO (ROPA
NAFTOWA)

demoniszcze - 31-08-2014, 12:49

Gdzie w necie kupię filtr oleju Mann lub Knecht do V6 w dobrej cenie??
radek79 - 31-08-2014, 13:42

demoniszcze napisał/a:
Gdzie w necie kupię filtr oleju Mann lub Knecht do V6 w dobrej cenie??

w intercarcie mają

bialyjayz - 31-08-2014, 15:29

http://www.zmienolej.pl/oferta/filtry
albo też tutaj jak dobrze pamiętam płaciłem coś ok. 20 zł

arturj123 - 31-08-2014, 16:49

Kiedyś zamawiałem 3 różne filtry MANN-Filter z tej strony: http://autonet24.pl/pl/p/...MANN-W6103/5633
czarny.marcin - 31-08-2014, 18:21

demoniszcze napisał/a:
Gdzie w necie kupię filtr oleju Mann lub Knecht do V6 w dobrej cenie??


praktycznie wszędzie np. tutaj http://allegro.pl/filtr-o...4483074209.html
pytanie co to znaczy ''dobra cena'' bo ja go kupiłem w IC za 16zł

demoniszcze - 31-08-2014, 19:09

No to właśnie jest dobra cena, dzięki...
alex87 - 02-09-2014, 14:58

Witajcie. Mam taki problem. Miałem już skorodowaną miskę oleju i kapało sobie. Po wykonaniu około 20 róznych telefonów (gdyż jest to produkt, które w zamienniku, nowego, nie da się dostać, a w ASO życzą sobie 600 zł), udało mi się znaleźć w końcu jedną. Zapewne jedną z nielicznych w polsce gdyż nawet na all#gro nie ma ani jednej używki. Była dosyć brudna, ale w miarę dobrym stanie. Wyczyściłem jak do nowości, od zewnątrz omalowałem na czarno, no i zamontowałem.
Ale do rzeczy.
Na starym oleju, zalałem silnik płukanką zgodnie z zaleceniem. Zlałem wszystko, odkręciłem miskę i przez dwa dni auto stało na kanale. W tym czasie wymieniłem filtr oleju, szukałem nowej miski. Przykleiłem ładnie miskę i zalałem silnik nowym olejem syntetykiem 5W40 MaxLife od Valvoline (130 zł za 5L, 4L + 1L), wlewając 4.5L (manula podaje 4.8 (4.3 silnik, +0.5 filtr)). Teraz mam taki problem, że co jakiś czas mruga mi podczas jazdy kontrolka oleju na zegarach. Niestety z bagnetu nie jestem w stanie odczytać poziomu oleju. Wg mnie jest przelane. Pozostawiam pod waszą opinię zdjęcia.
No i nasuwa się pytanie czy czunik oleju sygnalizuje również jego za duży poziom, czy tylko niedobór?







Dodam tylko, że jak się okazało to nie mruga kontrolka poziomu oleju tylko jego ciśnienia. Czyli opórcz tego iż z bagnetu nie mogę odczytać poziomu to jeszcze zachodzić podejrzenie, że pompa oleju zaczyna padać ..

Marcino - 02-09-2014, 15:34

Trzeba było wlać 4l i sprawdzić jaki masz stan. Prawdopodobnie masz za duzo. Ja nieraz 4l wlewałem i miałem połowe albo i wiecej. Wg mnie 4.3 to max w tym silniku.

Kontrolka mruga bo może czujnik oleju coś nie kontaktuje. Ja u siebie zdejmowałem miskę, uszczelniałem ale wszystko działa dobrze.
Choć osobiście mam zastrzerzenia, raz jak nie miałem korka i wylewał mi sie olej, miałem około 2L i konktrolka w czasie jazdy nic nie pokazała, tylko usłyszałem głosniejsze cykanie. Zatrzymałem się, miarka sucha więc musiałem dolać 2l i pojechałem dalej.

MichciuGT - 02-09-2014, 15:39

prawdopodobnie wlałeś za dużo, tzn. jakiś 1 litr,
to co podaje manual to jest dla nowego silnika...

czujnik oleju pokazuje tylko czy jest w ogóle ciśnienie oleju minimalne, czyli on nie wskazuje jak będzie złe ciśnienie, tylko zazwyczaj jak tego ciśnienia prawie niema...

sprawdź czy masz odmę czystą

no i jak coś to jest dużo warsztatów które mają urządzenie do wysysania oleju...

alex87 - 02-09-2014, 15:39

tylko tak: mruga mi kontrolka czerowna nie pomaranczowa czyli ciśnienia a nie poziomu oleju - choć z bagnetu nie idzie odczytać poziomu.
czy czujnik poziomu oleju to jednocześnie czujnik ciśnienia ?
czy to prawda, że pompa oleju w EA5A jest nad miską, w sensie w komorze silnika co by oznaczało cholernie dużo roboty przy jej wymianie ?
jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na pompie na rozgrzanym silniku i jak je sprawdzić ?
ogólnie wszystko byłoby ok - w senie, że pompa zaczyna umierać, gdyby nie to, że ten problem pojawił się po tych wszystkich zabiegach - płukanka + zmiana oleju z 10W40 na 5W40, brak pewności co do prawidłowej ilości oleju w silniku i jeszcze do tego inny czujnik poziomu. niestety poprzedni mi upadł podczas czyszczenia i ułamał się kawałek tego jakby magnezu i nie wiem czy będzie działała prawidłowo więc założyłem ten, który przyszedł z miską, ale wygląda na dobry.

[ Dodano: 02-09-2014, 15:43 ]
zleję pół litra przez korek.

co to jest odma i jak to mogę sprawdzić ?

czyli jeśli podczas jazdy co jakiś czas zapala mi się na trochę czerwona lampka oleju oznacza to iż wtedy olej nie ma ciśnienia ? czy jeśli jest go za dużo może dochodzić do takiej sytuacji ?

demoniszcze - 02-09-2014, 15:50

W manualu dla 2,5 jest jak byk:

Miska 3,9
Filtr 0,3
Chłodnica oleju 0,1

alex87 - 02-09-2014, 16:12

ok, czyli jednak trochę przelałem. zleję przez korek w misce.

czy za dużo oleju mogło dławić pompę i powodować zapalanie się tej kontrolki ?

co do danych które wziąłem (4.3 silnik, 0.5 filtr) to wziąłem je ze strony Valvoline na której dobierałem olej do silnika i skrzyni.

[ Dodano: 02-09-2014, 16:18 ]
chciałbym jeszcze dodać, że filtr jaki założyłem ma mniejszą średnię niż poprzedni. znaczy na pewno jest właściwy, bo uszczelka i średnica gwintu są dobre, ale sam w sobie jest mniejszy od poprzedniego.
teraz mam filtrona a poprzedni nie wiem jaki był.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group