[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
Bizi78 - 09-05-2014, 06:32
| Zolar napisał/a: | | ale czy da się to jakoś sprawdzić? |
Oczywiście, że się da:
http://img844.imageshack....66/50847153.jpg
Zolar - 09-05-2014, 06:45
...a usługa ta kosztuje kolejną stówkę Miałem na myśli sprawdzenie jakimś domowym sposobem. Tak żeby opłaciło się odwlec zakup nowych tarcz
robertdg - 09-05-2014, 06:49
Bez czujnika zegarowego w domowy sposób nie określisz setnych bicia tarczy.
Bizi78 - 09-05-2014, 06:50
| Zolar napisał/a: | | Miałem na myśli sprawdzenie jakimś domowym sposobem. |
Zawsze możesz kupić miernik za parę dyszek i dorobić jakiś uchwyt:
http://allegro.pl/czujnik...html?source=mlt
Sprzęt zawsze się przyda .
Zolar - 09-05-2014, 07:02
Dzięki, a możliwe jest że bicie spowodowane jest tylnymi tarczami. Jest to komplet Oyodo z przelotem ok. 20 tys.
Tomek - 09-05-2014, 07:43
| Zolar napisał/a: |
Dzięki, a możliwe jest że bicie spowodowane jest tylnymi tarczami. Jest to komplet Oyodo z przelotem ok. 20 tys. |
biecie jest na kierownicy?
jak na kierownicy to tarcze przednie
pogięte tarcze tylne będą się objawiały wyczuwalnym biciem na pedale hamulca i ewentualnie drganiem nadwozia
muka997 - 10-05-2014, 01:17
szczerze szkoda czasu i kasy na zabawe z czujka i mierzeniem (no chyba ze robisz to dla fanu) ale sciagnij sobie wszystkie 4 tarcze i oddaj do przetoczenia i bedziesz miał spokój no o ile jest jeszcze co przetoczyc
ja przetaczałem 2szt i gosc mnie skasował 40zł wiec to groszowa sprawa
Zolar - 10-05-2014, 20:53
Staram się zdiagnozować organoleptycznie które tarcze biją i mam następujące odczucia: odgłos bicia rozchodzi się jakby z przodu ale drgania rozchodzą się po całej budzie. Kierownica nie drży jakoś drastycznie.
Co jest bardziej możliwe. Czy biją tarcze przednie Textar na klockach Textar z przebiegiem 35 tys. czy pogiął się komplet Oyodo z przebiegiem ok. 25 tys.?
Marcino - 12-05-2014, 07:49
| Zolar napisał/a: | | odgłos bicia rozchodzi się jakby z przodu ale drgania rozchodzą się po całej budzie. Kierownica nie drży jakoś drastycznie. |
Wobec tego stwierdzenia | tomek84 napisał/a: | | pogięte tarcze tylne będą się objawiały wyczuwalnym biciem na pedale hamulca i ewentualnie drganiem nadwozia |
będą to tylne tarcze.
Szafiq - 13-05-2014, 19:42
| Zolar napisał/a: |
...a usługa ta kosztuje kolejną stówkę Miałem na myśli sprawdzenie jakimś domowym sposobem. Tak żeby opłaciło się odwlec zakup nowych tarcz |
Zolar, jak chcesz to Ci pożyczę miernik zegarowy, jestem codziennie w Wawie na Woli.
Daj znać w razie co.
Zolar - 13-05-2014, 19:52
| Szafiq napisał/a: | | Zolar napisał/a: |
...a usługa ta kosztuje kolejną stówkę Miałem na myśli sprawdzenie jakimś domowym sposobem. Tak żeby opłaciło się odwlec zakup nowych tarcz |
Zolar, jak chcesz to Ci pożyczę miernik zegarowy, jestem codziennie w Wawie na Woli.
Daj znać w razie co. |
Dzięki wielkie za pomoc, ale już przetoczyłem. Najpierw tył - zero efektu. Potem przód - też bez efektu. Facet zrobił to profesjonalnie i solidnie, ale podczas przetaczania przedniej osi stwierdził, że wewnętrzne klocki są już w zasadzie na wykoczeniu i to one mogą powodować takie bicie. Zatem wydałem dwie paczki a i tak czeka mnie wymiana klocków
Niemniej polecam warsztat na Szkolnej w Raszynie:
http://wwww.toczenietarcz.pl/
wecha - 25-05-2014, 09:17
Witam
a ja mam taki mały problemik z piszczącym hamulcem, a mianowicie wymienione tarcze na TRW i klocki też takie same, czyli TRW (mam 276mm), a z lewego koła wydobywa się pisk przy hamowaniu po rozgrzaniu się, w czym tkwi problem, w klockach ?
wester - 25-05-2014, 13:40
| wecha napisał/a: | Witam
a ja mam taki mały problemik z piszczącym hamulcem, a mianowicie wymienione tarcze na TRW i klocki też takie same, czyli TRW (mam 276mm), a z lewego koła wydobywa się pisk przy hamowaniu po rozgrzaniu się, w czym tkwi problem, w klockach ? |
Najprawdopodobniej. Mogło tez coś wpaść, jakiś mały kamyczek np.
wecha - 25-05-2014, 13:44
hmm, może masz rację, rozbiorę i obadam co i jak
Hubeeert - 25-05-2014, 15:49
| Zolar napisał/a: | | ...a usługa ta kosztuje kolejną stówkę |
To zależy, dobry warsztat nie powinien skasować Cię nic pod warunkiem, że u nich zmienisz hamulce a sama usługa sprawdzenia nie jest warta więcej niż 50 zł.
Bicie może być spowodowane wieloma rzeczami - np tym, że samochód długo stał i na tarczach są wżery od korozji pod klockami. Ostatnio widziałem taki przypadek.
|
|
|