To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Marcino - 15-09-2014, 20:52

Jak już długo u niemca cykało to może być krucho. U mnie na filterku MANN i oleju Mobil 1 5w30 nic a nic nie cyka, cisza. Dzi¶ myslałem że to u mnie a to stał obok dizelek na pompie:)
KsiadzRobak - 15-09-2014, 21:58

Ja również używam tej płukanki LM. Dokładnie to raz tylko użyłem - przed zmian± na porz±dny olej.
Obecnie - jak kolega wyżej - jeżdżę na Mobil 1 5W30 i prawd± jest, że silnika prawie nie słychać.

Marcino - 16-09-2014, 00:18

Też użyłem 1 raz, z 3 wymiany temu, miałem Valvoline 5w40, Niemiecki jaki¶ 5w40 i teraz Mobil 1. Wczesenij zawsze mobil 1 5w40 albo 5w50.
galant.j21 - 16-09-2014, 12:51

kolega ma identycznego mi¶ka jak ja i mu zaczęły odzywać popychacze dosyć mocno. Zalał wła¶nie jaki¶ mobil 1 tylko nie pamiętam 5W40 albo 10W40 i cisza jak narazie. Ja się łudzę ze przestanie bo jak kupiłem to stukały, ale ja dłużej pojeĽdziłem albo się bardzo rozgrzał to przestawało. Od nie dawno praktycznie cały czas stukaj±...

[ Dodano: 19-09-2014, 15:55 ]
Olej wymieniony. Wydaje mi się, że jest poprawa. Oczywi¶cie popychacze nie ucichły całkowicie, ale nie klepi± tak gło¶no i czasami przestaj± całkowicie (tak na zmianę klepi± i przestaj±). Wydaje mi się, że przed wymian± cichły przy około 2000tys. obrotów a teraz minimalnie ponad 1000tys. Zrobiłem na tym oleju dopiero parę km. Mam jeszcze nadzieję, że będzie jeszcze lepiej jak przejadę trochę więcej km. Może się całkiem przestan± odzywać :D

francuz83 - 24-09-2014, 14:05

To może ja dorzucę swoje 3 grosze.
Przewaliłem się przez cały topic i widzę że jest nacisk na listę jedynie słusznych olei i straszna krytyka innych.
A ja tam od ponad 40 ty¶ km zalewam silnik zwykłym Mobliem 10w40 (nie mobil 1) i jako¶ wszystko działa a wymiany oleju mam ¶rednio co 12-14 ty¶ (teraz mam 242 ty¶). Jak się odezwie raz na jaki¶ czas jaki¶ popychacz to tylko na zimnym silniku na jak±¶ 1 sec. Ja rozumiem że s± masochi¶ci i lubi± wszystkie co najlepsze dla mi¶ka. Sam tak robię jak mnie stać.
Ale nie dajmy się zwariować. Nie trzeba lać najdroższych rzeczy żeby auto normalnie jeĽdziło.
A jak komu¶ ostro dzwoni± popychacze to niech je wymieni zamiast kombinować z olejami.

Mandrake - 24-09-2014, 19:21

Ja ¶migam na Valvoline Vr1 racing 10W60. Sprawdzony od lat, miałem w Fordzie probe 2.2 Turbo i 2.5 V6, Audi 2.6 V6, Bmw 325TDS. Obecnie w Focus 1.8 Tdci no i galant :D . Zawsze cisza pod maska, w każdym aucie( oprócz klekotów diesla oczywi¶cie :mrgreen: ), żadnych problemów z silnikami lub głowicami. Wymiana zawsze co 10000 lub raz w roku po zimnie. Naprawdę go polecam :D
przemolubon - 24-09-2014, 22:05

Wiele czytalem na tym forum o olejach i zdecydowalem sie na Elf Exelium LDX 5W30. Nie pamietam kiedy silniczek chodzil tak gladko i przyjemnie. Najwazniejsze, ze nareszcie nie slysze popychaczy, nawet jak jest zimny, pomimo, ze ostatnio walily tak, ze szkoda gadac, zimny czy dogrzany, lato czy zima nie bylo roznicy. Pewnie to leczenie syfa pudrem, ale dziala. Moge polecic
Tomii - 25-09-2014, 09:40

przemolubon napisał/a:
Wiele czytalem na tym forum o olejach i zdecydowalem sie na Elf Exelium LDX 5W30. Nie pamietam kiedy silniczek chodzil tak gladko i przyjemnie. Najwazniejsze, ze nareszcie nie slysze popychaczy, nawet jak jest zimny, pomimo, ze ostatnio walily tak, ze szkoda gadac, zimny czy dogrzany, lato czy zima nie bylo roznicy. Pewnie to leczenie syfa pudrem, ale dziala. Moge polecic


napisz jak tam popychacze po ok 10ty¶ km na tym oleju.

Marcino - 25-09-2014, 11:44

Tomii napisał/a:
przemolubon napisał/a:
Wiele czytalem na tym forum o olejach i zdecydowalem sie na Elf Exelium LDX 5W30. Nie pamietam kiedy silniczek chodzil tak gladko i przyjemnie. Najwazniejsze, ze nareszcie nie slysze popychaczy, nawet jak jest zimny, pomimo, ze ostatnio walily tak, ze szkoda gadac, zimny czy dogrzany, lato czy zima nie bylo roznicy. Pewnie to leczenie syfa pudrem, ale dziala. Moge polecic


napisz jak tam popychacze po ok 10ty¶ km na tym oleju.

Dobrze zauważone, na nowych olejach prawie zawsze jest dobrze, cykanie rozpoczyna się w okolicach 10kkm od wymiany +/- 2k.

Pozdrawiam

irekkczek - 25-09-2014, 15:06

no to ja co¶ dodam. Też jeżdżę na Mobilu 10W40, przez ok 100 tys. km i popychacze siedz± cicho. Rano przy odpalaniu słychać je na sekunde, lub kilka sekund ale bardzo sporadycznie. Rzeczywi¶cie przy przebiegu w granicach 10 tys.km słychać je czę¶ciej, dlatego staram się trzymać tej granicy i wymieniam olej regularnie. Jak nie przebieg to co roku. Utrzymujcie poziom oleju i wymieniajcie regularnie i powinno być dobrze. No chyba, że niektóre auta maj± skłonno¶ć do "cykania".

Dodam jeszcze, że jak kupiłem galanta to był w nim Castrol, półsyntetyk i słychać było popychacze.

Mandrake - 25-09-2014, 15:53

Ja kupiłem w berlinie. Od pocz±tku wg dokumentów lany miał półsyntetyk 10W40, ale nic też na nim nie cykało.
Z wiedzy przerobionej na bratnim KL-01 mazdy, olej na cykanie to raczej pudrowanie syfa. Lepiej odżałować, zmienić popychacze na przynajmniej jednej głowicy i spokój.

przemolubon - 11-10-2014, 07:13

Ponownie po 4000 km. Cisza. Mysle ze jak do 10000km cos bedzie klepac to znowu wymiana teraz na 0w30
Mandrake - 11-10-2014, 20:46

0W30 to praktycznie woda. Stosowany w nowych(nowoczesnych) silnikach ecoboost lub Tsi. Wydaje mi się, że to zdecydowanie za rzadki olej do V6, czy w ogóle do silników w galancie.
arturj123 - 12-10-2014, 19:49

Bezpodstawne, nieuzasadnione teorie. Od kiedy rzadki olej jest problemem...

[ Dodano: 12-10-2014, 19:49 ]
Mandrake napisał/a:
0W30 to praktycznie woda

:lol:

sampler - 12-10-2014, 20:35

akurat 0w30 jest sredniakiem lepkosc kinematyczna @100 stC wynosi około 12 mms^2. dla porównania 5w40 ma około 14 mms^2. Dużo rzadszy jest 5W30 który ma ¶rednio 9 mms^2 i tego juz bym do Galanta nie zalał


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group