To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

arturj123 - 12-10-2014, 20:41

sampler napisał/a:
5W30

'I tu jest paradoks, bo dużo osób poleca Mobila1 5W30 ESP :biggrin:

KsiadzRobak - 12-10-2014, 22:48

właśnie ten 5W30 Mobila leję do V6 i jest to świetny olej, bardzo polecam
Mandrake - 12-10-2014, 22:51

Arturj123 kup, wlej, poganiaj trochę do odcinki i się przekonaj :twisted: Wiedza zdobyta samodzielnie jest podobno najcenniejsza :D
To olej "niskooporowy" czyli z niską lepkością.... Więc do starszego mocnego silnika raczej nie zalecany.
Tu np masz ciekawszy opis: http://www.lotosoil.pl/pl...wana-tabela,115

malina_drizzt - 13-10-2014, 00:35

Bo mobil ma lepkość w 100st. ponad 12. :axe:
Konkretnie panowie!!! nie wprowadzajcie ludzi w błąd.
Większość 0w30 i 5w30 ma zbliżoną lepkość w 100st. zwykle między 10, a 12, rzadko poniżej 10.
Chociaż wiadomo im wyższa hths, i wyższa lepkość w temperaturze roboczej tym bezpieczniej dla galeonów.
http://www.achtel.pl/stro...ula%205W-30.pdf

Mandrake - 13-10-2014, 07:24

Max 12,5. Dla porównania 5W40 ma już około 16 więc różnica spora :D
Czym wprowadzamy w błąd? Oleje 0W30 nie są zalecane w żadnym sporcie motorowym, ani pojazdach "mocniej" użytkowanych(wyścigi, trudne warunki itp) To oleje oszczędzające paliwo-mały opór, działa to na zasadzie ecodrivingu. Mniej paliwa zużywasz ale podzespoły auta dostają mocniej w dupę :D

KsiadzRobak - 13-10-2014, 08:03

Mogę tylko dodać, że w 2002 r Mitsubishi wystosowało notę, żeby do 6A13 zalewać tylko Castrol 5W30. Obecnie już więcej producentów ma w swojej ofercie ten olej.
Acha - Castrol w PL bardzo się różni od tego, który używaliśmy w Holandii.

malina_drizzt - 13-10-2014, 08:27

Mandrake napisał/a:
Max 12,5. Dla porównania 5W40 ma już około 16 więc różnica spora :D
Czym wprowadzamy w błąd? Oleje 0W30 nie są zalecane w żadnym sporcie motorowym, ani pojazdach "mocniej" użytkowanych(wyścigi, trudne warunki itp) To oleje oszczędzające paliwo-mały opór, działa to na zasadzie ecodrivingu. Mniej paliwa zużywasz ale podzespoły auta dostają mocniej w dupę :D

Czym wprowadzacie w błąd?
Czytaj wyżej początek strony. :)
A 5w30 mobila to bardzo dobry olej szczególnie na zimę.

sampler - 13-10-2014, 08:54

KsiadzRobak napisał/a:

Acha - Castrol w PL bardzo się różni od tego, który używaliśmy w Holandii.


zgadza sie wystarczy zobaczyc na te dwie karty:

http://www.proauto.pl/pli...dge%205W-30.pdf
http://msdspds.castrol.co...ogy%205W-30.pdf

1) Kinematyczna: 11.9 mm2/s (11.9 cSt) przy 100°C
2) Kinematic: 10.7 mm2/s (10.7 cSt) at 100°C

a jaki olej zalac to tez zalezy od stylu jazdy jak ktos nie lubi przycisnąć to taki 5w30 w zupełności wystarczy z tym ze dwa oleje 5w30 mogą mieć inne parametry.

KsiadzRobak - 13-10-2014, 10:11

sampler, znaczące jest to, że w Holandii hegemonem jest Shell :) - może to rozjaśni kwestię zaleceń MMC. Teraz używam Mobil i tylko Mobil i bardzo sobie chwalę.
Marcino - 13-10-2014, 11:16

KsiadzRobak napisał/a:
Mogę tylko dodać, że w 2002 r Mitsubishi wystosowało notę, żeby do 6A13 zalewać tylko Castrol 5W30

I taką naklejkę miałem jak glant przyjechałz niemiec w 2006r

Mandrake - 13-10-2014, 15:54

malina_drizzt napisał/a:
Mandrake napisał/a:
Max 12,5. Dla porównania 5W40 ma już około 16 więc różnica spora :D
Czym wprowadzamy w błąd? Oleje 0W30 nie są zalecane w żadnym sporcie motorowym, ani pojazdach "mocniej" użytkowanych(wyścigi, trudne warunki itp) To oleje oszczędzające paliwo-mały opór, działa to na zasadzie ecodrivingu. Mniej paliwa zużywasz ale podzespoły auta dostają mocniej w dupę :D

Czym wprowadzacie w błąd?
Czytaj wyżej początek strony. :)
A 5w30 mobila to bardzo dobry olej szczególnie na zimę.


Tym, źe podałem odnośnik do opisu specyfikacji olejöw? No rzeczywiście błąd straszny :badgrin: :badgrin:
Ta to dobry olej, ale pojezdzij na nim ostrzej dłuższy czas. Jak jeździsz jak np legendarny niemiecki emeryt to spoko. Ale nikt raczej vki nie kupuje w roli furmanki. Proponuje ci porownac go do 5W50.
Do tego w silnikach KL były częste przypadki klepania popychaczy po 30-kach a to podobne silniki.
A wracając do pytania o 0W30 to czy instrukcja galanta przewiduje wogole taki? Nie wydaje mi się. 5W30 na zime ma takie same właściwości na zimny rozruch jak wspomniany 5W50, ale 50 lepiej zabezpiecza rozgrzany silnik.
No chyba że uważasz, że cyfry po W mają coś wspólnego z gęstością zimnego oleju :twisted:

malina_drizzt - 13-10-2014, 17:17

Mandrake czy przeczytałeś początek strony?
Chyba jednak nie.
Sampler napisał, prawdopodobnie przez pomyłkę:
"akurat 0w30 jest sredniakiem lepkosc kinematyczna @100 stC wynosi około 12 mms^2. dla porównania 5w40 ma około 14 mms^2. Dużo rzadszy jest 5W30 który ma średnio 9 mms^2"

Chciałem sprostować bo akurat 12,1 w 100st ma mobil 5w30.

Oleje w klasach lepkościowych różnią się dosyć mocno i nie wolno generalizować.
Nie każdy 5w30 będzie jak woda.
Przykładem jest tutaj mobil który ma lepkość 12,1 w 100st. i hths powyżej 3.5.
Patrząc na parametry nie jest to olej specjalnie niskooporowy, nie odbiega bardzo parametrami od 5w40 w zakresie ochrony w wysokich temperaturach.
Lubię kręcić wysoko silnik i nie zalewam go na lato tylko z przezorności.

Nie wydaje mi się też żeby przy ostrej jeździe olej w galantach grzał się do wysokiej temperatury.
Niska moc w stosunku do pojemności, silnik prosty wolnossący o niskim stopniu sprężania.
Mam porównanie do e90 kumpla 3-litrowej benzyny 258km.
U niego każde otwarcie maski nawet w zimie to jak otwieranie drzwiczek pieca.
A po odkręceniu korka oleju paruje jak z czajnika. :)

Poza tym co o co chodzi z tą gęstością? Bo te literki i cyferki to bardziej maja luźny związek z lepkością. :twisted:
Zauważ jeszcze, że wartości lepkości są skorelowane, nigdy olej 5w30 i 5w50 nie będzie miał takiej samej lepkości w niskiej temperaturze.
Przebieg krzywej lepkości w miarę wzrostu temperatury będzie całkiem inny.
Może się wydawać, że w obu jest 5w i ma być to samo, a w rzeczywistości 5w30 ma lepkość w 40st 70, a 5w50 będzie miał lepkość sporo ponad 100.
To też ma znaczenie zimą kiedy silnik jest większość czasu niedogrzany.

Mandrake - 13-10-2014, 18:50

Co racja to racja :D Na youtubsie są fajne filmy jak próbki oleju zostawiają na mrozie. Nawet te same specyfikacje ale innych producentów krzepną w innym tempie :roll: Więc na 100% tak samo będzie z lepkością w temperaturach roboczych silnika.
Tak jak w twojego kumpela z bmw, u mnie było w probe 2.2 turbo. Doładowanie 1 bar, brak wydechu i po otwarciu maski świecące turbo :twisted: Tam akurat 5W30(zalecany książkowo) nie dawał rady, wyglądało jakby wypalał się, turbo jak z diesla wyglądało. Olej znikał w tempie paliwa z baku. 5W50 opanował dopiero sytuacje, na 10W60 było idealnie :D
Ale nie ma co zaśmiecać tematu :wink:

sampler - 13-10-2014, 20:41

malina_drizzt napisał/a:

Sampler napisał, prawdopodobnie przez pomyłkę:


Może nie przez pomyłkę ale podawałem pewne skrajności. Fajnie to pokoazuje ta tabelka na stronie Lotosu. Olej 5w30 może miec lepkość przy 100 stopniach od 9 mm/s2 (np Elf 5w30) jak i 12 mm/s2 (przytaczany Mobil 1 5w30)

[ Dodano: 13-10-2014, 20:43 ]
W Mondeo ST220 też jest podobna historia zalecany olej 5w30 powodował że pare paneweczek sie obróciło w tym fajnym silniku V6

KsiadzRobak - 13-10-2014, 22:05

Akurat u mnie 5W30 lepiej się sprawdza niż 5W50.
A 10W60 to przesada - do turbo się nadaje, do silników z natryskiem oleju na denka tłoków tym bardziej. Nie zaszkodzi w V6, ale wg mnie szkoda pieniędzy. Ten Mobil ESP po 12000 km pracuje super, silnik cichutki, popychacze bez problemu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group