[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
dmi - 13-07-2014, 12:30
Loteria chyba co ? , jeszcze takie coś znalazłem : http://allegro.pl/tarcze-...4353517798.html
inq - 13-07-2014, 12:36
Czy ja wiem. Może źle to napisałem. Mam drugi komplet klocków TRW i piszczą na nowych tarczach TRW. Na starych tarczach (nie znam marki) poprzedni komplet też piszczał. Na starych tarczach jeździłem też na klockach Ferrodo Premier i było super. Poza tym klocki TRW strasznie brudzą felgi. Co do tarcz TRW nie mam żadnych zastrzeżeń.
dmi - 13-07-2014, 12:48
hmmm to, że brudzą to wiem dlatego się jeszcze waham....pytanie czy w moim avance 99r są zaciski jedno czy dwutłoczkowe, raczej to pierwsze ale nie mam teraz możliwości sprawdzić bo Galant u lakiernika.
czerwony88 - 13-07-2014, 16:38
Jak masz avance 99r to na pewno masz tarcze 276 mm a te z obu linków są 256 mm czyli przed I liftem.
Avance z 99r, przed II liftem mają zaciski dwutłoczkowe i tarcze 276/24
Najlepiej sprawdź po numerze VIN
dmi - 13-07-2014, 17:30
dzięki za info, nie byłem pewien a tu taki psikus! szukamy dalej coś dobrego...
Evans - 20-07-2014, 15:59
Witam,
mam problem z dobraniem klocków hamulcowych na przód. Mam Galanta 2,4 GDI z 2000 roku. Po czym poznać jakie mają być bez wyjmowania starych?
Te?
http://allegro.pl/mitsubi...4407547822.html
Czy te?
http://allegro.pl/mitsubi...4366760188.html
A może jeszcze jakieś inne?
Edit:
Zakupiłem klocki FERODO FDB765 za 114zł i pasują.
aerodeck - 20-07-2014, 18:44
Drodzy MitsuManiacy , chciałbym zasięgnąć Waszej opinii . Jestem na etapie wymiany tarcz i klocków z przodu. Prosił bym o opinię tego oto kompletu http://allegro.pl/tarcze-...4358733755.html lub o ewentualne sugestie. Dziękuję.
Marcino - 20-07-2014, 21:20
Prawdopodobnie masz hamulce po lifcie. 2toczki, wiec wg mnie żadne z nich. było tyle opisane trza poszukać:)
ssemek85 - 21-07-2014, 10:21
[quote="Evans"]Witam,
mam problem z dobraniem klocków hamulcowych na przód. Mam Galanta 2,4 GDI z 2000 roku. Po czym poznać jakie mają być bez wyjmowania starych?
Te?
http://allegro.pl/mitsubi...4407547822.html
Czy te?
http://allegro.pl/mitsubi...4366760188.html
A może jeszcze jakieś inne?
Najpierw musisz wiedziec jakie masz zaciski 1 czy 2 tłoczkowe. patrząc na zacisk od strony felgi w kopycie jest otwór w kształcie litery U przez który widac klocek hamulcowy. jeżeli jest jeden taki otwór U to jest jeden tłoczek. jeżeli jest obok siebie dwa takie otwory UU to dwa tłoczki!! poza tym złap średnicę tarczy. i na podstawie tego juz da sie do brac..
[ Dodano: 21-07-2014, 11:30 ]
Dalej. polecam klocki kashyama japan. i nie bawic sie w wybieranie te brudza te piszczą. Ate brudzą strasznie. ferodo w sumie też choć mniej. trw piszczą choć często odpowiednie za piłowanie kantów pomaga. KASHYAMA nie brudzi i nie piszczy co do tarcz pomyśl nad TEXTAR. mam komplet tarcze textar 176mm + kashyama od 4 miesięcy. rewelacja. a dostały już ognia
[ Dodano: 21-07-2014, 11:34 ]
wszystko do dostania bez problemu w inter cars.. cene mają przystępną.. zawsze mozna iśc i wymienic jak cos nie pasuje. a z allegro to odsyłac trzeba i czekac..
tresorex - 21-07-2014, 13:02
Ja mam z przodu klocki ferrodo i bardzo mocno pylą. Felga wciąż jest czarna...
booohal - 21-07-2014, 14:15
ssemek85, Kashyama dla mnie to dno. Strasznie twarde, rowkują tarcze, słabo hamują. Wyrzuciłem je po kilku miesiącach męczarni.
ssemek85 - 21-07-2014, 18:34
| booohal napisał/a: | | ssemek85, Kashyama dla mnie to dno. Strasznie twarde, rowkują tarcze, słabo hamują. Wyrzuciłem je po kilku miesiącach męczarni. |
nie zgodzę sie z tym. są twardsze ale dzięki temu efekt hamowania lepszy, a tarcze rowkują tylko wtedy jak coś źle działa w zacisku i kosi klocek. albo jak tarcze słabe, miękki metal to nie daje rady. od czterech lat zakładam tylko kashyame. i tarcze są idealne. TEXTAR jest twardą tarczą i przy tym jeszcze wolno koroduje. dlatego poleciłem konkretnie te klocki i te tarcze. są już sprawdzone i jestem zadowolony. jak założyłem tarcze ate to była porażka. skonczyły sie z pierwszymi klockami
booohal - 21-07-2014, 19:07
| ssemek85 napisał/a: | | nie zgodzę sie z tym |
Masz prawo
WreX - 21-07-2014, 19:21
| ssemek85 napisał/a: | | booohal napisał/a: | | ssemek85, Kashyama dla mnie to dno. Strasznie twarde, rowkują tarcze, słabo hamują. Wyrzuciłem je po kilku miesiącach męczarni. |
nie zgodzę sie z tym. są twardsze ale dzięki temu efekt hamowania lepszy, a tarcze rowkują tylko wtedy jak coś źle działa w zacisku i kosi klocek. albo jak tarcze słabe, miękki metal to nie daje rady. od czterech lat zakładam tylko kashyame. i tarcze są idealne. TEXTAR jest twardą tarczą i przy tym jeszcze wolno koroduje. dlatego poleciłem konkretnie te klocki i te tarcze. są już sprawdzone i jestem zadowolony. jak założyłem tarcze ate to była porażka. skonczyły sie z pierwszymi klockami |
Im twardszy klocek tym albo gorsze hamowanie albo szybciej zużywająca się tarcza, po to klocki są powiedzmy "miękkie" tzn bardziej miękkie od tarczy, żeby wytwarzać odpowiednio duże tarcie oraz one mają się "poddać" tarczy właśnie po to, żeby się tarcza tak szybko nie zużyła... jaki jest sens zakładanie super twardych klocków, skoro trudniej o wytworzenie takiej siły tarcia no i szybsze zużycie samej tarczy hamulcowej... od tego są właśnie KLOCKI HAMULCOWE to jest jedna z najbardziej podstawowych części eksploatacyjnych i rzekłbym że im bardziej pylą tym lepiej hamują (oczywiście nie zawsze ale generalnie tak jest)
ssemek85 - 21-07-2014, 21:53
| WreX napisał/a: |
Im twardszy klocek tym albo gorsze hamowanie albo szybciej zużywająca się tarcza, po to klocki są powiedzmy "miękkie" tzn bardziej miękkie od tarczy, żeby wytwarzać odpowiednio duże tarcie oraz one mają się "poddać" tarczy właśnie po to, żeby się tarcza tak szybko nie zużyła... jaki jest sens zakładanie super twardych klocków, skoro trudniej o wytworzenie takiej siły tarcia no i szybsze zużycie samej tarczy hamulcowej... od tego są właśnie KLOCKI HAMULCOWE to jest jedna z najbardziej podstawowych części eksploatacyjnych i rzekłbym że im bardziej pylą tym lepiej hamują (oczywiście nie zawsze ale generalnie tak jest) |
JAKI JEST SENS? może taki ze te samochody sa już stosunkowo ciężkie. tarcza nie zbyt duża więc nacisk na klocek im większy tym lepiej. Miękkie klocki dobrze hamuja szybciej reagują i sie układaja do tarczy. jak dziadek jeździ do kościoła i z powrotem małym samochodem. miękkie klocki dostosowane są do tzw słabych systemów hamulcowych gdzie siłe docisku równoważy tarcie. te klocki nie sa super twarde tylko średnio twarde. a zaciski dwu tłoczkowe. silne.. tarcza wystarczająco twarda. kolejny sens jest taki że zestaw wystarczy na dłużej. chyba że ktoś lubi co pół roku klocki wkładać punkt następny miekkie pylące klocki są nie odporne na duży nacisk zwłaszcza kiedy są już częściowo zużyte. miękkie klocki sa nie odporne na wysokie temperatury które powstają bardzo szybko przy agresywnej jezdzie lub na kretych drogach i wtedy ich sprawność mocno spada.. skoro twarde klocki sa bez sensu to po co wymyślili ceramiczne ??? które są suuuper twarde. i w tej chwili zaklada się klocki ceramiczne do tarcz metalowych. ponadto jak dla mnie pylenie jest czymś okropnym, jak widzę furę po wiejskim tuningu czyli najważniejsze wsadzić wielkie błyszvczące felgi. i te felgi sa nie zadbane brudne czo opylone to mi cisnienie skacze. wstyd!!! Zestaw był tylko sugestią, zależy kto ile jeździ i jak. To teraz ma i czę ściowe wyjaśnienie teorii hamowania
|
|
|