To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Mandrake - 21-10-2014, 10:28

Do V-ki? No co ty, wyskakuje dokładnie to:

Kategoria :
Marka :
Model :
Typ :
Samochody osobowe
Mitsubishi
Galant (1984 - 2004)
Galant 2.5i V6-24V (1996 - 2004)


Zwiń wszystko Rozwiń wszystko
Silnik 6A13
· Pojemność : Pojemność filtra 0,3 litrów
: Pojemność układu smarowania 4,3 litrów

· Zastosuj : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 15000 km / 12 miesiące
· Produkty
: MaxLife 10W-40
Pokaż wszystkie produkty

: MaxLife 15W-40

: DuraBlend MXL 5W-40

: All Climate Motor Oil SAE 20W-50

: All Climate Extra motor oil SAE 10W-40

· Zastosuj : Trudne warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 7500 km
· Produkty
: MaxLife 10W-40
Pokaż wszystkie produkty

: MaxLife 15W-40

: DuraBlend MXL 5W-40

: All Climate Motor Oil SAE 20W-50

: All Climate Extra motor oil SAE 10W-40

maroch - 21-10-2014, 14:45

Mandrake napisał/a:
Wg specyfikacji możesz lać od 5W40 do 20W50 zależy do czego używasz auta i w jakich warunkach. Zanim zaczną rzucać kamieniami masz tu przykładowy link: http://www.valvolinepolsk..._valvoline.html
Ja osobiście polecam ci 10W60.


czemu polecasz 10w60 ? ja mam taki castrola, popychacze cichną jak bardzo mocno się zagrzeje, nie jest za gęsty ? zamierzam wlać LM 5w40 Top Tech, bawił się ktoś tym olejem ? czym on się różni od LM High Tech?

Mandrake - 21-10-2014, 16:51

Bo sprawdził mi się w każdym aucie jakie miałem, pisałem to ze dwie strony wcześniej. W silnikach doładowanych i wolnossących, modyfikowanych i seryjnych. Nigdy nic nie stukało, gęstość oleju wyciszała silnik. Pomimo ostrzejszej jazdy( parę aut jeździło w amatorskim dragu) nie musiałem robić głowicy ani nigdy nie przegrzał mi się silnik. Dodatkowo trochę "uszczelnia" wycieki oleju. Więc dlatego mogę polecić tą specyfikacje, firma jaka kto woli. Ja akurat cisnę valvoline bo mam zakup od bezpośredniego przedstawiciela.
Jeżeli ktoś obawia się sporej gęstości-lepkości, to mam też bardzo dobre doświadczenia z 5W50 i też mogę polecić taki olej.

jarek80 - 21-10-2014, 20:24

Tak jak kolegę Marocha jestem ciekaw czym się różni LM 5W40 TOP TECH od LM HIGH TECH?
Mandrake - 22-10-2014, 10:54

Top Tec 4100 5W-40 cyt:

"Top Tec 4100 5W-40 - nowoczesny olej silnikowy typu "lekki bieg" do całorocznego zastosowania. Kombinacja niekonwencjonalnej bazy olejowej opartej na technologii syntetycznej w połączeniu z najnowocześniejszymi dodatkami gwarantuje olej silnikowy, który znakomicie chroni przed zużyciem współpracujące części.
Zapewnia mniejsze zużycie paliwa i oleju oraz szybkie dotarcie oleju do wszystkich części podczas zimnego startu. Zgodnie z zaleceniem producenta samochodu interwał wymiany tego oleju do 30 000 km. Olej Top Tec 4100 jest również doskonałym olejem dla silników zasilanych gazem CNG/LPG.

Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla również z turbodoładowaniem. Szczególnie nadaje się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/FAP), układ wtryskowy Common Rail oraz w pompowtryskiwacze.

Specyfikacje:
ACEA C3 ; API SN/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; Porsche A40; VW 502.00 / 505.00/505.01 ; Mercedes - Benz 229.31
Liqui Moly rekomenduje ten produkt do samochodów, które wymagają oleju ze specyfikacją:
ACEA A3/B4;Fiat 9.55535-H2; Fiat 9.355535-M2; Renault RN 0700 / RN 0710"



Leichtlauf High Tech 5W-40 cyt:

"Nowoczesny najwyższej jakości olej do silników benzynowych oraz Diesla bez filtra cząstek stałych DPF. Połaczenie nowoczesnej bazy olejowej wraz z dodatkami najwyższej jakości gwarantuje olej silnikowy, który przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa. Ponadto zapewnia doskonałe smarowanie silnika nawet w najtrudniejszych warunkach pracy. W zależności od wskazań producenta pojazdu częstotliwość wymiany oleju wynosi do 40 000 km.


Zastosowanie:
Idealnie nadaje się do silników benzynowych oraz Diesla, również wyposażonych w turbosprężarkę. Olej ten jest szczególnie polecany do silników z wydłużonym interwałem wymiany oleju.

Specyfikacje:
ACEA A3-08/B4-08 ; API SN/CF ; BMW Longlife-01 ; MB-Freigabe 229.5 ; Porsche A40 ; Renault RN 0700 ; Renault RN 0710 ; VW 502.00 / 505.00"


http://liquimoly.pl/compo...detail?Itemid=0


http://liquimoly.pl/compo...detail?Itemid=0

maroch - 22-10-2014, 11:37

czyli Top Tec jest na bazie mineralnej w technologi syntetycznej, a High Tec to pełen syntetyk
WreX - 22-10-2014, 18:08

http://lucann.pl/valvoline-vr1-racing-5w50-4l.html

a na tym ktoś jeździł ktoś zna?

marcinzam - 22-10-2014, 21:31

gdzie można dostać Repsol 5w40 ?
Mandrake - 23-10-2014, 07:32

WreX napisał/a:
http://lucann.pl/valvoline-vr1-racing-5w50-4l.html

a na tym ktoś jeździł ktoś zna?


Tak ja :mrgreen: Spora gęstość i pełny synt. Silnik dobrze się wycisza i oczyszcza. Zimą też nic nie klepało

inq - 25-10-2014, 09:33

Do GDI znajomy polecił mi MOBIL 1 NEW LIFE 0W40, ale totalnie nie wiem nic o Mobilu. Ktoś coś? Samochód stał długo na jednym oleju, ale ma tylko 153 kkm. Robić płukankę przy pierwszej wymianie czy szybciej (po 6-8kkm) zrobić drugą wymianę i wtedy?
radek79 - 25-10-2014, 11:20

inq napisał/a:
Do GDI znajomy polecił mi MOBIL 1 NEW LIFE 0W40, ale totalnie nie wiem nic o Mobilu. Ktoś coś? Samochód stał długo na jednym oleju, ale ma tylko 153 kkm. Robić płukankę przy pierwszej wymianie czy szybciej (po 6-8kkm) zrobić drugą wymianę i wtedy?

zalej mobilem, nie rób żadnej płukanki tylko kup filtr oleju bosha lub knehta

Mandrake - 25-10-2014, 17:04

inq napisał/a:
Do GDI znajomy polecił mi MOBIL 1 NEW LIFE 0W40, ale totalnie nie wiem nic o Mobilu. Ktoś coś? Samochód stał długo na jednym oleju, ale ma tylko 153 kkm. Robić płukankę przy pierwszej wymianie czy szybciej (po 6-8kkm) zrobić drugą wymianę i wtedy?


Przepraszam, że pytam ale które źródło zaleca taki olej do GDI? 10W40 widziałem ale 0W? Chociaż w sumie lepkość ta sama.
Jeżeli chodzi o płukanki to ja zawszę je robię przed wymianą oleju i jak do tej pory szatan jeszcze nie zamieszkał w żadnym silniku :mrgreen: Więc ja bym Ci ją jednak polecił.

Dread87 - 25-10-2014, 18:59

inq, ja jezdze na tym oleju, ale mam V'ke... Olej rewelka nie cyka mi nic, jest cisza;)
Pabulon - 25-10-2014, 21:47

Jeżdżę przeważnie krótkie dystanse 2-4 km, mam wlany obecnie 10W40 i myślę nad wlaniem 5W40 toby lepiej smarował będąc nierozgrzanym.

Idea płukania silnika wydawała mi się rozsądna aczkolwiek w wyniku ogromnej ilości znachorskich opinii w internecie i nie tylko byłem sceptyczny. Po obejrzeniu poniższego filmiku
LINK stwierdziłem że przepłuczę. Ponoć na zachodzie to norma. Użyję Valvoline Engine Flush'a.

KsiadzRobak - 26-10-2014, 22:16

Do GDI musi być olej do GDI! - podstawowa zasada, jeśli chce się mieć ten silnik w miarę czysty (bo nigdy nie będzie tak czysty jak na tradycyjnym wtrysku). Olej pełny syntetyk do GDI kiedyś robiła chyba Comma i był to 10W40. Nie wiem czy jeszcze go robi, sprawdziłbym też olej Total do GDI (też 10W40 syntetyk, ale chyba HC).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group