To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Bizi78 - 13-11-2014, 23:22

http://forum.mitsumaniaki...1276812#1276812
maro55 - 17-11-2014, 23:11

Danteo0206 napisał/a:
Motul 8100 5W40 ( niemoge dojsc do tego czym rózni sie X-cess od X-clean)

Te Motule różnią się aprobatami producentów samochodów (np. jeden ma Fiata, a drugi nie, dla przykładu X-clean jest zalecany przez Mitsubishi), klasą jakościową API, no i wartościami parametrów (to widać, jak się na ich stronie wejdzie w karty danych technicznych).

arturj123 napisał/a:
Uszczelnij silnik (uszczelniacze przy rozrządzie, pokrywa zaworów, korek itp.) oraz trzymaj poziom oleju, wymieniaj na czas - a jaki olej, moim zdaniem najdroższy na jaki możesz sobie pozwolić.

A pod tym podpisuję się obiema "rencami", no i oczywiście "palcyma".

Marcino - 18-11-2014, 08:45

arturj123 napisał/a:
Uszczelnij silnik (uszczelniacze przy rozrządzie, pokrywa zaworów, korek itp.)

Pokrywa zaworów i korek to ok jak są wycieki i ubywa, ale co mają do tego uszczelniacze przy rozrządzie??? Nic nie pomoże na cykanie z tych rzeczy jak silnik ma zajechane popychacze.
Jak ciekną uszczelniacze na wałkach to się kłania obowiążakowa wymiana tych uszczelniaczy aby pasek rozrządu nie był zalewany olejem.

arturj123 - 18-11-2014, 15:50

Marcino napisał/a:
Pokrywa zaworów i korek to ok jak są wycieki i ubywa, ale co mają do tego uszczelniacze przy rozrządzie??? Nic nie pomoże na cykanie z tych rzeczy jak silnik ma zajechane popychacze.

Miałem na myśli, że jeżeli uszczelniacze przepuszczają, a ktoś nie wymieniał jeszcze rozrządu to żeby nie pominął tej ważnej sprawy oraz ogólnie wspomniałem o tym bo to tez ewentualne miejsce wycieku, który może obniżyć poziom oleju do takiego stanu, że popychacze zaczną cykać.
Zapewne jeśli ktoś na czas wymienia olej, zalewa dobry olej, pilnuje stanu oleju, eliminuje wycieki to same hydropopychacze się nie popsują :)

scaryfog - 21-11-2014, 15:12

Galant 98' 2,5 v6 320 tys. przejechane silnik w dostatecznie dobrej kondycji ... nie wiem jaki olej był lany, lać 5w40 valvoline czy jakiś mineralny 10w40 ? nie wiem jak jest z uszczelkami pod głowicą... nie ma masła pod korkiem i płyn chłodniczy w normalnym kolorze... tylko strasznie dużo pary leci z wydechu... nie wiem czy może trochę podjada ten chłodniczy? i boje się, ze jak zaleje to 5w40 to będzie gorzej... proszę o pomoc ;) jak zauważyłem delikatnie podjada olej ale w standardowych ilościach...
Marcino - 21-11-2014, 15:47

scaryfog napisał/a:
tylko strasznie dużo pary leci z wydechu

Parę w zimnych dniach każdy puszcza, tym się nie przejmuj, to normalne.

Ja tam nie bedę doradzał oleju, ale mineralngo nie lej, jak już to 1/2 syntetyk, jest w temacie jest sporo wiec cos możesz wywnioskować.

scaryfog - 21-11-2014, 16:20

Marcino dzięki za odpowiedź, zaleje tego syntetyka 5w40 valvoline bez płukania silnika i zobaczę co będzie się działo, mam nadzieje, że nic się nie rozszczelni... A co do tej pary to nawet w lato parowało... niepokoi mnie to...
Marcino - 22-11-2014, 10:40

Jak masz duży przebieg i się boisz to są jakieś na duże przebiegi. Ktoś tu nawet coś na forum zalewał. JA mam 220 ale chyba brakuje na liczniku z 60kkm, i ciągle leje syntetyk.
Przemmgal - 24-11-2014, 06:18

Cos od siebie. Gal kupiony przy przebiegu 192 kkm. Przez 70 kkm wymiana regularna co 10kkm. Caly czas lany Motul 10w40. Popychacze na poczatku cicho, potem glosno na zimnym kilka sek, pozniej glosno do rozgrzania a dalej glosno zawsze. Klepanie az strach non stop. W koncu zalany Elf exelium ldx 5w30 przy 262kkm. Do 268kkm cisza totalna, nawet rano. Teraz slychac je przez pierwsze kilka min po odpaleniu potem juz ok. Ciekawi mnie jak bedzie przy 272kkm i nowym oleju. Znowu wybiore Elf. Dodam, ze miedzy wymianami nie musze dolewac oleju, choc nie stronie od wysokich obrotow. 1.... Ram pam pam...2......rapm pam pam 5... K... Kocham to auto
fergul11 - 24-11-2014, 09:51

A nie lepiej zainwestować w nowe popychacze i cieszyć się ciszą czy to na zimnym czy to na ciepłym silniku niezależnie od świeżości oleju ?
arturj123 - 24-11-2014, 20:11

Czasami wymiana popychaczy to wyrzucenie pieniędzy w błoto, bo może być tak że coś jest przyczyną uszkodzenia popychaczy.
fergul11 - 24-11-2014, 21:37

Kolega pisze że ma powyżej 200k nalatane , a miałem podobnie .
Na początku cisza ,później przy każdej wymianie oleju coraz krótsze okresy ciszy , choć stosowałem pudrowanie ceramizerem , a na koniec już na świeżej oliwie klepało i podjąłem męską decyzję , wymiana na nowe przy okazji rozrządu i wymiany uszczelki pokrywy ,bo przeciekała chociaż oliwa miała około 2k najechane .
Teraz nie wsłuchuję się czy zagrają czy nie ,bo nic nie słychać .
Każdy robi jak uważa za stosowne ,rozbierać prawie 1/3 silnika , płukać popychacze składać i za tydzień znów się wkurzać ,bo coś klepie ?
200€ nie było jakimś wydatkiem , tyle to ja muszę za wywóz śmieci płacić na pół roku więc ....?
Może dla innych to jest bariera ?
Teraz zalałem olejem LUCAS 5W30 full synt. i zobaczymy za rok , bo nie nakulam 10k galem przez ten czas (auto pół-rekreacyjne ) :mrgreen:

scaryfog - 27-11-2014, 14:23

Zalany syntetyk 5w40 valvoline maxlife przy przebiegu 320tys poprzedzony płukanką STP . ładnie odpala przy panujących temperaturach nic się nie rozszczelnilo, cichutko pracuje silnik, oleju nie ubywa. Ogólnie jestem zadowolony ;) teraz czas na wymianę oleju w skrzyni manualnej :)
drexvs - 01-12-2014, 17:43

Panowie.. Ile wam galanty biorą oleju ? głównie chodzi mi o kochane 4G63 2.0 .
robertdg - 01-12-2014, 18:07

drexvs, jakiego oleju :?: :P

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86703
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=27171



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group