[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V
booohal - 28-10-2014, 11:52
Shockwave, Na tej samej stacji masz takie różnice w ilości zatankowanego paliwa? Jeżeli na różnych to żaden problem, wystarczy 1st nachylenia w jedną czy w drugą stronę na stacji i już inne ilości wchodzą. Jeżeli na tej samej stacji raz wchodzi 33 raz 36 to musisz mieć dość nieprecyzyjny zawór.
majko - 07-11-2014, 16:30
Nie wiem dokładnie jaki mam reduktor (OMVL?). Pisze na nim REG CPR LPG. Które dodatkowe oznaczenia świadczą o typie (tzn. czy jest to 150 czy 163 itp)?
Reduktor jest nieszczelny, puszcza gaz w miejscach wskazanych na obrazku, więc zmuszony jestem jeździć na benzynie póki co:
http://www.fotosik.pl/pok...a843b6ea65.html
W Interauto w Katowicach powiedzieli, że mi tego nie zrobią, bo że to nietypowy reduktor itp. Gdzie w Katowicach ewentualnie ktoś zająłby się uszczelnieniem tego? I za jakie pieniądze? Są jakieś zestawy naprawcze? Jest sens to uszczelniać?
Ewentualnie jaki reduktor proponujecie zamiast tego? I ile kosztuje przeciętnie wymiana reduktora w warsztacie?
Moje pozostałe graty to:
- OSCAR-N MINI
- HANA 2000 zielona
reszta nie wiem
Need backup fast bo hajs sie nie zgadza na PB
madź - 08-11-2014, 12:02
Cytat: | Ewentualnie jaki reduktor proponujecie zamiast tego? I ile kosztuje przeciętnie wymiana reduktora w warsztacie? |
KME Silver. Cena 200-230zł, wymiana mniej więcej 150zł.
majko - 08-11-2014, 18:19
madź napisał/a: | wymiana mniej więcej 150zł. |
Dostęp do niego jest bardzo dobry, więc sporo jak za samą wymianę :/ Czy muszę na coś zwrócić uwagę przy zakupie? Bo widzę różne aukcje gdzie jest podane, że jest zawór, czujnik temperatury itp. W jednych jest w innych nie ma.
madź - 08-11-2014, 18:45
majko napisał/a: | madź napisał/a: | wymiana mniej więcej 150zł. |
Dostęp do niego jest bardzo dobry, więc sporo jak za samą wymianę :/ |
To zależy. U mnie trzeba zderzak zrzucać do wymiany reduktora.
majko - 08-11-2014, 20:05
Ok. Dzięki za odpowiedzi
Poczytałem trochę o tym zaproponowanym i zdecyduję się na wymianę reduktora na KME Silver S6.
Czy mam kupić sam reduktor, np. http://allegro.pl/kme-sil...4742306623.html
Czy muszę mieć do niego jakieś dodatkowe elementy np. elektrozawór nowy, czujnik temperatury itp? Tutaj np. aukcja z elektrozaworem i jakimiś dodatkami:
http://allegro.pl/kme-sil...4743964357.html
Ewentualnie może ktoś ma info gdzie można nabyć taniej ten reduktor
Co do ceny samej wymiany reduktora, znalazłem w googlach pierwszy z brzegu warsztat gdzie wymieniają za 50 zł, co prawda w Krakowie, ale w Katowicach jeszcze nie robiłem rozeznania. Pewnie jakoś idzie znaleźć normalny warsztat gdzie wypośrodkują cenę znalezioną przeze mnie a podaną przez Ciebie.
Jedynie w Interauto w Katowicach, jak pytałem to powiedzieli mi że wymiana 450 złotych. Więc podziękuję Rozumiem że to już było z ceną reduktora, jednak 250 złotych za wymianę to chyba już lekka przesada.
arturj123 - 08-11-2014, 23:14
Wymiana reduktora wiąże się z ponownym strojeniem całej instalacji, więc warsztaty mogą się cenić.
Potrzebny Ci będzie reduktor i czujnik temp., jeśli ten ze starego reduktora będzie miał inny gwint - ewentualnie, ale nie koniecznie jakieś kolanka, baryłki itp. drobiazgi
plecho1 - 09-11-2014, 09:51
arturj123 napisał/a: | Wymiana reduktora wiąże się z ponownym strojeniem całej instalacji, |
Nie jest to prawda, wystarczy tylko ustawić takie same ciśnienie jaki było ustawione na starym.
majko - 09-11-2014, 13:00
Jeżeli mam zapłacić dodatkowo za strojenie całej instalacji, to w porządku mogę to zrobić, bo i tak miałem to w planach, jednak niech warsztat jasno określi ile kosztuje usługa samej wymiany a ile dodatkowo kosztuje wystrojenie (oczywiście w czasie jazdy zgodnie ze sztuką) instalacji gazowej.
Bo tak jak mówię 250 zł za samo wyjęcie i włożenie w miejsce starego reduktora nowego, to nie dla mnie
[ Dodano: 09-11-2014, 20:23 ]
Mam jeszcze jedno pytanie, bo polecono mi KME Tur że będzie lepszy. Na stronie sklepu znalazłem taki opis: " Dodatkowym atutem jest wprowadzenie zaworu regulacyjnego w postaci klapki. Rozwiązanie to zapewnia dużą odporność nowego rozwiązania na zanieczyszczenia występujące w gazie, co znacznie przedłuży okres bezawaryjnej pracy reduktora. Reduktor TUR pozwala na uzyskanie stabilnego ciśnienia LPG w pełnym zakresie mocy, co zapewnia płynną i dynamiczną jazdę przy optymalnym zużyciu paliwa gazowego. "
Czy on się tylko tym różni od Silvera? O co w ogóle z tym chodzi jakby mi ktoś wyjaśnił bo nie znalazłem w googlach
arturj123 - 10-11-2014, 09:59
majko napisał/a: | Czy on się tylko tym różni od Silvera? |
Jest mniejszy gabarytowo, teoretycznie szybciej się nagrzewa.
[ Dodano: 10-11-2014, 10:01 ]
Cytat: | Nie jest to prawda, wystarczy tylko ustawić takie same ciśnienie jaki było ustawione na starym. |
Jak to kiedyś pewien kolega miał w opisie:
"Różnica ciśnienia o 0,1 i samochód zupełnie inaczej jeździ"
Marcino - 10-11-2014, 21:43
Cytat: | Cytat:
Nie jest to prawda, wystarczy tylko ustawić takie same ciśnienie jaki było ustawione na starym.
Jak to kiedyś pewien kolega miał w opisie:
"Różnica ciśnienia o 0,1 i samochód zupełnie inaczej jeździ" |
Ale żeby ustawić cisnienie... to i tak się trzeba podpiać pod auto..:)
plecho1 - 11-11-2014, 06:57
Sterowniki maja coś takiego jak korekty od ciśnienia gazu więc takie różnice jak 0,1 bara są w stanie same zniwelować. Oczywiście aby ustawić ciśnienie trzeba przed demontażem starego podłączyć się pod sterownik aby sprawdzić ciśnienie oraz po montażu nowego aby ustawić. Nie twierdzę, że ponowne strojenie nie jest czymś złym ale na pewno nie jest konieczne po zmianie reduktora. Co innego jeśli np. zmienione zostały wtryski nawet na takie same i teoretycznie skalibrowane na takie same parametry.
mysterllo - 18-11-2014, 09:25 Temat postu: co polecacie ?? ESGI
Listwa: Valtek, Rail IG1, Master
Reduktor: Zavoli ZETA N
2 500 zł
LPG TECH 316
Listwa: Valtek, Rail IG1
Reduktor: Zavoli ZETA N, Shark
2 700 zł
KME NEVO
Listwa: REG OMVL
Reduktor: Zavoli, Palacar, KME, Shark
2 800 zł
AGC ZENIT
Listwa: REG OMVL
Reduktor: Zavoli, Palacar, KME, Shark
2 850 zł
STAG 300 ISA2
Listwa: REG OMVL
Reduktor: Zavoli, Palacar, KME, Shark
2 900 zł
KME NEVO
Listwa: Barracuda, Hana H 2000
Reduktor: Zavoli, Palacar, KME, Gurtner, Shark
3 000 zł
STAG 300 ISA2
Listwa: Barracuda, Hana H 2000
Reduktor: Zavoli, Palacar, KME,Gurtner, Shark
3 200 zł
KME NEVO PRO OBD
Listwa: Barracuda, Hana H 2000
Reduktor: Zavoli, Palacar, KME, Gurtner, Shark
3 400 zł
AGC ZENIT PRO OBD
Listwa: Barracuda, Hana H 2000
Reduktor: Zavoli, KME, Gurtner
3 400 zł
STAG 300 Premium
Listwa: Barracuda, Hana H 2000
Reduktor: Zavoli, Palacar, KME, Gurtner, Shark
3 500 zł
Opcje dodatkowe
Pokrowiec na koło zapasowe - gratis.
Wlew gazu w klapce wlewu benzyny - 100zł
Zbiornik o pojemności powyżej 55L - 50zł
Zbiornik zewnętrzny (podwieszany) - 100zł
Przełącznik LED (instalacje STAG) - 50zł
Emulator Tank Fopper (poziomu paliwa) - 100-150zł
System lubryfikacji zaworów - 300zł
potrzebny system lubryfikacji zaworow ?
plecho1 - 18-11-2014, 09:54
Lubryfikacja nie potrzebna, nic nie da poza zyskiem dla producenta, sprzedawcy i montera.
Najważniejszy jest dobry gazownik bo taki założy dobry zestaw i właściwie go wyreguluje.
Sterownik najlepiej LPGTech lub Stag Lub KME;
wtryski najlepiej pojedyncze a nie w listwie czyli najlepiej Hana lub Barracuda;
reduktor Zavoli Zeta S, KME Silver lub KME Tur.
Wtrysków Valtekopodobnych się wystrzegaj bo są za wolne i mało precyzyjne.
Ważne również aby zdejmowali kolektor do nawiertów aby zrobić to we właściwym miejscu i aby wióry powstałe podczas wiercenia nie dostały się do wnętrza silnika.
mysterllo - 18-11-2014, 10:32
plecho1 napisał/a: | Lubryfikacja nie potrzebna, nic nie da poza zyskiem dla producenta, sprzedawcy i montera.
Najważniejszy jest dobry gazownik bo taki założy dobry zestaw i właściwie go wyreguluje.
Sterownik najlepiej LPGTech lub Stag Lub KME;
wtryski najlepiej pojedyncze a nie w listwie czyli najlepiej Hana lub Barracuda;
reduktor Zavoli Zeta S, KME Silver lub KME Tur.
Wtrysków Valtekopodobnych się wystrzegaj bo są za wolne i mało precyzyjne.
Ważne również aby zdejmowali kolektor do nawiertów aby zrobić to we właściwym miejscu i aby wióry powstałe podczas wiercenia nie dostały się do wnętrza silnika. |
ja mysalelem o tej kombinacji :
STAG 300 ISA2
Listwa: Barracuda
Reduktor: Zavoli, Palacar, KME,Gurtner, Shark - ktoprys z tych
3 200 zł + wlew przy paliwie
|
|
|