To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Eclipse 2G 6A13 Mivec AWD

white90 - 19-11-2017, 23:32

Skrzynia w ecli to f5m31
Aktualnie jest w5m31
Przelozenie skrzyni fwd jak i awd jest dosyc krotkie co daje nawet fajny efekt z tym silnikiem
Fakt momentu mogloby byc wiecej ale to w przyszlosci ;)
Plan jest na kompresor jesli wszystko co jest teraz zrobione bedzie sie spisywac dobrze
Momentu niby nie duzo a sprzeglo nie dawalo rady ;)
Mocowanir rozrusznika trzebabylo rzezbic ale juz jest wszystko ogarniete

tomchuck - 20-11-2017, 16:35

U mnie w fto przy krótkiej skrzyni ze szperą też sprzęgło sobie średnio radziło, ale po zmianie na Exedy, różnica kolosalna. Exedy ma grubsze "słoneczko" przez co sporo mocniej dociska.
Kompresor fajna rzecz, też o nim myślałem u siebie, ale miejsca trochę mało przy v6. Chyba że mówimy o Vortechu :D Są mega, ale cena niestety też...
Wiesz zawsze można założyć dwie dmuchawki z legnuma ;)

Dzikusf - 04-02-2018, 10:23

Poprawcie mnie panowie, bo nie do końca czaję, zawsze myslałem, że bolt pattern jest inny między 6a1x, a 4g6x, a wy tu piszecie że jednak nie bo siada skrzynia z 4g6e do 6a12...
Coś było rzeźbione w tej kwestii, czy to po prostu działa.
Chyba że miedzy 6a12 a 6a13 jest róznica, bo ten drugi siada na skrzynię z 4g93, na która podobno nie siada 4g63...

Piwor - 04-02-2018, 12:39

Dzikusf napisał/a:
6a1x, a 4g6x


Inny. Skrzynia 4G6x nie ma montażu rozrusznika w 6A1x.

6A12 a 6A13 nie ma różnic, 4G93 też pasuje.

Dzikusf - 04-02-2018, 13:24

Czyli jedyny problem to rozrusznik?

BTW, jak jest z podłogą w eclipsach 1 i 2g, czy awd miało inna i trzeba spawać, czy przekłada się zawias i działa?

white90 - 04-02-2018, 18:11

mocowanie tylnej "belki" ma trochę inny rozstaw srub który trzeba przerobić robiąc awd i trzeba zrobic mocowanie walu tzn dwa mocowania plus zbiornik paliwa
Skrzynia siadla ale trzeba bylo rzezbic
6a12 mivec a 6a12 z gala to tez roznica dlatego areksz w swoim galu zostawil blok z gala a nie fto ;)

white90 - 03-04-2018, 00:41

Witam po dłuższym czasie
Eclipse niestety od jakiegos czasu nie jezdzilo tak jak powinno
Tzn raz zmienialo faze a potem jakis czas nie
Z braku czasu nie robilem w nim nic
Dopiero wczoraj rozebralem pokrywe tylna bo cos zaczelo pukac tak jakby z tamtej glowicy
Niestety po zrobieniu wszystkiego co sie dalo pukanie nie ustapilo
Po zlaniu oleju wychodzi na to ze nie wytrYmala panewka :(
Plany sa dwa
Jesli nie ma duzych szkód to robimy szlif i nowe panewki potem skladamy i latamy dalej na 6a12
Droga opcja to zrobienie hybrydy 6a13 mivec ;)
Jutro wyciagam silnik to powinienem wiedziec wiecej
Pozdrawiam

jacek11 - 03-04-2018, 23:54

Kurcze,co się dzieje z tymi Mivecami. Na początek poległ Arka,a teraz Twój :|
white90 - 04-04-2018, 09:25

U mnie przez moj glupi blad
Zawsze sprawdzalem poziom oleju pare razy w tygodniu a ze go nie ubywalo to stwierdzilem ze jest wszystko ok
Bylo do czasu az sie gdzies nie zawiesilem na jakiejs polnej drodze, micha zaczela leciec i oleju ubylo, sprawdzilem to za pozno :(
Silnik juz wyjety, panewka na ostatnim korbowodzie poszla, jak da rade to dzis wyciagne wal i posprawdzam wymiary czy wszystko ok, jak tak to bedziemy skladac na nowych paneekach plus szlif a jak beda duze szkody to zakup drugiego silnika ;)

areksz121 - 07-04-2018, 00:12

jacek11 napisał/a:
Kurcze,co się dzieje z tymi Mivecami. Na początek poległ Arka,a teraz Twój :|


U mnie pionierski projekt bez sprawdzania luzu olejowego i tak pięknie wytrzymał jak sobie to miło wspominam. Bo zamiast 7 to koło 70 tys czy jakoś tak przejechało. Po szlifie to na beton fachowcy dali ciała z luzami, ale weź człowieku stój nad kimś z serwisówką i tak powie że się nie znasz. No cóż, bywa :wink:

Bartek, trzymam kciuki :wink:

Bartekkita - 07-04-2018, 23:38

white90 napisał/a:
Droga opcja to zrobienie hybrydy 6a13 mivec


Napisz coś więcej ;)

white90 - 08-04-2018, 12:17

Bartekkita, hybryda 6a13 mivec to dół 6a13 z glowicami 6a12 mivec z FTO, tłoki inne plus pare rzeczy
Powinno wyjść tak ze stopień sprezania bedzie troche wiekszy jak ori w fto
Narazie pomierzylem wal i korbe w moim 6a12 i nie ma tragedii takze raczej bede ratować 6a12 a na boku kompletowac i składac 6a13 ;)

Bartekkita - 08-04-2018, 23:59

white90, a jak wypada taka hybryda jeśli chodzi o moc?
tomchuck - 09-04-2018, 09:56

Tego raczej nikt nie wie :P szacunkowo powinien wypluć 240-250KM.
Ja robiłem taką hybrydę ale na zwykłych czapkach dohc z fto gr. Niestety nie zdążyłem nim na hamownię pojechać bo panewka poszła ale 6a13 dohc zbierał sie w całym zakresie sporo lepiej od 6a12 mivec. A kompresję miał po 15,5 bara na każdym cylindrze :)

jacek11 - 09-04-2018, 22:39

tomchuck napisał/a:
Ja robiłem taką hybrydę ale na zwykłych czapkach dohc z fto gr. Niestety nie zdążyłem nim na hamownię pojechać bo panewka poszła ale 6a13 dohc zbierał sie w całym zakresie sporo lepiej od 6a12 mivec. A kompresję miał po 15,5 bara na każdym cylindrze

Zbyt duże ciśnienie w cylindrach prawdopodobnie zabiło panewkę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group