To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - upalone gniazda zaworów Outlander III w lpg

dziambel04 - 10-09-2019, 10:09

Kontrolowałem luz zaworów po 90 tys.w ASO i było ok bez poprawek
Koszt z uszczelkami 424 zł.

spirosun - 11-09-2019, 15:59

to w koncu są szklanki czy nie ? bo juz sie pogubiłem
dziambel04 - 11-09-2019, 16:34

nie nie ma w silniku 2.0 Benzyna są regulowane srubkowo , w ASO sama regulacja 400 zł.
acent - 13-09-2019, 19:04

Tyle bierze warsztat LPG w Strzelcach Opolskich.
Marcino - 16-09-2019, 14:08

Regulacja na zimnym siniku raczej, wiec oczekiwania na ostaudzenie kosztuje :)
benicjusz - 18-09-2019, 17:58

W japońskim 2.2 (2.3) DiD też są śrubki? Ma ktoś rozpiskę szczelin.

Dzięki.

paweuuu - 23-10-2019, 20:56

dziambel04 napisał/a:
nie nie ma w silniku 2.0 Benzyna są regulowane srubkowo , w ASO sama regulacja 400 zł.


Jesteś pewny? Mnie się wydaję, że silniki 4B1X mają regulację szklankami.

LukasiusPomorze - 24-10-2019, 07:14

Regulacja luzów zaworowych w silniku outlandera III 2.0 (2013-2019) :

-silnik 4B11 (PHEV) DOHC (Dwa wałki rozrządu) - wymiana szklanek,

-silnik 4J11 SOHC (Jeden wałek rozrządu) - regulacja "śrubą".

Czyli w hybrydzie są szklanki, a w silniku z jednym wałkiem rozrządu reguluje się śrubą.

jaspero - 03-11-2019, 21:06

LukasiusPomorze napisał/a:
Regulacja luzów zaworowych w silniku outlandera III 2.0 (2013-2019) :

-silnik 4B11 (PHEV) DOHC (Dwa wałki rozrządu) - wymiana szklanek,

-silnik 4J11 SOHC (Jeden wałek rozrządu) - regulacja "śrubą".

Czyli w hybrydzie są szklanki, a w silniku z jednym wałkiem rozrządu reguluje się śrubą.


Czy silnik 2.4 4J12 to również SOHC z jednym wałkiem i regulacją "śrubą" ?

LukasiusPomorze - 04-11-2019, 10:59

Tak silnik 2.4 4J12 to również SOHC ...
Pablo79 - 11-12-2019, 12:52

Diler ze Szczecina założył mi gaz z dotryskiem (BRC) w nowym Outlanderze (2016).
Przejechałem już 55 tysięcy i póki co jest ok.

rajan - 11-12-2019, 13:02

Pablo79 napisał/a:
Przejechałem już 55 tysięcy i póki co jest ok.


55 kkm to jeszcze trochę za mało, żeby mówić o OK. Jak zrobisz 155 kkm i będziesz jakoś w stanie potwierdzić, że silnik (gniazda) są OK, to będzie jakiś wyznacznik.

Życzę Ci kolejnych dziesiątków, a może i setek tysięcy przejechanych.

LukasiusPomorze - 11-12-2019, 19:18

Z luzami zaworowymi jest podobnie jak z farbowaniem ubrań, pierzesz i niby jest ok, ale otworzysz drzwiczki to się nagle okazuje że czasem coś zafarbuje...

Dlatego jeśli wiążesz z samochodem swoją przyszłość to warto sprawdzić luzy zaworowe i wyregulować inaczej możesz się narazić na większe koszty.

Z tego co pamiętam to :
-na benzynie luzy zaworowe sprawdza się co 80-100k km
-na gazie luzy zaworowe sprawdza się co 30k km

Typowe objawy zwiększonych lub zmniejszonych luzów zaworowych to :
-nadmierny hałas,
-nierówna praca,
-problemy z uruchomieniem w chłodny dzień,
-wypadanie zapłonów,
-szybko zużywające się cewki,
-zwiększone zużycie paliwa,
-utrata mocy (łatwo poznać jadąc na ostatnim biegu),
-utrata kompresji

huzak - 17-02-2020, 19:34

Hej jak to jest z tymi cenami za regulację? W Bydgosczy regulację zaworów - fakt że mocno opóźnioną, bo zaleacane 60tyś, a auto ma 90tyś - zażyczyli sobie 740 (robocizna) + 360 uszczelka.
O co c'mon? Mój silnik 4J11.

Może powinienem się rozejrzeć za innym ASO?

LukasiusPomorze - 18-02-2020, 16:40

Cena z kosmosu , może zaczekaj na black friday :)

Moja skromna rada, kup uszczelkę w sklepie z częściami (pewnie z 40zł zapłacisz) i udaj się do zwykłego mechanika lub warsztatu gdzie zakładają LPG.
Gazownik z reguły często reguluje luzy zaworowe dlatego będzie wiedział co i jak, a do tego zrobi to za ułamek ceny.

A tak z ciekawości dlaczego sam nie chcesz sobie tego wyregulować ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group