To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Stukanie, cykanie w silniku - Mitsubishi Galant

deejay - 10-04-2017, 22:45

Wał korbowy 1 szt od str rozrządu , 2 szt wałek rozrzadu w głowicy .
fino - 10-04-2017, 22:48

Gdy w podanym przez Ciebie linku wchodzę w pierwszą pozycję "Pierścień uszczelniający - wał korbowy" to mam:

http://e-autoparts.pl/pie...y-p-189438.html

Gdy klikam w drugą pozycję, oznaczoną "Pierścień uszczelniający - wałek rozrządu" to też przenosi mnie do tej samej strony, którą podałem powyżej. Czy to jest ten sam pierścień? Mam ich kupić 3 szt. ?

Hugo - 10-04-2017, 23:19

fino napisał/a:
Czy instalacja nowego rozrządu jest skomplikowana?
Bywają łatwiejsze :wink: Jest jeden manewr, na którym co drugi "spec" polega w tym rozrządzie.
More Than Explo - 10-04-2017, 23:53

Hugo napisał/a:
fino napisał/a:
Czy instalacja nowego rozrządu jest skomplikowana?
Bywają łatwiejsze :wink: Jest jeden manewr, na którym co drugi "spec" polega w tym rozrządzie.


ustawianie hydraulicznego napinacza?

Hugo - 11-04-2017, 08:09

More Than Explo napisał/a:
ustawianie hydraulicznego napinacza?
Nie, on się sam ustawia, pod warunkiem, że odpowiednio (a raczej w odpowiednią stronę) przesuniesz rolkę, którą on podpiera. Tak się składa, że można nią napiąć pasek przesuwając ją zarówno w lewo jak i w prawo. Jak w moim Galu wymienialiśmy z kumplem rozrząd po raz pierwszy bez manuala to oczywiście przesunęliśmy rolkę w złą stronę. Efektem tego było to, że po pewnym czasie trzpień napinacza hydraulicznego schował się całkowicie, a pasek był tak luźny, że na wolnych obrotach wpadał w wibracje i tarł po obudowie rozrządu i w nią stukał (chrobotanie, szuranie itp. dźwięki z okolic rozrządu). Dzięki Bogu jest w tym rozrządzie tyle rolek i pasek rozrządu szerszy niż w dizlu to nie przeskoczył ani nie pękł.
More Than Explo - 11-04-2017, 08:29

Hugo napisał/a:
More Than Explo napisał/a:
ustawianie hydraulicznego napinacza?
Nie, on się sam ustawia, pod warunkiem, że odpowiednio (a raczej w odpowiednią stronę) przesuniesz rolkę, którą on podpiera. Tak się składa, że można nią napiąć pasek przesuwając ją zarówno w lewo jak i w prawo. Jak w moim Galu wymienialiśmy z kumplem rozrząd po raz pierwszy bez manuala to oczywiście przesunęliśmy rolkę w złą stronę. Efektem tego było to, że po pewnym czasie trzpień napinacza hydraulicznego schował się całkowicie, a pasek był tak luźny, że na wolnych obrotach wpadał w wibracje i tarł po obudowie rozrządu i w nią stukał (chrobotanie, szuranie itp. dźwięki z okolic rozrządu). Dzięki Bogu jest w tym rozrządzie tyle rolek i pasek rozrządu szerszy niż w dizlu to nie przeskoczył ani nie pękł.


Cenne informacje :) dzięki

ale w takim razie o jaki manewr Ci chodzi? :)

Hugo - 11-04-2017, 09:00

More Than Explo napisał/a:
ale w takim razie o jaki manewr Ci chodzi?
O kierunek przesunięcia rolki napinającej pasek. Tej rolki, którą podpiera napinacz hydrauliczny.
fino - 12-04-2017, 16:35

Zamówiłem pasek rozrządu SUN + rolki, ale zamiast SUN dostałem jakiś UNISOL z wytłoczonym z tyłu napisem "SUN". To jest to samo?

Tak wygląda mój pasek:

http://www.jparts.pl/img/...6c4e62d53df.jpg

Edytowane:

Ten pierścień uszczelniający wału korbowego OD STRONY ROZRZĄDU to ten mniejszy (37 x 50,2 x 6)?

deejay - 14-04-2017, 00:08

fino napisał/a:
Zamówiłem pasek rozrządu SUN + rolki, ale zamiast SUN dostałem jakiś UNISOL z wytłoczonym z tyłu napisem "SUN". To jest to samo?

Tak wygląda mój pasek:

http://www.jparts.pl/img/...6c4e62d53df.jpg

Edytowane:

Ten pierścień uszczelniający wału korbowego OD STRONY ROZRZĄDU to ten mniejszy (37 x 50,2 x 6)?


Tak ten mniejszy ( x 6 )

fino - 15-04-2017, 13:38

Bardzo dziękuję za fachowe porady :) .

Mam już skompletowany następujący zestaw:

https://zapodaj.net/images/81fe8e2b1fe0b.jpg

Czyli:
- Silnik 2.5 V6 z 2002 roku (automat) z przebiegiem 190 tys. km z gwarancją,
- 4l olej Valvoline SYNpower 5W30,
- Filtr oleju,
- 6l płyn do chłodnic Borygo,
- Pasek rozrządu SUN/UNISOL,
- 2 rolki Koyo/GMB,
- 6 świec DENSO TT,
- 2 pierścienie uszczelniające 35x50x8 wałka rozrządu,
- 1 pierścień uszczelniający 37x50,2x6 wału od strony rozrządu,

Pozostałe elementy, m. in. pompa wody ze starego silnika (rozrząd robiony 20 tys. temu).

Dodatkowo mam jeszcze dwie chyba poduszki, ale nie wiem czy są one pod skrzynię czy pod silnik:

https://zapodaj.net/images/fc2462e3ef994.jpg

We wtorek zaczyna się akcja, także może ktoś z Was jeszcze podpowie czego brakuje na mojej liście? Ściągnąłem tabelę momentów dokręcania śrub itd., żeby mechanik się nie trudził :) .

Hugo napisał/a:
wymienialiśmy z kumplem rozrząd po raz pierwszy bez manuala to oczywiście przesunęliśmy rolkę w złą stronę


W którą stronę przesunąć tę "nieszczęsną" rolkę? Jak to wytłumaczyć dla mechanika? :) .

Pozdrawiam i życzę Wszystkim Wesołych Świąt :) .

larelijux - 15-04-2017, 13:45

Ja bym proponował wsadzić jednak platynowe/irydowe świece. Są co prawda 3 razy droższe, ale nie będziesz musiał tak często zrzucać kolektora
Hugo - 15-04-2017, 14:15

Ten płyn chłodniczy kojarzy mi się z Jelczami i Autosanami :wink: Mogłeś chociaż kupić Petrygo lub Prestone. Filtr oleju też taki niepewny, nie wiem czy posiada zaworek zwrotny.
Poduszki są pod skrzynię biegów. Z lewej jest wkład poduszki przy chłodnicy, z prawej wygląda na wkład poduszki na wózku zawieszenia.
fino napisał/a:
W którą stronę przesunąć tę "nieszczęsną" rolkę?
W lewo, czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
fino - 15-04-2017, 14:42

larelijux napisał/a:
Ja bym proponował wsadzić jednak platynowe/irydowe świece


Hugo napisał/a:
Mogłeś chociaż kupić Petrygo lub Prestone. Filtr oleju też taki niepewny


W porządku, w takim razie świece, płyn i filtr zostaną wymienione :) . Nie ukrywam, że chciałem jakoś balansować pomiędzy jakością, a kosztami ze względów wiadomych :) .

Jak na razie wydałem:

600 zł silnik,
120 zł transport,
120 zł olej,
58 zł płyn do chłodnicy,
420 zł pasek rozrządu + dwie rolki,
20 zł filtr oleju,
100 zł świece,
100 zł za trzy pierścienie uszczelniające,

Jeżeli mam zmienić świece, płyn i filtr to dojdzie jeszcze do tego jakieś 300 zł... No i robocizna :) .

Mam nadzieję, że operacja przebiegnie poprawnie i wreszcie będę mógł cieszyć się z pięknie brzmiącej V-ki, a nie stukającej ruiny :) .

Hugo napisał/a:
Z lewej jest wkład poduszki przy chłodnicy, z prawej wygląda na wkład poduszki na wózku zawieszenia.


Dziękuję za informacje, poproszę na warsztacie, żeby te poduchy także mi wymienili, bo już trochę szarpie / buja :) .

larelijux - 15-04-2017, 15:52

Przewrotnie z mechaniką jest tak, że najekonomiczniej jest wybrać najlepszą jakość :mrgreen:

Sam też nie mam nieograniczonego budżetu a staram się pakować tylko to co najlepsze, bo wiem, że potem mi się to opłaci.

Co do Prestone to ja bym go lał tylko jak nie mamy pewności co było lane wcześniej, bo swoje kosztuje

fino - 15-04-2017, 19:02

larelijux napisał/a:
Przewrotnie z mechaniką jest tak, że najekonomiczniej jest wybrać najlepszą jakość :mrgreen:


No tak, ale jakieś wyczucie też trzeba mieć :) . Jeżeli chodzi o zawieszenie czy inne podzespoły "wymienne" samochodu to staram się kupować coś ze średniej półki :) . Nie oszczędzam za to na oleju (Liqui Moly, Valvoline) i kosmetykach do auta :) .

larelijux napisał/a:
Co do Prestone to ja bym go lał tylko jak nie mamy pewności co było lane wcześniej, bo swoje kosztuje


Z tego co się dowiedziałem to wcześniej też było lane... Borygo :) . Poza tym Prestone, z tego co widzę wcale nie kosztuje nie wiadomo ile - 39 zł za 4 litry, a Borygo 35 zł za 5 litrów :) . Różnica 2,75 zł na litrze :) .

[ Dodano: 23-04-2017, 12:52 ]
Witam, odświeżam temat, stąd piszę nowego posta.

Silnik w Miśku wymieniony :) . Pracuje wyśmienicie, nic nie stuka, nic nie puka, nic nie klika, moc także jest i to zauważalnie większa niż w poprzednim :) . Wszystko byłóby OK, ale mam dwa problemy:

Mechanik wlał mi do chłodnicy 7L płynu chłodzącego (ja kupiłem 6, bo wyczytałem, że tyle potrzeba), a na zbiorniczku nie ma nawet minimum... Zdjęcie przedstawia wygląd "pustego" zbiorniczka.

https://zapodaj.net/images/9687c860f6221.jpg

Druga sprawa to świecący się CHECK ENGINE. Na komputerze u mechanika nie ma żadnych błędów, check gaśnie po zresetowaniu ECU, ale zapala się znowu po kilku minutach... Czy może mieć na to wpływ ilość płynu w zbiorniczku? Jak to wyrównać? Dolać więcej?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group