To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Wóz z klasą

Sonnyix - 14-02-2018, 17:00

Aso Hyundai. Mieli na miejscu, jedna sztuka 26 zł.
Ciekawostka. Mogli to znaleźć tylko po numerze z opakowania.

Odnośnie tej osłony. Czy pod nią znajduję się jakiś konkretny smar? W razie wymiany czy być przygotowanym, żeby coś dodać? Bo jeśli będę mieć możliwość to sam bym to wymienił.


Sonnyix - 21-02-2018, 12:46

No elegancko.
Łącznie to może będzie z 5-6 godzin roboty.

Stary zderzak wylądował już na śmietniku, a nowy wszedł w jego miejsce.


Przyznam, że dość sporo się naklnąłem przy jego wymianie, ale koniec końców prawie wszystko zrobione.
Niestety ukręciły się dwie śruby, jedna w zderzaku, druga w lampie (na szczęscie nie wpływa to na jej stabilność, ale trzeba będzie to naprawić).
No i dlaczego halogen nie zamontowany? Otóż w kwadratowym uchwycie również odkręcił się tylko łeb śruby. (Bardzo mocno zardzewiałe) Z drugiej strony udało się ukręcić tylko jedną i ładnie trzyma.

No i chyba zacznę wozić tablicę za szybą bo przód bez niej prezentuje się po prostu niesamowicie :P

Sonnyix - 10-03-2018, 21:46

Kod:
Jako, że częsciej zaglądam tu niż do dokumentów to sobie zapiszę.
Przegląd 18.03.2018
OC 12.04.201


No, ogólnie to dzisiaj Galant "wrócił do żywych"
Wczoraj wpadłem na pomysł odnośnie ratowania ramki, a mianowicie.
Łba śruby nie było, ale za to wystawał jej gwint. Pierwotnie myślałem o wierceniu, ewentualnym gwintowaniu i ogólnie o rzeczach, których we własnym mieszkanku nie zrobię, a też nie miałem nawet czasu gdzieś podjechać.
W piątek jakoś mnie tak naszło, że w sumie można użyć palnika, ale palnika też nie mam -pomyślałem. Za to mam kuchenkę gazową i oto tego efekt.

Trochę podgrzewania, gwint złapałem żabką i sobie powoli odkręciłem :mrgreen: (Oczywiście nie tę blaszkę bo lekki syf w aucie mam, a i zapomniałem, że miałem jeszcze starą z drugiej strony, więc zamiast blaszki R naprawiłem L oraz R :P )

No i dziś rano pod blokiem zrobiłem co miałem zrobić (około godzina zeszła)
Po robocie od razu na myjkę pojechałem bo już za długo brudny stał.
I taki oto tego efekt
Na razie bez tablicy z przodu, ponieważ i tak krótkie trasy robię, a wciąż uważam, że wygląda to świetnie :biggrin:
Jakoś w tym tygodniu czy następnym wypada mi przegląd i mam nadzieje, że o tą tablice nie będą robić problemów :P

Zostało tylko podpiąć lewy halogen (nie pamiętam czemu go poprzednim razem nie podpiąłem).

No to tyle z estetyki.
Z mechanicznych spraw to wciąż od czasu do czasu poskrzypujący wahacz oraz któraś rolka z osprzętu czasem o sobie przypomina.
W tym tygodniu postaram się gdzieś podjechać na wymianę tej osłony gumowej z nadzieją, że to pomoże

PS. Patrząc na efekty pracy lakiernika... Gdyby ktoś potrzebował kiedyś jego namiarów z chęcią podam. Naprawdę kawał świetnej roboty, nie widać praktycznie różnicy między oryginałem, który był, a tym co mam teraz :)
Podobno również zajmuje się blacharką, ale głowy uciąć sobie nie dam



    Od razu sobie listę rzeczy do zrobienia zedytuję.
    -geometria tył
    -klimatyzacja
    -konserwacja podwozia
    -skrzypiący wahacz
    -rolka osprzętu
    -przewody WN [ostatnio na jednym zauważyłem znaczne pęknięcie]
    -amortyzatory przód
    -nadkola tył
    -radio 2din
    -słaby zasięg radia
    -renowacja lakieru
    -czarne alufelgi 16/17)
    -dorobić kluczyki
    -gałka zmiany biegów


mkm - 11-03-2018, 12:07

Na ocenę pracy lakiernika to jeszcze za wcześnie - poczekaj pół roku i wtedy napisz :wink:
Na początku nigdy nie jest źle :wink:

Sonnyix - 15-04-2018, 18:02

A to heca. Co sobie zdołam pieniążki na Galant'a odłożyć to coś się musi niespodziewanego wydarzyć.
Tak w skrócie to Słońce zawitało w moje lusterko podczas cofania i wyglądało tak jakbym się miał zmieścić. Dopiero po dźwięku się zorientowałem, że coś jest nie tak. :l

Sprawca: Galant


Ofiara: Opel Signum


W sumie zadrapanie objęło dwa elementy, przez co raczej taniej będzie z oc stracić 10% niż z kieszeni.

Sonnyix - 17-04-2018, 20:31

Poprawka: Opel Insignia

Ogólnie dogadałem się z właścicielem, złoty człowiek :)
Chociaż i tak dużo pieniążków na to wszystko poszło i pójdzie.
A na 23 kwietnia umówione spotkanie na zmianę opon, geometria tył, oraz rolka z osprzętu. ;)

A wahacz w sumie nie dawał o sobie od dłuższego czasu znaku. :?: Wspomnę o nim, może coś mu się stało to chłopaki zobaczą ;)

jacek11 - 17-04-2018, 22:07

Sonnyix napisał/a:
geometria tył

Samego tyłu raczej nie zrobią. Kup sobie od razu śruby mimośrodowe,bo raczej będzie trzeba je ciąć.

Sonnyix - 27-06-2018, 12:27

No
Z dniem dzisiejszym wleciał do auta nowy akumulator, ponieważ stary umarł ze starości :)
Varta Silver Dynamic C30 54Ah 530A 12V

309 zł bodajże, gdybym oddał stary to 30zł mniej, a że paragon (na oddanie) podczas sprzątania wyrzuciłem to trudno :l

Szykuję się w tej chwili do wymiany płynów eksploatacyjnych i mam już małą listę



Zastanawiam się tylko jaki kupić płyn do wspomagania i czy jest jeszcze jakiś co należy wymienić.
(Olej w skrzyni biegów wymieniany niedawno więc odpuszczam)

Plus do tego mam pytanie odnośnie przewodów wysokiego napięcia.
Udało mi się znaleźć informację na ten temat, że najlepiej takie NGK RC-ME96, no i, że w zestawie są 2 przewody. To czy nalezy kupić dwa zestawy czy w tych dwóch przewodach jest jakieś rozgałęzienie?

Bzyk_R1 - 27-06-2018, 12:54

Fajna lista tylko zmień filtr powietrza z filtrona na knechta. Ostatnio oglądałem ciekawy test i wyszły duże różnice między nimi na korzyść knechta.
jacek11 - 27-06-2018, 15:40

Sonnyix napisał/a:
Udało mi się znaleźć informację na ten temat, że najlepiej takie NGK RC-ME96, no i, że w zestawie są 2 przewody. To czy nalezy kupić dwa zestawy czy w tych dwóch przewodach jest jakieś rozgałęzienie?

Są tylko dwa przewody WN. Po za tym można jeszcze wymienić fajki,które znajdują się pod cewkami. Często mają przebicie,i silnik szarpie.

Hugo - 27-06-2018, 20:14

Też nie polecam filtra powietrza z filtrowa. Badziew ma za małą uszczelkę na styku dwóch części puszki powietrza i głośno ssie powietrze bokami. Dołożyłem dodatkową uszczelkę i jest w miarę OK, no ale...
Sonnyix - 27-06-2018, 23:13

Zmienione na knecht'a
jacek11 napisał/a:
Są tylko dwa przewody WN. Po za tym można jeszcze wymienić fajki,które znajdują się pod cewkami. Często mają przebicie,i silnik szarpie.

Aaa, myslałem, że jest razem przewód z fajką jak w maździe. Tutaj się nie miałem okazji głębiej przyjrzeć po za tym, że mnie dziś prąd kopnął jak docisnąłem fajkę. Zauważyłem wtedy, że jest lekko pęknięta.
To się wkrótce im dokładnie przyjrzę, żeby nie wymieniać dobrych rzeczy :)

Sonnyix - 04-07-2018, 22:19

No, paczkę zamówiłem i elegancko się pomyliłem przy kupnie świec (4 komplety zamiast 4 sztuk).

Co ciekawe na pudełku filtra powietrza jest napisane i knecht i mahle (nie wiedziałem, że to jedna firma)
Pomyślałem sobie, że wymienię chociaż świece, przewody i ten filtr, bo w końcu nie więcej niż 15 minut to zajmie.
Pierw zacząłem od filtra powietrza (uporczywa jest ta obudowa) stary w sumie wyglądał jak nowy, ale jak już wyjąłem to wsadziłem nowy, następnie wziąłem się za dwa przewody ze starych pękniętych czarnych wymieniłem na ładne niebieskie (przełożyłem sobie ze starych peszla, żeby zachowało oryginalność :D )
Następnie wziąłem się za świece.
No i jak zwykle przy prostych czynnościach jakieś dziwne problemy mnie spotykają.
Z początku próbowałem nałożyć 16 klucz i nie chciała w ogóle przypasować, no to pomyślałem, że może 21. Za duża, nawet w otwór się nie mieści. Więc z powrotem walczyłem z tą 16, a ta po prostu na żadną świecie nie chciała wskoczyć. Czy to z tą gumą w środku czy bez (w nasadce). Nie wiem co mogłem robić nie tak, a nie miałem 17 pod ręką by sprawdzić czy wejdzie.
Więc świecom na razie odpuściłem hmm.

A tak to na fajkach były delikatne ślady oleju.
Poprawiłem również jeden ze spryskiwaczy bo mi płyn na maskę leciał. + Radio (wyjąłem i włożyłem z powrotem i nagle z 1 stacji łapie mi z 7 :P )
Na dodatek zbiorniczek od płynu do spryskiwaczy przecieka mi na łączeniu "wlewu", z całym tym na dnie. Czyli ucieka mi tyle co nic :)


A no i oddałem akumulator bo znalazłem do niego paragon ;)



Przebieg na dzień dzisiejszy to ok. 266 700

Sonnyix - 16-07-2018, 10:05

Ogarnąłem problem ze świecami.
Sprawdziłem sobie na nowej świecy czy pasuje, okazało się, że klucz do świec był nieco za krótki i świeca uderzała w przedłużkę :P
Więc założyłem klucz do połowy, aby tylko trzymał i wymieniłem wszystkie cztery świece :)
Stare były identyczne (ngk) jedyna różnica to na starych było "Made in Japan", a na nowych obecnych jest "Made in France"

>Nie mogłem złapać ostrości na elektrodę<


Nie wiem czy to coś znaczy, ale jedna z nich była bardziej zaolejona niż pozostałe. (3 cylinder licząc od prawego przodu)
Myślę, że te fajki od cewek na razie zostawię bo po obejrzeniu ich sądzę, że są ładne

Zostało tylko wypłukać silnik i wymienić olej, ale to już myślę podjadę na jakiś warsztat bo sam mam warunki pod blokowe :P

Przebieg 267.000.


Pozdrawiam :)

Bizi78 - 16-07-2018, 11:54

Przy tak zaolejonych świecach to chyba najwyższy czas wymienić uszczelniacze świec :wink: .
Obecnie chyba tylko w ASO są jeszcze NGK Made in Japan.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group