To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Pasy bezpieczeństwa

Hugo - 09-02-2016, 14:09

tresorex napisał/a:
Mam taki problem że tylny lewy pas często się blokuje przy zapinaniu jak podczas szarpnięcia i nie idzie go dalej wyciągnąć. Trzeba go schować prawie całego i wtedy idzie już dobrze. Jest to wkurzające przy zapinaniu dziecka w foteliku. Miał ktoś coś podobnego?
Witaj w klubie :mrgreen: Tylko u mnie dotyczy to prawego pasa. Nie jestem pewien, ale ten typ chyba tak ma. W ogóle tylne pasy w sedanie to tragedia. Prawie w ogóle nie chcą się zwijać, jeszcze jak jest skóra to w miarę się ślizgają po boczkach oparcia, ale po welurze lub szmacie to jest porażka. W kombi pasy tylne są wyżej i zwijają się bez problemu.
Ja w ogóle przestałem zapinać pasy, bo można dostać szału (szczególnie podczas wilgotnej pogody) gdy pas się klinuje w przelotce albo w ogóle nie chce się zwinąć (zacina się w przelotce). To czyszczenie przelotki z brudu pomaga na tydzień, góra dwa... :? Zresztą w każdym japończyku jakiego miałem lub jakim jechałem pasy bezpieczeństwa to była totalna porażka.

Shockwave - 09-02-2016, 16:17

Cytat:

Mam taki problem że tylny lewy pas często się blokuje przy zapinaniu jak podczas szarpnięcia i nie idzie go dalej wyciągnąć. Trzeba go schować prawie całego i wtedy idzie już dobrze. Jest to wkurzające przy zapinaniu dziecka w foteliku. Miał ktoś coś podobnego? Idzie to jakoś naprawić czy lepiej poszukać nowego pasa?

Mam dokładnie idento. Dowiedziałem się o tym w zeszłym tygodniu jak mi sie urodziła córa i musiałem zapiać fotelik. Aby rozwinąć pas musze to robić naprawdę delikatnie bo się zatnie, trzeba go zwinąć i próbować ponownie. Na allegro same używki a w intercarsie nie posiadają

kondzik135 - 10-02-2016, 01:23

Mam ten sam problem. W Colcie miałem to samo. Próbowałem nawet szlifierką powiększyć te szpary przelotki, ale wyglądało to mega nie estetycznie ;)
Hugo - 10-02-2016, 07:38

kondzik135 napisał/a:
Próbowałem nawet szlifierką powiększyć te szpary przelotki, ale wyglądało to mega nie estetycznie
Jak szpara będzie za szeroka to będzie jeszcze gorzej, bo pas będzie próbował się przekręcać. Ja mam podejrzenie, że w przelotce wyciera się jakaś warstwa lakieru itp. po której pas jak było wszystko nowe ładnie się smykał. Chciałem tam nakleić kawałek taśmy do pakowania, która jest śliska, ale weź to zrób... :wink:
kondzik135 - 10-02-2016, 11:16

Hugo, a właśnie, że efekt był zadowalający. Od tamtej pory ani razu pas się nie zaczepiał nigdzie i bez problemu się zwijał.
Hugo - 10-02-2016, 11:44

Hmm, ciekawe. W takim razie muszę potrenować na jakichś zapasowych pasach, ale może nie od razu szlifierką tylko jakimś cienkim pilnikiem.
tresorex - 10-02-2016, 12:18

Ja to przerabiałem w colcie. Też się nie zwijały. Oryginalnie chyba ten wieszak był cały chropowaty jak plastik który zasłania śrubę. Jednak po latach wytarł się na gładko o do tego tłusty, brudny pas spowodowało że przestały się zwijać. Widziałem w outlanderze CW że to poprawili i w wieszaku na styku pasa z wieszakiem jest złota blaszka nacinana po skosie. Przez to jest lepszy poślizg nawet brudnego pasa i zwijają się jak głupie.
Hugo - 14-02-2016, 11:11

Wziąłem stary przedni pas i wyciąłem brzeszczotem tą wypustkę nad pasem w przelotce. Tym samym szpara powiększyła się o dobre 3 mm. Zamontowałem pas do auta, wysuwa się bez problemu, nie zacina się w przelotce ani nie próbuje okręcać, ale niestety sam nie bardzo się zwija, trzeba go prowadzić ręką. Powodem może być to, że pas nie leżał w suchym miejscu i jest zawilgocony. Jutro go wymontuję, wysuszę, zamontuję i wtedy sprawdzę jak się zwija.

[ Dodano: 24-02-2016, 21:44 ]
Pas rozwinięty, umyty APC i wysuszony. Zwija się tak, że zapinka może wybić zęby :wink: Nic się nie plącze, ani nie skręca. Jak będzie cieplej zrobię to ze swoimi pasami.
Tak wygląda "normalna" przelotka:


A tak po przeróbce:


Do wycinania użyłem brzeszczota do metalu, ale proponuję jakiś brzeszczot z jak najdrobniejszymi zębami. Lepiej poświęcić chwilę dłużej i wyciąć dokładniej, to było tylko dla testów. Po wycięciu drobnym pilnikiem można zeszlifować miejsce cięcia i nic nie będzie widać :wink:

muka997 - 25-02-2016, 08:00

ciąć albo można bez cięcia spróbować "wejść" tam jakimś małym gabarytowo pilnikiem, zależy kto co ma i też efekt powinien być pozytywny i reprezentatywny :wink:
Torp12 - 25-02-2016, 09:04

Wydaje mi się że sie zwija lepiej bo jest czysty, bo w jakim sposób ten element co wycioleś mialby sprawiac problemy przy zwijaniu to nie wiem :P
Hugo - 25-02-2016, 09:24

muka997 napisał/a:
spróbować "wejść" tam jakimś małym gabarytowo pilnikiem
Można, ale jest wąsko :wink:
Torp12 napisał/a:
zwija lepiej bo jest czysty
To też.
Torp12 napisał/a:
w jakim sposób ten element co wycioleś mialby sprawiac problemy przy zwijaniu to nie wiem
Jest tam bardzo wąsko, jak pas się zwija to nie idzie równo tylko podskakuje góra-dół. Jak tylko dotknie tej wypustki to przestaje się zwijać. Jak jej nie ma to musi być lepiej i nawet jak się przelotka zabrudzi (standard) to pas powinien się zwijać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group