To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - TomchuckGarage

tomchuck - 23-10-2017, 16:36

Problem w tym że to one same mnie znajdują :P
Hugo;
w weekendy to ciężko u mnie z dostępnością, bo mam edukację.

Rasputin - 23-10-2017, 22:22

Jakie auto bedzie kolejne, czego szukasz bo widzę że miałes juz mase egzotyków z pod znaku diamentu więc w głowie masz pewnie kolejne :P
bbandi - 24-10-2017, 11:20

Ładna kolekcja
Ostatni Diamante bardzo ciekawy tylko co oni uczynili po lifcie :P

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:04-Mitsubishi-Diamante.jpg

tomchuck - 25-10-2017, 22:54

Nie wiem co będzie kolejne. Raczej nic nie mam w planie, bo muszę zrobić te co czekają.
Jakoś bardziej niż te nietypy, kręci mnie zrobienie samemu czegoś nietypowego. W planie od dawna jest fto turbo 4wd, choć przewijały się myśli o fto rwd, a ostatnio nawet o bimoto :D
Generalnie fto jest moim ulubionym autem, dlatego lubię do niego wracać.

Co do diamante, to po II lifcie, nie wygląda źle ale musi być w dobrej wersji bo podstawowy ES to faktycznie trochę lipa.

Hornet - 26-10-2017, 21:29

bbandi napisał/a:
Ostatni Diamante bardzo ciekawy tylko co oni uczynili po lifcie

Skrzyżowali go z Lancerem CSO :P

tomchuck - 01-01-2018, 10:00

W końcu doczekałem się czasu na przekładkę RVRa :) A skoro silnik był już wyciągnięty to nie mogłem sie powstrzymać i przymierzyłem inny silnik niż fabryczny...
Także 6g73 dohc ledwo ledwo, ale się mieści.(od strony chłodnicy ok, ale przy ścianie jest ciasno) jeszcze zobaczę jak dojdzie pompka sprzęgła po lewej stronie, bo serwo na szczęście zostaje w fabrycznym miejscu. Zrobiło mi to spory dylemat, bo skoro 73 wszedł to 74 też wejdzie, i zastanawiam sie teraz czy iść w 6g74dohc czy uturbiać fabrycznego 4g63.


Krzyzak - 01-01-2018, 17:47

tomchuck napisał/a:
iść w 6g74dohc czy uturbiać fabrycznego 4g63
ten pierwszy będzie tańszy, ten drugi ma większe możliwości późniejszych modyfikacji (w sensie graty z Evo)
3.5 V6 będzie za to mniej awaryjny i przy napędzie tylko na przód w zupełności wystarczy

mkm - 01-01-2018, 18:25

To jest 4wd :wink:

Ja bym szedł w wolnossaka, ale to dlatego, że nie lubię charakterystyki turbodoładowanych silników. :wink: ale widzę, że kręcą Cię marchewy i inne zjawiska wydechowe, więc uturbiaj :wink:

Krzyzak - 01-01-2018, 19:31

mkm napisał/a:
nie lubię charakterystyki turbodoładowanych silników
ten mój leon to ponoć od 1500 rpm ma już dostępny max moment obrotowy - 250Nm, więc robią już całkiem fajne charakterystyki
tomchuck - 01-01-2018, 20:37

Tez nie lubię charakterystyki turbiaków, są fajne do zabawy ale do codziennej jazdy już średnio.
Za uturbieniem przemawia fakt że hyper sport R miał właśnie taki silnik, i aż żal nie wykorzystać tego wielkiego wlotu w zderzaku, który po to został zaprojektowany. Mój sport Z z zewnątrz nie różni się niczym od sport R więc sami wiecie, takie prawie oryginał ;)
Za 3,5 v6 przemawia właśnie charakterystyka w której o ile dobrze pamiętam 280Nm łapie już przy 2k obr ;] Ale 6g74 dostępny jest tylko z diamante, lub pajero, a żeby uzbroić go w odpowiedni osprzęt i wspomniane głowice dohc trzeba poświęcić drugi silnik (6g72 lub 73) i trochę sie nakombinować żeby wszystko spasować. Wiadomo najprościej byłoby wstawić 72dohc i nie kombinować, ale to by było zbyt proste :P
Tak czy inaczej najpierw zrobię przekładkę i jak uda mi się znaleźć wszystko co potrzeba do turbo to pójdę tą drogą. Znaleźć, dlatego że nie problem wydać worek PLNów i ściągnąć wszystko w ładnych nowych kartonikach ze stanów ;]

tomchuck - 10-02-2018, 19:26

Całkiem przypadkiem kupiłem Talona Tsi Awd wiec droga jaką pójdę z RVR sama się rozwiązała :D
Talon na szczęście miał budę kibel, więc nie było go szkoda i poszedł na części, a ja zdobyłem w ten sposób 4g63T 6bolt :D Niestety ktoś uszkodził wirnik kompresji wiec turbo do regeneracji, a skoro tak, to może założy się wirnik z 16g. Do tego pójdą wtryski 560, ecu z e6 i celujemy w seryjne 280KM :]
Powinno wystarczyć do codziennego auta ...

Ostatnio przypadkiem szukając zdjęć dolotu oryginalnego Sport R trafiłem na takie zdjęcie... i muszę przyznać że chyba lepiej niż seryjny wygląda :D

tomchuck - 06-05-2018, 23:51

Tak wyszło że, całkowicie przypadkowo Fto dostało felgi Volk TE37 i opony Toyo R1R 8)
Auto zakurzone i foto strzelone na szybko moim zabytkowym tel ale mniej więcej widać :]
Dokładniej do obejrzenia za tydzień na targach Warsaw Oldtimer Show w Nadarzynie pod Warszawą :)




tomchuck - 13-06-2018, 17:18

Sporo drobnych i mniej drobnych prac ostatnio wykonywałem. przy swoich i rodziców autach. Trafił też się Strugglera Legnum.
A ostatnio Traktor Case 4210 :D
Blacharka/lakierowanie błotników, dachu wraz z montażem świetlika dla lepszej widoczności TURa, i rzeźba uszkodzonej maski.Uszkodzony był także front/gril który był w tragicznym stanie. Szybka decyzja i rzeźbienie nowego od podstaw :D
Także teraz jest całkowicie metalowy, wcześniej laminat. Kratkę pomiędzy lampami pominąłem bo to tylko element ozdobny.
Aha, zapomniałem dodac że nowy kosztuje 400 funtów :shock:


Teraz ogarniam moje diamante, które idzie w ręce siostry i szwagra.
Tak wygląda wnętrze głowicy silnika 6g74 po 300tys km przebiegu. Zero nagaru i stan jak nowe :]


Hugo - 13-06-2018, 21:55

tomchuck napisał/a:
A ostatnio Traktor Case 4210
Blacharka/lakierowanie błotników, dachu wraz z montażem świetlika dla lepszej widoczności TURa, i rzeźba uszkodzonej maski.
O ja Cię, Ty byś miał o czym gadać z moimi braćmi :mrgreen:
tomchuck - 09-03-2019, 09:23

Czas na aktualizację...
Nie mam już żadnego diamante, drugie wziął znajomy, a ja kupiłem Ecli 4g GT
W sumie całkowicie przez przypadek w celu przetestowania czegoś nowszego ;)
Musze stwierdzić że chyba mi się podoba 8) Bardzo przyjemnie się jedzie,
skrzynia dobrze zestopniowana, prędkości nie czuć, prowadzi się stabilnie i co najważniejsze,
nie sprawia wrażenia tak ciężkiego jaki jest. Idzie jak dzik przez pyrki :D hehe
W sumie to zbiera się tak jak fto, a nawet trochę lepiej, ale robi to bez wysiłku :]
A tak brzydal wygląda. Kilka poprawek wizualnych trzeba zrobić, ale to później.






Niestety wymagało trochę pracy. Kupione z całkowicie uszkodzonym sprzęgłem. Po rozebraniu okazało się że zastosowali już dwumas, więc zaczęło się kombinowanie jak sie tego pozbyć... :twisted:
Nic z mitsu nie pasowało pod skrzynie 6b, także koło zamachowe dobrałem od Hyundaia a tarcz sprzęgła jest z pajero :)
Do tego profilaktyczna wymiana panewek, przerobienie smoka olejowego żeby uniknąć problemu z zasysaniem oleju, uszczelniacze, rozrząd, także pełen serwis.




Niestety po poskładaniu i jeździe testowej okazało sie ze skrzynia też jest lekko uszkodzona, a mianowicie wyrzuca drugi bieg w czasie hamowania silnikiem. Jeździłem z tym kilka miesięcy i ecli znów trafiło na kanał.

Oczywiście manualnych skrzyń do ecli jest tyle że przebierać można .... :P
Także kupiłem dawcę części z innego modelu i skończyło się tak...


Ze starej skrzyni została tylko obudowa i dyferencjał, a cała reszta zmieniona.
Teraz na 6 biegu przy 100km/h mam niecałe 1800obr :D
A do tego 3.8 mivec spala średnio w codziennej jeździe 11,5l lpg/100km

W tej chwili mechanicznie już wszystko ok, zostało zająć sie kwestią wizualną i być może zmiana koloru ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group