To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Skrzynia manualna ciężko wchodzą biegi

atsar - 30-10-2009, 23:01

kurczewski85 napisał/a:
moze znacie jakies miejsce w lodzi gdzie naprawiaja skrzynie manualne bo ja juz tyle miejsc obdzwonilem i nigdzie nie chca naprawiac manuali tylko automaty
do Tomasza Michalaka ( Kaplin koło Mogielnicy) nie masz daleko, a facet zna sie na rzeczy
Funny_igor - 28-10-2012, 19:58

U mnie ciężko wchodzą biegi na zimnym. do tego 3 bieg wchodzi z lekkim zgrzytem. wymiana oleju juz tu pewnie na wiele się nie zda a wymiana synchronizatora to upierdliwa sprawa. Czy mądra książka podaje co ile powinno wymieniać się olej w skrzyni biegów?
deejay - 28-10-2012, 21:24

Funny_igor napisał/a:
U mnie ciężko wchodzą biegi na zimnym. do tego 3 bieg wchodzi z lekkim zgrzytem. wymiana oleju juz tu pewnie na wiele się nie zda a wymiana synchronizatora to upierdliwa sprawa. Czy mądra książka podaje co ile powinno wymieniać się olej w skrzyni biegów?


Zalecam wymiane oleju w skrzyni co 50-60 tys km , na olej 75W80 GL-4

Marcino - 28-10-2012, 21:29

deejay napisał/a:
Funny_igor napisał/a:
U mnie ciężko wchodzą biegi na zimnym. do tego 3 bieg wchodzi z lekkim zgrzytem. wymiana oleju juz tu pewnie na wiele się nie zda a wymiana synchronizatora to upierdliwa sprawa. Czy mądra książka podaje co ile powinno wymieniać się olej w skrzyni biegów?


Zalecam wymiane oleju w skrzyni co 50-60 tys km , na olej 75W80 GL-4


Popieram w 10000%. Wymieniić nie zaszkodzi a może pomóc. A co bedzie jak przyjda mrozy?
Jak kupiłem to miałem problemy z 1-ką, i czasem dwójka. Nie czekałem tylko zmieniłem własnie na Texaco 75W80. Przejechałem prawie 90kkm i jest ciagle tak samo czyli dobrze. Wyminiałem ostanio po prawie 80 tyś, na taki sam tzn 75W80.

Funny_igor - 28-10-2012, 21:34

Za tydzień, może 2 będę wymieniał olej w silniku to przy okazji zmienię olej w skrzyni.
czubekxx - 29-10-2012, 21:03

Witam, mam czasami podobny problem ze skrzynią, zwłaszcza na zimnym...chodzi o to, że ciężko wchodzi i haczy dwójka, haczy też trójka, a jedynkę ciężko wbić jak autko się toczy :? Olej mam wymieniony na TEXACO MTF 94 75W80. Myślicie, że może to być wina zapowietrzonego układu hydraulicznego sprzęgła? Z tego co czytałem, w niektórych przypadkach odpowietrzenie pomagało na takie problemy....Na ciepłym silniku dwójeczka wchodzi ślicznie, trójka czasami haczy...

[ Dodano: 30-10-2012, 10:45 ]
pomogło komuś na takie problemy odpowietrzenie? :?

m6riano - 30-10-2012, 15:08

deejay napisał/a:
na olej 75W80 GL-4

A co powiesz o oleju 75w90 full synth gl4/gl5?

Funny_igor - 30-10-2012, 15:49

m6riano napisał/a:
A co powiesz o oleju 75w90 full synth gl4/gl5?


klasa lepkości gl-5 to zdaje się oleje mineralne

Dread87 - 30-10-2012, 16:16

czubekxx, synchronizatory...
czubekxx - 30-10-2012, 19:30

Cytat:
A co powiesz o oleju 75w90 full synth gl4/gl5?


ale 75W90 będzie bardziej gęsty niż 75W80 więc gorzej będzie się sprawiał zwłaszcza w niższych temperaturach, czyli teraz, a problem głównie występuje gdy jest zimno....mam rację czy się mylę?

Cytat:
czubekxx, synchronizatory...


ale 3 na raz? auto teoretycznie ma niski przebieg...nie chcę dopuszczać do siebie myśli, że to synchro, i to aż 3...poza tym skrzynia jest cichutka, łożyska nie dają znać o sobie...może po prostu to kwestia sprzęgła?

bbandi - 30-10-2012, 20:05

czubekxx, -jak dobrze wchodzą na ciepłym to bym sobie do głowy nie dobierał, wymienisz wszystko a będzie Ci nadal haczć-tak może być, po prostu na zimnym delikatniej zmieniaj biegi i tyle...jedynka to chyba w 90% haczy jak się wrzuca z biegu. Rodzynki może są ale raczej większość osób które mają manuala potwierdzą że biegi im na zimnym hacza.
Jak bedzie chrobotac czy nie wiadomo jakie dźwięki wydawać wtedy rób bo rozebranie skrzyni i zrobienie to tanie nie jest.

Marcino - 30-10-2012, 20:45

czubekxx napisał/a:
Cytat:
A co powiesz o oleju 75w90 full synth gl4/gl5?


ale 75W90 będzie bardziej gęsty niż 75W80 więc gorzej będzie się sprawiał zwłaszcza w niższych temperaturach, czyli teraz, a problem głównie występuje gdy jest zimno....mam rację czy się mylę?

Masz rację W90 jest bardziej gęsty. Zmiana oleju to nie taku duzy koszt a moze pomóc.
A czy rano masz taki objaw ze pedał sprzęgła za pierwszym naciśnieciem jakby pusty jest i się dopompowuje??? jak tak to możesz odpowietrzyć sprzęgło, wymienić płyn sprzęgła nei zaszkodzi, a moze pomóc i oszczdzić kosztownej naprawy synchro.
Ja u siebie kontrolnie podciągnałem kiedyś sprzęgło na teś śrubie reguacyjnej i jest oki. Wiadomo jedynki powyzej jakiejś predkości nie wbiję, a tak chodzi sktrzynia jak trzeba.

czubekxx - 30-10-2012, 22:20

Cytat:
Zmiana oleju to nie taku duzy koszt a moze pomóc.


olej mam świeżutki, 3tkm przejechane, a jak było przed wymianą ciężko stwierdzić, bo wymieniłem od razu po kupnie, no i w sierpniu było dużo cieplej...

Cytat:
A czy rano masz taki objaw ze pedał sprzęgła za pierwszym naciśnieciem jakby pusty jest i się dopompowuje


rano wszystko oki, nie muszę pompować, spróbuję przy zmianie biegów podpompować ze 2-3 razy, zobaczę czy będą gładko wchodzić...

Cytat:
Ja u siebie kontrolnie podciągnałem kiedyś sprzęgło na teś śrubie reguacyjnej


ta śruba regulacyjna jest gdzieś rzy pedale? co ona w ogóle reguluje? pytam, bo jestem laikiem w tych kwestiach :|
Gdybym tak miał oceniać, to najgorzej jest z trzecim biegiem...dziwne, bo zawsze pierwsze pada synchro 2-ki, a tutaj dwójeczka jest o niebo lepsza od 3-ki.
A w ogóle u Was też ciężko chodzi pedał od sprzęgła? Teraz już się przyzwyczaiłem, ale na początku czułem wyraźną różnicę w sile, jaką trzeba użyć żeby go wcisnąć w porównaniu chociażby z Fusionem znajomej....teraz gdybym wsiadł do tego Forda to podejrzewał, że z przyzwyczajenia mógłbym dziurę w podłodze zrobić gdybym nacisnął pedał z podobną siła jak w swoim Miśku... :mrgreen:
Chociaż słyszałem opinie, że w Galantach to normalne, że sprzęgło tak ciężko chodzi....

Dread87 - 30-10-2012, 22:26

U mnie sprzęgło chodzi płynnie, bez siłowania się, mam oczywiście problemy z synchronizatorami I i II biegu, ale opanowałem redukcje z 3 na 2 - jak w jelczach:D redukcja z międzygazem - dwójka wchodzi jak złoto:D
Proper - 30-10-2012, 22:33

Słuchajcie, piszecie wszyscy o wymianie oleju w skrzyni manualnej. W swojej książce od samochodu nie znalazłem nic na ten temat (jedynie zalecenia co do wymiany oleju silnikowego). Zastanawiam się, jakie jest źródło (poza własną inwencją, tudzież logiką ;) ) doniesień o konieczności wymiany oleju w skrzyni?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group